–1 امتیاز
9.3k بازدید
در شایعات (پراکنده گویی ها) توسط 1 نشانه گذاری شده
ویرایش شده
با تشکر از وب سایت خوبتون من یه سوالی از خدمتتون دارم امیدوارم که پاسخگو باشین!
همه ما میدونیم که  ماد ها خودشون رو آریایی مینامیدن و اصلا قوم فارس در گذشته با نام ارته نامیده میشده شاید هم به مکان خاصی اشاره میشده البته در گذشته به چهارپایان پارس میگفتند و مهارت اسب سواری و این حرفا در هیچ سنگنوشته ای نوشته نشده و توهمه تاریخدان های اندیشمند ایرانیه .... چطور یک قومی اسم خودش رو به چهارپایان تغییر داده؟ ... این تغییر نام  به پارس چطور صورت گرفته؟ ایلامی های باستان هم که سامی هستن یعنی کوروش کبیر نیز سامی بوده و این در تورات هم نوشته شده و جالب اینکه کوردها از نظر نژادی به هلال الخصیب تعلق دارند و از نظر نژادی سامی هستند ولی چطور شده زبانشون فارسی شده که اکثر کلماتش ارامی و سامی هستن یا در دسته هندو اروپایی قرار گرفته؟در منابع کهن از پهلوی عربی هم نام برده شده و فقط حمید مستوفی در کتابش به پهلوی فارسی  اشاره کرده....  لر ها خود نیز از نظر نژادی به هلال الخصیب تعلق دارند و از اکراد هستن اگه میشه تغییر زبان کرد ها به فارسی رو برای من توضیح بدین ؟؟؟اصلا بلوچ ها سامی هستند و چطور میشه بهشون هندو اروپایی و اریایی بگیم؟

دوست عزیزم  سامی ها فقط مختص عرب ها نیستن . بسیاری از تمدن های باستان در خاورمیانه  نیز سامی نژاد هستند مثل فنیقی ها و بابلی ها و اشوری ها و عبری ها و کنعانی ها و ..... خواهش میکنم یکم مطالعه بفرمایید....

در ضمن انشان متعلق به تمدن عیلام باستانه و عیلام باستان و ایلام نیز بر طبق نوشته های تورات در سفر پیدایش فرزندان سام هستند و سامی  نژاد همانند اشوری ها و بابلی ها و اکدی ها .

خواهش میکنم مطالعه کنین و بعد پاسخ بدین کسانی که معلومات تاریخی ندارند خواهش میکنم پاسخ ندهند چون فقط باعث بی ارزش جلوه دادن این سایت میشن...................دوست عزیز بنده عرض کردم این تمدن ها و .... سامی هستن یعنی تمدن های سامی دیگری هم وجود داشته  در ضمن اسم کوروش یک اسم ایلامیه نه هندو اروپایی ... از بسیاری تمدن های باستان در گذشته فقط چند اسم به نسل های امروز رسیده که با نوع اسم به انتساب اونها به قوم خاص اشاره کردند...... در سنگ نوشته های  باستان نوشته شده که  که کمبوجه اهل انشان و پادشاه انشان بوده و خانواده همیشه پادشاه  گرچه نوشته های هرودوت همیشه پادشاه بودن خانواده کوروش رو نفعی میکنه .لطفا حرفی بزنیم که با منطق جور دربیاد حتی در زمان هخامنشیان زبام رسمی ارامی بوده نه هندو اروپایی  و هیچ یک از تاریخ دان های دنیا به پارس بودن کوروش اشاره ای نکرده اند مگر فرهیختگان ایرانی و چند قلم در زمان رضا شاه .فراموش نشه از نظر دی ان ای آریایی ها از غرب ایران پخش شدن یعنی اذری ها و  گرجی ها و ارمنی هایی   که در اذربایجان زندگی میکردن چراکه اذری ها از نظر دی ان ای به گرجی ها و ارمنی ها نزدیکترند نه مردم هندوی  ایران!!!..  اجساد بیرون اورده شده از تبریز هم که متعلق به عصر اهنه بیانگر حضور این تمدن ها حتی در تبریزه نه اکرادی که از هلال خصیب اومدن  نه سغدی ها و بلخی های چشم بادامی و هندوها...  مردم خراسان و اصفهان و شیراز و کرمان از نظر دی ان ای  ژنوم قومیتی اریایی ندارند تاریخ میتونه تحریف بشه ولی ازمایشهای ژنوم قومیتی به هیچ وجه .با اثبات اریایی نبودن کرد های ایران به وسیله ازمایش های ژنوم باید بررسی بشه که قوم هندو و سغدی و بلخی چه مدت هستند که به خاک مقدس ایران وارد شدند و شروع به غارت و کشتن مردم بومی کردند چرا که مینوریسکی از بومی بودن مردم  صلح طلب اذربایجان با قاطعیت صحبت کرده ؟.................و دلیل های از جمله  سامی بودن اسم و و..... میتونه ثابت کنه که کوروش سامی بوده و ایلامی ولی هیچ دلیلی وجود نداره که ثابت کنه پارس بوده داریوش یکم هم با کشتن داریوش حقیقی ایلامی به حکومت رسیده که وحشی گری های این پارس در سنگنوشته هاش نوشته شده که حتی از جنایات هیلتر هم  دردآورتره ............

