+1 امتیاز
2.1k بازدید
در شایعات (پراکنده گویی ها) توسط

4 پاسخ

0 امتیاز
توسط
انتخاب شده توسط
 
بهترین پاسخ
بر تمام این دلایلی که دوستان اوردند این را هم باید اضافه کرد که یزگرد سوم با جمع اوری سپاه سه بار پی در پی با متجاوزان عرب روبه رو شد اما متاسفانه انبوه سپاهیان ویا بهتر بگوییم قبایل عرب که به ظاهر مسلمان شده بودند و تنها اسلام را به عنوان یک عامل متحد کننده قبول داشتند باعث شکست یزگرد شد (در توصیف خود شخصیت یزگرد باید گفت او پادشاهی جوان و سرشار از علایق وطن پرستانه بود اما به دلیل 1 کم تجربه بودن 2 نفوذ کم در میان بزرگان کشور نتوانست کشور را به طور درست در شرایط جنگی هدایت کند.)

بعد از ان که سپاه پادشاه ایران در هم شکست و اعراب شروع به پیشروی در خاک ایران کردند باز هم مردمان ایران در مقابل اعراب تسلیم نشده و در بسیاری از شهر ها مقاومت های بسیاری صورت گرفت .

پس با توجه به مطالب فوق . از دیگر دلایل سقوط ایران میتوان به 1 بی تجربه بودن و جوان بودن شاه(یزگرد سوم)

2 اتحاد قبایل عرب در زیر پرچم اسلام.      البطه باید این نکته را گفت که انان را نمیتوان مسلمان دانست بلکه انان به ظاهر مسلمان شده بودند. و در ایران جنایاتی بزرگ کردند که هیچ مسلمان واقعی چنین کار هایی انجام نمیداد. و از دلایل حمله انان هم گسترش اسلام نبود بلکه 1 غارت سرزمین ثروتمند ایران 2 دسترسی به زمین های قابل کشت و ذرع بود.
توسط
چرا ساسانیان سقوط کردند؟!
سومری‌ها چرا سقوط کردند؟ فنیقی‌ها چطور سقوط کردند؟ یونانی‌ها چطور سقوط کردند؟ بابلی‌ها چطور سقوط کردند؟ بیزانسی‌ها چطور سقوط کردند؟ آشوری‌ها چطور سقوط کردند؟ میتانی‌ها چطور سقوط کردند؟ مایاها چطور سقوط کردند؟ پلونزیایی‌های جزیره ایستر چطور سقوط کردند؟
چون هر تمدنی آغازی دارد، اوجی دارد و سقوطی دارد...
علت سقوط هر تمدن: افزایش جمعیت و کمبود منابع، کمبود غذا، کمبود سرپناه، اختلافات داخلی، مخلوط شدن نژادها، تهاجم نظامی از بیرون، کمبود تجهیزات نظامی، بی‌کفایتی پادشاهان و...

