0 امتیاز
59.6k بازدید
در شایعات (پراکنده گویی ها) توسط
بنام خدا.سلام می خواستم بدانم که ایا لرها از نژاد اریایی هستند زیرا در استان فارس این هم استانیهای عزیز لر ادعایی بر این دارند که ایشان اصیلترین اقوام ایرانی هستند البته من قبلا جایی خوانده بودم که لرهای عزیز هم وطن از نژاد عیلامیها بوده و از بومیهای فلات ایران بوده اند.سوال دوم بنده این است که لرها این ادعا را دارند که کوروش کبیر هم لر بوده توضیح دهید خواهش میکنم ایا درست است؟و همچنین ادعای این دارند که اریو برزن نیز از لرها بوده در حالیکه دو نظر هست که میگوید اریو برزن یا از سرداران اعزامی ه انجا بوده و نظریه دوم این هست که ان زمان انجا اصلا لر ها زندگی نمی کردند.ممنون و درود به تمام هموطنانم از لر تاجیک بلوچ عرب و .....

69 پاسخ

0 امتیاز
توسط

کردها از تبار کولی های مهاجر هندی هستند

 

1 . کولی ها طوایفی بسیار پر جمعیت از هندوستان و قسمتی از پاکستان هستند که زندگی آنها همیشه با کوچ نشینی همراه بوده؛ و در زبانهای محلی ایرانی مانند طبری نیز «کرد» بمعنی چوپان کوچ نشین است.

2 . لباس محلی کولی ها کاملاً مشابه با لباس محلی کردها است. کلاه کردها مشابه عمامه کولی های هندی است. لباس محلی و آرایش موی زنان کرد شباهت بسیاری با کولی ها دارد. (البته بعضی از کولی ها، لباسهای محلی کشور میزبان را نیز ممکن است بپوشند ولی منظور ما لباس سنتی اصلی کولیان است که شباهت بسیار با لباس کردی دارد) (تشابه قیافه هایشان هم غیر قابل انکار است).

4 . اسامی طوایف کولی ها که به ثبت رسیده اند مشابه اسامی طوایف کردها است. مانند:

طوایف کولی: کلیلایی، سوران، خرات، سور، جات/جاف، کاولی، کرماچی، قادریا، خانی، بوکان

طوایف کردی: کلیایی، سورانی، خرات، زور، جاف، کاویانی، کرمانچی، قادری، خانی، بوکان

 

کلیلا، نام شهری در استان «راجستان» هندوستان است و به ساکنان آنجا «کلیلایی» گفته میشود. «کولی های کلیلایی» در ایران، «کردهای کلیایی» نامیده میشوند و هر دو گروه بزبان هند و فارسی صحبت میکنند.

