0 امتیاز
12.3k بازدید
در قهرمان ها توسط
بر اساس یافته های “مرکز جهانی تحقیقات ژنتیک” و همچنین “انستیتو ماکس پلانک”، کردها نه ایرانی هستند و نه از آریایی ها منشعب شده اند. به باور این پژوهشگران، محال است کردها ایرانی یا آریایی باشند...

7 پاسخ

0 امتیاز
توسط
1) پروفسور آرنا ویلنا” در پژوهش مشترک خود با “پروفسور علی اکبر امیر زرگر” عضو “دپارتمان ایمونولوژی دانشگاه تهران”، با بررسی ژنتیکی 70 نمونه از کردها ثابت کرده اند خاستگاه کردها شرق مدیترانه است. پژوهشی که در ایران هرگز اجازه ی چاپ و نشر پیدا نکرد.

 2) دانشگاه تکزاس در پژوهش های خود نشان می دهد کردها نه ایرانی هستند نه آریایی. این انستیتو با بررسی کدهای ژنتیک گروه های اتنیکی خاورمیانه، بیشترین تشابه کردها را با یهودی ها و ارمنی ها می داند.. یافته های پژوهش نشان می دهند که قرابت ژنتیک کردها و یهودی ها بیش از یهودی ها و عرب ها، و همچنین کردها و دیگر همسایگان قومی آنها (یعنی فارس ها، عرب ها و ترک ها) است.

 3) “مرکز جهانی تحقیقات ژنتیک شناسان جمعیتی” در یافته های خود نشان می دهد خاستگاه کردها در شمال هلال حاصلخیز است.

4) “دیوید کوماس”، “آریلا اوپنهایم”، “آلموت نبل” و همچنین “مارینا فائرمن” با اشاره به یافته های خود، خاستگاه کردها را جنوب شرقی آناتولی، شمال بین النهرین و منطقه ی زاگرس می دانند.

5) بررسی DNA و کروموزوم Y کردها نشان می دهند که 60% شناسه ی ژنتیک j1و J2غالب است که این نسبت تنها در کردهای ساکن زاگرس مرکزی وجود دارد و آنها را از سایر اقوام ساکن جغرافیای ایران متمایز می سازد.

6) یک نتیجه گیری قابل تامل دیگر در حوزه ی ژنتیک جمعیت نشان می دهد که منشاء کردها نمی تواند هندواروپایی باشد چون وجود و ترکیب ژنتیک آنها بدون تردید، هزاران سال پیش از ساختار ژنتیکی اثبات شده ی هندواروپایی ها قدمت دارد.

7)  یافته های مشترک پژوهشگران مرکز جهانی مطالعات ژنتیک جمعیت نشان می دهند ساختار ژنتیکی کردها از بیش از 11000 سال پیش در شمال هلال حاصلخیز و چندین هزار سال پیش از وجود هندواروپایی ها در این منطقه قابل اثبات است.

8) همچنین هیچ دلیل قابل اثباتی در حوزه ی زبان شناسی وجود ندارد که بتوان بر اساس آن، کردها را ایرانی دانست.

 9) پژوهشگران ارشد مرکز جهانی پژوهش های ژنتیک جمعیت از جمله “پروفسور ریچارد ویلمز” در “مرکز بیوسنتر تارتو” با قاطعیت این فرضیه را رد کرده اند که آریایی ها بنیانگذاران تمدن در این منطقه بوده اند چون به لحاظ تاریخی نسبت به ساکنان بومی یعنی کردها متاخرتر بوده اند.

