0 امتیاز
113k بازدید
در شایعات (پراکنده گویی ها) توسط
ویرایش شده
اقوام ترک (با احترام عمیق به این اقوام-من دوست های  ترک زبان خوبی دارم... )اصالتا اریایی نیستند نه؟(مثل قشقایی یا ترکمنها)

ولیهر انسانی هم میتونه تابع ایران بشه وبهش بگن ایرانی درسته(البته هرکس ارزش واحترام خودش رادارد) ؟

همه هموطنا عزیزن...

64 پاسخ

+1 امتیاز
توسط (10.4k امتیاز)
 
بهترین پاسخ

اجازه بدین اینگونه به پرسشتان پاسخ بدم:

 

آیا  اقوام ترک آریایی هستند؟ خیر ،اقوام ترک و اقوام آریایی  دو قوم کاملا مجازا ،با خواستگاه های مختلف و مناطق شکل گیری متفاوت و تاریخجه متفاوت 

 

آریایی ها در هفت هزار سال پیش در فلات ایران مستقر شدند و تا کنون هم موفق به بقا شدند که اکثر اقوام ایرانی از این نژادند(آذری ها،کردها ،کرمانی ها،فارس ها،اصفهانی ها و خوزستانی ها و بلوچ ها و غیره ...)

در مورد نژاد ترک به این لینک مراجعه کنید که با موثقترین منابع توضیح داده: لینک

 

اما آیا آذری ها ایران هم آریایی هستند یا نه؟ بله آذری ها آریایی هستند

مردم ترک زبان آذربایجان به دو دسته تقسیم میشوند :مردمانی که خود را از نژاد آذری (آتورپاتی(ماد خرد)-شاخه از قوم ماد که آریایی بودند ) می دانند  دسته دوم از مردم آذربایجان که خود را ترک می دانند

که عقیده هر دو دسته هم محترم است

 

آذری ها آریایی اصل هستند(لینک)( معنی آذربایجان یعنی نگهبان آتش ایزدی) و آذربایجان در دوره ی باستان بیشترین تعداد آتشکده هار را در خود داشته است- به طور مثال همچنان قوم تالش در آذربایجان وجود دارند که زبان آنها زبان تالشیست که از زبان آذری (آریاییست) 

برای اطلاعات بیشتر پیرامون آتورپاتکان به لینک مقابل مراجعه کنید: لینک

 

ایرانی بودن : وقتی یک فرد تابع یک کشور بشه و حق داشتن  تابع رسمی و نامحدود کشوری  توسط حکومت وقت آن کشور را داشته باشد می تواند خود را جزعی از مردم آن کشور بداند یدون هیچ محدودیتی 

اما چه موقع یک قوم میتواند بگوید مثلا من مصری هستم و یا یونانی و یا ایرانی؟

زمانی که آن قوم در حدود مرزی آن کشور زمانی نسبتا طولانی را زندگی کرده باشد و با آن جا  خو گرفته باشد

اقوام ایرانی همه بیش از چند هزار سال است که در کشوری به نام ایران زندگی کرده اند و همه اصالتا ایرانی هستند

ایران یعنی همه اقوام  در کنار هم 

ایرانی بودن به مهر به کشور است بیش از هر چیزی...

توسط
ویرایش شده
اگر بحث بحثه وحدت ملیست که باااشد اصلا همه آریایی هستند ،،اما اگر بحث بحثه حقایق تاریخ است شرمنده ام... .. من نمیدونم بعضی از افراد که رفتن چهار کلمه تاریخ ( اونم فقط از منابع بعد از انقلاب) خوندن ، کی میخان بفهمن که مهاجرت یعنی چی... نه عزیزم ما در نژاد آریایی نه چیزی به نام آذری نژاد داریم نه کرد نژاد ، اینها همه نژادهایی بودند که هرکدام در زمانی به آریاییان پیوستند و در سرزمین هایی که ساکن شدند بعد از قرنها یا توانستند نام منطقه ی سکونت خود را به نام نژادشان تغییر دهند ویا مثل نژادی که در آذربایجان سکونت گزیدند و تکثیر شدند ،نتوانستند نام آنجا را تغییر دهند. درحال حاضر تنها آریایی نژادها فارس تبارها هستند . درضمن کرمان و اصفهان و فارس و یکی دو استان دیگرو که از هم تفکیک کردید همه ی اینها در یک کلام فارس ها هستند. زمانی که زبان پارسی از قوم پرسون برای آریاییان برگزیده شد همه ی مردمان آریایی نژاد موظف به تکلم با زبان پارسی شدند ( به طور خلاصه گفتم) .
توسط
نژاد رو فقط ظواهر افراد وژنتیک ميتونه نشون بده تنها قوم ایرانی که خالص باقی مونده لرها هستند که خالصترین اقوام آریایی هستند هم در نژاد هم در زبان لری که همان فارسی پهلوی ساسانی است البته فارسها هم از نژاد آریایی هستند ودر زمان باستان فارسها به گویش پارسی پهلوی صحبت میکردند...
توسط
یک  مغول

دوست عزیز ملاک شما برای آریایی بودن  چیه؟ فقط  زبان  اصلی و مادریت فارسی باشه میشی آریایی یا ملاک های دیگه ای هم برای آریایی بودن یا نبودن دارین؟؟؟؟  دریک مقاله علمی در مورد ژنتیک اقوام ساکن ایران و چندین شهر تحقیق کرده بودن نتایج به این صورت بود که : گروه ها را به اقوام ترک و فارسی زبان تقسیم کرده بودن تا ارتباط احتمالی زبانی و ژنتیکی اقوام ایرانی را بررسی کنند.ولی نتایج غیر قابل پیش بینی بود.

نتایج نشان داد ترک های قشقایی علارغم  تفاوت زبانی، بیشتر به فارس های جنوب  کشور مثل یزد و کرمان نزدیک هستن و با آنها در یک خوشه قرار میگیرند تا ترکهای آذری و ترکمن. و عجیب تر از اینا شبیه بودن اصفهانی های فارس زبان به آذری ها که نشان دهنده ریشه مشترک ژنتیکی و تباری با وجود تکلم به زبان های مختلف هست.. و تشابه ایرانیا ( مردم ساکن درتهران) با مردم ترک زبان ترکیه . قرار گرفتن مردم شرق کشور مثل فارس زبانهای خراسان در نزدیکی مردم شرق آسیا که عمدتا ترک تبار و ترک زبان هستند. و در یک مقاله دیگر که در مورد مردم شرق آسیا تحقیق شده بود مردم فارس زبان تاجیک با ترک های ازبکستان در یک خوشه قرار میگیرن.

اگر براساس آزمایش های ژنتیکی که اکثرا کشور های غربی انجام داده اند و نتایج بالا، حاصل شده است پس بایددر جواب دوست احتمالا فارس زبان که قشقایی ها و ترکمن ها را ایرانی نداسته باید،

ما هم بر اساس این نتایج  یزدی ها وکرمانی را غیر ایرانی و فقط فارسی زبان و تابعه و ساکن ایران بدانیم، چون از نظر ژنتیکی شبیه ترک های قشقایی ها هستن.

یا فارس زبان های ساکن خراسان را غیر ایرانی تلقی کنیم چون از نطر ژنتیکی شبیه ترک های شرق آسیا، مثل ترکمنستان و  افغانستان هستن.

یا تهرانیا را ترک تبار بدونیم چون بیشتر شبیه مردم ترکیه هستن. در مورد آذری ها  واصفهانی ها چطور؟ اصفهانیا میگن فارسیم ،آذری ها میگن ترکیم شاید هردو گروه اشتباه میکنند نه کاملا فارس هستن و نه کاملا ترک بلکه باهم تعاق دارند به گروه بزرگ تر نژادی به نام قفقازی که حتی ارمنی زبانهای ارمنستان و گرجی زبان های گرجستان و آذری های باکو هم علاوه براصفهانی ها وآذری های ایران در کنار هم  و نزدیک به هم در یک خوشه قرار می گیرن.

تاکی می خواهیم با ملی گرایی افراطی و ناسیوناسیم کورکورانه با هم خون های خودمون در داخل کشور  یا کشورهای هم جوار به صرف داشتن هویت، زبان و یا دین ومذهب متفاوت دشمن باشیم و به جای صلح وآشتی نسبت به هم کینه و دشمنی بورزیم .

چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید
توسط
دوست عزیز پس لرها نژادشون چیه؟ یا کردها؟
توسط
جوری صحبت می کنین انگار ما تورک ها خیلی از آریایی بودن خوشمون میاد. آذری ها آریایی هستند آذری یعنی تو یعنی اریایی. ولی تورک یک نژاده که یعنی ما. ایرانم از کی شد مال شما آریایی ها؟؟؟؟ بندر هاتون به اسم پادشاهای توک هست.فرهنگ هاتون از دانشمندان تورک هست. محافظ کشور هم که تورک ها هستن بازم(لشگر عاشورا). کشوری که مال خودمونرو چطوری انحصاری کردید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ما آزربایجانی ها تورکیم. و افختارمی کنیم. و هیچ هم دلمون نمیخواد به آریایی های ساده لوح که از خودشون حرف در میارن بچسبیم.
توسط
افشین آٰیایی اصیل

دوستان عزیز لطفا یکم مطالعه کنید ببینید این نژاد آریایی چی هست آخه؟ کشتید ما را با این ناسیونالیسم آریایی تون.  همه دنیا شما را به عنوان بربرنژاد میشناسن. شما به زور می  خوان آریایی بشین. قبول کنید یا نکنید نژاد غالب در ایران نژاد اقوام  خاورمیانه ای غالب میباشد.نه نژاد آریایی اروپایی. به نژاد خودمون افتخار کنیم باید اول به عرب بودنمون  افتخار کنیم چون بیشتر ما ایرانیا به کشور های همسایه خودمون مثل اعراب شبیه هستیم نه آلمانی ها یا انگلیسی ها یا روس ها. بربرا برید یکم مطالعه کنید، مطالعه واقعا خوب چیزیه. با عرض پوزش از اقلیت آریایی واقعی که ایرانیا را بربر خطاب کردم. ولی  این  اکثریت  بربر باید بشینن سر جاشون. همه واسه ما شدن آریایی اصیل. اگه این آریایی ها قدیم  میدونستن امروز همه بربر ها خودشون رو‌ آریایی خطاب میکنند و خون کثیف خودشون را با خون پاک آریایی و نژاد برتر یکی و برابر در نظر می گیرند، غلط میکردند پاشون را به ایران بذارن.آرزو(نژاد آریایی) بر بربر ها عیب نیست.بربر در خواب بیند (نژاد آریایی)
توسط
فارس بربر

دوست ترک، کی گفته آذری ها آریایی  هستن؟ اصلا خود فارس های ایران اکثرا آریایی نیستند که بخوان در مورد آریایی بودن بقیه مردم ایران  اظهار نظر کنند. یه مشت بربر یا هندو و عرب نژاد هستند که به زبان فارسی تکام می‌کنند. که البته اقلیت آریایی هم بینشون هست.
توسط
دوستی که پرسیده بودین پس نژاد لر و کرد چی هست.؟ باید بگم اولا انسان یک نژاد هست و نژاد های متفاوت ندارد. وآنچه ما بحث میکنیم بحث تبار مادری و پدری افراد است. که گاهی استفاده نادرست از لفظ تبار و نژاد به جای یکدیگر باعث کج فهمی ها و سوء استفاده افرادی میشه. برای درک بیشتر این موضوع میتونید به مطالعه تحقیقات انجام شده در زمینه ژنتیک جمعیت های انسانی مراجعه کنید. در ضمن مطالعات ژنتیکی را با نژاد اشتباه نگیرید. چون در علم ژنتیک و تبار شناسی چیزی به عنوان نژادهای انسانی وجود ندارد. در ضمن لر و کرد گروه های قومی هستند. قومیت و زبان هر گروه جمعیتی متفاوت  از بحث ژنتیک است.
سوال شده سپتامبر 8, 2017 در شایعات (پراکنده گویی ها) توسط بی نام منظور از آریایی چیست؟
توسط
"فرهنگ هاتون از دانشمندان ترک""محافظ کشور ترک"

اولا سواد تاریخی شما درباره دانشمندان ایرانی خییلی پایینه.دوما شما که کلا بیشتر انحصار گرا به نظر میای .کی گفته محافظ کشور ترکه؟این همه شهید از تمام نقاط کشور چی هستن؟
توسط
دو کلمه حرف حساب

دوست عزیز این که میگی آریایی ها 7000 سال در ایران زندگی میکنند احتمالا دچار اشتباه شدی.  آریایی ها از حکومت مادها و بعدها هخامنشیان شروع میشه و تاریخ اونا حدودا به 2000 سال پیش برمیگردد. نه 7000 سال پیش. حکومت های و مردمان قبل از آریایی های که  تمدن های ماقبل تر را ایجاد کرده بودند هیچ وقت آریایی نبودند. مثل عیلامیان در جنوب  و یا اورارتورها و ماننا ها در شمال غرب و آشوریان در غرب  و....

