0 امتیاز
2.4k بازدید
در شایعات (پراکنده گویی ها) توسط (2.0k امتیاز)
آیا تات ها جزو اقوام ایرانی(آریایی) هستند؟ جایی شنیده ام که جزو ماد ها حساب می شوند.

5 پاسخ

+1 امتیاز
توسط (10.4k امتیاز)
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ
درود بله تات ها یکی از اصیل ترین اقوام آرایی هستند وزبانشان ،یعنی زبان تاتی هم جزء زبان های اریاییست
توسط
درسته زبان های خانواده تاتی جزو زبان های آریایی یاهمان هندوایرانی هست با این حال به دوستان توصیه میکنم تقسیم بندی های زبانی را با تقسیم بندی های ژنتیکی و تباری  معادل هم نگیرند این کار کاملا غیر علمی و اشتباه هست. مثلا یک بندری عرب تبار فارسی زبان یا  جنوبی  ها و دراویدی های شرق کشور که در قسمت هاس زیادی از بلوچستان و کرمان و کلا جنوب کشور پراکنده هستن وبه دلیل فارس زبان بودن خودشون رو پارس و آریایی حساب میکنند را با یک گیلک یا تالشی ایرانی زبان و آریایی واقعی مقابسه نکنید و معادل هم نگیرید. چون این کار شما همان کار پانترک ها هست که به صرف زبان مشترک می خواهند آذری های اکثرا آریایی را با ترک های و مغول های چشم بادامی ترکستان  معادل هم قرار بدند. دوستان چه قبول کنند چه نکنند ایرانی ها از نظر ژنتیکی یکی نیستن و خواهشا به صرف زبان مشترک فارسی، نژاد آریایی و  اروپایی را با نژاد بربر و دراویدی و عرب تبار که به  خصوص جنوب و شرق ایران زیاد هستن معادل هم و یک نژاد نگرفته و بین تقسیم بندی های زبانی و زنتیکی تفاوت قائل شید. با تشکراز سایت خوبتون
+1 امتیاز
توسط (500 امتیاز)
درود.بله درسته تات ها آریایی هستند و همان مادهای زمان باستان هستند. تات ها و زبان تاتی همان است که در زمان باستان در آذربایجان ایران بوده است و هم اکنون گروهی از پانتورک ها می کوشند تا برخی از هم میهنان آذری ترک زبان ما را اغفال کنند. آذری های گرانقدر ایران زمین نیز آریایی و از نسل مادها هستند.
توسط
زبان های تاتی (ایرانی) در روستاهای زیادی به صورت پراکنده در بخش های مختلف استان های آذربایجان و زنجان و قزوین و سایر استان های نیمه شمالی کشور هنوز تکلم میشه و تشابه هایی با زبان تالشی دارند و احتمالا از یک ریشه زبانی باشن و علاوه بر زبان،آزمایش های ژنتیکی نشان از تشابه تالشی ها با آذری های ترک زبان در مقایسه با سایر اقوام ایرانی زبان  و فارسی زبان دارد. با این حال در بعضی قسمت های آذربایجان درصد ژن ترک نسبتا بالا است. به دوستان توصیه میکنم به جای زوم کردن روی زبان خودشون روی مطالعات ژنتیکی که بر روی ایرانیا انجام شده و مقالات علمی مرتبط با این موضوع را مطالعه کنند تا خیلی از چیزها براشون محرز و مشخص بشه.     روی سخنم بیشتر با آذری های ترک زبان و کرمانی ها و خوزستانی ها و  کلا جنوبی های فارس زبان می باشد تا خودشون و گذشته شون را بهتر بشناسن و بی خودی با اوهام و تصورات بی اساس پان فارس و آریایی بودن یا پان ترک بودن، خودشون و بقیه ایرانیا را بیشتر از این حرص ندن ، چون گفته های هر دو گروه اکثرا از نظر علمی بی اساس و از روی تعصب  می باشد. به امید ایرانی آزاد و آباد که حقوق مادی و معنوی همه ملل و اقوام مختلف ساکن فلات ایران به رسمیت شناخته شود و هرچه زودتر از دست پان آریایی پان فارس و پان ترکیسم و پان عربیسم وبه تازگی پان کردیسم خلاص بشیم.
0 امتیاز
توسط (10.4k امتیاز)