 10) پژوهش های مرکز جهانی ژنتیک جمعیت، موضوع دیگری را هم نشان می دهند:

تمام کسانی که به زبان کردی سخن می گویند یک ساختار مشترک ژنتیکی دارند. “پروفسور گرنوت. ال.وینتفور” رییس “مرکز تحقیقات ایران شناسی” در” مرکز پژوهش های شرق نزدیک” در “دانشگاه آن.آربور” ایالات متحده ی آمریکا نشان می دهد ترکیب کردها به لحاظ زبان شناختی و ژنتیک این گونه است:

-کردهای شمال (کرمانجی)

-کردهای مرکز

-کردهای ساکن جنوب شرقی حوزه ی جغرافیایی کردستان بزرگ شامل:

– لک ها

-لرها

-بختیاری ها

-بویراحمدی ها

-کهکیلویه

-زازاها در شمال کردستان

-گورانی شامل:

-هورامی

-کرمانشاهی

-باجلانی(در شرق موصل)

توضیح:

1.این یافته ها نشان می دهند که تاریخ تحریف شده ی ملت کرد، از نو باید نوشته شود.

2.سهل انگاری ما کردها در بی توجهی به پژوهش های علمی و همچنین تلاش های نظام سلطه برای ایرانی نشان دادن کردها، مهمترین دلایل برای پذیرش این جعلیات تاریخی بوده اند.

3.نتایج کامل پژوهش های انجام شده در چند ماه آینده به طور کامل در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

منابع:

Y-chromosome and mtDNA in Iraq, Al-Zaheri N, Semino, Benuzzi G, 2002

Neolithic Transition ant the Genetics of Populations in Europe, Princeton university press, 1984

Population Genethics Relationships betwwen Mediterranean Populations by HLA distribution and a historic perspective. Tissue Antigens. 2002

Die Herkunft der Kurden,Ferdinand Hennerbichler, Peterlang,2012

منبع وبلاگ بهزاد خوشحالی
توسط
معلومه که کردیو داری چرت و پرت میگی اینارو از کجاتون درمیارید کرد ها و لر ها با هم برادرن از یک خونن نزارید بعضیا با افکارتون بازی کنن اگه راست میگی لری از چه طایفه ای هستی
توسط
باید بگویم شما کلا با پیش فرض های اشتباه به موضوع نگاه میکنی و این باعث میشود دچار خلط مبحث و نتیجه گیری اشتباه شوی. منظور از آریایی و ایرانی که محققان اروپایی مدنظر دارند با ایرانی که شما در ذهن خود دارید کاملا متفاوت است... مطمئنا کردها ایرانی محسوب میشوند ولی نه ایرانی یا آریایی که محققان اروپایی دنبال رصد آنها در طول تاریخ که توانستند امپراتوری های مختلف و قدرت های بزرگی ایجاد کنند و در طول تاریخ در چند قاره بسیار تاثیر گذار بودند... سعی کنید با دید ملی گرانه به مسائل نگاه نکنید...همان طور که ثابت شده خواستگاه کردها عمدتا اطراف مدیترانه و کوههای زاگرس بوده است و بومی این مناطق بوده اند قبل اینکه ایران و آریایی وجود داشته باشد.
توسط
راست میگه بابا بخدا کردها ایرانی نیستند واقعا شماها تاحالا کردهایه اصیل رو دید فکر نکنم آنها دارایه موهایه طلایی هستند و اکثرا چشم رنگی و فکر نکنم واقعا ایرانی باشند
توسط
ما کردها ساکن اولیه بین النهرین .زاگرس بوده ایم وکل جهان سرای ماست .چون باهوش وطرفدار اخلاقیم
توسط
کردها از هر نژادی باشند باوفا و صادق و دوست داشتتی هستند جز عده کمی از اونها
0 امتیاز
توسط
آریایی ها واقعی مردم شمال هند و پاکستان هستند چون بین 50 تا 99% مارکر ژنتیکی آریایی دارند .

برخلاف تصور آریایی به معنای اروپایی نیست بلکه به معنای هندی و پاکستانی است . پارسیان باستان یعنی هخامنشیان و ساسانیان مهاجرانی از شمال هند و پاکستان و افغانستان به فلات ایران بودند و مواقع شکست دوباره به همان مناطق فرار می کردند و دوباره بازمی گشتند .