درنتیجه نمیشه هم خدا را بخوای و هم خرما را. یا باید آریایی ها راشروع تاریخ ایرانیا حساب کنیم که در نهایت حدود 2000 سال پیش به فلات ایران و خاورمیانه راه یافتند. و تمدن ها و حکومت های اولیه ایرانیان با مادها شروع میشه. یعنی در نهایت حدود 2500 سال پیش. یا اگر تمدن های قدیمی تر فلات ایران و خاورمیانه مد نظرت باشه  که اونا آریایی نبودند و تاریخشون حداقل به 7000 سال پیش میرسد و ربطی به شما آریایی ها نداره. پس الکی تاریخ 7000 ساله مردمان فلات ایران را به نام آریایی های وحشی مصادره نکن.
سوال شده اکتبر 2, 2017 در شایعات (پراکنده گویی ها) توسط بی نام
ویرایش شده اکتبر 11, 2017
ناگفته های تاریخ و هویت واقعی کرد ها ودیگر اقوام ایرانی زبان
سوال شده اکتبر 16, 2017 در شایعات (پراکنده گویی ها) توسط بی نام آیا ایرانی ها آریایی هستند؟
توسط
عالی

دقیقا اینطور که آریایی ها 2000 سال پیش به ایران اومدند و اصالتا ایرانی نیستن

ولی ترک ها حداقل از 7300 سال پیش تو این کشور لعنتی بودن و اینجا سرزمینشون بوده که بعد از شکست از نژاد سامی (سام از فرزندان حضرت نوح (ع) می باشد) تمدن ایران به اسم دیگران ثبت میشه
توسط
حرف از این میشه که ترک ها دچار توهم شدن و فارسها درست میگن اگه فارس ها درست میگفتن که الان زبان فارسی  ایران به این صورت نبود که اکثر کلماتش عربی و ترکی باشه بعد از اون انگلیسی و ... باشه بطوری که اگه تمام این ها رو ازش حذف کنیم فارسی تو ایران نمیمونه و به 70 ، 80 کلمه میرسه

درود بر زبان 70 کلمه ای تون
توسط
واقعا این همه نادانی و عناد جای تاسف داره. جهان سومی و عقب مانده کاملا شایسته مردم ماست. هر کی کمی اهل مطالعه باشه میفهمه که فرضیه آریایی بودن ایرانی ها دروغی بیش نبوده است. ایران مهد قدیمی ترین و اولین تمدن های بین النهدین و تمدن بشری بوده ولی یک عده نادان تاریخ چند هزار ساله این سرزمین را 2500 سال کاهش میدن تا این طوری القا کنند که تمدن ایرانی ها از آریایی شروع شده، واقعا این همه بی شرمی و حماقت جای تاسف دارد
توسط
کاش به جای این همه آریایی بازی و تاکید روی آریایی بودن به ایرانی بودن خودمون افتخار میکردیم. ما دقیقا داریم به کجا می رویم و هدف چیست. بعضی وقت ها احساس میکنم اقوام فارس زبان به جای ایرانی بودن بیشتر دوست دارند آریایی باشن و خودشون را به گذشته آرمانی و باشکوه و تخیلی آریایی پیوند بدهند. که خیلی وقت ها هم میشه تاریخ افسانه ای و یا افسانه صرف و تخیل محض. واقعا ریشه این همه دلبستگی به گذشته در چیست؟؟؟!
سوال شده ژان 18, 2018 در شایعات (پراکنده گویی ها) توسط هیمن انواع اقوام آریایی
توسط
اقوام هندو اروپایی(آریایی) چه ارتباطی از نظر زبانی و ژنتیکی دارند، آیا اقوام هندو با اقوام اروپایی از یک نژادند!

http://parsiandej.ir/ask/727/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A7%D9%82%D9%88%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DB%8C%DB%8C
توسط
ایران سرزمین همه ما ایرانی هاست و تاریخ  و تمدن‌های گذشته  و امپراتوری‌های گذشته گواه این مدعاست. قوم فارس هم بخش کوچکی از پیکره ایران بزرگ هست نه همه آن. عده قلیل پان فارس هم بهتره از جعل تاریخ به نفع قوم فارس دست بردارند و مطمئن باشند از تفرقه افکنی بین ایرانی‌ها چیزی عایدتون نخواهد شد.
سوال شده Mar 19, 2018 در شایعات (پراکنده گویی ها) توسط هایاستان نژاد ترک های ایران
توسط

تاریخ  ژنتیک ترک‌ها

با توجه به داده‌های جدید علم ژنتیک:

آیا ترک‌های آذربایجان واقعا ترک هستند یا بنا به آنچه که ادعا می‌شود آریایی می‌باشند؟

آیا ساکنین باستانی آذربایجان پروتو‌ ترکها بوده‌اند یا این‌که آذری‌های ایرانی بودند که به‌دنبال یورش مغول‌ها و گسترش سلاجقه زبان خود را تعییر داده‌اند؟

آیا نژاد خالصی به نام آریایی وجود دارد؟

آیا رابطه زبانی ترک‌ها با تمدن‌های سومر در بین‌النهرین و اتروسک‌ها در ایتالیا را پیوندهای خونی و ژنتیکی نیز تایید می‌کند؟

آیا اجداد باستانی اروپائیان‌، بومیان اروپائی بودند یا این‌که پروتو ترک‌هایی بودند که از آسیا به اروپا رفته‌ بودند؟

آیا ترک‌ها اولین مردمانی بودند که اسب را اهلی کردند؟

آیا ترک‌ها فرهنگ کورگان را به چهار سوی عالم گسترش دادند؟

پاسخ این سوال‌ها و ده‌ها سوال دیگر را می‌توانید در کتاب "تاریخ ژنتیک ترک‌ها" بیابید.

http://elchin.arzublog.com/post/76871

توسط
هر چقد هم خودتونو پاره کنین نمیتونین مارو به زور عاریایی کنین ما تورک آزربایجانیم و از نژاد تورکیم آذری رو کسروی برای به دست آوردن مقام در دوره پهلوی نمیدونم از کجاش در آورد یاشاسین تورک آزربایجان تورک نژاده و تورک نژاد خواهد ماند خودتونو پاره نکنین شما میخواین با آذری خواندن تورک ها هویت و افتخارات و حماسه های مارو از بین ببرید
توسط
ببینید این چیزی ک شما میگید حقیقت نداره ببینید آذربایجانی ها هم یک قوم تورک هستند اگر یزره تحقیق کنید میفهمید ک تقریبا تا 150 سال پیش به خودشون تورک میگفتن و اصلا کلمه ای به نام آذربایجان وجود نداشته و آذربایجان رو انگلیسی ها روی این منطقه گزاشتن به خاطر نفرتی ک از تورک های تورکیه داشتن و ببینید اگ یه مناطقی از آذربایجان اتشکده داره بخاطر سلطه ایرانی ها روی این منطقه بوده ببینید شما میگید اذری ها با تورک ها فرق دارند ولی اینطور نیست حتی زبانمون هم هیچ فرقی نداره وقتی میگید اریایی باید یه تشابهی باشه ولی اصلا نیست
توسط
ببینید هنوز هم اینو نفهمیدید ک مغول ها شاخه ای از تورک ها هستند ن تدرک ها شاخه ای از مغول ها اینو بفهمید بعد کامنت بزارید
توسط
در حدب نیستین که بخوایم شماها رو آریایی کنیم لیاقتتون همون ترکه برین مغولای وحشی از ایران بیرون.
توسط
در حدی هستیم که در عمل دیده میشویم نه زر الکی همه شهرهای غیر تورک را جمع کن اندازه یک شهر آذربایجان شخصیت جهانی نداری کاری ندارم که مغول طایفه ای از طوایف تورک بود و چون چنگیز خان از آن طایفه بود که اقوام تورک را متحد کرد زمانی به کل امپراطوری مغول گفته اند و زبان مغولان با ترکی آذربایجانی فرق دارد اما قانون پول تجارت سند بنچاق و خیلی از اصول مدیریت سازمان دولت را همین مغول یادت دادند .شما لیاقتتون تاجیکها و افغانها باشد ما لایق آذربایجان و ترکیه هستیم
توسط
ترک ها مغول هستن؟؟!! مغولا مغول بودن نژادشون مغول بوده. طرفای چین و شرق آسیا همشون شبیه هم هستن چون نژادشون مغول بوده. منم شنیدم ترکا آریایی هستن من خودم فارس هستم. توی قبل اسلام قبل اینکه آریاییا بیان ایران توی جاهای مختلف زندگی می کردن. حتی من شنیدم بعضی هندیا هم آریایی هستن. غرب آسیا هم آریایی هستن. تا جایی که من میدونم ترکیه و ایران و سوریه و اینورا آریایی هستن. خیلی از کشورای عرب زبان نژاد عرب نداشتن اما چون بهشون حمله میشه عربا زبانشون رو عوض میکنن و بعضیاشون هم سکونت میکنن. توی سوریه شاید آریایی خیلی کمی باشه. مثلا قاره ی آمریکای شمالی که بومیای خیلی کمی داره و نژاد همشون از اروپاییا میاد. بجز سیاه پوستاشون که نوادگان آفریقاییا و اینا هستن.
توسط
کنتور که نمیندازه همینطوری میبافیپروتو هندو ها از اقوام آلتایی جنوبی و مرکزی بودن که چهار تا پنج هزار سال پیش از میلاد زبان ها و قومیت هاشون به وجود اومده پروتو ترک ها از اقوام آلتایی غربی بودن که از دریای سیاه تا به صورت پراکنده غرب چین به صورت کوچ نشینی زندگی میکردن که بخشی از اونها به شرق مهاجرت کردن که به هون های شرقی معروف هستن و بخشی به جنوب که ترکمن ها و ترک های آذربایجان رو به وجود اوردن که بخشی رو ساکا و بخشی رو خزر ها و ترک های قفقاز میدونن که بین دریاچه ایروان تا دریاچه خزر بودن و غرب دریاچه ایروان قلمرو ارمنی ها و گرجی ها بوده در هزاره قبل از میلاد اقوام ترک تبار به سمت جنوب حرکت کردن که بعد از مهاجرت پارس ها و تشکیل حکومت هخامنشی ترک تبار ها به عقب رونده شدن بعد از تضعیف حکومت هخامنشی و با به قدرت رسیدن ترک تبارها پارت های ترکمن تبار حکومت اشکانی رو به وجود اوردن و بعد از تخریب اشکانی ها و ساسانی ها اولین حکومت ترک تبار با نام گوک تورک یا ترک های آسمانی به وجود امد که قلمرو انها در اصل شرق خزر بود اما قلمرو شون تا آذربایجان امروزی ادامه داشت بعد از تشکیل سلسله ساسانی بقایایه حکومت اشکانی از بین برده شد اما هنوز روستا های ترک تبار باقی مانده از اشکانی ها اطراف شهر شاهرود وجود داره حالا من موندم شما دقیقا هدفتون از گذاشتن این متن چی بود و میشه دقیقا توضیح بدین چجوری شد که اقوام آریایی هفت هزار ساله تو ایران قدمت دارن؟کُرد ها یکی از طایفه های قوم پارس از اقوام هندو اروپایی بودن که با مهاجرت پارس ها به این منطقه اومدن و اصلا ربطی به قوم ماد ندارن اما بازم اونم قبول میکنیم ولی باز سه هزار و پونصد سال کم میاری
توسط
مغول ها از اقوام آلتای شرقی بودن و اصلا ربطی به ترک ها ندارن شاید چنگیز خان از قبیله ترک های مهاجر شرق بوده باشه اما مغول ها هیج تشابه ژنتیکی با ترک ها ندارن
توسط
عثمانی ها خودشون مهاجران آذربایجان بودن که هزار و ششصد هفتصد سال پیش از منطقه آذربایجان به اناتولی مهاجرت کردن
توسط
الان فرق تو با هیتلر چیه؟ بدبخت نژاد پرست.... آریایی ها هم خوشون مهاجر بودن...بنابراین درسته که بگیم آریایی ها هم باید از ایران برن و فقط بومی های چند هزار سال پیش این منطقه باید اینجا بمونن؟؟؟!!! توصیه میکنم حدااقل "کتاب تاریخ ایران پیش از اسلام" به قلم حسن پیرنیا رو بخونی...
توسط
قوم مغول قوم ترک تباره اگ نمیدونستی بدون که خود چنگیز هم گفته من ترکم اما ترک های ایران کلا از هم نژاد با مغول هان ترک های ایران یک خاندان هستند و ترک های مغول یک خاندان دیگ
توسط
اولا عزیز آریایی ها مهاجر نبودن ساکن ایران ویجا بودن که بخشی از فلات ایران بوده و اولین افرادی بودن که توی فلات ایران زندگی میکردن
توسط
آقا جون اصلا شما که میگید آریایی ها مهجر نبودن، میدونی کلمه آریایی معنی اش چیه؟! در زبان تورکی، به جست و جو کردن، آراماخ(آراماک) گفته میشه. آریایی ها چون سرزمینی نداشتن، همواره در حال کوچ و مهاجرت و جست و جوی سرزمین ها بودن. به همین دلیل، تورک ها به اونا آرایان ( جست و جو کنند) گفتن که بعد ها به کلمه آریایی تبدیل شده. یاشاسین تورک ملتی یاشاسین آذربایجان
توسط
یاشاسئن سنین کیمی تورک اوغلانی
توسط
سلام

بحث راجب زبان و اجداد و نیاکان بنده بود و بر خود لازم دانستم توضیحی ارایه بدهم

1:  شما گفتید تورکهای ایران اریای نیستن  و صد البته تایید میکنم

2:  شما گفتید قدمت آریایی ها به بیش از هفت هزار سال در خاورمیانه می رسد لابد فراموش کردید قوم آریایی سه هزار سال پیش به خاورمیانه  کوچ کرده اند

3 : شما طبق کدامین مستندات قدمت سه هزار سال را هفت هزار سال بیان می کنید

4 : آیا شهر ییری خیاو (مشکین شهر) با قدمت بیش از هفت هزار سال ق.م  را  لابد پایکوت می کنید

5 :چرا آثار باستانی موجود در منطقه خاورمیانه که قدمت بالای شش هزار سال دارند چرا نشان از التصاقی بودن زبان  قوم باستان میدهد  و در عین حال تنها زبانی که الان در این منطقه التصاقی است فقط زبان تورکی است

6 : شما گفتید آظری یکی از شاخه های زبان فهلوی است   کدامین آثار موجود در منطقه آزربایجان ایران ( قزوین همدان زنجان اردبیل غربی و شرقی )یا کشور آزربایجان شمالی  است که نشان از فهلوی بودن این زبان میدهد اگر فهلوی  بوده چرا مستندات باستانتی چه کتسبه ها چه سنگ نگاره ها التصاقی  است

7 : و در نهایت چرا اسم مکانهای منطقه آزربایجان را به پارسی تغییر دادید   اگر آظری وجود خارجی داشت یقینا یک رودخانه یک کوه یک تپه یک شهر به اون زبان بوده

8 : شما بفرمایید این زبان آظری به چه خطی نوشته می شده که الان هیچ اثری از آن باقی نمانده

9 : بگویید اعداد ریاضی این بندگان تانری (آظری) چی بوده چگونه تلفظ می کردند چگونه اعداد ریاضی رو می نوشتند
توسط
پس چرا قیافتون مغولی نیست؟
توسط

 

لطفا مقالتون رو برسی کامل کنید 

آریایی ها در هفت هزار سال پیش در فلات ایران مستقر شدند و تا کنون هم موفق به بقا شدند که اکثر اقوام ایرانی از این نژادند(آذری ها،کردها ،کرمانی ها،فارس ها،اصفهانی ها و خوزستانی ها و بلوچ ها و غیره ...)