خرات، نام شهری در استان «اوتار پرادش» هندوستان است. طایفه خرات در سنندج و کرمانشاه رسماً خودشان را کولی معرفی میکنند و در کتاب «تاریخ مردوخ»، نوشته شده توسط مردوخ کردستانی، طایفه خرات را از کردها معرفی میکند. پس ملاحظه میشود که خود کردها، طوایف «کولی» و «کردی» را در یک مقوله دسته بندی کرده اند. در حقیقت چون طوایف مهاجر کولی کوچ نشین بودند از آنرو واژه «کرد» را برای آنها بکار برده اند. خانی، نام طایفه ایست پر جمعیت در استان «هیماچال پرادش» هندوستان در نزدیکی مرز پاکستان. در هندوستان به مردم این استان رسماً آریایی گفته میشود. اقلیتی هم در پاکستان زندگی میکنند. مهاجران «کولی خانی» در شمال عراق ساکن شدند و بعدها به ترکیه هم مهاجرت کردند. جات، نام یکی از پرجمعیت ترین طوایف هندی است که در سرتاسر شمال هند و قسمتی از پاکستان زندگی میکنند. زط ها، هم زیرشاخه همین طایفه هستند. دسته ای از کولی های جات به شمال عراق مهاجرت و در آنجا ساکن شده بودند و در زمان محمد رضا شاه به ایران مهاجرت کردند و در کرمانشاه ساکن شدند. در ایران به آنها کردهای «جاف» هم می گویند. طایفه ای بنام «زط» هم در استان ایلام زندگی میکند. بوکان، نام یکی از پرجمعیت ترین طوایف هندی است که در استان «پنجاب» زندگی میکنند. در جنوب افغانستان نیز دسته ای از آنها زندگی میکند. بوکان در زبان سانسکریت یعنی «گرد و غبار». بسیاری از مردم این طایفه از پیشوند و پسوند «بوکان» برای اسم فامیل خود استفاده میکنند. کولی های مهاجر «بوکان» در جنوب استان آذربایجان غربی ساکن شدند و اسم آن شهر را هم بوکان گذاشتند. برخی کردها به قصد بومی جلوه دادن خود در ایران، سعی میکنند تا گذشته کولی خودشان را انکار کنند و با رندی نام طایفه هایشان را تحریف میکنند تا از شکل هندی خارج شود. مثلاً نام یکی از طوایف کولی ها در شهر مهاباد «قادریا» است که در زبان سانسکریت بمعنی «گوسفند» است و با زیرکی آنرا به طایفه «قادری» تحریف کرده اند! طایفه «قادریا» یکی از پر جمعیت ترین طوایف هندی است و هم اکنون در شمال هندوستان زندگی میکنند. سوران، نام شهری در استان «اوریسای» هندوستان است. و به ساکنان آن شهر «سورانی» گفته میشود. مهاجران کولی سورانی در شمال عراق ساکن شدند و بعدها به سوریه و ایران نیز آمدند. در سوریه و عراق شهرهایی بنام «سوران» وجود دارند که کولی های مهاجر سورانی، آنجا ساکن شدند. ملاحظه میکنید که اسامی تمام طوایف کردی از نام شهرهای هندی گرفته شده، زیرا از آن نواحی به خاورمیانه مهاجرت کرده اند. اگر این تشابه اسمی، یک یا دو تا بود، آنرا بحساب تصادف یا شانس میگذاشتیم ولی وقتی اسامی تمام طوایف کردی، واژه های هندی هستند، دیگر احتمال تصادفی بودن منتفی میشود.

5 . معرکه گیرهای کرد، نمایشهای عجیب و غریبی نشان میدهند که مشابه نمایشهای مرتاضهای هندی است. هر دو گروه شمشیر و میل از یکطرف بدنشان بطرف دیگر فرو میبرند، یا میخ و خنجر به سرشان وارد میکنند و طوری هم نمیشود. کردها اینگونه نمایشها را با خود از هندوستان آورده اند.

 

مهاجرت کولی ها (کردها) به ایران، از زمان ساسانیان (بهرام گور) آغاز شد و آنها را به قصد مطربی و رقاصی می آورند. ابتدا در شمال عراق که پایتخت ساسانیان بود اسکان دادند و بعد به دیگر جاها پخش شدند. مهاجرت کولی ها از هندوستان به شمال عراق کماکان ادامه داشت تا اینکه در زمان خلفای اموی بار دیگر شدت گرفت. حمد الله مستوفی میگوید: در زمان بهرام کار مطربان بالا گرفت، چنانکه مطربی روزی به صد درم قانع نمیشد. بهرام از هندوستان دو هزار لوطی (کولی) جهت مطربی بیاورد و نسل ایشان هنوز در ایران مطربی میکنند. حمزه اصفهانی، همین ماجرا را در کتابش بازگو میکند اما تعداد کولی های مهاجر را دوازده هزار نفر می گوید که در شمال عراق ساکن شدند. فردوسی طوسی هم همین ماجرا را بیان میکند و تعداد کولی های وارد شده از هندوستان به شمال عراق در زمان بهرام گور را دوازده هزار میشمارد. عماد توحیدی در باره مهاجرت کولی ها (کردها) به شمال عراق می نویسد: کولی ها در عهد ولید بن عبدالملک خلیفه اموی به ایران و بین النهرین آمدند. این کولی ها از حوالی رود سند سفلی (هندوستان قدیم) بطرف فرات و دجله آمدند و به محض اینکه مستقر شدند به دزدی و راهزنی و قتل پرداختند و راه بصره و بغداد را بستند و قیمت خواربار بالا رفت و مردم در فشار قرار گرفتند. از جمع بندی منابع تاریخی فوق میتوان نتیجه گرفت که شمال عراق در زمان ساسانیان و حتی بعد از ظهور اسلام، مهمترین مقصد کولی های مهاجر بود. فقط در زمان بهرام شاه تعداد آنها بالغ بر دوازده هزار نفر بود و بعدها تعدادشان بیشتر شد. بعد از ظهور اسلام در زمان خلافت ولید بن عبدالملک بازهم دسته های کولی از هندوستان به شمال عراق وارد شدند که تعداد آنها را بسیار زیاد ساخت. در کتاب جهانگشای نادری، می گوید که نادر شاه افشار تعدادی از کولی های هندی الاصل (کردها) را به قصد رامشگری به خراسان آورد.

