0 امتیاز
4.4k بازدید
در شایعات (پراکنده گویی ها) توسط
ویرایش شده
توهمی به نام آریایی

بر اساس یافته های “مرکز جهانی تحقیقات ژنتیک” و همچنین “انستیتو ماکس پلانک”، کردها نه ایرانی هستند و نه از آریایی ها منشعب شده اند. به باور این پژوهشگران، محال است کردها ایرانی یا آریایی باشند...
مربوط به این پاسخ: آیا اقوام ترک آریایی هستند؟

4 پاسخ

0 امتیاز
توسط
1) پروفسور آرنا ویلنا” در پژوهش مشترک خود با “پروفسور علی اکبر امیر زرگر” عضو “دپارتمان ایمونولوژی دانشگاه تهران”، با بررسی ژنتیکی 70 نمونه از کردها ثابت کرده اند خاستگاه کردها شرق مدیترانه است. پژوهشی که در ایران هرگز اجازه ی چاپ و نشر پیدا نکرد.

 2) دانشگاه تکزاس در پژوهش های خود نشان می دهد کردها نه ایرانی هستند نه آریایی. این انستیتو با بررسی کدهای ژنتیک گروه های اتنیکی خاورمیانه، بیشترین تشابه کردها را با یهودی ها و ارمنی ها می داند.. یافته های پژوهش نشان می دهند که قرابت ژنتیک کردها و یهودی ها بیش از یهودی ها و عرب ها، و همچنین کردها و دیگر همسایگان قومی آنها (یعنی فارس ها، عرب ها و ترک ها) است.

 3) “مرکز جهانی تحقیقات ژنتیک شناسان جمعیتی” در یافته های خود نشان می دهد خاستگاه کردها در شمال هلال حاصلخیز است.

4) “دیوید کوماس”، “آریلا اوپنهایم”، “آلموت نبل” و همچنین “مارینا فائرمن” با اشاره به یافته های خود، خاستگاه کردها را جنوب شرقی آناتولی، شمال بین النهرین و منطقه ی زاگرس می دانند.

5) بررسی DNA و کروموزوم Y کردها نشان می دهند که 60% شناسه ی ژنتیک j1و J2غالب است که این نسبت تنها در کردهای ساکن زاگرس مرکزی وجود دارد و آنها را از سایر اقوام ساکن جغرافیای ایران متمایز می سازد.

6) یک نتیجه گیری قابل تامل دیگر در حوزه ی ژنتیک جمعیت نشان می دهد که منشاء کردها نمی تواند هندواروپایی باشد چون وجود و ترکیب ژنتیک آنها بدون تردید، هزاران سال پیش از ساختار ژنتیکی اثبات شده ی هندواروپایی ها قدمت دارد.

7)  یافته های مشترک پژوهشگران مرکز جهانی مطالعات ژنتیک جمعیت نشان می دهند ساختار ژنتیکی کردها از بیش از 11000 سال پیش در شمال هلال حاصلخیز و چندین هزار سال پیش از وجود هندواروپایی ها در این منطقه قابل اثبات است.

8) همچنین هیچ دلیل قابل اثباتی در حوزه ی زبان شناسی وجود ندارد که بتوان بر اساس آن، کردها را ایرانی دانست.

 9) پژوهشگران ارشد مرکز جهانی پژوهش های ژنتیک جمعیت از جمله “پروفسور ریچارد ویلمز” در “مرکز بیوسنتر تارتو” با قاطعیت این فرضیه را رد کرده اند که آریایی ها بنیانگذاران تمدن در این منطقه بوده اند چون به لحاظ تاریخی نسبت به ساکنان بومی یعنی کردها متاخرتر بوده اند.

 10) پژوهش های مرکز جهانی ژنتیک جمعیت، موضوع دیگری را هم نشان می دهند:

تمام کسانی که به زبان کردی سخن می گویند یک ساختار مشترک ژنتیکی دارند. “پروفسور گرنوت. ال.وینتفور” رییس “مرکز تحقیقات ایران شناسی” در” مرکز پژوهش های شرق نزدیک” در “دانشگاه آن.آربور” ایالات متحده ی آمریکا نشان می دهد ترکیب کردها به لحاظ زبان شناختی و ژنتیک این گونه است:

-کردهای شمال (کرمانجی)

-کردهای مرکز

-کردهای ساکن جنوب شرقی حوزه ی جغرافیایی کردستان بزرگ شامل:

– لک ها

-لرها

-بختیاری ها

-بویراحمدی ها

-کهکیلویه

-زازاها در شمال کردستان

-گورانی شامل:

-هورامی

-کرمانشاهی

-باجلانی(در شرق موصل)

توضیح:

1.این یافته ها نشان می دهند که تاریخ تحریف شده ی ملت کرد، از نو باید نوشته شود.

2.سهل انگاری ما کردها در بی توجهی به پژوهش های علمی و همچنین تلاش های نظام سلطه برای ایرانی نشان دادن کردها، مهمترین دلایل برای پذیرش این جعلیات تاریخی بوده اند.