فرهنگ و دین و باور و آیین های پارسیان باستان به مردم هند و پاکستان شباهت داشته است ولی به سبب چند هزار سال سکونت در جنوب و غرب ایران با فرهنگ بومیان و سامیان بین النهرین اختلاط پیدا کرده است . کردها و لر ها از آخرین موج های مهاجرت آریایی های هند که کولی نامیده می شدند به فلات ایران هستند که از زمان ساسانیان تا امویان ادامه داشته است . کولی های هند در غرب ایران با بومیان کوه نشین و نیز سامیان آشوری و یهودی ادغام نژادی پیدا کرده اند و امروزه کرد نامیده می شوند .

مارکر آریایی در بین کردها از 0% تا 20% متغیر می باشد و مابقی مارکرهای سامی و بومیان غیر آریایی می باشد .
توسط
بجز تفرقه نتیجه یی نداره این تحقیقات.کورد و لر و فارس و بلوچ و ....همه مثل همن فقط میزان انسان بودن است.مگر نه اینکه جغرافیا فقط یه اتفاقه و انسانیت یه انتخاب
توسط
جون مادرت این صفحه رو بردار بیشتر از این ابروتو نبر کوردها اولین قوم ایرانی هستن . ینی مادها برید تاریخ بخونید ...کوردها رو بهتر بشناسید ...باDNAاونم ک مطمعن نیس .مسخره
توسط
این بخش دوم چرت محض هستش. که جماعت پان تورک بی سواد غربتی فقط نشخوارش می کنن. اما قسمت اول از منبع بهزاد خوشحالی نتیجه بررسی ژنتیکی هستش. دوستان بد متوجه شدن. ابدا نفی نمیکنه حضور کردها و لرها و ... رو. بلکه تقدم زمانی حضور این اقوام رو جلوتر از مهاجرهای بعدی میدونه. بررسی های ژنتیکی میگه کوردها و خویشاوندان لورشون از اقوام و صاحبان اصلی مناطق کنونی خود هستن از مدیترانه تا مزوپتامیا و زاگرس. با چند هزار سال تقدم زمانی. اما مهاجرهای متاخر نظیر اغوزها و ایغورها که بعدها اسم تورک رو از اسم تراکیا اخذ کردن، بعدها به این جغرافیا اومدن. ارمنی ها و یهودی ها هم از اقوام کهن منطقه هستن. دوستان عزیز علم ژنتیک پیوند کوردها و لورها رو اثبات میکنه. دیگه با کسی هم تعارف نداره. حتی شباهت زیادی بین ژنتیک کوردها به مردم آذربایجان هم وجود داره که نشان از تغییر زبان مردم آذربایجان به تورکی در قرون اخیر و تحت نظام سیاسی ایلخانی و مغول و صفوی داره. اما در پایان زندگی مسالمت آمیز و سرشار از عشق و محبت ضامن آسایش همگان هستش. اسیر بازی سیاستمداران نشیم.
توسط
بله آزمایش های ژنتیکی را نمی توان تحریف کرد. کردها شبیه ترک های آذربایجان هستند و این نشان میدهد که زبان کردها هندوایرانی زبان شده و بخش زیادی از کردها در واقع ترک های هندو ایرانی زبان شده هستند. حتی قرابت ژنتیکی کردها با یهودی های سامی هم اثبات شده و نشان میدهد هسته اولیه کردها با بومیان سامی خاورمیانه قرابت دارد و ترک ها همسایه خود و هیچ ارتباط چندانی هم به هندو زبان ها ندارندالبته خیلی کم. که نشان میدهد بین کردها امروزی تیره های از کولی های هندی هم وجود دارند. ما ملت ترک آذربایجان و ترکیه شما برادران و خواهران کرد خود را تنها نمیگذاریم و اجازه نمیده عده ای پان فارس آریایی گرا شما کردها را فریب بدهند و بگویند بیابید ماد و آریایی بشوید و ما فارس ها آریایی و پارس باشیم. چون خود این مغول زادگان فارسی زبان میدانند که واقعا آریایی نیستند و دارند به ریش ما ترک ها و شما کردها می خندند. :)
توسط