دوست عزیز باحال آخه مگه اصفهانی ها ترک یا عرب یا .... هستند که یک دسته جداگانه از فارس ها قرارشون دادی؟؟؟؟؟؟

توسط
سیچیم او اقلوا بی بله اشک سن فهمیدم که عقبه نژادتو با زبان میسنجی پس به قومی که همه جا رفته و هیچ جا نمانده میگفتن ترک یعنی قومی که هیچ جا برای موندن انتخاب نمیکرده واژه ترک از کلمه ترک یعنی کسی که همه جا رو ترک کرده ونمیمونده گرفته شده بعد اون به غیرت ما ترکها بر خورد اونجا موندیم البته ما اذری هستیم نه ترک لاشی
توسط
یعنی تا این اندازه تحریف برادرم پیشنهاد می کنم بری کتاب های معتبر بخونی تا با معنی نام تورک بدونی

ترک نه تورک برو بخون معنیشو می فهمی

درضمن لاشی هم هفت جد و ابادته
توسط
چرت و پرت نگو باوا اولا اگه میگی ترکی پس فراموش نکن در سرزمین ایرانیها متجاوز و مهاجری اگر مردم سرزمین آذربایجان که حتا کوه و رودش نام ایرانی دارد و شهرهایش نیز به همچنین، ترک هستند، باید در قبال ایران مسئولیت تاریخی خود را هم بپذیرند؛ یعنی کشتار هزار و چند سد سال از مردم این سرزمین. آیا شما که خود را ترک می انگاری، یک معذرت صاف و ساده از این همه جنایت تاریخی سلسله های ترک کرده ای و یا حاضری بکنی؟ پرسشی هم که هرگز جواب ندارد این است، شما این شناسنامه ترکی را از کجا آورده ای؟ کجای تاریخ می گوید مردم آذربایجان ترک هستند؟. ترک ها، جز جنایت در این سرزمین نکرده اند. نه ارانی خود را ترک می انگاشت و نه کسروی و نه خلیل ملکی و نه صادق هدایت و نه … مردم آذربایجان ترک نیستند و ترک زبانند. یعنی تحت ستم مضاعف. هم دینشان را برگرداندند و مسلمان شدند و هم زبانشان را گرداندند؛ به گونه ای که خود باور کرده اند که از بیخ و بن ترک بوده اند از همیشۀ تاریخ. باری، به هر حال اگر کسی خود را در این خطه ترک می پندارد، باید مسئولیت تاریخی هم بپذیرد که بسیار سنگین است. دوما شهرهای آذربایجان از خودشون هیچی ندارن، هیچ منبعی و هیچ دستاوردی. در تاریخ معاصر ایران تبریز همیشه کانون فتنه بوده پس نباف اگه ترکی گورتو گم کن برو مغولستان، شاید ایران گسترش پیدا کنه و جمهوری باکو و آناتولی رو از ترکها آزاد کنه اما خیال پان‌ترک بازی رو از سر بیرون کنید که پوچه
توسط
پس تو هنوز نمیدانی قبل از حمله مغولها ما تورکها در خاورمیانه حکومت داشتیم برو تاریخ بخوان و در ضمن تاریخ و حکومت خاورمیانه ما هستیم باور نداری برو ببین چرا ۹۸ درصد کل سلسله های تاریخ دست ما تورکها بوده باز اگر میگویی من تورک نیستم پس یقین بدار احقی بیش نیستی تو برو به خاخاها بچسب صدلاری های یهود اسم خاخامنشیان را هخامنشیان گذاشتید تا روی یهود پوشیده و پنهان بماند اون از قبر کوروش که مال مادر حضرت سلیمان است که حتی طبق آزمایشهایی رو استخوان هم به زن بودن یک فرد در اون قبر تایید میکند که قبر مال یک مرد نیست بلکه زن است بزرگ یهودتان کوروش توسط ملکه ماساژت ها به هلاکت رسید و سر از تن نجس خونخوارش کحده شد و درضمن ما ایالت آزربایجان آزربایجان معادن طلای ورزقان نس سونگون داریم کهدفقط معدن طلای ورزقان سالانه بیش از ده تن طلای خالص استخراج میشود که چون حکومت دست پانفارسیسم است این معادن به پارسستان کویرستان جهت تولید زیور الات و قطعات صنعتی برده میشود جنگلهای ایالت آزربایجان را چپاول میکنید خدا رو شکر هنوز چاه نفتمون رو باز نکرده اییم تا چپاول کنید ما تورکهای ایالت آزربایجان ( قزوین همدان زنجان اردبیل رشت استارا آزربایجان شرقی و غربی) دیگر اون موقع گذشت که هر چرندیاتی به خورد ما تورکها بدهید دیگر تمام شد شما پارسستانی ها کویرستانی ها قدمت بیش از سه هزار سال نتنها درائران کنونی بلکه در خاورمیانه ندارید . ما تورکهای ایالت آزربایجان همان بازماندگان سومریان و ایلامیان هستیم شما با خاخامنشیان یهودتان گوش عالم را کر کرده ایید اون از پاسارگادتان که انگلیس برایتان ساخت اون از تخت جمشید که تاریخ نگارهاتون میگویند مسلمانان ستون های تخت جمشید رو بردند مسجد ساختند ما برشون گردندیم و تخت رو بازسازی کردیم بله اون هم از ساختگی تخت جمشیدتان شما فقط چسبیده ایید به دو هزار و پانصد ثانیه ایی دیگر رویایی فارس ساری خاک ما را ( ائران) را به گور خواهید بود ای مهمانان سه هزار سال
توسط
احسنت آذریها ترک نیستتد ترک زبانند اگر ترک باشند که متاسفانه ریشه مغولی دارند.
توسط
چون تورکیم تورک تورک ایالت آزربایجان موغول و قوم و نژاد موغول هیچ سنخیتی با ما ندارد
توسط
یعنی الان با مغولا مشکل دارین؟؟؟
توسط
یعنی الان با مغولا مشکل دارین؟؟؟ بابا نژاد بحثیست منسوخ اصلا بحث راجبش اشتباهه... الان تو خود ایران چن تا سید داریم؟مفهوم سید یعنی چی؟قوم وخویش امام علی(عرب) بحث بحث زبانه این که باید زبانت رو حفظ کنی هویتت رو زبانی ک نشان دهنده گذشته تو هس برا فارسی زبان ها رستم و سهراب واس ما تورکلر ده ده گورگود و اوغوز و کور اغلو حیف ک یه عده کورکورانه دارن زبان رو نابود میکنن چه خوب گفتن ک ما ترک زبان ها عرب زبان ها و...ها باید مالیات بدیم تا هر سال چند و چند میلیون رو واس خاطر به قول خودشون حفظ زبان فارسی حرج کنن مگه زبان ما زبان نیست هویت نیست که حتی یه مدرسه هم واس خودمون نداریم به عنوان حرف آخر ول کنین نژاد رو ول کنین تحقیر رو الان شاید چنگیزخان واس بعضیا خون خواره ولی مطمّن باشین کوروش هم واس یه عده ی دیگه ای خونخوار بوده پس چه بهتر که قهرمانان ملت ها رو ‌ واس خودشون محترمه زیاد مورد ***قرار ندیم.آفرین یاشاسین بوتون دیللرینه صاحاب دورانلار زنده باد تمام افرادی ک محافظ زبان خود هستند
توسط
متاسفانه تاریخ ایران بسیار مجهول است. تورکهای ایران از قدیمی‌ترین اقوام ایرانیهستند که خاستگاه اصلی آنها شمال ایران بوده. تاریخ و نامه‌ای تمامی شاهان از هخامنشی تا قاجار تماما تورکی هستند ولی متاسفانه عده‌ای در پی آن هستند که این مسئله رو کمرنگ نشان بدن. فارسها همیکی از اقوام کوچک در جنوب شرقی ایران کنونی بوده‌اند ولی نمی‌دانم چرا تلاش می‌کنند همه رو فارس جلوه بدن.
توسط
حالت خوبه تورک از نژاد مغوله و نمیدونم اسم کوروش چه دخلی به زبان مغولی داره
توسط
از بیسوادهایی که در مورد ژنتیک و هاپلوگروپ اطلاعات کافی ندارن خواهش میکنم با چرندیاتشون مردم رو بیشتر در جهل فرو نبرن.

تورک و مغول از دو نژاد متفاوت هستن. هاپلوگروپ مغول ها C و هاپلوگروپ تورک ها j2 , R.

در مورد (آذری) هم باید بگم دلایل و استدلال هایی که در این سایت منتشر شده کاملا بی اساس و بی منطق هست. اولا باید بدونیم که معنی آزربایجان بر خلاف گفته دوستان عزیز در این سایت به معنی منطقه ای که از مردمی با ارزش و بزرگ تشکیل شده است.

آس : نام قبیله ای در آزربایجان

ار : مرد

بی : بزرگ مرد

گان : پسوندی برای نام های منطقه بوده

 

در مورد جعلیات احمد کسروی که تورک ها رو به دلیل اصرار رضاپالانی مورد آسیمیلاسیون قرار داد امیدوارم خودتون بدونید.

وجود قوم تالش در آزربایجان دلیلی برای آذری بودن کل منطقه آزربایجان هست ؟؟؟ اگر اینچنین باشد باید بگوییم خراسان و شیراز و قم و... همگی تورک هستند چون در هرکدام قوم تورک وجود دارد.

در مورد ژنتیک هم باید بگم بنده تخصصم ژنتیک هست و اینو بدونید که 54درصد ژن فارس ها رو هاپلوگروپ g1 و E تشکیل داده که متعلق به هاپلوگروپ اعراب هست.

باز هم از کسانی که سواد چندانی ندارن و روزی دوبار دچار توهم میشوند خواهش میکنم در مباحث تخصصی نظر ندهند.
توسط
آره جون خودت شما مثل زالو چسبیدن به ایران با اصالت ین اقوام ایران لر با کرد تا هیچ قوم دیگه ای شما از زمان جنگ مغول‌ها به ایران باستان بهشت گمشده هجوم اوردین وگرنه توی کوههای قفقاز داشتین چوپانی میکردین زنده باد لر کرد عربها هم از زمان حمله اعراب هجوم آوردن
توسط
نمایش از نو
ترکمن ها واحتمالا قشقایی ها و مغول هاژنشونQ هست. چینی ها O هست. ترک های اسیای مرکزی Cهستند. ایرانی ها و روس ها و اسلاوها و بیشتر هندی هاو بیشتر افغان ها( فارسها وشمالی ها و....)Ra هستند. ترکیه ای ها و بعضی سوریه ای ها نژاد خاورمیانه ایj2هستند
توسط
ازمایش ژنتیک از مردان ترکمنستان نشانه نژاد مغولی انها هست کهQ هست ژنوتیپ ترکمن ها شاید j2 و rb و C هم داشته باشد اما اصالت نژادی انها Q هست همینطور ترک های اسیای مرکزی که اصالت نژادی انها Cهست که شاید ra یا jهم داشته باشند اما نژاد انها از اصالت ترکی یعنی C هست
توسط
جفتتون کاملا ابلهانه میتازین.غافل از اینکه موقع امتحان پس دادن یا بقول یارو.. گوی و میدان بوته ای در کار نیست که خایه هم داسته باشه.. حرومزادگیت هم پیشکش..من ی ترک آذری همیشه مظلوم
توسط
مطمئنا نمیدونی الان اون ژنها چیه دوما هم فقط یک فرد جاهل بحث ژن و زیست شناختی رو به نژاد شناختی ربط میده ....برای تعیین نژاد یک قوم تاریخ‌دان اظهار نظر می کند نه زن شناس
توسط
ژرمن ها آریایی هستند یا ترک؟ آخه هم گروهی به نام هون ها به اونجا مهاجرت کردنند هم گروهی به نام سکا ها که ظاهرا جفتشون هم از سکائستان مهاجرت کردند من واقعا گیج شدم در این مورد ممنون میشم یک نفر راهنماییم کنه آیا اسکاتلندی ها هم در اصل سکایی هستند و این دو نام هم ریشه اند؟ سکاها ترک اند یا ترک آریایی؟ آیا پیدایش قوم ترک و تمدنشان هم زمان با اقوام آریایی و سامی ست؟
توسط
آقایون و خانم ها لطفا کمی عفت کلام داشته باشید... اینجا محلی برای هم اندیشی و بیان نکات علمی و دیدگاه ها است.. لطفا وقتی پریود هستید از گذاشتن پیام های غیر مرتبط پرهیز کنید...خخخخ راستی نگران نباش من هستم و خواهم بود برای همیشه....
توسط
این راهی که تو و نوچه هات دارند میروند ما آسفالت کردیم... پان کردک کیه که نداد شما کرد هستی و بسیار ناسیونالیست و پان کرد تشریف دارید و هدفتان همان کردستان خیالی و بزرگ است... دماغ سوخته هم خریداریم. .. داری می سوزی نقشه های شما بی شرف ها را نقش براب کردیم... خخخخ بسوز که هنوز اولش است کردستان بزرگ... راستی این کانال های ارتش کرد و کردستان بزرگ و غیره و ذلک هنوز توی تلگرام و اینستا فعال هستند یا نفله شده اند...خخخخ. .. برای ما هم کاسه لیسی لرها را نکن... زنده باد لر و ترک و کرد و بلوچ و عرب و همه اقوام مظلوم ایرانی.. و مرده باد ناسیونالیست های مزدور که فکرشان جاهایی دیگر است ولی آرزو هاشون را برای تجزیه ایران به گور می برند
توسط
نمایش از نو توسط sh-a-kh
درود بر ایران متحد زنده باد تمام اقوام ایرانی چه ترک و فارس و کرد و عرب و لر و هرکی که تو این کشور هست.
توسط
نمایش از نو توسط sh-a-kh
خدا بخواد ما لرها نمیذاریم کسی ایرانو تجزیه کنه. بلکه هرکی که تجزیه طلب باشه رو .....
توسط
نمایش از نو توسط sh-a-kh
من میگم که کسی نباید به هیچ قومی فحش بده و من منکر خدمات اقوام دیگر نیستم وقتی میبینم کسی به لرها فحش می ده،من باهاش مبارزه می کنم.
توسط
رفتار های ناپسند زیادی هم به ما تورکی از طرف خیلی از اقلیت های ایران هم میشه مثلا در بازی های فوتبال
توسط
بله متاسفانه در استادیوم های فوتبال این اتفاق توهین نژادی رخ میده و نه تنها اونجا بلکه در همه جاهای ایران ما شاهد توهین های نژادی اقوام به یکدیگر هستیم . البته درصد این افراد روانپریش کم هست و من امیدوارم انسان این احمقها رو نادیده بگیرند و به مسیر یکپارچه بودن و همدلی ایران عزیز خدشه ای وارد نشود.
توسط
نمایش از نو توسط sh-a-kh
دمت گرم شیر پیا موهم بختیاریم
توسط
ویرایش شده
..........................
توسط
ولی به نظر من خودم فقط آریایی اصل هستم
توسط (100 امتیاز)
خیلی نژادپرستین اسم و هویت مارو به آذری تحریف میکنین بعد انتظار دارین ما هم بگیم خلیج فارس!!!!
توسط
گمشو بابا، آذری از قدیم الایام در آذرآبادگان بوده، من خودم متولد میانه هستم، خودم رو به هیچ وجه تورک نمیشناسم، تو میخوایی تورک باشی باش ولی به ایران اهانت کنی پوستت کندست.
توسط
این قدر دری وری نگید  زبان و فرهنگ ترکی با حمله مغولسانان (قومیت هایی مثل مغول ها ترک ها تاتار ها و... که همگی به یک زبان صحبت میکردن و در یک سرزمین زندگی میکردند و سربازان لشگر چنگیز مغول بودن) به بعضی مناطق مثل شمال آذربایجان و ترکیه غالب شد. ضمناً ترک ها مانند مغول ها چشم بادومی و زرد پوست هستن و زبان مشترکی داشتند ترک های امروزی فقط فرهنگ مغولسانان رو دارن وگرنه مغولسان نیستن. نه آذری ها و نه هیچ شهری از ایران کنونی و نه ترکیه درصد ژن ترکشون به ده درصد نمیرسه، بقیه ژن مردم ترکیه ترکیبی از اقوام گوناگونی مثل ایرانی ها، یونانی ها، ارمنی ها و... تشکیل شده مثل ازبک ها و ترکمن ها و گرگانی ها جزو بیشترین درصد ژنتیکی ترک در خاورمیانه هستن که به حدود سی چهل درصد میرسه (اونم به شکلی که کروموزوم های وای که از نسل پدری به ارث میرسه مربوط به مغول هاست که نشان از تجاوزات گسترده سربازانشون در این مناطقه). اینا همش نتایج آزمایشات ژنتیکه از خودم در نیاوردم میتونی به نتایج آزمایشات ژنتیکشون رو بررسی کنی. یه همچین وضعیت اختلاطی رو نیز درمورد عرب ها هم در ایران داریم
توسط
تو برو تاریخو بخون اوزونده گنلمه
توسط
نژار اذری با کورد و فارس و پارس یکی است که ژنتیR1 a1a, R1a1bو ی G1 ,IJ هستند و ترک های ترکیه هم همین ژنتیک را دارند به اضافه Jعربی در تورک های ترکیه زیاد تر از ایرانه.لطفا قبل از تعصبات مسخره ترکی اول ازمایش ژنتیک بدین بعد نظر بدید متاسفانه بیشتر کسانیکه توهین میکنند چیزی از هاپلوگراپ ژنیک مردانه نمیدادنند لطفا اول کمی مطالعه ژننیکی کنید بعد نظر بدین.
توسط
خب همین حرفهای شما برای ایران هم صدق میکنه در ایران که ترکیبی از نژاد های گوناگون است فقط ده درصد نژاد آریایی داریم‌ شما که انقدر حرف از ژنتیک میزنی این رو هم دریاب میفهمی ده درصد یعنی چقدر ؟؟؟؟ یک مرکز ژنتیک در آمریکا این نسبت رو به دست آورده. پیروز باشید یاحق
توسط
سلام ایل ها ی مهمی همچون شاهسون و بیات و افشار جزو اذریان به حساب میایند.?
توسط
اولا اگه تورک ها نبودند کسی شماره نمی شناخت دوما مغول ها ایغور ها آزربایجانی ها ازبک ها قزاق ها داغستانی ها چچن ها دیگه چی واست بگم از اقوام تورک دوما زبان تورکی بیشتر از ۲۰ شاخه داره که تا مجارستان می رسه ولی فارسی ۷۰٪ عربی هست بقیه ش هم انگلیسی و روسی میکنم توروی داره ما تاریخمونداونقدر غنی هست که با شما ها بحث نکنیم
توسط
غزنویان سلجوقیان خوارزمشاهیان صفویان بوجاریان اشکانیان بسته ده یا بازم بگم؟
توسط
ویرایش شده
سلام. یک سوال داشتم. چرا این فارس زبانها اینقدر دوست دارند ما ترک ها را به موجوداتی فرا زمینی به نام تات و مات ربط بدهند و تاریخ ما ترک های را نابود کنند و بعدش می خواهند مناطق ترک نشین را کردنشین و تالش نشین یا تات نشین نشان بدهند و بعد ادعا کنند شما ترک ها در واقع تالشی و کردها ترک زبان هستید. این فارس ها و حتی هم پیمان های آن ها مثل ارمنی ها ارادت خاصی به ترک ها دارند و هدف خاصی را دنبال میکنند. و هدفشان از آذری نامیدن ترک های ایران چیست... حالا پیدا کنید پرتقال فروش را شاید هم پیاز فروش را...
توسط
ببخشید! اشکانیان ترک بودند!!!!!!! یکم مطالعات خود رو به دور از تعصب بالا ببرید.
توسط