3.نتایج کامل پژوهش های انجام شده در چند ماه آینده به طور کامل در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

منابع:

Y-chromosome and mtDNA in Iraq, Al-Zaheri N, Semino, Benuzzi G, 2002

Neolithic Transition ant the Genetics of Populations in Europe, Princeton university press, 1984

Population Genethics Relationships betwwen Mediterranean Populations by HLA distribution and a historic perspective. Tissue Antigens. 2002

Die Herkunft der Kurden,Ferdinand Hennerbichler, Peterlang,2012

منبع وبلاگ بهزاد خوشحالی
توسط
اون قسمتش که گفته از نظر ریشه های زبانی فارسی و کوردی هیچ ربطی به هم نداره خنده داره. من به عنوان یه کورد ایرانی که به زبانهای گیلکی مازنی ،تالشی مسلط و تاتی و بلوچی آشنایی دارم .با اطمینان میگم که یادگیری زبان کوردی و کورمانجی به جهت ریشه های زبانی بسیار فراوان برای یک فارس به مراتب آسانتر از هر زبان دیگری است چه رسد به عبری که حتی از تلفظ ساده ترین واژه های کوردی هم عاجز است. گذشته از آن بحث درباره ی خلوص ژنتیکی و نژاد امروز دیگه بحث خنده داریه امروز یک فارس زبان لزوما فارس نژاد و یک ترکزبان لزوما ترکنژاد نامیده نمیشه زیدا همگان میدانند به خصوص منطقه ی خاور میانه و به خصوص بخش مرکزی آن شامل غرب ایران و شرق عراق تا جنوب دریای سیاه و شمال خلیج فارس چنان دچار اختلاط نژادی طی هزاران سال عبور و هجوم اقوام مختلف شده که هیچ جای دیگر دنیا چنین نیست.
توسط
خدایی زیاده روی کردی... نمیشه گفت اصالت کردها از هندو اروپایی ها منشعب نشده درحالی که اونارو به ارمنی ها شبیه میدونید، و ارمنی ها خودشون از تبار هندو اروپایی هستند، نکته دیگر هم اینکه لُر هیچ ربطی به کرد نداره، چون لر ها و بختیاری ها اصالتشون به ایلامی ها برمیگرده که ایلامی ها نه کرد بودن نه از نوادگان آریایی ها هستند.
توسط
هر کسی که یکم با زبان کردی آشنایی داشته باشه می دونه شباهت کردی به فارسی خیلی زیاده جعل نکنیم اونم اینقدر خنده دار زشته البته اگر قسمت اول یعنی بررسی ژنتیکی راست بوده باشه واقعا برام جذاب بود
توسط
برادر من وقتی میگی کوردی کرمانچی هم شامل میشه کرمانجی بزرکترین و اصیل ترین لهجع کوردی هس و بعد اون لهجه های سورانی کلهریو...هستن کرمانجی اصیل ترین زبون کوردی اس پس لطفا نگو کوردی و کرمانجی وقنی میگی کوردی همه رو شامل میشه.
توسط
بزرگوار گرامی سرزین امروز پیش از ساسانیان لر که در عین خال ماد ها اند هر گز بنام ایران نبوده و سرزمین دولت های ایالتی داشته و نه متمرکز . در باستان سلسله ها بعد از شکست باید تغیر نام میداند تا از اهانت رهایی یابند و تغیر مکان میدادند تا دسته جمعی کشته نشوند مانند کاسپی های بلوچ که بنام کاسی ها بعد از اکدی ها در بابل حکومت کردند و از باستانی ترین مردمان سرزمین اند و بعدا ناچار به شرق خراسان بلوچستان امروز امدند فردوسی در مورد شان گوید. سپاهی ز گردان کوچ و بلوچ سگالیده جنگ مانند غوچ که کوچ تغیر یافته کاسی کوسی است که شاعر اسانی شعر تغیر داده است. وقتی سومر سقوت کرد تغیر نام داد و بعد از اکد دوباره قوم سومر به رهبری نیمرود قدرت گرفت و حتی شهر نیمروز همان نیمرود بوده است با امدن اشوریان ماد ها تا روم شرقی پیش رفتند سه هزار سال پیش سزمین را از اسارت اشور یکجا با دو قوم دیگر که امروز به لر و بلوچ معروف اند ازاد کردند تا ان زمان سه قوم برادر هم سکاهای دری زبان ساکن ترکمنستان پیش از ترک و هراتی ه در ازبکستان و با تاجیک ها در یک مسیر مییستند بخاطر امنت. بعد از کرد ها مردمان شرق سرزمین بنام هخامنشی ها به رهبری کوروس قدرت گرفتند اما وزیر جنگ که کرد ماد بود او را کشت و بنام هخامنش پادشاه شد و این کرد ها بودند که تحت نام هخامنش شروع به خرج ها و کاخ ها کردند که کاخ های انرا اسکندر .