خیر اصلا اینطور نیست. پارسیان یا همان آریایان مردم پارس هستند و ساکنان ایران خود ایران بمعنی کشور آریاییان است. و هیچ ربطی به هندیان ندارند چه رسد به پاکستان و افغانستان. هندیان یا اندیا از اندونزی محاجرت گردنند. به این منطقه. که دینشان هم هندو هست که اولین بار دریک جزیره ای در اندونزی بوده. و هیچ ربطی به پارسیان و یا همان آریاییان ندارند.
0 امتیاز
توسط
من‌که تا حدودی با این صفحه موافقم‌ کوردها از چندین هزار سال پیش‌تو غرب آسیا ساکن بودن ینی اولین‌ مردمانی بودن‌که کنار دجله و فرات و مناطقی دیگه از غرب آسیا ساکن بودن این‌که میگن‌کوردا آرایین اشتباست و ایرانی هم‌نیستن تا حدودی فقط تو غرب ایران بودن‌ک اون موقع اسمی از کشور ایران نبوده چون‌خاستگاه اولیشون کناره های دریای مدیترانه و عراقه من‌خودم‌کوردم‌ ایلامم و افتخار میکنم‌ یه اینکه‌ اجدادم اولین ساکنان غرب آسیا بودن حتی پیامبرا هم‌تا حدودی از نسل همین ساکنین غرب آسیا ینی کوردها هستن‌ واین نکته رو هم بگم‌که لر ها و فارسا جزء کوردها نیستن‌ لرها از سالیان‌خیلی پیش تو زاگرس مرکزی ساکن بودن و برادر کوردها به حساب میان
توسط
آخه کدوم آدم عاقلی کردها رو ایرانی می دونه؟ اینا فقط اهل قوم و خویش خودشونن والله
توسط
من یک تاریخ دان کوردم کتاب تاریخیم برا سلزمان جهانی یونسکو نوشتم در دست چاپه باید بگم که هرکی بکه کوردها ایرانی نیستن یک احمق به تمام معناست....اینو بگم تنها ایرانی وآریایی اصیل قوم هور که همان قوم اهورا و نژاد بور دارن که مناطق شمال ایران وهورامان کردستان و بخش زیادی از اروپا اهل همین قوم بور با موهای طلایی وچشمهای رنگی که فرمانروای ایران واروپا و از نژاد برتر و اولین قوم متمدن درجهان باقدمت بیش از ۲۰۰ هزار سال از عصر نئاندرتالها یا آهن ومس هستند که نوادگان قوم هور کوردها یعنی قوم اور پادشاهان ایران وعراق وامارات و ترکیه و اسپانیا وفاتحان قاره اروپا وامریکا وافریقا بودن که به پادشاهان اورارتو شهرت دارن واز نژاد چشموابروی سیاه وسفیدپوست هستن ....یعنی هرچی بیسواد وامل میان دورهم زر میزنن
توسط
بابا بخودتون بخندید چقدر دروغ جدیدا هم فاتحان امریکا اروپا کی فتحشون کردید بعد کردها جمعیتشون بیشتر از فارسها هستن علکی بخودتون نچسبونید وچیزی در ایران بنام عاریایی نداریم برید ازمایش dna بديد ميببند يا عرب هستيد يامغول وافغانى وبقیه هم هندی واروپایی هستن
توسط
زادگاه اولیه کورد ها در شمال هلال حاصل خیز یعنی شرق مدیترانه و کوهپایه های زاگرس است و قبل از مهاجرت آریایی ها در این منطقه سکونت داشته به نظرم درست نیست که بگیم کورد ها ایرانی نیستند کورد ها در منطقه ای زندگی میکنن که امروزه بین کشور های ایران.عراق.سوریه.و منطقه قفقاز تقسیم شده اما ملت کورد در واقع نه عراقی است و نه ایرانی و نه قفقازی؛کوررد،کورد است با تمام سختی ها و مشقت های زندگی و جنگ که برادر را به جان برادر کوردش می اندازد و با تمام زیبایی ها و شیرینی های زبان و فرهنگ و عقیده پاکش هر بژێ کۆرد
توسط
کورد ایرانی نیست
توسط