 

در کتاب تاریخ مردوخ، اثر مردوخ کردستانی میگوید: که خان کرد در استان سلیمانیه عراق از طوایف جاف و ثلاث (دو تا از طوایف کرد عراقی که بعدها به ایران مهاجرت کردند) عصبانی بود زیرا آنها راهزنی میکردند و از بابت چرای احشامشان حق علوفه نمی پرداختند. از جمع بندی تمام مطالب فوق اثبات میشود که کردها همان کولی های مهاجر هستند که در دوره های ساسانی و خلفای اموی به شمال عراق کوچیده اند و بعدها بخاطر افزایش جمعیت به اطراف پراکنده شده اند. در زمان نادر شاه هم جمعیت قابل توجهی از کولی های کراچی (کردهای کرمانچی) در خراسان ساکن شدند. در تمام کتب تاریخی نوشته اند که بسیاری از مردان کولی به شغل آهنگری مشغول بودند و این تنها صنعتی است که آنها بلدند کولی ها مهاجر توسط ساسانیان و خلفای اموی به شمال عراق بقصد مطربی و رقاصی دعوت شدند و بعد از ازیاد جمعیتشان بر علیه همان حکومتها شورش کردند. مهاجرت کولی ها (کردها) از هندوستان به ایران، بعد از ظهور اسلام هم ادامه داشت که در زمان نادرشاه افشار بیشتر شد.در زبان هندی به عمو می گویند «کاکا» و در زبان کردی هم همین واژه با همان معنا زیاد استعمال میشود. در ضمن کولی های شیراز هم «کاکو» تلفظ میکنند.

 

منابع:

پرسه کولی ها در سرزمین ایران، عماد توحیدی

تاریخ طبری، محمد جریر طبری

شاهنامه فردوسی

Edwards, j. , (2009), Language and Identity, Cambridge University, New York

Duranti, a. , (2004), Linguistic anthropology, Cambridge University, New York

Amanolahi, S. Norbeck, E. , (1975), The Luti, an Outcaste Group of Iran. Rice University Studies 61(2): 1-12.

 