سلام  من بچه اصفهانم  و بگم که از اقوام اصیل توی هیچ جای دنیا چیزی نمونده  یه ازمایش دی ان ای بدیم میفهمیم که از همه جای دنیا  چند دی ان ای داریم حتی ممکنه دی ان ای النان مجارستان و .....    داشته باشیم اونم بخاطر  وصلت ها یا تجاوز های دوران های جنگ باشه از جنگ بیشدادیان بگیرو جنگ عصمانی و قزنوی  وصفوی و جنگ های یونان و صلیبی و اول ودوم  اصل ادمیته ادمه    الان من بهترین دوستام ترکن یا مازندرانی    همه ی این   اصل و نصب ها باعث شدن که جنگ و خونریزی بشه مگه ما شهید ترک نداریم شهید فارسم داریم     هرچند خونشون بایمال میشه      ولی   ما همه یجوریم  همه ادمیم   فقط سر چیزای الکی بهم ریختیم  داداش الان مردم نون شب ندارن   مشکل از جای دیگس   یه کسکشی عین این شعرا  اومدن ریدن تو اقوام اونام یه مشت اشراف زاده بودن   از روی شکم سیری شرو ور تفت میدادنبیشترشونم که واسه بادشاهای وقتشون شر میگغتن ک دست مزد بگیرن      خلاصه تکلیف ملومه  در زمن  ارامنه  حتی یهودی های اصفهان  ادمایه شریفی هستن    تا الانم کاری نکردن  که مارو  تحریک کنن    مص همه ی ما زندگی میکنن   درد ترک جماعت هم  ارمنی نیست درد سیاست مدارای ترکیه  ارمنستانه  بخاطر اهداف سیاسیش  اینا رو باهم قاطی نکن

توسط
ارمنی ها ارادت خاصی به تورک ها دارن من ارمنی هستم و این را میدانم که دشمن و رقیب دیرین ارمنی ها ترک ها هستند آذری های ایرانی اند اما تورک ها نه تو که ترکی چرا از زبان ارمنی های حرف میزنی چرا دوست دارید خودتو به آریایی ها بچسبانید
توسط
درود بر شما بخاطر این فرهنگ جهان شمول و انسان محور
توسط
نمایش از نو
دوستان خوبم جای هیچ بحث و جدلی نیست باید این رو بپذیریم که اقوام ترک از نژاد آریایی نیستند . اما ترک های ساکن ایران ،ایرانی هستند .کسایی که مثلا پرچم ترکیه رو میزنن تو بیوگرافیشون رو درک نمیکنم بابا چرا خودتونو ربط میدید به ترکیه بابا افتخار کنید که ترکه ایران زمین هستید.(از این بابت خیلی دلم پرههه) آقا بعدشم دیگه فکر نکنم الان بحث نژاد کاریو راه بندازه الان که هممون داریم میسوزیم . بعدشم همه نژاد ها محترمن و اینکه چه قدر دلم میخواست این آهنگ یاس تو سراسر ایران پخش بشه چه سوختیم چه ساختیم چه بردیم چه باختیم چه لری چه لاری چه کردی چه فارسی چه بلوچ چه گیلک چه ترکی چه ساری شکفتیم شکافتیم شتافتیم تا ساختیم با آرزوی سلامتی برای همه ی هموطنان عزیزم از شمال تا جنوب از شرق تا غرب همتونو دوست دارم
توسط
ترکها اصالتا از ترکستان شرقی به ایران وجاهای مختلف دنیا بوسیله چنگیز آمدند واصالت آریایی ندارند
توسط
نه که فارسا خیلی غیرت دارن

بابا بدبخت نادان قوم ترک خیلی با غیرت و با شرف تر از شما فارس هاست
توسط
کی میخواد اهل خاک کثیفتون بشه برو خاکت.ن رو بزن سرت اگه ترکا به طرف ایران نمیومدن اصلا تویی وجود نداشتی که بیای سر ما گنده ...
توسط
چرا داستانو سختو پیچیده می کنید؟؟؟بجای فحش ناموس دادن بهم دیگه و داستان چیدن و اینکه زبونت چیه میخوای از ارایی بودنت مطمئن بشی بهترین چارش وسیله به نام اینه هست.خیلی ساده هزینه هم مثل ازمایش ژنتیک نداره مثل کامن گذاشتن توی گروا اعصاب خوردی هم نداره.خودتو توی اینه نگاه کن یکی از این چهار حالته: اولیش اینه که موی بور و طلایی یا چشم رنگی داری یا ناخن هات مایل به بنفش هست و بجای صورتی و رنگ لب هات قرمز تره و اینکه توی افتاب یا سبزه نمیشی یا بجای سبزه شدن سرخ میشد پوستت این یعنی یک اریایی خالص هستی یا حداقل ژن اریاییت بیشتره مثل مردم پامیر تاجیکستان افقانستان یا مردم نورستان و پشه ای افقانستان یا بعضی از طایفه های بختیاری مثل طهماسبی و راکی و.. بعضی مناطق کردستان بعضی از مناطق ازری و گیلکی بعضی از مناطق مثل قهدریجان یا میمه و گلپایگان اصفهان. حالت دوم اینه که توی بچگی رنگ پوست سفید بوده و حتی ممکنه با چشم عسلی یا ابی به دنیا اومده باشی ولی توی بزرگ سالی تغییرکرده باشد و رنگ پوستت سبزه بشه توی افتاب این یعنی اینکه دورگه ارایی با ترک یا عرب هستی ولی اریایی بودنت بیشتر مثل خیلی از مردم ایران قوم پشتو افقانستان و بعضی از تاجیک ها  دسته سوم:اگه دیدی که مثل چینی ها چشم بادومی هستیا موهات سیخ سیخی و لَخت هست ینی از قوم  ترک و تاتار هستی حتی اگه مثل هزاره های افقانستان و بعضی از تاجچیک های افقانستان و تاجیکستان از مردم ایران فارسی تر حرف بزنی مردم هزاره افقانستان یادگار دسته اول ترک ها هستند که به عنوان غلام  توسط خلافای عباسی برای کنترل قیام های علوی ها و خرمدینان و.. به ایران اورده شدن و اولین جکومت ترک ینی غزنوی(سلطان محمود) رو تاسیس کردن یا بعدها حکومت غور رو یا مثل مردم ترکمن ایران که توی مهاجرت دوم ترک ها یعنی یورش طغرل وارد ایران شدن حالت چهارم هم اینه که نه چشم بادومی هستی نه چشم رنگی نه توی کودکیت سفید بودی از بچگی سبزه و با موهای فر (ضخیم) به دنیا اومدی مثل بعضی از مردم جنوب که معنیش اینه که از نژاد بردگان افریقایی هستی که در زمان خلفا برای بیگاری وارد ایران شدن و خیلی ها شون با شیعه شدن از نوع قرمطیان از خلیفه انتقام گرفتن اقا جان زبان ملاک نژاد نیست مثلا سیاه پوستای افرقای جنوبی که انگلیسی حرف میزنند انگلیسی تبارند؟یا مثلا اروگوئه تنها کشوری که زبانش سرخپوستی هست ولی 98 درصد مردمش سفید پوستن ینی سرخ پوستن مردم اروگوئه یا مردم مکزیک و.. که سرخ پوست یا دورگه هستن ولی اسپانیایی حرف میزنند از نژاد ناف اروپا هستند؟؟؟حتی کشورای جنوب اروپا مثل ایتالیا و اسپانیا و پرتقال که توی زمان خلافای راشدی فتح شدن و بعدها دست فاطمیون افتاد و نژادشون با اعراب امیخته شده از نظر چهره شبیه ایرانیا هستن خیلی هاشون خیلی از  مردم لاتین اروپا مثل ما سبزه میشند تعداد چشم رنگی و موطلایی هاشون کمتر از سبزها و چشم قهوه ها و مو مشکی ها هستند برخلاف شمال اروپا خالص ترند برای همین هیتلر بهشون می گفت اریایی درجه دو  یا مردم یونان و بلغارستان و حتی ارمنستان همسایه خودمون که نژادشون قاطی دارد در زمان تسلط عثمانی ها خیلی هاشون شبیه مردم ما هستند یا مثلا ترکیه هزاران سال دست ایران و یونان و روم بود ولی حدود 600 ساله فقط که به دست ترک ها افتاده و مردم ترکیه خیلی کم توشون چشم بادومی هست و خیلی هاشون چشم رنگی هستن یا حتی لبنان سوریه و خیلی چشم رنگی دارد  مثلا همون امریکای لاتین اونایی که دورگه سفید و سرخ پوست هستند اگه جد های سرخ پوستشون بیشتر باشه از بچگی سرخ به دنیا میاند و لی اگه جدهای سفیدشون بیشتر باشه توی بچگی مثل ماها ممکنه موهاشون بور باشه یا چشم رنگی به دنیا بیاند در گذر زمان سبزه میشند و خیلی شبیه مردم ایران هستند بعد هم موغول توی ایران ساکن نشدند هیچ وقت قصد موقول ها حکومت بود نه سکونت بعد هم انقدری جمعیت نداشتند که به خ.اند از کُره تا چین تا هند تا ایران خاورمیانه رو به نژاد خودشون در بیارند حمله میکردن تا میشد می کشتند بعد هم مردم رو مجبور بهه قسم وفاداری میکردن یک عده کم رو به عنوان حاکم میذاشتند سربازهای لازم برای کنترل شهر تازه فتح شده رو  از مردم محلی انتخاب میکردند می دونستند هم انقدر جنایت کردن که مردم حاظر به شورش نیستند اخرم لشکرو بر میداشتند میرفتند شهر یا کشور بعدی رو فتح  کنند یونانیها و مقدونی ها هم از ما ایرانی ها اریایی تر بودند
توسط
هر کس به این سرزمین پاک ایزد .سزمین زرتشت خدمت میکرده و با افتخار از این سرزمین در مقابل تجاوزات بیگانه جلوگیری کرده او از هر نژاد و رنگی که باشد. باید افتخار کرد.همانطو ر که ترکان در دوره سلجوقی فرهنگ و ادب ایرانی را پاس داشتند .و درپیشرفت آن کوشیدند. اما کسانی هم بودند که خودشان را فرزند ایران اصیل خواندن اما بیشتر ظلم را روا داشتند .نمونه سلمان فارسی.پس نزاد وقومیت همش از یک جنس آدم خوب وبد واز کالبد خاک .بنی آدم اعضای یک پیکرند.........
توسط
آقا چرا اینقدر فحاشی میکنید؟همه ما ایرانی هستیم چه ترک باشیم چه پارس همه ما ایرانی هستیم و در این خاک بزرگ شدیم و بهش افتخار می‌کنیم. آقا آذری ها ایرانی تبار ترک زبانند یعنی آریایی هستند ولی بخاطر شرایط جغرافیایی و هم مرز بودن با ترکان ترک زبان شدن در واقع کرد ها،آذری ها،و اقوام شمالی مانند مازنی ها یا گیلک ها از نوادگان مادها هستند. برای مثال زبان کردی بازمانده زبان مادی هست مشهدی ها، افغان ها، تاجیک ها و بقیه اقوام ایرانی که در شرق زندگی می کنند از نوادگان پارت ها هستند(غیر از بلوچ ها) و اقوامی مثل لر ها، بختیاری ها، پارس ها،بلوچ ها، اصفهانی ها و غیره از نوادگان پارس ها بودند ترکمن ها قشقایی ها و آذر ها ایرانی تبار(آریایی) ولی ترک زبانند حالا یک سری افراد متعصب و نژاد پرست میان میگن نه ما ترکیم و سالها بر ایران حکومت کردیم و... موضوع اینه چه آریایی باشی چه نه تو ایرانی هستی همین طور اجدادت وقتی عثمانی اومدن و تبریز رو گرفتن به مردم گفتن که ما ترک هستیم و شماهم همین طور ولی مردم تبریز با عثمانی ها جنگیدن و گفتند که ما درسته ترک زبانیم ولی ما ایرانی هستیم و برای این خاک از جون خودمون هم می‌گذریم
توسط
واقعا ترک اید از ایران برید . این جا سرزمین آریایی هاست . ک با حمله مغول هزاران سال پیش اشغال شد واقعا رفتار و منش و اخلاقشون باتمام اقوام ایرانی فرق می کنه اقوام ایران سراسر کیش شون مهربانی صلح و نوع دوستیه . حتی کردها هم رفتاز و منشی انسان دوستانه دارند ن خصمانه و دور از انسانیت و تهاجمی ..
توسط
من هم یک زمانی فکر می کردم همه در ایران. ایرانی هستند. اما خودشون ثابت کردند ک ایرانی نیستن و با ایرانی ها مشکل دارند. اصلا هم نباید باهاشون وصلت کرد چون مساوی با اسیرشدن از نوع بدش ک ارزوی مرگ کنی . . در وصلت کردن باهاشون بی هیچ دلیلی تو رو دشمن خودشون می دونن ..اگر خوب بودن انقدر دختراشون با اقوام دیگ ازدواج نمی کردن .
توسط
نژاد ترک از روز اولی که به وجود اومد یک نژاد طرد شده و رانده شده بود ! درمورد فرهنگ آفاناسیوو(Afanasevo) مطالعه کنید قومی که به وضوح از سایر اقوام هندواروپایی طرد شد و به شرق دور مهاجرت کرد و تبعید شد ! تمامی اقوام شمال شرق آسیا و فلات مغولستان ازجمله هیونگنو و ترک و مغول از تبار همین قوم هستند اقوام تورک نژاد هیچوقت تمدن نداشتن و ایرانیان ، تورک ها رو متمدن کردن ! و اینکه برو تاریخ رو بخون ببین ایرانیان چه پدری از تورک ها درآوردن ... پز دیوار بزرگ چین رو نده ایران همون رو هم نداشت و تورک ها و هون ها رو آسفالت میکرد تورک ها چقدر از ساسانیان شکست خوردن ... از خودت خزعبلات غیر تاریخی نباف ارمنی ها همیشه در حوالی دریاچه وان بودن و کرد ها همیشه درمیان لرستان و آتروپاتِن ! ارامنه و اکراد ، هیچوقت مهاجرت نکردن و از هزاره سوم قبل از میلاد مسیح تا امروز درهمون وطن خودشون یکجانشین بودن و هستن تورک ها از کدوم وطن به همه جا کوچ کردن ؟ از کوهستان آلتای ، میان مغولستان و قزاقستان ... تورک ها قطل عام میکردن ؟!؟!؟ و تصرف میکردن ؟؟؟ روزی که ترک های سلجوقی به رهبری طغرل بیگ به غزنویان حمله کردن و وارد ایران شدن ، طغرل اجازه کشتار و غارت شهر های ایران رو نداد ! سپاهیان و اقوام طغرل ، گفتن طغرل دیوانه شده ! چون طغرل بیگ قبل از هرکس دیگه ایرانی شده بود ! طغرل و سلاجقه با ورود به ایران زمین ، متمدن شدن ! حالا میدونی چرا بیشتر تورک های ایران تو آتروپاتِن شمال غرب ایران ساکن شدن ؟؟؟ چون خوارزمشاهیان بیرون شون کردن !!! چون سلسله خوارزمشاه همه جای ایران رو گرفت غیر از آتروپاتِن ! که تورک ها به غرب فرارکردن ... سختی گویش تورکی به یک صدم گویش کردی میرسه ؟ مردم از گویش ترکی یه چیزایی میفهمن ، ولی از گویش کردی هیچی نمیشه فهمید !  از کدوم اتحاد حرف میزنی ؟!؟ اتحاد کشور تورکیه و کشور کافر آذربایجان ؟؟؟ توان مواجهه با جمهوری اسلامی ایران رو دارن ؟ کسی رو از اتحاد ترک جماعت نترسون ، کسی نمیترسه ، فقط ارمنستان قراره غرامت بگیره در آخرالزمان قراره تورکیه از سفیانی شکست سختی بخوره زیاد پانتورکیسم رو جدی نگیر ، سرانجام این اتحاد تورکی در کشتارگاه قرقیسیا است نه از جای خاصی اومده ، نه به جای خاصی میره ...
توسط
تو کامنت ها ب تورک ها توهین کرده اند باید فقط در جواب بگم جواب ابلهان خاموشیست
توسط
کسشعرای خوبی گفتی
توسط
اولاً غزنویان و سلجوقیان و خوارزمشاهیان هر سه از اقوام ترک بودند . اعراب پس از فتح ایران ، در طی چند قرن ایران رو به یک کشور عربی تبدیل کرده بودند و آن زمان ایرانیان دورگه عرب و فارسی بودند و تاجیک یا تازیک نامیده میشدند. ترک های آسیای میانه که به ایران حمله کردند ، عرب ها رو بیرون کردند و خودشان حاکم ایران وسایر مناطق مانند هند ، قفقاز ، آناتولی و حتی سوریه و شمال آفریقا شدند . در قدیم وقتی قومی از قومی شکست می خورد قوم مغلوب یا باید قتل عام میشد ، یا باید مهاجرت می کرد و فرار می کرد تا قتل عام نشود و یا باید به عنوان برده و رعیت در خدمت قوم فاتح به حیاتش ادامه میداد و کارهای خدماتی و کشاورزی و رعیتی بدون داشتن حق زمین انجام میداد و اندکی از محصولات برمیداشت و بقیه را به عنوان جزیه و مالیات به قوم فاتح پرداخت می کرد ، همچنانکه فارسیان رعیت و غلام و کنیز اعراب فاتح شده بودند . بعد از اعراب حداقل هزار سال اقوام متعدد ترک در کل آسیای غربی و اروپای شرقی و جنوب آسیا و شمال آفریقا  قوم فاتح و حاکم بودند و بقیه اقوام رعیت آنها محسوب می شدند . فقط به مدت صد سال مغول ها این جریان حکومت ترک ها رو قطع کردند که مغول ها هم بیشتر نیروهایشان ترکان بودند و باز ترک ها بر مغول ها در جنک عین جالوت پیروز شدند و تا صد سال قبل باز اکثر حکومت ها متعلق به ترک ها بود . ممالیک و خلج ها و گورکانیان هند و موغال های هند در شبه قاره هند ، غزنویان و سلجوقیان و خوارزمشاهیان و چوپانیان و اتابکان ، قره قویونلو ها و آق قویون لو ها و تیموریان و صفویان و افشاری و قاجاریه در ایران ، سلاجقه روم ، عثمانیان در آناتولی تا شمال آفریقا ، ممالیک مصر و بحریان در شمال آفریقا ، خزر ها و هون ها و آوار ها و پچنگ ها و قبچاق ها و کومان ها و بلغار ها و مجار ها و انوگورها و ... در اروپای شرقی و مرکزی . حداقل هزار سال حکومت کرده اند.
توسط
ویرایش شده
افشاریان ترک اصیل بودن!!!!!!!
توسط
ترکا آدم خوار بودن یه جا خوندم، درستو غلطشو نمیدونم والا
توسط %d8%a8%d9%87%d9%86%d8%a7%d9%85 (100 امتیاز)
دوست من نظریه اریایی رو خارجی ها دادن خودشونم گفتن اشتباه کردیم چیزی بنام اریایی وجود ندارد.
0 امتیاز
توسط (10.4k امتیاز)
عنوان سوال به خود سوال ربطی نداشت (به خاطر همین ویرایش شد)