17 پاسخ

0 امتیاز
توسط
در اینکه زبان کردی از جمله سورانی و کرمانجی از زبان های هندواروپایی(آریایی) می باشد جای شکی نیست ولی با توجه به ظاهر کردها و پراکندگی مناطقی زندگی آنها در کشو های خاورمیانه که عمدتا شمال عراق و جنوب شرق ترکیه و غرب ایران زندگی میکنن که دقیقا منطبق بر محل زندگی اقوام و تمدن های بومی خاورمیانه از جمله آشوری ها و حتی اقوام دیگرمثل اعراب میباشد احتمال اینکه با این اقوام ترکیب شده باشن زیاد است.و از آنجا که کرد ها ادعا دارند بازماندگان ماد هستن و تعدادی از دانشمدان و مورخین با این نظریه موافقند ولی بخش زیادی هم این نظریه را رد میکنند. سرزمین های فعلی کردها تطابق چندانی باسرزمین های ماد تاریخی اعم ماد خرد یا همان آذربایجان یا ماد بزرگ که شامل مناطق امروزی زنجان،همدان، استان مرکزی ، تهران و اصفهان میشود تطابق ندارد. تردید ها و سوالات در مورد تاریخ و هویت واقعی اکراد امروزی را بیشتر می کند.
توسط
جهت اطلاع از ترکیب ژنتیکی مردم ایران از آدرس زیر بازدید نمایید:

http://iraniangen.blogfa.com
0 امتیاز
توسط
امان از دست این پانترکان,برای اینکه اثبات کنند با بقیه ایرانیان فرق دارند دارند زمین و زمان را بهم می دوزند. دوست عزیز j2 بومی کوههای زاگرس و شمال خاورمیانه است.از کجا معلوم است که اولین کسانی که ژنوم j1 داشتند عربی و یا سامی سخن می گفتند. ایا احتمال اینکه همانگونه که بسیاری از مردم اذربایجان اسیمیله شده و ترک زبان شدند و نیز مصری ها و.. مردمانی با زنوم j1 نیز همانگونه اسیمیله شده اند.
توسط
آسیمیله شدن اتفاق ساده ای نیست و گاهی حتی چند قرن طول میکشد.هاپلوگروپ J1 دراصل هاپلوگروپ ابراهیمی و اعراب عدنانی و اسماعیلی و همچنین هاپلوگروپ یهودیان اصیل(کوهن) است.مردم‌ مصر و آذربایجان آسیمیله نشده اند بلکه اقوام جدید ترک و سامی با اقوام قدیم ترک و سامی ترکیب شده و چون تعداد بیشتری نسبت به اقوام‌غیر ترک و غیر سامی منطقه داشتند، این اقوام کم جمعیت تر در میان اکثریت هضم شده اند و ترک و عرب زبان شدند. J1 به هیچ عنوان هندواروپایی نیست و دارندگان این هاپلوروپ در قفقاز به زبانهای قفقازی و ترکی و در جنوب به زبانهای سامی حرف میزنند.این هاپلوگروپ در ایلامیان آشوریان بابلیان سومریان و سایر اقوام بومی التصاقی وجود داشته است.درضمن هاپلوگروپ سلسله ی قاجار هم J1 ازنوع قفقازی میباشد.
0 امتیاز
توسط
من درباره این چیز ها خیلی خیلی زیاد طی سالیان زیادی مطالعه و تحقیق کردم و به نتایجی مسلم و واقعی برای خودم رسیدم که خدمتتان عرض می کنم . شاید خوشایندتان نیاید .