همینطور دلیل اصلی سقوط هر تمدن اینه که: مردم آن تمدن خدایان خود را فراموش کردند! نژاد خود را با نژادهای دیگر مخلوط کردند! تاریخ خود را تحقیر کردند و سرانجام سقوط!!
0 امتیاز
توسط (2.0k امتیاز)
بخاطر جنگ های ایران و روم در زمان خسرو پرویز و مالیات جنگ حکومت ضعیف شد و بعد مرگ خسرو پرویز کشور بخاطر طمع برای بدست آوردن حکومت همچنان رو به فنا میرفت که اعراب کتاب ندیده که تازه قدرت یافته بودند به ایران حمله کردند در ابتدا موقعیت به نفع ایرانیان بود اما در جنگی به نام قادسیه تغییر کرد و در آخر یعنی جنگ نهاوند آخرین سسله ایرانی نابود شد.بعد در تاریخ  ثابت شده هر سلسله ای بالاخره از بین میرود.
0 امتیاز
توسط
تو هم یه روزی ازروی دوچرخه به شدت سقوط کردی!
0 امتیاز
توسط
اختلاف طبقاتی خاص دوران ساسانیان که طبقه ضعیف به جز در موارد خاص امکان رسیدن به مدارج بالاتر را نداشتند باعث شد که عامه مردم تمایلی برای به خطر انداختن جان خود برای جنگ نداشته باشند.برای آنها زنده ماندن تحت فرمان ساسانی یا عرب چندان فرقی نمیکرد.دینهایی مثل مانی و مزدک هم که در این دوران ظهور کردند بیشتر تمرکزشان روی برداشتن این حصار طبقاتی بود.علاوه بر این جزیه ای که مردم طبقه پایین اجتماع به اعراب میدادند گاهی کمتر از مالیات ساسانی بود(البته تا دوره بنی امیه ).نفوذ روحانیون زرتشتی در جامعه که هر ظلمی را مرتکب میشدند ضعف ایدیولوژی دین تحریف شده در تهییج مردم و فرماندهان برای دفاع .فساد اداری رایج آن زمان و جنگهای استهلاکی با روم اشتباهات سیاسی خسرو پرویز (جنگ ذوقار) از دیگر عوامل سقوط بودند
قوانین : هر گونه توهین به قومیت ها و استفاده از کلمات نامناسب یا هر گونه بحث سیاسی آی پی شما در بلک لیست سرور ما قرار خواهد گرفت و به هیچ وجه دیگر به سامانه ما دسترسی نخواهید داشت.

توجه!

خواهشمندیم برای گردانش پرسشها خود ( ویرایش ، ستردن(حذف) ، ...) ودریافت امتیاز ناگزیر در پارسیان دژ هموند(عضو) شوید. خواهشمندیم برای دریافت پاسخ پرسشها خود کمی بردبار باشید ، به ویژه برای پرسشها برجسته .

ask

رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی

محبوب ترین برچسب ها

ایران آریایی،ترک - ، کوروش آذری آذربایجان هخامنش،هخامنشیان،مکانهای_تاریخی،تاریخ_تجارت اریایی حضرت آریایی کتاب قوم_یهود، یهودی، کورش-بزرگ زرتشت حمله اعراب هخامنشیان دین هولوکاست، اسرائیل، آریایی، سیستان،ایران،تاریخ،باستان،زبان،یعقوب،رادمان،صفاری،آریایی،فارس،گاه بختياري -حمزه کوروش-ابوریحان کوروش- سخنان ،باستان شیر بودن محمد ابهام فردوسی باستان عرب آیا تاریخ به کرد سبیل_هیتلر شباهت_هیتلر_و_صادق_هدایت، کشتار_یهودی_ها_توسط_هیتلر_و_آلمان_نازی، ایلومیناتی دروغ، افکنی، آتش_زدن_قرآن هولوکاست هوش_یهودیان، هوش_آریاییها نژاد_مردم_اروپا، آیا_هیتلر_آریایی_بود، نژاد_آریایی، ایران_باستان بختیاری-لر-فارس ایجاد،اکانت،جدید سومر نامه،پیشگویی،عجیب کولی توران y رودبار شماری سکایی مقبره-کوروش-کبیر-دروغ-حقیقت مادرسلیمان خردگان،خردگان ٬ لیان -ایران لر شایعه الهی میترائیسم قربانی اووادئیچیه قفقاز ترکی ساسانیان-هخامنشیان-تاریخ کوروش-منشور-ترجمه جعلی تاریخ- مورخ یهود -دروغو-تحریف زرتشت- زرتشت-دین-قران -باستان کوروش-جمله-اعتبار ایلام -هخامنشیان- تارنگار کوروش-ابهام-بابل پیامبران بازار فروشی کردها یهودیان فارس

301 سوال

708 پاسخ

1.4k دیدگاه

30 کاربر

سوالات مشابه

+1 امتیاز
1 پاسخ 607 بازدید
–2 امتیاز
4 پاسخ 1.3k بازدید
...