پاینده باشید
توسط
رضا خان که خودش ترک قزاق بود..رضا خان به هیچ کس رحم نکرد....الانم مردم ترک ادربایجان این پهلویها و پهلوی دوستها رو ارزو به دل گذاشتن..
توسط
شما بختیاری قشقایی هستید؟@افتخارمه که ترکم.از قزلباش ها هم بگیم که ترک بودن جد بزرگ قشقایی ها که سپاه صفوی بودند که تا آخرین قطره خون از ایران محافظت کردند.
توسط
نه خیر صفوی ها ترک بودند و تاجیک ها رو اصلاً آدم حساب نمی کردند و تاجیک ها رو خائن و پست می دانستند و حتی تاجیک ها اجازه شرکت در جنگ ها را نداشتند چون رعیت خائن پست نژاد بودند . در زمان شاه عباس برای اولین بار سپاهی از تاجیک ها تشکیل دادند و آنهم پیاده نظام ، چون از نظر صفوی ها تاجیک ها چون از نژاد پست تر و رعیت بودند حق نداشتند هم تراز ترک ها سوار اسب باشند و باید پیاده می جنگیدند و پایین تر از ترک ها باشند.

جعل و تحریف تاریخ و ساختن شجره نامه های جعلی از زمان رضا پالانی شروع شد تا تاجیک ها روی کاغذ از اربابان ترکشان انتقام بگیرند . حتی نادرشاه هم در کتابش فارس ها و تاجیک ها را پست ترین موجودات شمرده که حتی از افغان ها هم پست تر هستند .
توسط
صوی ترک نبود لطفا شرور دست مردم نده بی سواد بی عقل
توسط %d8%a8%d9%87%d9%86%d8%a7%d9%85 (100 امتیاز)
ناصر خان توی خاطرات شفاهیش میگه قشقایی ها خیلی از اعراب رو بزور رد کردن و خیلی ها رو هم املاکشو خریدند و سندهاش نگهداری میشه واقعا کاش میشد این اسناد رویت بشه چون ادمی نیست که دروغ بگه خیلی ادم کار درستی بود خدا رحمتش کنه
0 امتیاز
توسط
ویرایش شده
چند جمله جدی: امیدوارم که هیشکی پشت ایرانو خالی نکنه (از اریایی وغیره اریایی این سرزمین )که اگه خالی کنه اونوقت در اینصورت بدجوری پشتش خالی میشه...اگه هم مطالعه کرده تحقیق کرده دیده ایرانی بودن ارزشی نداره واسش حداقل به این مرزوبوم اسیب نزنه...

کسی رو متهم نکردم اما منظورم کسایین که در درونشون حس غیره ایرانی بودن وبی مهری(باوجودحتی اریایی بودن یا غیره اریایی بودن) نسبت به این خاک کهن درونشون  بیداره یا بیدار میشه اما درخودشون پنهانش میکنن...پیشنهاد میدم این حس  شیطانی نسبت به زادگاهتون رو درک کنید که چقدر میتونه خطرناک وسیاه باشه!!!

اقوام ایرانی همه بیش از چند هزار سال است که در کشوری به نام ایران زندگی کرده اند و همه اصالتا ایرانی هستند
ایران یعنی همه اقوام  در کنار هم ...پاسخ زیبای دوستمون عده ی کم نا اگاه ویا فریب خورده رو به اگاهی کامل میرسونه.

حرف اخر:من وشما با هم بزرگ شدیم تو ایران  رو زمین بیاید منطقی فک کنیم وبه اینخاک اسیب نزنیم حداقل اگه نمیتونید خودتونو جزئش بدونید مثل اهریمنان تاریخ ویرانگری نکنیداین شیر زخمی را به حال خود رها کنید ...مطمئن باشید با سوراخ کردن کشتی  خود شما هم توکشتی غرق میشید... راستی بازی بازی بادم شیر هم بازی!!!!
توسط
بله نقشه های جغرافیای ایران در هزار سال پیش رو ببین که خلیج فارس یا دریای فارس یا همین دریای خزر فعلی که به نام دریای کاسپین تو نقشه های باستان ازش یاد شده بخاطر اقوام کاسی و پین در این منطقه بود شما توهم میزنی یا فارس ها چقدر باید نفهم باشی!!!؟ برو چهارتا نقشه جغرافیا رو ببین مطالعه که تعطیلی توقعی هم ازت نیست
0 امتیاز
توسط
ویرایش شده

باعرض سلام و درود خدمت شما بزگواران

از پاسخ طولانی ومفید شما( والبته اصلاح عنوان سوال هم بسیار ممنونم) که در جهت اگاهی بخشی به من  بسیاراثرگذار بودسپاس گذارم...

واقعا از نویسندگان این سایت (به خصوص اقای خراسانی) به حد بی نهایت سپاسگذارم من مطالب بسیار مفید ومستند شمارا خوانده ا م وبسیار اموخته ام نمیدانم چند ساله هستیدولی مثل استاد من میمانید.من اصالتا اریایم وهمیشه عاشق شناختن پدارانمان بوده ام که شما این راه را بسیار اسانتر کردید...

برگردیم به بحثمان...

متاسفانه بعضیا فکر میکنن ایرانی نیستن ؛ شاید شما اریایی نباشید اما ایرانی هستید(یک غیره اریایی هم میتونه ایرانی باشه) وهر دوی شما؛ هم ایران وهم شما  نسبت به هم وظایف دارید متاسفانه اگاهی درمورد این مسائل پایینه  ولی همه باید تلاش خودمون رو کنیم (که مهمترین چیز اگاهی خودمونه)  ولی مشکل وقتی پیش میاد که مثلا پیش خودشون یه عده کم، عشقو علاقشون نسبت به وطنشون کم میشه (که من فک میکنم بیشتر این افراد این جوری فریب اهریمن رو میخورن که دستهای پشت پرده به خاطر منفعت طلبیهای سیاسی،اقتصای و...اینها رو فریب میدن که توی سایت شما هم نوشته شده   یا پیش خودشون اینها بخاطر نبود اگاهی ،الگو های ذهنی غلط در ذهنشون می پذیرن که ایرانی نیستن مثلا ما ترکیم وپارس وتاجیک نیستیم ...  )وبعضیا تاجایی پیش میرن که به قول شما مثلا پانترک (که حتی شاید اصالتا اریایی باشند مثل عده ی کمی ازاذری های عزیز) میشن...

البته به نظر من اذریها(پاپک،ستارخان و... )صدرصد اریاییند اما خودشان تصمیم گیرنده وازاد هستند که ترکند یا نگهبان اتش ایزدی...ولی اگه فک میکنن ترک ایرانی هستن من احترام عمیق به انها میگذارم... 

بدیش اینجاست که که این اندیشه ها ی ایرانی نبودن که در بعضیا شکل گرفته  احساس بی مسولیتی نسبت به وطن وهموطنان به وجود میاره وبرای خود فرد وهمه خطرناکه...

همین تیم ملی المان ، کلوزه که متولد لهستانه اما تابعیت کشور المانو پذیرفته وچه باغیرت برا کشورش که المان رو پذیرفته  بازی میکنه وحتی به لهستان هم گل میزنه...