ویران و سی و سی هزار شتر و اسپ با اموال را دزدید و بعدا این دقیقا بلوچ ها بودند تحت نام پارت کشور را ازاد کردند و چون مردمان مذهب میترایی بودند با مشورت هم حکومت مشترک تحت رهبران دین ایجاد و چون رهبر دین را اشگ میگفتند با جمع شان اشکانی معروف شدند و بعد از اشک بیست ودوهم بنام بلاچ بالاچ بلاش بلاس که نام شاه معروف شدند و هنوز هم نامی از فارسی و فارس نبود چون سکاها را ماد ها به نیمرود اواره کردند انجا شد سیستان و تنها با امدن لر های ساسان بود که ترک ها وارد سرزمین شدند و ساسانیان ناچار در ورود را به مردمان تاجیک و هرات باز کرد و لشکر را هم به انان سپرد سرزمین که همیشه سه زبان یکی دربار , ارتش, و قوانین و مکاتیب داشت شاه برای خوشنودی ارتشیان هراتی و تاجیک زبان شانرا ملی کرد و ملت ناچار اطاعت میکرد لذا هشتاد درصد فارس های امروزه اقوام غیر فارس و فارس شده اند. و بعد از ساسانیان لر مسله نام و نشان ایشان مطرح شد و چون در تاریخ سرزمین سابقه نداشتند خود را با بی انصافی بجای اشکانیان جاه زدند که عمل کاملا غیر اخلاقی بود.
توسط
داداش ویکی پدیا خرته ⁦♥️⁩ هر بژی کورد
توسط
جدا دانستن زبان کردی و فارسی واقعا مضحک است. همه می دانند و زبان شناسی تاریخی ثابت می کند که هر دو از یک ریشه و تبار هستند و هر دو جزو خانواده زبان‌های ایرانی غربی از شاخه خانواده زبان های ایرانی از شاخه زبانهای هند و اروپایی هستند. شما به راحتی می توانید صدها ریشه مشترک میان فارسی و کردی و حتی کردی و زبانهای اروپایی پیدا کنید. مضحک‌تر آن که به ادعای خودشان با آزمایش روی 7 نفر ! برای حدود چهل میلیون نفر در دنیا نظریه صادر کرده اند ! این نظریه سازی ها مقدمه‌ای برای توطئه های بزرگتر است. این روش ها یکی از ابزارهای استعمارگران در دوران استعمار بوده است.
توسط maral (100 امتیاز)
اگه قومی بیش هزاران سال در یک منطقه زندکی کنه اهل کجا میشه دقیقا ؛ این حرف یعنی کردها حقی بر ایران ندارند و پس میتونن از ایران بیرون کنن حالا زمین هم از ایران یه عده شون میخوان؛ یعنی کردها ایرانی نیستند پس برا همین براش ارزش قایل نیستند؛ خوب نتیجه جالبی بود
توسط
من کورد هستم. اولا کورد ها ایرانی و آریایی هستند و شباهت ژنتیکی با سایر اقوام ایران دارند. دوما کورتی ها که اجداد قوم کورد بودند یکی از چهار طاییفه کوچرو قوم ماد بودند. طوایف کوچرو و کوهنشین ماد شامل کورتی ها و ماردی ها و تپوری ها و کادوسی ها میشد وشش طایفه یکجانشین ماد هم شامل بوسیان و بودیان و پارتاکانیان و مغ ها و آریزانتیان و ستروخاتیان میشد و یک طایفه پارسی به نام ساگاراتی هم در منطقه ماد سکونت داشت و طایفه ماردی هم در اصل طایفه ای پارسی و جز طوایف دهگانه پارس بود که به سرزمین ماد آمدند. از طرفی زبان کوردی با زبان های ایرانی ریشه مشترک دارد. فعل میروم در زبان های ایران: کردی کرمانجی: دچم.  کردی سورانی: دیچم . لکی: میچم. تاتی: میشم. گیلانی: شونم. مازندرانی : شومبه . شهمیرزادی : شومه. سمنانی: میشن. لری: اروم. فارسی دری: میروم. فارسی تهرانی: میرم. فارسی خراسانی: مرم. پهلوی ساسانی: روم. پهلوی اشکانی: شدهم. سایر افعال کردی کرمانشاهی که با فارسی یکی هست. مثل فعل گریستن که در کردی گریسن هست. یا فعل نشستن که در کردی نیشتن هست. بعد میگید زبان کردی زبان ایرانی  و هند و اروپایی نیست. فکر میکنم شما بیشتر پانترک باشی چون هیچ کردی خود را از هویت ایرانی و آریایی و هند و اروپایی جدا نمیداند.
توسط
ماژعندران یا مادرکصدرآن( ماظعندران = جنده خانه ) سرزمین در شرق گیلک های دیلمی و گیلکهای گیلان و‌گیلکهای گالش که در طاریخ جندهخانه و جاکشخانه و توالت آسیا بوده و همه اقوام مهاجم از جمله گیلکهای  دیلمی و گیلکهای گالش چ گیلکهای گیلان و ترکمنهای های گرگانی کوص و کون خواهران و مادران جنده مردم ماژعندرام جندهخانه را قرنها گاییده و حامله کرده اند و کوس و کون مادر و خواهر کونی و جنده مادرکصدرآن جندهخانه را گاییده و یکی کرده اند، ماژعندران یا مادرکصدرآن در طول تاریخ پر از ننگ و نکبت و فلاکتش جندهخانه ای بوده که همه اقوام متجاوز از جمله گیلکهای گیلان، گیلک دیلمی، گیلک گالش ، ترکمن گرگانی، ترک،ترکمن،قزاق و قرقیز و ازبک و مغول و عرب و فارس و افغان و هندی و بنگلادشی و حتی سریلانکایی و…پشت دروازه های ماژعندران