کرد ایرانی نیست پس کرد چیه نکنه کرد عراقیه یا هندیه یا چینیه یا شایدم مغول یا عثمانیه؟ هان چی میگی واسه خودت من کرد کرمانشاه هستم با افتخار ایرانی و آریایی هستم مادهای آریایی اجداد مشترک مردمان آذری و کرد و لک و لر و همدانی و اصفهانی هستند کرد یکی از چهار تیره قوم ماد هست که استرابون ازشون به عنوان کرتی یاد کرده زبان و فرهنگ ما کردها کاملا ایرانیه هرچی ما کردها داریم فارس و آذری و لک و لر و بلوچ و مازنی و تالش هم داره شما مزدورید صهیونیست ها هستید شما نماینده و صدای ما کردها نیستید جرائت داری بیا کرمانشاه همینو بگو ببینم زنده میتونی از شهر خارج بشی یا نه تو فلان شهر اروپا تو خونت نشستی بعد برای جوان های کرد نسخه میپیچی جرائت داری بیا تو ایران فعالیت کن چرا مثل موش ترسیدی لات مجازی شدی مردشی بیا جلوی ما همینو بگو تا از وسط به دو نیم تقسیم بشی
0 امتیاز
توسط
سلام.نژاد خالصی وجود نداره!بعد تجاوزات افغان ها و قرن ها حکومت های سلوکیان مقدونی و مغولان و اعراب و درگیری ها.......ولی خداییش زبان شیرین و با اصالت کردی مردمان با غیرت کرد که تکلم می کنند، مخصوصا هورامی خیلی اوستاییه☺
0 امتیاز
توسط
کردهای ایران ایرانی هستن یادتون باشه دوستان
0 امتیاز
توسط
ادمها برا من سه دسته هستند ادم خوب .بد.نیمه خوب .dna به چه درد من میخوره مگه اسبه که نژادش مهم باشه. میدانید این حرفها بدرد کیا میخوره کسانی که میخوان یه جریانی به راه بندازن و رهبر بشن بعد به قدرت برسن مثل خمینی .هیتلر. و یه مشت احمق همیشه هستند
توسط
ما اقوام کوه نشین زاگرس بودیم چرا چرت و پرت میگی بعدش اینقدر از اصالت حرف میزنی چرا از کوروش بزرگ یاد نمی‌گیری یا از دینش که می‌گفت گفتار نیک کردارنیک پندار نیک نشان میده تو هم ایرانی نیستی و اومدی چرت و پرت بگی تو هم یا از تازیانه های اعرابی یا مغول ها
توسط
واقعا مغز کوچکی داری نژاد پرست احمق به امید اون روزی که تمام جهان از افرادی که نژاد پرستی را سرلوحه خود و انسانیت را فراموش کرده‌اند پاک شود تو با این افکارت نشون دادی که نه ایرانی و نه فرزند کورش بزرگی، جایز نیست تو را جزو هیچ یک از اقوام نامید
0 امتیاز
توسط
ویرایش شده
دوست عزیز کرد ها به جا ماندگان ماد هستند اما فقط کرد ها به جا ماندگان ماد نیستند اقوامی همچون لر لک گیلک ها به جا ماندگان ماد هستند قیافه آریایی هاصورت سپید و گندمی و موی زرد و طلایی است و از لحاظ قیافه ما باید شکل صورت فرد را در بیست و پنج سالگی و رنگ مو و چشم را از شش ماهگی تا دو سالگی قرار داد نتایج به دست آمده من به این صورت بود که لرها در بچگی نزدیک به 90 درصد آنها این شرایط را دارند و البته این درصد بالا بیشتر به خاطر ایل بختیاری بود که آنها نزدیک 94 در صد شامل این موارد می شوند کرد ها تمام شاخه ها کرد چه در ایران چه در ترکیه و عراق نزدیک به 97 درصد شامل این موارد می شوند لک ها لک ها بیشتر شرایط آن ها مانند لر ها کوچیکه و نزدیک به 90در صد آن ها شامل این شرایط می شوند گیلک ها را در این باره می توان تقریباً با بختیاری ها یکی دانست و آنها هم دقیقا مانند لر های بختیاری هستند آذری این قوم هم تا حدودی نزدیک به 85 در صد قرار داد البته در شکل اعضای صورت با کرد ها همانند هم هستند پارس زبانان در این قوم این عدد یک مقدار پایین می آید و نزدیک به 80 در صد می شود البته شباهت آنها با لر های یاسوج غیر قابل انکار است ولی مقداری تفاوت