توسط
پس چرا روی سر سلاطین عثمانی تو فیلم هاتون از همین عمامه استفاده می‌کنند!؟ شما که نوشتید از کولیهاست
توسط
نمایش از نو
کاملا درسته لرها از تبار کولیهای مهاجر هستند که در زمان بهرام گور به ایران آورده شدند ، و امروز ادعای واهی مالکیت ایران را دارند. وخوب تعجبی ندارد ، چون این از خصوصیات کولیها هست که به هر جا که وارد میشدند خود را صاحب انجا میدانند .
توسط
احمق بیشعور این داره درموردکردها حرف میزنه تازه تو داری میگی درسته لرها از تبارکولی های مهاجر هستند خر
توسط
واقعا مطلبت مزخرفه وکسیکه یکبار نقشهء ایران وهند رودیده باشه میفهمه چه جوک بی معنی منتشرکردی.اگه کردها بااین جمیت ازهندوستان اومدن پس مردمان بین ایران وهند و شرق ومرکز ایران همگی باید بانژاد مایکی باشند والبته به گفتهء شما همگی کولی!!! ۱)وقتی به ادعای هزاران تاریخ نگار وزبانشناس مردمان مناطق هندوستان تافلات ایران وخیلی مناطق دیگه ریشهء زبانی ونژادی مشترک وباهم آمیخته دارن چطور برات عجیبه که نام مناطق یااسامی باستانیشون شبیه هم نباشه!؟؟؟پس فقط افراد کودن مثل خودت ازشنیدن این نامها احساس تعجب میکنن. ۲)هنوزهم افراد زیادی درکشور ایران وکشورهای دیگه بانام غربتی و کولی و... زندگی میکنن وهنوز کاملا بابقیه آمیخته نشدن ومشاغل و سبک زندگی وحتی اکثرا چهرههای متفاوتی ازبومیان دارن. ۳)یعنی اجداد۴۰_۵۰میلیون کُرد ازهندوستان به ایران باستان مهاجرت کردن!؟بهتره بری تحقیق کنی که چندبرابر جماعتی که درایران ساکن شدن الآن درکشورهای مختلف اروپایی تحت نام روماییها ساکن هستن. ۴)قبل ازمهاجرت اختیاری یااجباری این قوم ازهندوستان از کردها با نام کردونی و کردوخی بعنوان یکی ازشاخههای اصلی قوم ماد در کتب تاریخی معتبر یونانیان باستان نام برده شده. ۵)آزمایشاتDNAخیلی ازمردم ساکن آذربایجان(هم جمهوری آذربایجان وهم ساکنین آذربایجان شرقی وغربی)نشان دهندهء اجداد کُرد آزمایش دهندگان بوده ودرحقیقت این افراد بواسطهء حکومت ترک زبانان،تغییر زبانی پیداکردن والآن به احتمال قوی درحال فحش وناسزا به قومیت واقعی خودشون هستن. ۶)باگذر سالیان دراز،رفته رفته شاخههایی از کُردها(لکها و گروسها)با کاسیان ساکن زاگرس میانی تلفیق شده و هستهء اصلی قوم جدیدی بانام لر را بوجود آوردند. ۷)کردها ازتلفیق مردمان باستانی ساکن بین النهرین وتمدنهای لولوبیها ومانناییان و عیلامیان باآریاییان تشکیل شدند. ۸)خوشبختانه اکثروقایع قومی ایران درحکومتهای اخیر قابل بررسیترند وراحت میشه پی برد چه اقوامی دراواخر به ایران وحتی خاورمیانه اضافه شده اند.تنها قوم غیربومی ترکان وتاتارها بودند که پسرعموی مغولان هستن.ترکان وتاتارها تحت ارتش عثمانی تاهمدان پیشروی کرده وحتی ساکن شدند ولی امروزه ادعای بومی بودن وچندهزارسال سکونت دارن!!!و کردها را درسرزمین خودشون غریبه و کوچنده مینامند!!! آیابه معانی قبایل وطوایف ترک هم فکرکردی؟خیلی از معانیشون درمورد ولگردی وبیابانگردی وخانه به دوشی این قوم برمیگرده.هنوز ترکهایی که خودشونو اصیل میدونن بجای خواستگاری دخترمورد علاقشونو میدزدن واینو جزو آداب و رسومشون میدونن.