اولاً اینکه آریایی های واقعی مردم شمال هند و پاکستان و جنوب شرق افغانستان هستند که از چند هزار سال قبل تا امروز ساکنان همان مناطق هستند . از نظر ژنتیکی بین 50 تا نزدیک 100 % مارکر ژنتیکی آریایی دارند و از نظر زبانی 100% آریایی هستند ، از نظر تاریخی و میتولوژی هم دقیقاً آریایی هستند . پس آریایی واقعی و حقیقی یعنی مردم شمال هند و پاکستان و بخش هایی از افغانستان .

دوم اینکه مردم اروپا هیچ ارتباطی با آریایی ها ندارند ، چون ژن آریایی در اروپا وجود ندارد . جدایش اروپایی ها از هندی ها و سرخپوستان و اقوام دیگر بیش از ده ها هزار سال قبل بوده است و علم ژنتیک این را اثبات کرده است . یعنی تشکیل و پیدایش نژاد و فرهنگ آریایی خیلی بعد از جدایش اقوام سرخپوست و آریایی و تاتار و اروپایی ها و ...اتفاق افتاده است .

سو م اینکه آریایی های واقعی که از 5000 سال قبل در ناحیه  از شمال هند و پاکستان تا افغانستان بوده اند به علت افزایش جمعیت ، اختلافات و جنگ های مذهبی ( به دلیل داشتن خدایان متعدد ) و نیز تشکیل کلونی به مناطق دیگر مانند فلات ایران و آسیای میانه مهاجرت کرده اند . که معروف ترینشان مهاجرت پارسیان به فلات ایران بوده است که سلسله های هخامنشی و ساسانی را ایجاد کرده بودند .

شباهت فرهنگی و پوشش پارسیان با هندیان باستان و امروز قابل توجه است . هر وقت هخامنشیان و ساسانیان شکست می خوردند به هند و افغانستان فرار می کردند و با تجدید قوا دوباره باز می گشتند . زبان پارسی باستان و سانسکریت خیلی شبیه هم بوده است .

پارسیان در ایران به دلیل همسایگی با آرتایی ها و عیلامی ها و تمدن های بینالنهرینی ، از انها تاثیر می پذیرند . و به مروز نژادشان با آنها ( بومیان و سامیان ) ادغام می شود . هخامنشیان 100% آریایی بودند ولی فارس های امروزی تنها 20% آریایی هستند . پس منشا آریایی ها شمال شبه قاره هند تا افغانستان است که امروز هم از 70% تا 100% ژن آریایی دارند .

مادها : مادها هیچ ارتباطی با آریایی ها و کورد ها ندارند . ماد ها خودشان را آری و آرویی و مانند اینها  می نامیدند واین کلمه ارتباطی به آریایی ندارد و به دلیل شباهت آوایی و نوشتاری برخی تصور کرده اند که ماد ها آریایی بودند ولی این اشتباه است ، ماد ها به لحاظ نژادی و زبانی وابسته به اطراف دریای های سیاه و خزر و منطقه قفقاز بودند و نه هند و پاکستان .

ابن فضلان عرب که در زمان عباسیان به روسیه مسافرت کرده بود ، ترکان بلغار ولگا را باز ماندگان ماد ها نامیده است . مورخان رومی لشکریان آتیلا را ماد ها نوشته اند . ماد ها به همراه سکا ها و کیمری ها از ترکان اغور یا غور یا اور یا آری بودند که همین کلمه آر در زبان ترکی به معنای مرد ، جنگجو ، شوهر و انسان می باشد و در پایان نام اکثر اقوام ترک وجود دارد مانند : قاجار ، افشار ، بلغار ، آوار ، تاتار ، سالار ، اویغار ، خزار ، آغاجار ، ترار ، مجار و .... . تاریخ شناسان عمداً و یا سهواً ، آری و آر ترکی را با آریایی یکی گرفته اند و تصور کرده اند که ماد ها آریایی بودند !!!