با دیگر ایل های لر دارند البته این را هم باید در نظر داشت که تحقیق متأسفانه شامل مردم یزد و کرمان که آنها هم پارس زبان هستند نمی شود بلوچ آنها صورت گندمی دارند و قیافه آنها در بیست پنج سالگی همانند آریایی ها است و آنها را نزدیک به 80 درصد می توان قرار داد عرب این قوم به عرب های دیگر کم شباهت نیست البته آنها باز هم به سوی پارس زبانان اشاره ژنتیکی دارند ترکمن های ایران را می توان گفت که تقریباً همان مردم کشور ترکمنستان هستند قشقایی این قوم شباهت ژنتیکی نزدیک به ترکمن ها دارند اما مقدار تا حدود متوسط به لر های بختیاری شباهت دارند مازندرانی ها این قوم به آریایی ها کم شباهت نیستند البته قفقازی ها مقدار کمی شباهت دارند اما شباهت آنها با گیلک ها بسیار زیاد است و از همین طریق به بختیاری ها شباهت دارند دوستان یک باور غلط این بود که دیدم می گفتند که لر ها با کرد ها دور ترین شباهت ژنتیکی را دارند اما دروغ است مگر می شود که که دو قوم همسایه های هم باشند اما دور ترین را داشته باشند دور ترین شباهت ژنتیکی کرد با ترکمن ها و لر هم با ترکمن ها است و شباهت این دو قوم نزدیک به 90 درصد است و می‌خواهند که با این کار اقوام ایرانی را دور از هم نشان دهند این تحقیق من مربوط به هفت سال پیش است جز اندک افرادی هستم که نه از اینترنت سخن می گویم نه از خودم بلکه با توجه به کتاب هایی که خوانده ام و تحقیقاتی که انجام داده ام
توسط
دیدگاه شما درست نیست ، چشم و موی روشن نشان آریایی بودن نیست . در ایران به دلیل دروغ‌پراکنی و جعل تاریخ ، بخصوص در دوره پهلوی مردم تصور می کنند که آریایی یعنی اروپایی ولی این دیدگاه به لحاظ علمی غلط می باشد . آریایی به لحاظ علمی یعنی هند و پاکستانی ، فرهنگ ، زبان ، آداب و رسوم ، مذاهب ، غذا ، لباس و همه چیز آریایی یعنی هند و پاکستانی . کولی های هندی هم آریایی هستند . هیچ ژن اروپایی در هندی ها و پاکستانی ها وجود ندارد . طبق شاهنامه لر ها توسط ساسانیان از هند به ایران آورده شده اند . اسامی قبایل لر و کرد دقیقا اسامی قبایل کولی در شمال هند و پاکستان می باشد . حتی گیلان هم اسم قومی کولی در هند است . کردها بیشتر مردمانی از شرق مدیترانه هستند ولی زبان و فرهنگشان تحت تاثیر کولی های هندی که آریایی نامیده می شدند قرار گرفته است . علت تفاوت ژنتیکی لرها و کردها ، اختلاط آنها با اقوام دیگر بخصوص اعراب و سامی ها و ترک هاست . اگر می خواهید ژن ها را مقایسه کنید باید کروموزوم مادری را مقایسه کنید و نه پدری را ، چون ایران بعد از هخامنشیان یک کشور هلنی و یونانی بود و بعد از ساسانیان یک کشور عربی ، و بعد از اعراب به مدت حداقل هزار سال ایران یک کشور ترکی بوده است و تمام سلاطین مرکزی و حتی محلی و حتی خان ها و بیگ ها ترک و تاتار بوده اند و بنابراین ایرانیان امروزی از طرف پدری عمدتا ترک و تاتار هستند . چون در قدیم ایران یک کشور فئودالی بود و عموم مردم رعیت و به نوعی برده ارباب ها و خان ها محسوب می شدند.
قوانین : هر گونه توهین به قومیت ها و استفاده از کلمات نامناسب یا هر گونه بحث سیاسی آی پی شما در بلک لیست سرور ما قرار خواهد گرفت و به هیچ وجه دیگر به سامانه ما دسترسی نخواهید داشت.