جندهخانه صف کشیده بودند و به نوبت یا مشترکا کوس و کون خار مادر جنده مادرجندرانیها را گاییده و حامله میکردند ماژعندرانیهای کص لیس و کونی حرامزاده را مورد عنایت قرار میدادند. گیلکهای گیلان، گیلکهای های دیلمی،ترکمنها و قزاقها و قرقیزها قرنها کوس و کون خار مادر کونی و جنده ماژعندرانیها ها را میگاییدند و زنان جنده ماژعندرانی را بعنوان جنده و کنیز و کلفت و مردان مفعول ماژعندران( مادرکونده درآن= سرزمین  مادرکونده ها)را بعنوان غلام و غلامبچه زنگوله به پا در بازارهای آسیای میانه میفروختند یعنی در تاریخ بیش از هزار سال فقط ترکمنها کوس و کون پاره خار مادر کونی و جنده ماژعندرانیها را گاییده اند و حامله کرده اند و گیلکهای گیلان و گیلک های دیلمی هم از ابتدای تاریخ به کس و کون پاره مادران و خواهران جنده مادرکونده درآن = مادرکونده) رحم نکرده اند و زن و مرد ماژعندران(مادرجندهدرآن= جندهخانه) را گاییده و حامله کرده اند و بعنوان کلفت و کنیز و غلام و غلامبچه در بازارها فروخته اندتا جایی گیلهای گیلان و گیل های دیلمی کوس و کون مادر و خواهر جنده مادرکونده درآنی ها  را گاییده اند و کیرشان را در دهان مادران جنده مردم کص لیس و کونده مادرکونده درآنی ها ماژعندران=مادرکونده در آن = سرزمین مادرکوندگان کرده اند که مردم مادرکونده درآن جندهخانه هنوز به زبانشان میگویند گیلکی، البته اکنون مردم ماژعندران جندهخانه خاک و ناموس نداشته شان را به مسا
به مسافران و توریستها و گیلانیها و تهرانیها و کرجیها و عربهای عراقی و ترکمنها و گیلکهای گیلان و گیلک های دیلمی و تالش ها و فارس ها و قزوینی ها و سمنانی و اصفهانی کردها و تات ها و گالش ها و ترکها و ترکمنها…. میفروشند و همه اینها مادرکصدرآن را تبدیل کرده به یک جندهخانه و جاکش خانه بزرگ که مردان مفعول مادرجندران جاکش و کصکشی خواهر و مادر جندهشان در مادرکصدرآن جندهخانه آسیا و جهان هستند و بهمین جهت به آن جندهخانه کثیف ما مادرکصدهدرآن یا مادرکوندهدرآن به معنی اینکه ما ماژعندرانی های جاکش و کوسکش تریاکی و فروشنده خواهران و مادران جنده مان در مادرکصدرآن جندهخانه برای توریستها و مسافرین بویژه گیلکهای دیلمی و گیلهای گیلان و تالشها و توریستهای عرب عراقی و تهرانی و فارس و کرد و افغان و روس طرک و طرکمن و …. هستیم همانطور که در تاریخ هم ما مادرکصدرآنی ها مشغول کسکشی و جاکشی مادران و خواهران جندهمان برای اقوام مهاجم بویژه گیلهای گیلان و گیلهای دیلمی چ گیلهای گالش بوده ایم و تاپالستان هم جندهخانه و شیره کشخانه و جاکشخانه بوده . مردم مادرکصده مادرکوندهدرآن که تخم تجاوز هزاران قوم میباشند تاپالی یا تاپاله  یا مادرکوندهدرآنی(تاپالی= حرامزاده) نامیده میشوند و به شغل کون دادن و کص دادن به مسافرهای گیلهای گیلان و گیلهای  دیلمی و گرگانی و قزوینی و سمنانی و تهرانی و روس و افغان و کرد و لر و لک و بلوچ و تات و تالش و گالش و ترک و ترکمن و عرب عراقی مشغول هستند. مادرکصدهدرآنب ها که گاهی مادرکونده یا ماژعندرانی  (ماژعندران یا مادرکوندهدرآن= سرزمین گوه و عن و سرزمین مادرکوندهگان) نامیده میشوند سرزمین خود را گاه مادرکصدهدرآن(مادرکصدرآن= کونی خانه و جندهخانه) مینامند. مردمان مادرکصده تخم ترکمن و تاتار و مغول و عرب سرزمین مادرکصدرآن (تاپالی= مادرجنده) نامیده میشوند که همیشه زیر کیر گیل های گیلان و گیل های  دیلمی و تات های سمنان و گالش های گیلک و اشکورات و تالش ها و ترک ها و ترکمنها وقزاق و قرقیز و ازبک و باشقیر و مغول و افغان و هندی و بنگلادشی لر و بلوچ و کردهای کلاردشت و متل قو چالوس و لرهای گیلان و تهرانیها و کرجیها و ترکمنها و سمنانیها و اصفهانیها و یزدیها  قرار دارند و توسط اقوام متعددی چون گیلکهای مازندران  و گیلکهای دیلمی و گیلکهای گیلان تالش و گالش و تات و ترکمن و ترک و قاجار و خزر و گرجی قزاق و قرقیز و مغول و عرب و فارس و لر و لک و بلوچ و عرب و بنگلادشی و پاکستانی و سریلانکایی و چینی و هندی و افغانی و ازبک و تاجیک گاییده شدند و علاوه بر آن حیوانات چون سگ و بز و گوسفند و اسب و خر هم این