کورد ها : کورد ها در اصل آخرین موج مهاجرت آریایی ها از هند و پاکستان به ایران بودند و این مهاجرت در زمان ساسانیان شروع و تا زمان امویان و عباسیان ادامه داشته است . این مهاجران ، کولی و لوری و کورد نامیده می شدند . نام اقوام و قبایل کورد دقیقاً با نام اقوام و قبایل کولی در هند و پاکستان امروزی تطابق دارد . این کولی ها به تدریج در غرب ایران و شمال عراق با بومیان ( اقوام گوتی و لولوبی و هوری و ... ) و نیز سامیان ( آرامیان و یهودیان و آشوریان ) که جمعیت بیشتری داشتند ترکیب می شوند و اقوام امروزی کرد را بوجود می آورند . در زمان حملات اعراب مسلمان به ساسانیان این کولی ها به اعراب ملحق می شوند و مسلمان می شوند و در در شکست دادن ساسانیان و فتح ایران به اعراب کمک های زیادی می کنند به همین دلیل اعراب برخی مناطق شمال و شرق عراق و غرب ایران را به این کولی ها واگذار می کنند . همچنان که در صدها سال بعد هم عثمانی ها مناطق سنتی ارامنه در آناتولی را به کرد ها اهدا می کنند . بررسی های ژنتیکی بر روی کرد ها بین 0% تا 20% مارکر آریایی هندی را نشان می دهد ولی مارکرهای بالای عربی و خاورمیانه ای و شرق مدیترانه ای را هم نشان می دهد . یعنی کرد های امروزی مخلوطی از اقوام خاورمیانه ای با کولی های شمال شبه قاره هند و افغانستان هستند .

تغییر زبان کرد ها از زمان ساسانیان بوجود آمده است و این اقوام به تدریج به زبان کولی ها که قوم غالب به لحاظ نظامی بودند صحبت می کنند .

در ایران زبان پارسی کم کم از بین می رود و زبانی ساختگی  بنام دری در ایران رواج پیدا می کند  که زبانی ترکیبی از هندی و یونانی و ترکی و آرامی و عبری و ... بوده است . این زبان قدمت زیادی داشته ولی در زمان ساسانیان و بخصوص بعد از اسلام در ایران توسط حکومتهای مختلف و عمدتاً ترک رواج پیدا می کند .
0 امتیاز
توسط
کرد ها ارتباطی به ماد ها ندارند به دلایل زیر :

1- سرزمین های مادنشین انطباقی با سرزمین ها کردنشین ندارد ، سرزمین های مادی شامل استانهای زنجان ، مرکزی ، همدان ، آذربایجان شرقی می باشد .

2- ابن فضلان ، در کتابش سیاحتنامه ، بلغارهای ولگا را بازماندگان ماد ها نامیده است .

3- مورخان رومی ، بیشتر مردم تابعه و لشکریان آتیلا هونی را مادها ذکر کرده اند .

مادها همان ترکان اغور یا قبچاق و بلغار و خزر می باشند و ارتباطی به هندی های پارسی ندارند . آریایی های اصیل مردم پاکستان و شمال هند هستند .