یا مثلا همین جنگ تحمیلی که چه خدماتی در طی این 8سال از طرف همه ی قومیت های ایران ارائه شد ومردم در غمو شادیهای هم شریک بودن صد در صد همه اصالتا اریایی نبودند اما جانشون رو درراه دفاع از نوامیس مردم (شامل اریایی وغیره اریایی) واین  خاک مقدس دادن یا قشقایی هایی که انگیسی ها را در نبرد جنوب ایستادگی کردن...

شما هم مطمئن باشید که یک اریایی با فرهنگ اصیل احترام عمیق به شماها میزاره چون هموطنیم چون همساییه ایم چون هم خونه ایم چون برادریم چون دوستیم چون شما هم برا این مرز وبوم زحمت خوتون روکشیدید وحق دارید ولی بعضیا هم متاسفانه به اریاییها حسادت میکنن  که از سر نا اگاهیه شاید پیش خودشون میگن که ما پارت وپارس وماد  نیستیم شاید نباشید اما ایرانی هستید (باید افتخار کنید که درکنار این اقوام ارزشمند هستید)ودارای حقوق برابرید همه باهم زجر میکشیم یاهمه با هم ازمشکلات ایران اسیب می بینیم واز شادیاش لذت میبریم(اقوام پارس ،پارت وماد  روز های رویایی را درتاریخ ایران  ثبت کردند بعضی ها باید فقط فقط بزرگی تاریخ این اقوام را بپذیرندوالبته مطمئن باشید اریایی های دارای ×فرهنگ اصیل× به بقیه هم وطناشون  با حقوق برابر*=* نگاه میکنن)...!

واگر کسی هم به تاریخ ایران حسادت میکنه ، به ایرانی بودن خودشک داره وزمان زیادی گذشته که مطالعه کرده وبه این نتیجه نرسیده که ایرانی بودن افتخار داره میتونه بره وبه جایی که فک میکنه تعلق داره خدمت کنه....دستشو ازسر کچل ایران و مردمش برداره وتو ایران همبستگیواز بین نبره...

این مسائل همه جا هست اما باید منطقی نگاه کرد تا همه چیز به خوبی حل شود...

 

شعر فردوسی میگه (همه بنده ناب یزدان پاک    همه دل پر از مهر این اب وخاک)اسم این شعر اریایی نژاده یعنی فردوسی بزرگ هم میگه یه اریایی هم برا ایرانی =(و)=اریایی بودن باید مهر این اب وخاک تودلش باشه بقیه همینطور...

شعرو پایینترتوپست جدید مینویسم اینجا جاش نمیشه خطا میده رایانه...

ما همه ایرانی هستیم آذری،لر،کرد،سیستانی،گیلکی،مازنی،خراسانی،بختیاری،پارس و.....

تازه به جز همه این حرفا همه ما انسایم واهل زمین ... حالا یه کشوری مثه ایران تاریخ وفرهنگ پر افتخاری داره وبقیه شاید خودشون همچین تاریخی نداشتن که اشکالی نداره وتنها باید از این تجربیات گرانبها برای وطن یا قوم خودشون استفاده کنن وتاریخ ساز بشن وخود ایرانیها هم باید از این نور زیاد به خوبی مسیر فردا رو طی کنه وبهش بباله ویاد پدارنشون رو گرامی بدارن...

درطول تاریخ به ایران وایرانی خیلی ظلم رسیده...چقدر قومای وحشی وغارتگر قصد این سرزمینو کردن (اسب نفس بریده را طاقت طازیانه نیست )

هرچند که این روزها ایران مشکلات خودش رو داره ولی

همه مردم خوب وبا فرهنگ دنیا ازجمله خود ایرانی های اگاه و بی نظیر این رو میدونن که افسانه ی واقعی ایران ،افسانه ای اسیب ناپذیر وپایان ناپذیره...

این افسانه ی رویایی همانند خورشید یک روز زمین واسمان را گرم ونورانی میکند...                      

توسط
 خر تویی یا من)ashkbos ای هرز گیاه باغ ایران - ای رو به سرزمین شیران بازی ننمای با دم شیر – هر چند به دست اوست زنجیر توهین ننمای به قوم و خویشم - کز هرجهتی من از تو پیشم در محضر ترک ادب نگه دار - سر خم کن و حرمت و ادب دار ما با ادبیم با ادب باش - وز بی ادبی گزیده لب باش ما ترک غیور و قهرمانیم - ما سرور مردم جهانیم ما ملت قهرمان ترکیم - ما زاده سرزمین گرگیم پا چون به حریم ما گذاری - ساکت شده، پارس کم نمایی روی تو گر کمی حیا داشت - اندیشه تو اگر صفا داشت گر احمق و بی حیا نبودی - درمانده و بینوا نبودی در خانه دل تو را چو کس بود - فرمایش شهریار بس بود اما چه کنم که بی حیایی - تو مظهر جوری و جفایی خود بند ادب گسسته خواهی - خود حرمت خود شکسته خواهی ای مظهر هر فساد و پستی - هان حرمت عارفان شکستی بنگر که چه بی اصالتی تو - بی حرمت و بی لیاقتی تو در اوج کلاس بی کلاسی - تو وصله زشت یک لباسی حیف است بگویمت خری تو - فارس سگ و لوس و عنتری تو آویزه گوش کن از این پس - هر دور و زمان و پیش هرکس زین پس ز هر کجا رسیدی - هرجا نشان ز ترک دیدی برخیز و وفای خود نشان ده - در محضر ترک دم تکان ده یادت نرود ولو به گاهی - این گفته ماندگار شاهی (فرمایش شهریار: شعر الا تهرانیا انصاف می کن خر تویی یا من)
توسط
بیا برو تو کوچه هیچ آذری به قول خودت امکان نداره کردی حرف بزنه یا از نسل اون ها باشه و هیچ کردی حاضر نیس تا بیاد زبان خودشو ول کنه بیاد ی زبانی خارجی استفاده کنه اگه میگفتی تورک ها پارسی حرف میزدن منطقی تر بود کرد بودن برای آذری فحش میمونه مثل این مونده ایران بگی عرب..کردو ما برای فحش استفاده می‌کنیم چه برسه اون زمان پدر ها ما کردی زر بزنن xD و خالی نبند هیچ ترکی این حرف هارو نمیزنه برو خودتو خر کن آخرین آدمی هایی که میخوام پدر جدم باشن کرد ها لر هاس ترجیه میدم هندی باشم تا کرد xD...و شما هایی که به قاجار توهین میکنین باید بگم بیا برو کوچه بقلی احمق هر حکومت بود نه کلا ایرانی الان نبود کلا خودتم نبودی خیلی ببخشید از جنگ جهانی کشیدی کنار بعد بهت حمله میکنن اگه زر بزنی میکشنت بعد بهشون میگی کشور فروش قاجار تنها حکومتی بود که میتونست نگهر داره که تا امروز واقعا قابل افتخاره این مناطق پابرجان تنها کشوری بود دوربین تو خاورمیانه میاره همچون رادیو زمان بعد مرگ ناصرالدین شاه... فکر میکنی پهلوی چرا اومد وسط خزانه قاجار همیشه پر بود که رضا خان خاک کرد تو سرش حالا سال ها ۱۳۳۰ یکم اوضاع بهتر شد قاجار از لحاظ مردم دادری و مدارس علم و تکنولوژی به ایران زیاد خدمت کرده ولی کسی دربارش حرف نمیزنه کاش
توسط
آقا تعصب نژادی رو شما ها دارید فکر میکنید عرب ها ، تورکها ، کوردها سهمی در این مملکت ندارند ؟! همه باید تحت زبان و فرهنگ شما در بیان ؟ وقتی در مملکت عربها ، تورکها و کوردها و دیگر اقوام غیر فارس شهروند درجه ۲ محسوب می‌شوند مطمئنا  استبدادی صورت گرفته و یه جایی متوقف خواهد شد
توسط
باسلام به کاربران تورک زبان به خودتو افتخار کنید،ما تورک آذری نداریم که آریایی باشه تورک یعنی تورک این پانفارسها دارن بین تورک وآذری اختلاف میندازن ما همه تورکیم که نزدیگ به ۱۵۰۰ سال بر ایران حکومت کردین ازغزنویان ،سلجوقیان ،خوارزمشاهیان ،آق قویونلو ها،وقراقویونلوها، صفویه،نادر شاه افشار ،قاجار،وتا به الان که دست ماست و اجازه به هیچ قومی نمی نمیدهیم تا در ایران حکومت کنه وهمیه استوره هایه ایران تورک زبان هستن فقط چند تا شو میگم که این پانفارسه می‌شناسن مثلا تختی ،پرفسور سمیعی،دهخدا که فارسی رو نجات دا د که ای کاش این کاررو نمیکرد،رئیس علی دلواری اونقدر زیادن که نمیشه همرو گفت این پانفارسها فکر کردن که قوم وحشی آریایی چه پخیه ،آریایی‌ها افغان وهندو تبار بودن که هنگام حمله به ایران کلی آدم کشتن و ایران رو به زور گرفتن وباید بخونید که کمبوجيه ،پسر کوروش باخواهراش ازدواج کرداونم بادوتاشون آتوسا ورکسانا وشما همه که آریایی هستین حرامزاده این
توسط
بادرودوسپاس گرامی هم تبار،بخشی ازتوضیحات شمادلنشین وامابپذیریم که نسبت بتاریخ اصیل میهنمان شناختمان مکفی نیست،ابتدابه ساکن انچه تحت عنوان قومیت آریاباب محافلشده این نام باتمام دیرینگی وقدمتش نامی جهت معرفی نژادی نبودست،مثال ایایهودیت نام دینست یاقومیت!نام ایئن ومذهبیست کهن،حال انکه مردمانی ازطیف گستردای ازتیره هاامروزیهودی می باشندآیاآنهای که اهالی روسیه سپیدویهودندباقبچاغهای جنوب روسیه که انهاهم ازدیربازخودرایهودی می نامیدندوازاولین مهاجرین به فلسطین می باشندبامردمان سوئدویادرکل یهودیان اروپایی ازیک ریشه اندویاازمردمان خودمیهن گرانقدرمان کلیمیان مادی وپارسی که خودرایهودی می نامیدندایاتمامی مردمانی راکه نام بردیم دارای یک ریشه نژادیند؟ همینگونه درموردآریائی هاهم مصداق دارد،اگرسری به منطقه ای که منسوبست به مرقدآریانوش نبی درحوالی اصفهان نرسیده به قدره جون بزنیدباکمی تامل پی به بسیاری ازانچه درلایه های تاریک تاریخمان می باشدخواهیدبُرد،واماازین نقطه نظرکه آذری هاباسایرمردم ایرونی بیشترین تشابهات ژنی رادارندبله زیراهنچه تحت نام زبان ترکی مصطلح شده خودداستانی عبرت انگیزدارد،ایاازاینکه پدرکشورترکیه خوددارای تباری مقدونی بوده ویاریس جمهورفعلی گرجستانی کارتولی نژادمی باشدبرای شماجای اماومعماداشته ،ایامیدانیدپایه گذاراین زبان فردی گرجستانی تبارازاسرای دوران امیرنوح سامانیست که ازعرض دریای خزرباکشتی بعنوان برده به بخارابرده شده بهمراه بسیاری دیگرازهم وطنانش بمانددلایل کینه ای که نسبت به زبان پارسی پیداکرده وچون حکمرانی رابدست گرفتند،همان انوشیروانتکین گرجی فرمان دادزبان دیوان ازپارسی بعربی وسپس بامشاورینش مطرح نمودبگردنددشمنان قدیمی پارسیانراکه درتواریخ مندرج است بیابندوچون واقف گردیدکه بله درگذشته قومیتی تحت نام طورانیان بوداندکه همواره عداوت میانشان شعله وربوده تاانکه پیش ازوروداسلام ودرزمان پادشاهی که نام شمابرگرفته ازان نامست بطورکلی ازبین رفته وهیچ گونه نامی ازیشان موجودنمی باشد،وی بعدازتامل برخواسته وگفت حال ماهمان تورانیان هستیم وسپس دستورکارقراردادندساخت زبانی راکه برگرفته ازشصت وپنج درصدزبان گرجی کارتولی وپانزده درصدعربی وتنهاده درصدترکمنی ومابقی سغدیانی می بوده وبایدگفته شودانچه راکه به اشتباه تحت عنوان ترکی ومغولی نام گرفته کاملادروغ وکذب اشکاریست،ای بساکه اگرتهمورچین)(فاتح سغدی نژادچین)باسپاهیان قبائلی که منتسب به منچوهاخاندان همسروی می بودندنیامده وصفحه داستان خوارزم شاهیانرابرنچیده بود،کماانکه تادشتهای قبچاق انهاراسردارزبده وی بنام سُبدی تعقیب نموده وانچه ازین زبان درانجادوران ومرحله دوم خودراپشتسرنهاده تامجددزمینه ابرازموجودیت مجددیعنی روی کارامدن خاندانی دورگه کارتولی ازنسل پدری ومادری ازایرانیان هماناصوفی شاهیان بقول تواریخ مصطلح صفویه،برای نمایان شدن کمطرح گردیدن فرصتی یافته وازان پس این زبانرابصورت شعباتی سه گانه شاهدیم شعبه قبچاق که امروزچچنیهاداعیه دارانندوشعبه اسیای صغیرتراکیای فعلی وشعبه سوم انچه تحت عنوان زبان ترکی درکشورمامصطلح گردیده،حال بماندکه چراوچگونه این زبان رابه سرسخت ترین دشمن بااین زبان کسانیکه ازمیان برنده خوارزمیاننداتلاق می نمایندبماندکمی بینش چرای انرامعلوم خواهدنمودوامابراستی اخرین خاندان ازاتراک حقیقی بازبان حقیقی دربخشی ازنزدیکترین سرزمین بتوران وکوههای سلیمان پاکستان ودرکشوراشکانستان درشهرغزنی،برپای گردید،رجوع به دیوان سنائی رحمۀ الله نموده بسیاری ازشبهات ازپیش نگاهتان پس خواهدرفت،باسپاس مجدد.
0 امتیاز
توسط
ویرایش شده

شعر فردوسی بزرگ  که  گفتم:

 در این خاک زرخیز ایران زمین
نبودند جز مردمی پاک دین

همه دین شان مردی و داد بود
وز آن کشور آزاد و آباد بود

چو مهر و وفا بود خود کیش شان
گنه بود آزار کس پیش شان

همه بنده ناب یزدان پاک
همه دل پر از مهر این آب و خاک

پدر در پدر آریایی نژاد
ز پشت فریدون نیکو نهاد

بزرگی به مردی و فرهنگ بود
گدایی در این بوم و بر ننگ بود

کجا رفت آن دانش و هوش ما
چه شد مهر میهن فراموش ما

که انداخت آتش در این بوستان
کز آن سوخت جان و دل دوستان

چه کردیم کاین گونه گشتیم خوار؟
خرد را فکندیم این سان زکار

نبود این چنین کشور و دین ما
کجا رفت آیین دیرین ما؟

به یزدان که این کشور آباد بود
همه جای مردان آزاد بود

در این کشور آزادگی ارز داشت
کشاورز خود خانه و مرز داشت

گران مایه بود آن که بودی دبیر
گرامی بد آن کس که بودی دلیر

نه دشمن در این بوم و بر لانه داشت
نه بیگانه جایی در این خانه داشت

از آن روز دشمن به ما چیره گشت
که ما را روان و خرد تیره گشت

از آن روز این خانه ویرانه شد
که نان آورش مرد بیگانه شد

چو ناکس به ده کدخدایی کند
کشاورز باید گدایی کند

به یزدان که گر ما خرد داشتیم
کجا این سر انجام بد داشتیم

بسوزد در آتش گرت جان و تن
به از زندگی کردن و زیستن

اگر مایه زندگی بندگی است
دو صد بار مردن به از زندگی است

بیا تا بکوشیم و جنگ آوریم
برون سر از این بار ننگ آوریم


 