قوم کونی مادرکصده تاپالی را گاییده اند چرا که درصورت نبود کیر از سایر اقوام این قوم مادرجنده حاصل آبکیر مغول و عرب و ترکمن و قزاق و قرقیز و تاتار و ازبک و بنگلادشی به دامن طبیعت متوسل میشوند و به حیوانات اهلی و غیراهلی کون و کص میدهند مادرکصدرآنی ها(مادرکصدران یا مادرکوندهدرآن = مادر+کونی= سرزمین مادرکونی ها) در واقع انسان نیستند بلکه حیواناتی هستند که بعد از تجاوز توسط انسانها و شامپانزه ها به شکلی شبیه به انسان ها بدل شدند به همین دلیل طبق عادت زنان و مردان مادرکصدرآن( مازعندران)همیشه به حیواناتی چون اسب و خر و بز و گوسفند و سگ کص و کون میدهند تا نژاد حیوان صفت خود را اصیل تر نگه دارند و اگر این قومک تخم ترکمن و تاتار و مغول و افغانی و بنگلادشی و عرب و پاکستانی و قزاق و قرقیز و باشقیر مادرکوندهدرآن ( مادرکوندهدرآن=مادرکونی زاده) کمی شکل انسانی به خود گرفته است به دلیل تجاوز گیل های ماژعندران و فارسها و ترکمنهای گرگان و گیلکهای دیلمی و گیلهای گیلان  و تات ها و گالش ها و فارس و عرب و مغول و قزاق و قرقیز و ازبک و افغان و هندی و بنگلادشی و بلوچ و هندی و پاکستانی و فارس و کرد و لر و کرجی و قزوینی و طالقانی و تالش های گیلان و هشتپر و روس ها و کردها و ترک ها و لرها است، ولی بنظر میرسد مادران جنده مادرکصدرآنی ها بیشتر به بنگلادشیها و مغول و افغان و قزاق و قرقیز کص و کون داده باشد علاوه بر کص و کون دادن ۳۰۰ ساله مادران جنده مادرکصدرانی ها به عربها و کص و‌کون دادن هزاران ساله مادران کونی و جنده مادرکصدرآنی ها به گیلهای گیلان و گیلهای ماژعندران و گیلهای دیلمی و تالش و گالش و افغان و ...
0 امتیاز
توسط
هدف این موسسات ایجاد شکاف و تفرقه است. کردها از اصیل ترین فرهنگ ها و نژادهای ایرانی هستند. از خاستگاه های قدرت آریایی در ایران بوده اند: مادها
توسط
ویرایش شده
مادها هیچوقت کوررد نبودن و اگر کردها خیلی وقت در ایران بودن چرا هیچ تمدن و تاریخ معروفی نداشتن فقط کل کوردها عراق و ایران چسبیدن به مادها که آره پارسها قبل از مادها نبودن و ما کوردها بودیم و بعد توسط پارسها دزدیده شد کشور و آثار باستانی ما اینم شده ادمس تو دهن کوردهای عراقی واقعا مسخره است اینکه بگیم مادها کورد بودن بی شک پارس نبودن اما از یک شاخه بودن و باهم رابطه داشتن نمیشه گفت که آنها قبل از همه بودن و گوتی ها و مانی و لولوبی و کاسی ها اینها همه غیر آریا بودن و به زبان ایرانی قدیم که هندو وارپاییی بود حرف نمیزدن بلکه کوردها بعدها به خاطر هیمنت مادها و پارسها زبان و دین خود را مانند آریایی ها کردن که زرتشتی بود ولی کوردها از گوتی ها و کاسی ها و مانی ها بودن یک مخلوطی از این قوم ها که به زبان ایرانی باستان که هندواروپایی بوده حرف نمیزدن بعدها زبان خود را به خاطر مجاورت به مادها و پارسها تغییر دادن و معروف بودن به کوچبران و لباس مادها هیچ شبهاتی به لباس کوردی ندارد مادها از شمال غرب دریای خزر آمدن و بر ساکنین و بومیان آنجا حکومت کردن و رابطه خویشاوندی با پارسها داشتن و لر و بختیاری ربطی به کوردها ندارد آنها از عیلامیان بودن که در جنوب غربی ایران و میانرودان بودن و ربطی به مادها که ادعای کورد بودن آنها را دارید ندارن و همه کوردها از یک تبار نیستن بعضی ها از سومری ها بودن و بعضی از آریاییها و مادها آنچنان امپراتوری بزرگی و آثار باستانی خارج از ایران زیاد ندارن و مادها اگر کورد بودن و قبل از پارسها بودن چرا به خود لقب آرایی ها دادن و لقب کوردها یا گوردیان که نام قدیمی کردستان بود ندادن آنها فقط بر ناحیه غرب ایران و شمال غربی حکومت کردن و قبل آنها دیگران بودندو این دلیل نداره چون آن منطقه را انتخاب کردن پس یعنی کوردنژاد بودن بلکه به خاطر اینکه آن منطقه کوهای بلندی داشت و در آنجا سنگهای قیمتی یافت میشد و حتی کلماتی از دوره ماد کشف شده و هیچ شبهاتی با زبان کوردی ندارن بلکه در گویش تاتی ها پیدا شده اینکه آدم بگه کوردها اولین سکان ایران و قدیمی ترین بودن و قبل از پارسها و بقیه بودن و همه تاریخ را به مادها و کوردها منسوب کنن اشتباه است مادها کورد نیستن و به خود آریایی گفتن و با پارسها هم رابطه ازدواجی هم داشتن هر دو در دربار نظامی و سیاسی و فرهنگی بودن و کوردها اگر اولین ها بودن و تمدن جدا داشتن بعد چند هزار سال خود را به مادها که آریایی و کوردنژاد نبودن نمی چسباندن