این آداب ایرانی ومسلمان وبافرهنگه یاآداب کولیها!؟ خلاصه مطلب اینکه بهتره باتحقیق وبررسی نظربدیم نه ازسرقصدوغرض.خاک آذربایجان متعلق به یک قوم نبوده ونیست.ازقدیم آشوریها وارمنیها و کُردها درکنار طالشیها وپارسهای پهله(یاهمان آذری زبانان واقعی.چون زبان آذری لهجه ای اززبان پارسی پهله است نه ترکی)درآن ساکن بوده اند.مجموع این مردمی که دراین منطقه زندگی میکردن رو آذری میگفتن.حتی قبایلی ازعرب هم درزمان حکمرانی (احتمالا مروان) به ارمینیه و آران وشروان وآذربایجان،به آنجا آمده وسکونت گزیدند ونهایتا تعدادی قبایل ترکمان وتاتار هم بعدها درزمان سلاجقه به آنجا کوچیدند.بعلت مرکزیت حکومتی سلاجقه که تبریز بوده،مردم رفته رفته ازشهر به روستا مجبور به فراگیری زبان رسمی سلاجقه شدند.آذربایجان به اقوام ایرانی وغیرازترک وتاتار ومغول تعلق داره. منابع معرفی شدهء زیادی در رد ادعای منابعی که معرفی نمودید وجوددارن. نحوهء قومیت سازی وجعلهای تاریخی وفرهنگی و...به نفع مقاصد خودی وتحریف وتضعیف سایر اقوام ازعادات سیاستمدارن انگلیسی بوده که الآن صهیونیستها وترکیه هم ازش بهره میبرن.حمله به سایر اقوام همسایه ازعادات مغولان وترکان باستان بوده که الآن بازهم ازجانب تعدادکم اولادهای باقیماندشون پیگیری میشه وبقیه هم یاباخیال سودبردن ویاتوهم هم نژاد بودن باهاشون همسو شدن. خلاصه اینکه تنها عامل انتشار چنین مطالب سخیفی فقط ازطرف عده ای با اهداف مختلف سیاسی،فرهنگی و... برمیآد.یک تیر وچندین نشان.برهم زدن اتحاد اقوام داخلی،حمله به همسایگان ازسایر قومیتها،منفعت طلبی وگسترش جغرافیای مدنظر و...
توسط
https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87:Movimiento_gitano.jpg ازیک سایت معتبر که دقیقا نشان میده کولیها باتراکم خیلی بالا درکجای ایران زندگی میکردن وبعدا ازچه طریقی درچه جاهایی ازدنیا پخش شدن.خودتون ملاحظه کنید وبه اراجیف سخیف هرکسی توجه نکنید. راحت میشه فهمید چرا اون نقطه بیشترین تاثیرات زبانی وفرهنگی رو به سرعت ازغریبهها پذیرفت. جالب اینکه همانها همیشه باتوپ پر به سایرین میتوپن وادعای چندده هزارساله درهرموردی دارن
توسط
ویرایش شده
https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D9%BE%D8%B1%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87:Movimiento_gitano.jpg ازیک سایت معتبر که دقیقا نشان میده کولیها باتراکم خیلی بالا درکجای ایران زندگی میکردن وبعدا ازچه طریقی درچه جاهایی ازدنیا پخش شدن.خودتون ملاحظه کنید وبه اراجیف سخیف هرکسی توجه نکنید. راحت میشه فهمید چرا اون نقطه بیشترین تاثیرات زبانی وفرهنگی رو به سرعت ازغریبهها پذیرفت. جالب اینکه همانها همیشه باتوپ پر به سایرین میتوپن وادعای چندده هزارساله درهرموردی دارن. کردهای خراسان که عمدتا از طوایف شکاک (شکی درجمهوری آذربایجان امروزی) وساکنین وعشایر نخجوان وگنجه وحتی تبریز واردبیل وسایر نقاطی که امروز ادعای ترک بودنشان را دارند،بعلت پرداخت نکردن خراج به دولت افشار وهمچنین تضعیف اقوام کُرد نواحی شمالغرب ایران به خراسان کوچانده شدند.