توسط
همتون نژاد پرستین فرقی هم با هم ندارین و از جوابهاتون و توهیناتون به نژادهای دیگه کاملا مشخصه ذره ای خرد و عقل ندارین

یه عده پان دور هم جمع شدین میزنین تو سر و کله همدیگه که کدوممون برتریم و اصیلتریم اجدادت هر چی بودن تموم شد ادعا نکن خونشون تو رگهامه شماها واسه این خاک چکار کردین بجز همین دعواها و توهینها

اجداد ماها از هر نژادی که بودن کلیت این خاک رو ملاک قرار دادن و در بیشتر زمانها باعث شکوه و پیشرفت این خاک شدن ، گاهی اوقات هم به هر دلیلی به بیراهه رفتن و شماها دقیقا از نژاد اون دسته از اجدادمون هستین که به بیراهه رفتن

و هر زمان تفرقه بین مردم بوده این خاک بهش و به مردمش ظلم شده و بر عکس هر زمان مردمش از نژادهای مختلف همدل و متحد بودن این خاک شکوفا شده خخخخخخخخخخ به آمریکایی ها و روسا میگین نژاد پرستن

پس خودتون چی هستین ادعا نکنین بابا هیچ کاری واسه وطنتون نکردین شماها

در بین همه این نژادهایی که گفتین در طول تاریخ یک بزرگی بوده که آمده و از کلیت این مرزها دفاع کرده جلوی بیگانه حالا نوادگانشون خودشون با دستای خودشون دارن این خاک پاک رو نابود میکنن ادعای همشونم اونجای خر رو پاره کرده

اگه اونا میدونستن بعدا یه عده نادان میان هموطن میشن با هم و خودزنی میکنن عمرا بچه دار میشدن
توسط
اینم نشد نگم

کوچکترین مرزهای ایران مربوط به همین الان بوده اینو نه پان ترکها نه پان کردها نه پان فارسها و نه هیچ نژاد دیگه ای نمیتونه منکرش بشه پس این یعنی همیشه اجداد ما در کنار هم زندگی میکردن و برای کلیت این خاک خون میدادن  

پس اونا چطوری در کنار هم با همدلی و صفا و صلح زندگی میکردن اگه با مشکل و کینه و نفرت زندکی میکردن که این مردم به مهمان نوازی و مهر و صفا و عشق و این چیزا معروف نمیشدن

بنی آدم اعضای یک پیکرند       که در آفرینش ز یک گوهرند

اینو بفهمیم خواهشا
توسط
ادم خجالت میکشه از ایرانی بودنش کامنتای شما مردم جاهلو میبینه؛ من خودم شیرازیم هیچ‌نسبتی با ترکا ندارم ولی براشون احترام قاعلم فارس ترک لر کرد ترکمن بلوچ همه ایرانی هستیم اینجا کشور ماست تا لخظه اخرم باید هوای همو داشته باشیم پشت همو خالی نکنیم تک تک اقوام ایران برای این کشور جونشونو دادن نه فقط فارسا یا فقط ترکا یا فقط کردا..... ؛ همه سخت برای این کشور جنگیدن جای به جون هم افتادن هوای همو داشته باشیم ما همه ایرانی هستیم
0 امتیاز
توسط (210 امتیاز)
ترك هاى ايران تركمن ها هستند، اما سوال پيش ميايد كه آيا قشقايى ها با وجود اينكه نامشان مغوليست، ترك هستند؟ پاسخ خير است، اقوام قفقازى اقوامى سكايى بودند، و ريشه ى قشقايى هم به قفقاز برميگردد و نه مغولستان، در ضمن، لر هاى قشقايى، از اقوامى بودند كه ابتدا ساكن ايران بودند، و بخاطر همجوارى با قشقايى ها، ترك زبان شدند، مانند ترك زبان هاى لر ملاير
توسط
قوم لر قوم محترم و دوست  داشتنی هست. ولی  دلیل نمی شه از تاریخ ناخنک بزنه به نفع خودش و بخواد تاریخ سازی بکنه برای قوم خودش. کورش نه لر هست و نه بختیاری. به جای ناخنک زدن به تاریخ و مفاخر سایر اقوام، به مفاخر خودتون و فرهنگ زیبای خودتون ببالید لطفا! در خوشبینانه  ترین حالت ممکن، لرها و بختیاری ها ریشه در فرهنگ باستانی عیلامیان دارند که هیچ ربطی به آریایی ها، قومیت فارس و کورش بزرگ نداره.
توسط
کس نگو حروم زاده شما از لحاظ ژنتیک مغولی هستین روس‌ها به زن بچتون تجاوز کردن ولی ما بختیاری‌ها اونهارو از مسجد سلیمان بیرون کردیم چون حرامزادن همین عربها اگه ما بختیاری ها نبودیم نصف ایران میگرفتن تویک مغولی هستی درود بر کرد لر بختیاری دوقوم دست نخورده با اصالت
توسط
خاک بر سرت لااقل از شهید باکری خجالت بکش که وقتی اعراب خیمه زدن تو خوزستان و ناموس ایرانا به غنیمت بردن از جانسون گذشتن.ما کنار هم قدرتمندیم اگر تنها بشیم تک تک هممونه میخورن.به جای تعصب احمقانه یکم فکر کنید با فحش دادن فقط خودتا کوچیک میکنی چون چیزی از ارزشهای انسانی انسانهای بزرگ کم نمیشود و در دل تاریخ میدرخشند.طرح این سوالها با برنامه است مراقب این آدمهای سود جو باشید اینا خودشون برسه ترک و کرد و لر نمی شناسم همه را میخورن و ثابت هم کرده اند .من یه ترک هستم و برای کشورم جانم را هم میدهم چون خون ستار خان را ارث دارم .همتون دوست دارم
توسط
درود به راستی هم‌ ایران با وجود این سه اسم بزرگ زنده است
توسط
بحث نژاد و خلوص نژاد تو کشورهای پیشرفته بحثی د موده و بسیار پیش پا افتاده هست تو خیابون که راه میرید مردم رو با نژاد نشناسین و قضاوت نکنید.هممون با سکس دنیا اومدیم پس اینقدر به مادرامون بی احترامی نکنیم.ژنتیک و اصالت نژاد برا کانادایی یا نروژی مهم انگاشته نمیشه در مراودات اجتماعی .داریم قرون وسطی رو تجربه میکنیم تو ایران.ببخشید مزاحم فحاشی شما ها شدم خواستین ادامه بدید .انگلیس یا هر کشور دیگه ای که بخواد به این سرزمین به چشم طعمه نگاه کنه کارش خیلی راحته چون نا آگاهی و سوالات بی موردی که میشن اساس گفتار و کردار تو این سرزمین فراوانه.یکیش همین سوالات بی مورد که تخصص باستان شناسی و نژاد شناسی میخواد ولی بین ما نادونها داره بحث میشه که چی بشه و کی ماهی بگیره؟؟؟؟؟
0 امتیاز
توسط
ظاهر مردم می تونه نژادشون رو نشون بده. قشقایی ها آریایی هستند
توسط
مورخان چینی در 3000 سال قبل که برای اولین بار اقوام ترک را مشاهده کرده اند ، ترکان را مردمانی سرخ مو و چشم سبز توصیف کرده اند .
توسط
آقا من خودم فارسم و میگم که ۵۰ درصد ایران ترکه من هرجا میرم حداقل یه ترک میبینم ترک ها خیلی خوبتر از ماها هستند
توسط
تو حرومی هستی نه فارسی نه ترک وگرنه اگه ترک باشی نباید بگی من فارسم اگرهم فارسی خیلی بیجا میکنی به قومیتت خیانت میکنی تو صد در صد حرومی هستی
0 امتیاز
توسط
یک  مغول

دوست عزیز ملاک شما برای آریایی بودن  چیه؟ فقط  زبان  اصلی و مادریت فارسی باشه میشی آریایی یا ملاک های دیگه ای هم برای آریایی بودن یا نبودن دارین؟؟؟؟  دریک مقاله علمی در مورد ژنتیک اقوام ساکن ایران و چندین شهر تحقیق کرده بودن نتایج به این صورت بود که : گروه ها را به اقوام ترک و فارسی زبان تقسیم کرده بودن تا ارتباط احتمالی زبانی و ژنتیکی اقوام ایرانی را بررسی کنند.ولی نتایج غیر قابل پیش بینی بود.

نتایج نشان داد ترک های قشقایی علارغم  تفاوت زبانی، بیشتر به فارس های جنوب  کشور مثل یزد و کرمان نزدیک هستن و با آنها در یک خوشه قرار میگیرند تا ترکهای آذری و ترکمن. و عجیب تر از اینا شبیه بودن اصفهانی های فارس زبان به آذری ها که نشان دهنده ریشه مشترک ژنتیکی و تباری با وجود تکلم به زبان های مختلف هست.. و تشابه ایرانیا ( مردم ساکن درتهران) با مردم ترک زبان ترکیه . قرار گرفتن مردم شرق کشور مثل فارس زبانهای خراسان در نزدیکی مردم شرق آسیا که عمدتا ترک تبار و ترک زبان هستند. و در یک مقاله دیگر که در مورد مردم شرق آسیا تحقیق شده بود مردم فارس زبان تاجیک با ترک های ازبکستان در یک خوشه قرار میگیرن.

اگر براساس آزمایش های ژنتیکی که اکثرا کشور های غربی انجام داده اند و نتایج بالا، حاصل شده است پس بایددر جواب دوست احتمالا فارس زبان که قشقایی ها و ترکمن ها را ایرانی نداسته باید،

ما هم بر اساس این نتایج  یزدی ها وکرمانی را غیر ایرانی و فقط فارسی زبان و تابعه و ساکن ایران بدانیم، چون از نظر ژنتیکی شبیه ترک های قشقایی ها هستن.

یا فارس زبان های ساکن خراسان را غیر ایرانی تلقی کنیم چون از نطر ژنتیکی شبیه ترک های شرق آسیا، مثل ترکمنستان و  افغانستان هستن.

یا تهرانیا را ترک تبار بدونیم چون بیشتر شبیه مردم ترکیه هستن. در مورد آذری ها  واصفهانی ها چطور؟ اصفهانیا میگن فارسیم ،آذری ها میگن ترکیم شاید هردو گروه اشتباه میکنند نه کاملا فارس هستن و نه کاملا ترک بلکه باهم تعاق دارند به گروه بزرگ تر نژادی به نام قفقازی که حتی ارمنی زبانهای ارمنستان و گرجی زبان های گرجستان و آذری های باکو هم علاوه براصفهانی ها وآذری های ایران در کنار هم  و نزدیک به هم در یک خوشه قرار می گیرن.

تاکی می خواهیم با ملی گرایی افراطی و ناسیوناسیم کورکورانه با هم خون های خودمون در داخل کشور  یا کشورهای هم جوار به صرف داشتن هویت، زبان و یا دین ومذهب متفاوت دشمن باشیم و به جای صلح وآشتی نسبت به هم کینه و دشمنی بورزیم .

چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید
سوال شده می 28, 2017 در شایعات (پراکنده گویی ها) توسط بی نام آریایی یا هندو؟
توسط
این تحقیق بر اساس مارکر های ژنتیکی mtDNAکه فقط نشان دهنده تبار مادری افراد می باشد. یعنی جمعیت های انسانی را برا ساس تشابه و نزدیکی تبار مادریشون مقایسه میکنه. و تبار پدری(جد پدری ) افراد را بر اساس توالی ژنتیکی کروموزوم جنسی  Y میسنجند. که در این مقاله به این امر اشاره نشده  است.

یک مثال دیگر از این نوع آزمایش‌ها، نشان میدهد که آذری های ایران از طرف مادری(تبار مادری) بیش از همه شبیه  مردم جنوب قفقاز و ازجمله گرجی ها هستند. یعنی شبیه ترین مردم به آذری های ایران از طرف مادری مردم گرجستان هستند. بعد گرجی ها مردم جمهوری آذربایجان  وکشورهای همسایه و مجاور قرار دارند.
توسط
خواهش میکنم در موضوعی که تخصص ندارید نظر ندید.

هاپلوگروپ ها رو اکثرا با جد پدری تقسیم بندی میکنن.

اگر بتونید مباحث و آزمایش های ژنتیکی رو بفهمید خواهید دانست که 54درصد هاپلوگروپ مناطق فارس نشین رو هاپلوگروپ های E و g1 تشکیل میدن که هر دو مختص هندی ها و اعراب هستند.
توسط
بنده بیش از ۲۰ ساله کتابهای تاریخی از تاریخ ایران باستان تا تاریخ معاصر را مطالعه کرده ام ، با نظر شما موافقم . همه اقوام ایرانی در کنار هم ایران را می سازند .
توسط
جناب کامنت شما جالب بود میشه بیشتر توضیح بدین لطفا؟
0 امتیاز
توسط
نمایش از نو توسط
دوست عزیز ملاک شما برای آریایی بودن  چیه؟ فقط  زبان  اصلی و مادریت فارسی باشه میشی آریایی یا ملاک های دیگه ای هم برای آریایی بودن یا نبودن دارین؟؟؟؟  دریک مقاله علمی در مورد ژنتیک اقوام ساکن ایران و چندین شهر تحقیق کرده بودن نتایج به این صورت بود که : گروه ها را به اقوام ترک و فارسی زبان تقسیم کرده بودن تا ارتباط احتمالی زبانی و ژنتیکی اقوام ایرانی را بررسی کنند.ولی نتایج غیر قابل پیش بینی بود.

نتایج نشان داد ترک های قشقایی علارغم  تفاوت زبانی، بیشتر به فارس های جنوب  کشور مثل یزد و کرمان نزدیک هستن و با آنها در یک خوشه قرار میگیرند تا ترکهای آذری و ترکمن. و عجیب تر از اینا شبیه بودن اصفهانی های فارس زبان به آذری ها که نشان دهنده ریشه مشترک ژنتیکی و تباری با وجود تکلم به زبان های مختلف هست.. و تشابه ایرانیا ( مردم ساکن درتهران) با مردم ترک زبان ترکیه . قرار گرفتن مردم شرق کشور مثل فارس زبانهای خراسان در نزدیکی مردم شرق آسیا که عمدتا ترک تبار و ترک زبان هستند. و در یک مقاله دیگر که در مورد مردم شرق آسیا تحقیق شده بود مردم فارس زبان تاجیک با ترک های ازبکستان در یک خوشه قرار میگیرن.