توسط
دکتر به این خزعبلات هویت سازی و تاریخ سازی کاری نیست. کوردها جمیعا بیشترین نزدیکی رو با اقوام ایرانی دارند و این صرفا در تبار و نژاد نیست ‌‌ جلوه های فرهنگی و قومی و اجتماعی کوردها تماما یادگار ایران هست. این به اصطلاح تحقیقات ژنتیکی هم اولا ماخذش مشخص نیست دوما جامعه آماری اون فوق مضحک هست. ۷ نفر !!! من خودم کورد کلهرم . از پدر و مادر و پدران آنها که سوادی نداشتن بارها از رستم و اسفندیار و ... شنیدم این خزعبلات جایی در قاموس قومی ما نداره. منشأ این ادعا در قوم‌گرایان ابلهی هست که گمان میکنند برای چرند و پرند حلوا خیرات میکنن. اما بر چه اساسی الوار رو از تبار ایلامی می‌نامی ؟! بسیاری از پژوهش‌ها دال بر تبار سیاه و مرتبط با دراویدیان هندی هست یا نهایتا قومی قفقازی که کاملاً ایزوله بودن و برخی هم انها را با تمدن های BMC و اندرونوو مرتبط میدانند این خزعبلات چیه لر ایلامی و فلان !! ضمنن اقوام پیشامادی همچون کاسپی ها که در سراسر جهان گسترده بودند و نام قفقاز از آنها برخاسته و عنوانی برای کل نژاد سپید شده و گوتی و لولوبی و... که همگی انشعابات اقوام کاسپی و قفقازی بودند چندان نامرتبط با اقوام آریایی نبودند. این مهملات رو پایان بدید. آریایی هم فقط در ایران کاربرد قومی داشته و اصولاً ایرانیها به خودشون می‌گفتن آریایی!! کوردها قومی بزرگ و با فرهنگی موثر و تاثیر گذار بودن و هر پژوهشگر بی طرفی اینرو خواهد پذیرفت.در سده های میانی هم پدید آورندگان اتابکی لررار همین کوردها بودن پس چرند نگید. امروزه هم ایرانیت در قالب یک‌سری مشخصه‌های فرهنگی شناخته میشه و بطور قطع کوردها در این دایره قرار میگیرند اما اینکه شرایط و منافع و مطامع سیاسی چه چیزی رو توجیه پذیر کنه مسئله دیگری هست.
0 امتیاز
توسط
ویرایش شده توسط sh-a-kh
************
توسط
درود بر همه دوستان ارجمند واقعا بسیاری از دوستان هنوز الفبای تاریخ نگاری و الفبای تاریخ رو نسبت بهش اطلاع ندارند.ببیند اقوام ایرانی و حتی اقوامی که فراتر از مرز های جغرافیایی ایرانی هستند بر خاسته از یک نژادند .که مربوط به همان دوران پیدایش هلال بارور که ۱۱۰۰۰ سال پیش بوده است بر میگردد واقع در رشته کوه ها زاگرس درامتداد جلگه خوزستان که بعد ها در تمام فلات ایران بزرگ حتی فراتر از فرارود و قفقاز پخش میشوند .هلال بارور قسمتی از بین النهرین بزرگ که همه چیر برای شرایط زندگی انسانی و کشاورزی فراهم بوده ...همان دوران و بیشتر بعد ها هم در غرب اون منطقه ما نژادهای غیرایرانی که بهشون میگیم سامی رو مانند سومر و اکد که در دوران های متاخرتر اشوری و تمدن بابل رو داریم و در تاریخ اسنادش هست به جنگهایی میان این دو شاخه از اقوام مختلف و همین صلح هاشون با هم دیگر البته دو قوم از دو مارکر مجزا میاد و این سواله هنوز که ایرانی ها یا بعدها عیلامیان باستان به مانند لولوبی ها کاسی ها و ...از کجا اومدند که اینقدر از لحاظ ژنتیکی متفاوتند با اقوام بین النهرینی به مانند اشوری ها و سومری ها .البته که سازندگان تمدن در منطقه ایرانیان باستان نبودند درست اما تاثیراتشون رو تمام جهان باستان و بعد تر رو میشه دید بلاخص جهان اسلام بعد از خلافت راشدین کلا تمامی مردم که ریشه در قفقاز دارند مثه تات ها و اذری ها ایرانی تبارند و حتی مشخصه های ژنتیکیشون توی کروزوم وای وحتی میتوکندری که مشخصا مادری هستش هم نشون دهنده نژادشون در ایران باستان هستش البته که کرد های این منطقه طیف گسترده ای از نژاد هارو در بر میگیرند به مانند اشوری ها و ایرانی ها و باید هم از لحاظ میتوکندری که از مادر انتقال پیدا میکنه هم ریشه با سامی ها باشند که امری طبیعی و نشون دهنده کهن بودن این قوم هستش ولی مشخصه مشترک بین تمام کردها ژن ایرانی Rهستش که سایر ژنتیک ها شاید در بخشی بیشتر