حتی پیشترازاین هم برای مقابله با هونهای سفید(قرقیزها وقزاقها وترکهای آسیای صغیر که همیشه خراسان راغارت میکردند)جهت مرزبانی کوچانده شدند.این از کردهای خراسان.درترکیه هم که برکسی پوشیده نیست که هزاران سال قبل ازکوچ تاتارهاوترکان ومغولان ساکن آناتولی بوده اند.در سوریه هم که هنوزهم بغیراز نام کُرد بانامهای میدی،میدیا شناخته میشوند،برکسی پوشیده نیست که این نامها اشاره به مردمان ماد دارد. حالا بعداز بازشدن لینک خواهیدفهمید کولیها درکجای ایران عمدتا ساکن بودند ومهاجرت عظیم این قوم بعداز هند ازکجای ایران صورت گرفت. فرهنگ وتمدن چندده هزارسالهء ثبت شدهء یک قوم بزرگ وباستانی باشیطنت افراد بی هویت هرگز خدشه دار نخواهدشد
0 امتیاز
توسط
درود، لرها آریایی نیستند چون قبل از ورود آریایی ها ساکن بودند. آثار کشف شده توی غارها و چغازنبیل نشون میده که حتی لباس و رقص اون موقع شبیه الان لرهاست. پس لرها کاسی، عیلامی هستن. ازنژاد لولوبی که بعد ها مطابق با همان کوچک و بزرگ گفتن به آنها تقسیم شدند، لر های به اصطلاح کوچک کاسی و لر های بزرگ عیلامی بودند در حالی که هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و با یکدیگر به شدت تلفیق شده اند، تاریخ غارهای کوهدشت نشان میدهند که قبل از کردها که آریایی و ماد هستند، لرها در آن مناطق نزدیک کرمانشاه تا جنوب و میانرودان و خلیج فارس سکونت داشتند، در واقع بر خلاف باور عامیانه مردم،  لر ها و کردها بیشترین تفاوت ژنتیکی و نژادی رو با هم دارند و لر ها بیشترین تفاهم نژادی را با گیلک ها دارند که علتش هم همون سکنای کاسیت ها در زمان مهاجرت در آن مناطق هست.
توسط
لر های قدیمی ترین قوم جهانن و هیچ شباهتی به هندی ها ندارن و کورد ها اصل هندی هستن
توسط
دوست من مهاجرین کولیها،همون کردهای عزیز هستند نه لرها که ریشه قدیمی تر از مهاجرین اریایی دارند وسکونتشان به 4000سال قبل برمیگرده
توسط
لرها تاریخ نامشخصی دارن؟ کتاب دوقرن سکوت بخون میگه که کی بغداد تشکیل شد کی عرب ها کم کم اومدن در جنوب ایران ساکن شدن ، بلرها عیلامی و کاسی هستن (کاسی یعنی چشم سبز) اکثر لرها چشمشون رنگیه ، آثار و متون و کتیبه های کشف شده نشون دهنده اصالت لره نگو معلوم نیست از کجا اومدن ،، آثار کشف شده در لرستان و خوزستان (شوش )نشون دهنده اصالت لره کوروش هم لر بوده چون تاریخ نویسان زادگاهش رو بین سوزیان(خوزستان لر نشین الان) و فارس(پارسه ) نوشتن و این منطقه میشه استان های کهگیلویه و بویراحمد و نورآباد ممسنی و چهارمحال بختیاری کوروش هم لره ، عرب های ایران بعد خوندن کتاب دوقرن سکوت میفهمی از کی و بعد از از بین رفتن حکومت ساسانیان به ایران اومدن عرب های ایران از عربستان اومدن ربطشون به عیلامیان ساکن زاگروس ایران چیه؟ خوزستان دست لرها بوده شما از زمان ساسانیان اومدین مطالعه کن عرب عیلامی نیست:)) ( بهتره بگم خوزستان لر نشین که فقط چندتا شهرستان داره که عربا ساکنشن)
توسط