اگر براساس آزمایش های ژنتیکی که اکثرا کشور های غربی انجام داده اند و نتایج بالا، حاصل شده است پس بایددر جواب دوست احتمالا فارس زبان که قشقایی ها و ترکمن ها را ایرانی نداسته باید،

ما هم بر اساس این نتایج  یزدی ها وکرمانی را غیر ایرانی و فقط فارسی زبان و تابعه و ساکن ایران بدانیم، چون از نظر ژنتیکی شبیه ترک های قشقایی ها هستن.

یا فارس زبان های ساکن خراسان را غیر ایرانی تلقی کنیم چون از نطر ژنتیکی شبیه ترک های شرق آسیا، مثل ترکمنستان و  افغانستان هستن.

یا تهرانیا را ترک تبار بدونیم چون بیشتر شبیه مردم ترکیه هستن. در مورد آذری ها  واصفهانی ها چطور؟ اصفهانیا میگن فارسیم ،آذری ها میگن ترکیم شاید هردو گروه اشتباه میکنند نه کاملا فارس هستن و نه کاملا ترک بلکه باهم تعاق دارند به گروه بزرگ تر نژادی به نام قفقازی که حتی ارمنی زبانهای ارمنستان و گرجی زبان های گرجستان و آذری های باکو هم علاوه براصفهانی ها وآذری های ایران در کنار هم  و نزدیک به هم در یک خوشه قرار می گیرن.

تاکی می خواهیم با ملی گرایی افراطی و ناسیوناسیم کورکورانه با هم خون های خودمون در داخل کشور  یا کشورهای هم جوار به صرف داشتن هویت، زبان و یا دین ومذهب متفاوت دشمن باشیم و به جای صلح وآشتی نسبت به هم کینه و دشمنی بورزیم .

چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید
توسط
عالی و ممنون
0 امتیاز
توسط
با سلا م

من خراسانیم و از دو رگه آریایی(تورانیان:عشایر خراسان) و نژاد زرد خاوری(ترک باستان و کوشانیان) هستم که این نتیجه گیری پس از تحقیق علمی، شواهد عملی در دو  قوم و محلی ها بدست آوردم.ترکهای ایران با خاوری های خاوران(خراسان).ترکمنها و ترک های چینی از یک نژاد هستند

آریایی ها ی اصیل ایران معمولا: دماغ خشک و برجستگی روی آن - صورت کشیده-چشمها حلقه ای وگود و بدون باد و ورم و رنگ اکثرا سبزه و سفید

ترکهای اصیل: دماغ گوشتی و کوچک با شیب ملایم- صورت تا حدودی گردو بیضی- چشمها کشیده با ورم روی چشم- رنگ سفید،زرد و بور

 

قدمت ترکهای باستان 4500 قبل از میلاد-دین بودائی-سند تاریخی:فرهاد گرد خراسان-شهد سوخته سیستان

قدمت آریایی ها:2500 قبل از میلاد

منبع: مقاله های پروفسورهای تاریخ شناسی فرانسه و ...
توسط
ببخشید ولی چرا ترکا اینقدر نفهمن حرف تو مغزشون نمیره
توسط
ببخشید بلا خره فهمیدین که ما ترک هستیم و چرا آریایی انقدر خود خواه و فکر میکنن گوهی هستن :)

 

درست ما نفهم و خیلی لج بازیم ولی مثل جناب عالی کم عقل هفت ماهه نیستیم  :(
توسط
ایرانی یعنی پارس ،بلوچ ،کرد،لر،گیلکی،آذری،ترک نداریم
توسط
ببین اون موقع ترک نبود بعدش اینا چه شروراییه که میگی
توسط
ماژعندران یا مادرکصدرآن( ماظعندران = جنده خانه ) سرزمین در شرق گیلک های دیلمی و گیلکهای گیلان و‌گیلکهای گالش که در طاریخ جندهخانه و جاکشخانه و توالت آسیا بوده و همه اقوام مهاجم از جمله گیلکهای  دیلمی و گیلکهای گالش چ گیلکهای گیلان و ترکمنهای های گرگانی کوص و کون خواهران و مادران جنده مردم ماژعندرام جندهخانه را قرنها گاییده و حامله کرده اند و کوس و کون مادر و خواهر کونی و جنده مادرکصدرآن جندهخانه را گاییده و یکی کرده اند، ماژعندران یا مادرکصدرآن در طول تاریخ پر از ننگ و نکبت و فلاکتش جندهخانه ای بوده که همه اقوام متجاوز از جمله گیلکهای گیلان، گیلک دیلمی، گیلک گالش ، ترکمن گرگانی، ترک،ترکمن،قزاق و قرقیز و ازبک و مغول و عرب و فارس و افغان و هندی و بنگلادشی و حتی سریلانکایی و…پشت دروازه های ماژعندران جندهخانه صف کشیده بودند و به نوبت یا مشترکا کوس و کون خار مادر جنده مادرجندرانیها را گاییده و حامله میکردند ماژعندرانیهای کص لیس و کونی حرامزاده را مورد عنایت قرار میدادند. گیلکهای گیلان، گیلکهای های دیلمی،ترکمنها و قزاقها و قرقیزها قرنها کوس و کون خار مادر کونی و جنده ماژعندرانیها ها را میگاییدند و زنان جنده ماژعندرانی را بعنوان جنده و کنیز و کلفت و مردان مفعول ماژعندران( مادرکونده درآن= سرزمین  مادرکونده ها)را بعنوان غلام و غلامبچه زنگوله به پا در بازارهای آسیای میانه میفروختند یعنی در تاریخ بیش از هزار سال فقط ترکمنها کوس و کون پاره خار مادر کونی و جنده ماژعندرانیها را گاییده اند و حامله کرده اند و گیلکهای گیلان و گیلک های دیلمی هم از ابتدای تاریخ به کس و کون پاره مادران و خواهران جنده مادرکونده درآن = مادرکونده) رحم نکرده اند و زن و مرد ماژعندران(مادرجندهدرآن= جندهخانه) را گاییده و حامله کرده اند و بعنوان کلفت و کنیز و غلام و غلامبچه در بازارها فروخته اندتا جایی گیلهای گیلان و گیل های دیلمی کوس و کون مادر و خواهر جنده مادرکونده درآنی ها  را گاییده اند و کیرشان را در دهان مادران جنده مردم کص لیس و کونده مادرکونده درآنی ها ماژعندران=مادرکونده در آن = سرزمین مادرکوندگان کرده اند که مردم مادرکونده درآن جندهخانه هنوز به زبانشان میگویند گیلکی، البته اکنون مردم ماژعندران جندهخانه خاک و ناموس نداشته شان را به مسا
به مسافران و توریستها و گیلانیها و تهرانیها و کرجیها و عربهای عراقی و ترکمنها و گیلکهای گیلان و گیلک های دیلمی و تالش ها و فارس ها و قزوینی ها و سمنانی و اصفهانی کردها و تات ها و گالش ها و ترکها و ترکمنها…. میفروشند و همه اینها مادرکصدرآن را تبدیل کرده به یک جندهخانه و جاکش خانه بزرگ که مردان مفعول مادرجندران جاکش و کصکشی خواهر و مادر جندهشان در مادرکصدرآن جندهخانه آسیا و جهان هستند و بهمین جهت به آن جندهخانه کثیف ما مادرکصدهدرآن یا مادرکوندهدرآن به معنی اینکه ما ماژعندرانی های جاکش و کوسکش تریاکی و فروشنده خواهران و مادران جنده مان در مادرکصدرآن جندهخانه برای توریستها و مسافرین بویژه گیلکهای دیلمی و گیلهای گیلان و تالشها و توریستهای عرب عراقی و تهرانی و فارس و کرد و افغان و روس طرک و طرکمن و …. هستیم همانطور که در تاریخ هم ما مادرکصدرآنی ها مشغول کسکشی و جاکشی مادران و خواهران جندهمان برای اقوام مهاجم بویژه گیلهای گیلان و گیلهای دیلمی چ گیلهای گالش بوده ایم و تاپالستان هم جندهخانه و شیره کشخانه و جاکشخانه بوده . مردم مادرکصده مادرکوندهدرآن که تخم تجاوز هزاران قوم میباشند تاپالی یا تاپاله  یا مادرکوندهدرآنی(تاپالی= حرامزاده) نامیده میشوند و به شغل کون دادن و کص دادن به مسافرهای گیلهای گیلان و گیلهای  دیلمی و گرگانی و قزوینی و سمنانی و تهرانی و روس و افغان و کرد و لر و لک و بلوچ و تات و تالش و گالش و ترک و ترکمن و عرب عراقی مشغول هستند. مادرکصدهدرآنب ها که گاهی مادرکونده یا ماژعندرانی  (ماژعندران یا مادرکوندهدرآن= سرزمین گوه و عن و سرزمین مادرکوندهگان) نامیده میشوند سرزمین خود را گاه مادرکصدهدرآن(مادرکصدرآن= کونی خانه و جندهخانه) مینامند. مردمان مادرکصده تخم ترکمن و تاتار و مغول و عرب سرزمین مادرکصدرآن (تاپالی= مادرجنده) نامیده میشوند که همیشه زیر کیر گیل های گیلان و گیل های  دیلمی و تات های سمنان و گالش های گیلک و اشکورات و تالش ها و ترک ها و ترکمنها وقزاق و قرقیز و ازبک و باشقیر و مغول و افغان و هندی و بنگلادشی لر و بلوچ و کردهای کلاردشت و متل قو چالوس و لرهای گیلان و تهرانیها و کرجیها و ترکمنها و سمنانیها و اصفهانیها و یزدیها  قرار دارند و توسط اقوام متعددی چون گیلکهای مازندران  و گیلکهای دیلمی و گیلکهای گیلان تالش و گالش و تات و ترکمن و ترک و قاجار و خزر و گرجی قزاق و قرقیز و مغول و عرب و فارس و لر و لک و بلوچ و عرب و بنگلادشی و پاکستانی و سریلانکایی و چینی و هندی و افغانی و ازبک و تاجیک گاییده شدند و علاوه بر آن حیوانات چون سگ و بز و گوسفند و اسب و خر هم این قوم کونی مادرکصده تاپالی را گاییده اند چرا که درصورت نبود کیر از سایر اقوام این قوم مادرجنده حاصل آبکیر مغول و عرب و ترکمن و قزاق و قرقیز و تاتار و ازبک و بنگلادشی به دامن طبیعت متوسل میشوند و به حیوانات اهلی و غیراهلی کون و کص میدهند مادرکصدرآنی ها(مادرکصدران یا مادرکوندهدرآن = مادر+کونی= سرزمین مادرکونی ها) در واقع انسان نیستند بلکه حیواناتی هستند که بعد از تجاوز توسط انسانها و شامپانزه ها به شکلی شبیه به انسان ها بدل شدند به همین دلیل طبق عادت زنان و مردان مادرکصدرآن( مازعندران)همیشه به حیواناتی چون اسب و خر و بز و گوسفند و سگ کص و کون میدهند تا نژاد حیوان صفت خود را اصیل تر نگه دارند و اگر این قومک تخم ترکمن و تاتار و مغول و افغانی و بنگلادشی و عرب و پاکستانی و قزاق و قرقیز و باشقیر مادرکوندهدرآن ( مادرکوندهدرآن=مادرکونی زاده) کمی شکل انسانی به خود گرفته است به دلیل تجاوز گیل های ماژعندران و فارسها و ترکمنهای گرگان و گیلکهای دیلمی و گیلهای گیلان  و تات ها و گالش ها و فارس و عرب و مغول و قزاق و قرقیز و ازبک و افغان و هندی و بنگلادشی و بلوچ و هندی و پاکستانی و فارس و کرد و لر و کرجی و قزوینی و طالقانی و تالش های گیلان و هشتپر و روس ها و کردها و ترک ها و لرها است، ولی بنظر میرسد مادران جنده مادرکصدرآنی ها بیشتر به بنگلادشیها و مغول و افغان و قزاق و قرقیز کص و کون داده باشد علاوه بر کص و کون دادن ۳۰۰ ساله مادران جنده مادرکصدرانی ها به عربها و کص و‌کون دادن هزاران ساله مادران کونی و جنده مادرکصدرآنی ها به گیلهای گیلان و گیلهای ماژعندران و گیلهای دیلمی و تالش و گالش و افغان و ...
قوانین : هر گونه توهین به قومیت ها و استفاده از کلمات نامناسب یا هر گونه بحث سیاسی آی پی شما در بلک لیست سرور ما قرار خواهد گرفت و به هیچ وجه دیگر به سامانه ما دسترسی نخواهید داشت.

توجه!

خواهشمندیم برای گردانش پرسشها خود ( ویرایش ، ستردن(حذف) ، ...) ودریافت امتیاز ناگزیر در پارسیان دژ هموند(عضو) شوید. خواهشمندیم برای دریافت پاسخ پرسشها خود کمی بردبار باشید ، به ویژه برای پرسشها برجسته .

ask

رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی

محبوب ترین برچسب ها

ایران آریایی،ترک - ، کوروش آذری آذربایجان هخامنش،هخامنشیان،مکانهای_تاریخی،تاریخ_تجارت اریایی حضرت آریایی کتاب قوم_یهود، یهودی، کورش-بزرگ زرتشت حمله اعراب هخامنشیان دین هولوکاست، اسرائیل، آریایی، سیستان،ایران،تاریخ،باستان،زبان،یعقوب،رادمان،صفاری،آریایی،فارس،گاه بختياري -حمزه کوروش-ابوریحان کوروش- سخنان ،باستان شیر بودن محمد ابهام فردوسی باستان عرب آیا تاریخ به کرد سبیل_هیتلر شباهت_هیتلر_و_صادق_هدایت، کشتار_یهودی_ها_توسط_هیتلر_و_آلمان_نازی، ایلومیناتی دروغ، افکنی، آتش_زدن_قرآن هولوکاست هوش_یهودیان، هوش_آریاییها نژاد_مردم_اروپا، آیا_هیتلر_آریایی_بود، نژاد_آریایی، ایران_باستان بختیاری-لر-فارس ایجاد،اکانت،جدید سومر نامه،پیشگویی،عجیب کولی توران y رودبار شماری سکایی مقبره-کوروش-کبیر-دروغ-حقیقت مادرسلیمان خردگان،خردگان ٬ لیان -ایران لر شایعه الهی میترائیسم قربانی اووادئیچیه قفقاز ترکی ساسانیان-هخامنشیان-تاریخ کوروش-منشور-ترجمه جعلی تاریخ- مورخ یهود -دروغو-تحریف زرتشت- زرتشت-دین-قران -باستان کوروش-جمله-اعتبار ایلام -هخامنشیان- تارنگار کوروش-ابهام-بابل پیامبران بازار فروشی کردها یهودیان فارس

301 سوال

708 پاسخ

1.4k دیدگاه

30 کاربر

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 3.6k بازدید
0 امتیاز
5 پاسخ 15.4k بازدید
...