نمایان بشه مثه j1 اما در همه کردها دارای خلوص بالا نیست علاوه بر اون خاستگاهشون که مطمعنیم در بیش از دوهزار سال از امپراطوری مادها گرفته تا پایان ساسانیان و در مقاطعی بعد از اسلام تحت حکومت های ایرانی و در مواردی اندک ترکی-ایرانی قرارداشتند و جااب از همه زبانشان که طبق مطالعات زبان شناسی شاخه از از زبان های غربی ایرانی هست که ریشه در زبانهای باختری نیا هندو ایرانی دارد و الخصوص به زبان فارسی میانه به مانند لری نزدیک است و اتفاقا شباهتی به عربی ندارد و خیلی عجیبه که زبان تمام افراد تحت تسلط خلفای اعراب عربی شده حتی نگارش زبان های ایرانی عربیست اما اقوام ایرانی و بلاخص کردها رو زبونشون تاثیری نزاشته شده و سیر تکاملشو طی کرده که نشون میده اعراب بواسطه گرفتن جزیه و یا مسلمان شدن مردم زیاد اونقدر رو زبان عربی و سیستم عربی تعصب نداشتند و فقط باج خراج میخواستند چون اسلام دینیه که نژاد هارو زیاد کاری ندارد بر خلاف اواخر ساسنیان .اینو میشه از حکومت هایی که تحت قومیت عباسیان بالا اومدند مثله سامانیان و غزنویان دیدو در اخر بگم کلماتی مثله کرد و لر بعد ها توسط عربها حالا بر اساس تئوری خودشون یا برگرفته از اسامی ایرانی به کار رفته و این شروع یه پروژه جداسازی اقوام از هم بوده اس گذارم
توسط
من خیلی خوشحالم که یه کورد هستم و زبان من با هیچ زبان دیگه ای امیخته نشده و اینکه دی ان ای کوردها با مردمان کنار مدیترانه یکی هست و ما هندو نبودیم خوشحالتر هم هستم. و یک نکته مهم دیگر در مورد زبان اینکه فهمیدم چقد زبان ما کردها دست نخورده باقی موند به حدی که کوردهای اورامی زبان تا حدودی اوستا را میتوانند درک کنند. و از همه چی مهمتر سرزمین بزرگ کوردها ست که تاریخش با بین النهرین امیخته شده و اسم های ایرانی باستان با قدرت زیاد در سرزمین های کورد نشین مانند ریشه ی تاریخی اسمسون رو حفظ کردن. وقتی در مدرسه درس میخواندم و میگفتن حضرت ابراهیم کورد بوده و زردشت ه هورامی بوده تعجب میکردم اما الان که تحقیق کردم به تاریخ فوم خودم افتخار میکنم. تازه فهمیدم که کوه نمرود در کوردستان ترکیه خودش یک گزینه خوب برای این سخن هست. و اینکه پیامبران اغلب در این نقطه از جهان ظهور کردند نشون دهنده تفکر عمیق مردمان اونجاست. کورد رو از ایران بیرون بندازی چیزی از تاریخ و فرهنگ نمیماند...اینم جواب اون بیسواد که گفته کوردها ماد نبودن...برو مطالعه کن همچنین راجب زبونشون....تا خوب بفهمی هر کی خیلی ایرانی تر باشه ریشه اش به کورد میرسه....خواهش میکنم تاریخ رو بدون سانسور و از منابع معتبر بخونید...وببینید که چرا اساتید بزرگ مردم شناسی در ایران به کوردها پدربزرگ های ایران میگویند. اینم اضافه کنم زبان فارسی که در ایران هست رو اگر از لغت عربی پاک کنیم خیلی فقیر میشه و به ناجار یا باید از فارسی دری و کشور افغانستان کمک بگیره یا از پهلوی و واژگانی که کوردها دارن...و این خودش ریشه یابی منطقی هست
توسط
کرد قوم نیست کرد به معنی چوپان هستم من خودم اهل املش گیلان هستم به چوپان کرد میگیم کردها در اصل ریشه گیلک دارند و دسته ای ز چوپانان گیلانی به سرزمین ماد و آشور مهاجرت کردند که کرد نام گرفتند هنوزم شغل اصلی کردها چوپانی هست و مردمان کردستان همگی کرد نیستند و خیلی ها حاصل تجاوز گیل و دیلم و مغول و عرب و ترک و فارس و روس و انگلیسی و افغان و هندی و قزقیز و قزاق و آفریقایی ها هستند
توسط
آخه شما خیلی بیجا میکنین میگین کرد یه ملت نیست یکی مثل هنری راولینسون بزرگ که یکی از بزرگترین مورخ های جهانه میگه کورد از واژه ی کاردا که در لوح سفالی سومری ها پیدا شده اومده بعد تو منبعت احتمالا موهای زیدانه
0 امتیاز
توسط
propecia disconts online She was again educated about the etiology of her acute pancreatitis and was directed to seek professional help for substance use disorder
قوانین : هر گونه توهین به قومیت ها و استفاده از کلمات نامناسب یا هر گونه بحث سیاسی آی پی شما در بلک لیست سرور ما قرار خواهد گرفت و به هیچ وجه دیگر به سامانه ما دسترسی نخواهید داشت.