چون قبایل عربي به نقاط و سرزمین‌های مختلف نقل مکان و سفر می کردند اون زمان که این مرزها نبود، مثل اینکه یک شخص در خانه خودش از گوشه ای به گوشه دیگری میره
توسط %d8%a8%d9%87%d9%86%d8%a7%d9%85 (100 امتیاز)
لرها کلا قدمتشون ۶۰۰ ساله و از دسته کوردهای غیر ایرانی هستند و ربطی به کوروش و هیچکس ندارند. این قصه های خنده دار ایلامیان و افتابه و این چیزا چیه میگین. تاریخ میگع کلا ۶۰۰ ساله اومدین تو میگی ما ایلامی هستیم. حالت خوبه
0 امتیاز
توسط
باستان شناسان برای آگاهی از پیشینه اقوام و سرنوشت آنها و اطلاعات مربوط به آنها به سراغ سنگ نوشته های بیرون آمده از دل خاک میروند که زمانی اجداد همان افراد قوم آنها را بروی سنگها حک کرده اند هرچه تمدن آنها پیرفته تر و شکوهمند تر باشد و بناهای ساخته شده بیشتر باشد راحت میتوان پیشینه آن اقوام را بدست آورد یکی از دلایلی که همواره پیشینه لرها در پرده ای از ابهام وجود دارد سبک زندگی آنها است انها همواره از هزاره های دورتر پیشیه کوچرویی داشته اند و هرگز بنایی و یا سنگ نوشته ای در زیستگاه خود نداشته اند که از روی آن مشخص شود بنابراین برای آگاهی باید به سراغ کتیبه های پیدا شده در سرزمین های دیگر و یا نقل باستان شناسان معروف را گرفت همانطور که در پست قبل گفته شدبا توجه به سنگ نوشته های کشف شده از تمدن بابل اصلیت آنها نه آریایی نه فارس و نه عیلامی ویا به قول خودشان فرزندان کورش و داریوش هستندبلکه آنها از نسل اقوامی به نام کاسی هستند که هزاران سال است مانند انسانهای نخستین کوچنده بوده و هیچگاه تمدن درخوری نداشتند آنها با اینکه نزدیک پانصد سال بر تمدن شکومند بابل حکمراندند اما پس اخراج آنها توسط عیلامی ها دوباره بدون آنکه از بابلی ها چیزی بیاموزند به همان شیوه زندگی روی آوردند از شروع پیدایششان آنها ثابت کردند بر خلاف اقوام همسایشان مثل بلبلی ها و عیلامی ها و آکدی ها هرگز مغز تمدن ساز و ابزار سازی نداشتند در زیستگاه آنان هرگز بناهای شکوهمندی مثل آنچه که در بابل و شوش دیده شده پیدا نشده ویا هیچگاه یک سبک معماری و بنایی در بین آنها گزارش نشده آنها همواره بدون ترقی و پیشرفت کوچنده بودند و هرگز به تغییر محیط پیرامونشان به نفع خود فکر نکرده اند شاید یکی از دلایلی که فعالان آنها با اینکه از پیشه خود بخوبی آگاه اند اما آن را برزبان نمی آورند و یا به طریقی خود را با صاحبات تمدن های درخشان مثل عیلامی ها قوم و خویش می دانند همین است و اینم بگم که زیاد به حرف های اونا اهمیت ندین چون بی حساب و کتاب حرف زدن بین اونها عیب نیست
توسط
برادر زمان هخامنشیان هم کوچ نشینی بوده واسه همین دو تا پایتخت داشتن یک پایتخت زمستانه و یک پایتخت تابستانه. که پایتخت زمستانشون شوشتر بوده❤️
سوال شده ژوئیه 15, 2022 در شایعات (پراکنده گویی ها) توسط بی نام کتیبه لر های کرمانشاه
توسط
اول تحقیق کن بعد حرف بزن ، در مرکز شهر خرم آباد سنگ نوشته وجود داره ، در اسراف شهر خرم آباد سنگ نوشته ای هست که به خط میخیه که برد سیلا بهش میگن ، خیلی از آثار فرهنگی و زبانی لر ها به قبل از میلاد مسیح برمیگرده که کوچیک ترینشون گلونی هست با قدیمی بیش از سه هزار ، اصالت لر های موزه های فرانسه و بریتانیا فریاد میزنن