به نوشتار زیر مراجعه کنید:

تات ها چه کسانی بودند؟

0 امتیاز
توسط
در آذربایجان به اقوام غیر ترک ، تات می گفتند . تات ها عمدتاً توسط ساسانیان به آذربایجان کوچانده شده اند ، ترکان تفاوتی بین تات و تاجیک ( عرب ) قائل نبودند ، تات ها عمدتاً از ترکیب نژاد هندی ( آریایی ) و یهودی بودند که آریایی زبان شده بودند . تات ها پوست تیره و چشمان ریز گردی دارند و نژادشان شبیه تالش هاست و شباهتی به ترکان آذربایجانی ندارند و به هندی ها و کولی ها شبیه تریند .
توسط
ایناکه گفتی بیشتر به مغولای وحشیه که شما باشی میخوره
0 امتیاز
توسط
زبان شناسان بزرگ دنیا میگویند زبان تاتی یکی از زبان های ایرانی است که بی شک بازمانده و ادامه زبان ماد هاست و بیشتر از هر زبانی به زبان ماد ها شبیه است و احتمالا تات ها از بازماندگان طوایف ماد هستند
قوانین : هر گونه توهین به قومیت ها و استفاده از کلمات نامناسب یا هر گونه بحث سیاسی آی پی شما در بلک لیست سرور ما قرار خواهد گرفت و به هیچ وجه دیگر به سامانه ما دسترسی نخواهید داشت.

توجه!

خواهشمندیم برای گردانش پرسشها خود ( ویرایش ، ستردن(حذف) ، ...) ودریافت امتیاز ناگزیر در پارسیان دژ هموند(عضو) شوید. خواهشمندیم برای دریافت پاسخ پرسشها خود کمی بردبار باشید ، به ویژه برای پرسشها برجسته .

ask

رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی

محبوب ترین برچسب ها

ایران آریایی،ترک - ، کوروش آذری آذربایجان هخامنش،هخامنشیان،مکانهای_تاریخی،تاریخ_تجارت اریایی حضرت آریایی کتاب قوم_یهود، یهودی، کورش-بزرگ زرتشت حمله اعراب هخامنشیان دین هولوکاست، اسرائیل، آریایی، سیستان،ایران،تاریخ،باستان،زبان،یعقوب،رادمان،صفاری،آریایی،فارس،گاه بختياري -حمزه کوروش-ابوریحان کوروش- سخنان ،باستان شیر بودن محمد ابهام فردوسی باستان عرب آیا تاریخ به کرد سبیل_هیتلر شباهت_هیتلر_و_صادق_هدایت، کشتار_یهودی_ها_توسط_هیتلر_و_آلمان_نازی، ایلومیناتی دروغ، افکنی، آتش_زدن_قرآن هولوکاست هوش_یهودیان، هوش_آریاییها نژاد_مردم_اروپا، آیا_هیتلر_آریایی_بود، نژاد_آریایی، ایران_باستان بختیاری-لر-فارس ایجاد،اکانت،جدید سومر نامه،پیشگویی،عجیب کولی توران y رودبار شماری سکایی مقبره-کوروش-کبیر-دروغ-حقیقت مادرسلیمان خردگان،خردگان ٬ لیان -ایران لر شایعه الهی میترائیسم قربانی اووادئیچیه قفقاز ترکی ساسانیان-هخامنشیان-تاریخ کوروش-منشور-ترجمه جعلی تاریخ- مورخ یهود -دروغو-تحریف زرتشت- زرتشت-دین-قران -باستان کوروش-جمله-اعتبار ایلام -هخامنشیان- تارنگار کوروش-ابهام-بابل پیامبران بازار فروشی کردها یهودیان فارس

301 سوال

708 پاسخ

1.4k دیدگاه

30 کاربر

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 3.6k بازدید
0 امتیاز
14 پاسخ 7.1k بازدید
+1 امتیاز
20 پاسخ 28.5k بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 8.9k بازدید
سوال شده سپتامبر 5, 2017 در قهرمان ها توسط آرتمیس
...