توجه!

خواهشمندیم برای گردانش پرسشها خود ( ویرایش ، ستردن(حذف) ، ...) ودریافت امتیاز ناگزیر در پارسیان دژ هموند(عضو) شوید. خواهشمندیم برای دریافت پاسخ پرسشها خود کمی بردبار باشید ، به ویژه برای پرسشها برجسته .

ask

رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی

محبوب ترین برچسب ها

ایران آریایی،ترک - ، کوروش آذری آذربایجان هخامنش،هخامنشیان،مکانهای_تاریخی،تاریخ_تجارت اریایی حضرت آریایی کتاب قوم_یهود، یهودی، کورش-بزرگ زرتشت حمله اعراب هخامنشیان دین هولوکاست، اسرائیل، آریایی، سیستان،ایران،تاریخ،باستان،زبان،یعقوب،رادمان،صفاری،آریایی،فارس،گاه بختياري -حمزه کوروش-ابوریحان کوروش- سخنان ،باستان شیر بودن محمد ابهام فردوسی باستان عرب آیا تاریخ به کرد سبیل_هیتلر شباهت_هیتلر_و_صادق_هدایت، کشتار_یهودی_ها_توسط_هیتلر_و_آلمان_نازی، ایلومیناتی دروغ، افکنی، آتش_زدن_قرآن هولوکاست هوش_یهودیان، هوش_آریاییها نژاد_مردم_اروپا، آیا_هیتلر_آریایی_بود، نژاد_آریایی، ایران_باستان بختیاری-لر-فارس ایجاد،اکانت،جدید سومر نامه،پیشگویی،عجیب کولی توران y رودبار شماری سکایی مقبره-کوروش-کبیر-دروغ-حقیقت مادرسلیمان خردگان،خردگان ٬ لیان -ایران لر شایعه الهی میترائیسم قربانی اووادئیچیه قفقاز ترکی ساسانیان-هخامنشیان-تاریخ کوروش-منشور-ترجمه جعلی تاریخ- مورخ یهود -دروغو-تحریف زرتشت- زرتشت-دین-قران -باستان کوروش-جمله-اعتبار ایلام -هخامنشیان- تارنگار کوروش-ابهام-بابل پیامبران بازار فروشی کردها یهودیان فارس

301 سوال

708 پاسخ

1.4k دیدگاه

30 کاربر

سوالات مشابه

0 امتیاز
7 پاسخ 12.3k بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 3.6k بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 785 بازدید
...