کرد ها اصلیت بنی اسرائیلی دارند که به کوه های زاگرس توسط سلیمان تبعید شده اند . و با اقوام دیگر از جمله کولی ها مخلوط شده اند . زبانشان را از کولی ها گرفته اند . قبایل کرد با قبایل کولی مشابهت اسمی دارد .
توسط
در مورد   مادها ما سه اسم داریم یکی قوم مادار است  دومی  اتحادیه قبیله ا  ی ماد  سوم  امپراتوری ماد که اولی قوم ترک  است  ولی در دومی برخی قبایل هندو اروپایی هم  شرکت  داشتند  که بعدا  کردها و لرها را تشکیل دادند و از ان زمان ماد به دو بخش ماد کوچک و بزرگ تقسیم شد به طوری که  ماد کوچک  با اکثریت ترکها  و ماد بزرک  با اقلیت ترکها که هم اکنون هم ادامه دارد
0 امتیاز
توسط
این یک متن تاریخی بود یا انشای ساناز ۳ ساله از برازجان ؟؟؟؟ مومن خدا نه سواد داری نه انشا بلدی ، چرا به عرصه حساس و دقیق مطالعات تاریخی که امری تخصصیه وارد میشی ؟ اینجوری آدم دفاع نمیکنه از اقوام آذری ، نابود می‌کنه ، مثل دوستی خاله خرسه بود حرکات ، لطف کن اینجوری از ما آذری ها دفاع نکن ، شبیه کپی پیست کردن یک متن ابتدایی از گوگل ترنسلیتور بود ، شاید از ربات های ساخت دست علیف باشی نمی‌دونم ولی با این چرت و‌پرت ها نمیتونی بین ما و سایر اقوام ایرانی تفرقه بندازی عزیزم این ها دیگه کهنه شده دنبال روش جدید باش ، یاشاسین آذربایجان یاشاسین ایران.
0 امتیاز
توسط
I didn t get a period last month and it was nearly 2 weeks late trouver levitra pas cher
0 امتیاز
توسط
فعلاً که خودتون سامی هستین آقا سید بی‌اصالت!!!!!!! به کوری چشمت هیتلر هم آریایی بوده، تمام اقوام اروپایی هم هندواروپایی آریایی هستند. اصلاً ما می‌خوایم کروشو رو بپرستیم... دلمون میخواد
قوانین : هر گونه توهین به قومیت ها و استفاده از کلمات نامناسب یا هر گونه بحث سیاسی آی پی شما در بلک لیست سرور ما قرار خواهد گرفت و به هیچ وجه دیگر به سامانه ما دسترسی نخواهید داشت.

توجه!

خواهشمندیم برای گردانش پرسشها خود ( ویرایش ، ستردن(حذف) ، ...) ودریافت امتیاز ناگزیر در پارسیان دژ هموند(عضو) شوید. خواهشمندیم برای دریافت پاسخ پرسشها خود کمی بردبار باشید ، به ویژه برای پرسشها برجسته .

ask

رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی

محبوب ترین برچسب ها

ایران آریایی،ترک - ، کوروش آذری آذربایجان هخامنش،هخامنشیان،مکانهای_تاریخی،تاریخ_تجارت اریایی حضرت آریایی کتاب قوم_یهود، یهودی، کورش-بزرگ زرتشت حمله اعراب هخامنشیان دین هولوکاست، اسرائیل، آریایی، سیستان،ایران،تاریخ،باستان،زبان،یعقوب،رادمان،صفاری،آریایی،فارس،گاه بختياري -حمزه کوروش-ابوریحان کوروش- سخنان ،باستان شیر بودن محمد ابهام فردوسی باستان عرب آیا تاریخ به کرد سبیل_هیتلر شباهت_هیتلر_و_صادق_هدایت، کشتار_یهودی_ها_توسط_هیتلر_و_آلمان_نازی، ایلومیناتی دروغ، افکنی، آتش_زدن_قرآن هولوکاست هوش_یهودیان، هوش_آریاییها نژاد_مردم_اروپا، آیا_هیتلر_آریایی_بود، نژاد_آریایی، ایران_باستان بختیاری-لر-فارس ایجاد،اکانت،جدید سومر نامه،پیشگویی،عجیب کولی توران y رودبار شماری سکایی مقبره-کوروش-کبیر-دروغ-حقیقت مادرسلیمان خردگان،خردگان ٬ لیان -ایران لر شایعه الهی میترائیسم قربانی اووادئیچیه قفقاز ترکی ساسانیان-هخامنشیان-تاریخ کوروش-منشور-ترجمه جعلی تاریخ- مورخ یهود -دروغو-تحریف زرتشت- زرتشت-دین-قران -باستان کوروش-جمله-اعتبار ایلام -هخامنشیان- تارنگار کوروش-ابهام-بابل پیامبران بازار فروشی کردها یهودیان فارس

301 سوال

708 پاسخ

1.4k دیدگاه

30 کاربر

سوالات مشابه

+4 امتیاز
1 پاسخ 4.6k بازدید
سوال شده مارس 18, 2014 در شایعات (پراکنده گویی ها) توسط (160 امتیاز)
0 امتیاز
1 پاسخ 2.9k بازدید
سوال شده اوت 17, 2016 در ابهامات توسط بی نام
0 امتیاز
1 پاسخ 582 بازدید
سوال شده سپتامبر 6, 2015 در شایعات (پراکنده گویی ها) توسط بی نام
0 امتیاز
1 پاسخ 2.1k بازدید
...