توجه!

خواهشمندیم برای گردانش پرسشها خود ( ویرایش ، ستردن(حذف) ، ...) ودریافت امتیاز ناگزیر در پارسیان دژ هموند(عضو) شوید. خواهشمندیم برای دریافت پاسخ پرسشها خود کمی بردبار باشید ، به ویژه برای پرسشها برجسته .

ask

رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی

محبوب ترین برچسب ها

ایران آریایی،ترک - ، کوروش آذری آذربایجان هخامنش،هخامنشیان،مکانهای_تاریخی،تاریخ_تجارت اریایی حضرت آریایی کتاب قوم_یهود، یهودی، کورش-بزرگ زرتشت حمله اعراب هخامنشیان دین هولوکاست، اسرائیل، آریایی، سیستان،ایران،تاریخ،باستان،زبان،یعقوب،رادمان،صفاری،آریایی،فارس،گاه بختياري -حمزه کوروش-ابوریحان کوروش- سخنان ،باستان شیر بودن محمد ابهام فردوسی باستان عرب آیا تاریخ به کرد سبیل_هیتلر شباهت_هیتلر_و_صادق_هدایت، کشتار_یهودی_ها_توسط_هیتلر_و_آلمان_نازی، ایلومیناتی دروغ، افکنی، آتش_زدن_قرآن هولوکاست هوش_یهودیان، هوش_آریاییها نژاد_مردم_اروپا، آیا_هیتلر_آریایی_بود، نژاد_آریایی، ایران_باستان بختیاری-لر-فارس ایجاد،اکانت،جدید سومر نامه،پیشگویی،عجیب کولی توران y رودبار شماری سکایی مقبره-کوروش-کبیر-دروغ-حقیقت مادرسلیمان خردگان،خردگان ٬ لیان -ایران لر شایعه الهی میترائیسم قربانی اووادئیچیه قفقاز ترکی ساسانیان-هخامنشیان-تاریخ کوروش-منشور-ترجمه جعلی تاریخ- مورخ یهود -دروغو-تحریف زرتشت- زرتشت-دین-قران -باستان کوروش-جمله-اعتبار ایلام -هخامنشیان- تارنگار کوروش-ابهام-بابل پیامبران بازار فروشی کردها یهودیان فارس

301 سوال

708 پاسخ

1.4k دیدگاه

30 کاربر

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 3.6k بازدید
+1 امتیاز
1 پاسخ 785 بازدید
...