توسط
لر ها قدیمی ترین قوم جهانن ، غاری در لرستان هست که نشان دهنده تمدن و قدمت اون هاست که مربوط به انسان های اولیه بوده و اولین سکونتگان انسان ها در لرستانه ، لر ها قدمی ترین قوم جهانن
توسط %d8%a8%d9%87%d9%86%d8%a7%d9%85 (100 امتیاز)
دوست من لر حتی با فرض زیر مجموعه کورد بودن هم باز نه قومیت هیت و نه تاریخ دارد. یعنی تاریخش را باید بر اساس گروه بررگتر نوشت. مرد حسابی لر الان به ۳ میلیون نمیرسه. یعنی هزار سال پیش نبوده اصلا. حمدالله مستوفی میگه ۶۰۰ سال پیش ۱۰۰ خانوار بودن یعنی هیچی تقریبا صفر بعد تو میگی ما شبیه سنگ نگاره فلانیم. حالت خوبه. اون مال یه تمدن دیگه است. شما همین صد سال لباستون صدر و هشتاد درجه تغیر کرده. صد سال پیش لباس کوردی میپوشیدین الان لباس تورکی. چه شباهتی.
0 امتیاز
توسط
لرها از اقوام عیلامی و بختیاری ها از اقوام کاسیت ها هستن که تمدنی حدود 7000هزار سال دارند معبد چغازنبیل از معابد معروف آن زمان است که در شوش میباشد زبان آنها بسیار نزدیک به هم میباشد که زبانی کلامی و لفظی نبوده بلکه زبانی همراه با خط و نقطه و نقاشی بوده که در دوره هخامنشیان این خط عیلامی به عنوان زبان کاربرد اصلی داشته
0 امتیاز
توسط
اولا بزارید بهتون بگم که وقتی میگید فارس منظور این نیست که شما پارس هستید چون هر کسی بی اصالات باشه میگه من فارسم و فارس یعنی من جز اقوام ایرانی نیستم چون اگر به نقشه ی سکونت پارس ها دقت کنید تقریبا جنوب کشورن بعد چجور میشه تاجیکستان فارس باشه افغانستان هم فارس. دوما زبان پارسی پهلوی همون لری امروزیه و توی منشور کوروش اولین جمله اش اینه هدم کوروش که لریه و ینی من کوروش هستم... سوما عیلامی ها وقتی آریایی ها اومدن تمدنشون نابود شده بود چارما به جرعت میتونم بگم هیچ قومی تو ایران مثل لر و کرد اصالت نداره تو از هر لری بپرسی 7جدتو بگو تا هفت پشت خودشو میگه اونقت این فارسا اصن نمیدونم پدر بزرگ خودشون کیه
توسط
شجره نامه عربها رو ندیدی پس
توسط
در اصل لر ها چهل تخم هستند و هندی و عربی هستن پارس همان فارسه فارس معرب شده پارسه بعد از ورود اسلام به تدریج پ به ف تبدیل شد مثل پهلوی که نزد عربان فهلوی خوانده میشد یا شاخاب پارس که بعد ها خلیج فارس خوانده شد پس در واقع پارس همان فارس است لر چون در هیچ کجای تاریخ باستان نیومده پس جعلیه تاریخ لر به سی صد سال قبل برمیگرده هیچ منبعی تاریخی بر عیلامی بودن لر ها نیست
توسط
یه پانفارس احمق مث شما میاد بین اقوام ایرانی تفرقه میندازه،لباسی که همین الان لرهای لرستان میپوشن (قوه)(شال ستاره)با مجسمه مفرغی که ۲۸۰۰سال قدمت داره یکیه مو نمیزنه نوع پوششون یعنی این لباس ریشه در دل تاریخ کاسیت داره بعد تو پانفارس بیسواد میگی لرها سی صد سال قدمت دارند
توسط
ما لرها یه اصطلاحات خاصی در طوایف و ایلاتمون داریم که هر کدام به چندین صده میرسه،،،به قول باستان شناسان که میگن یه آفتابه قدیمی تو لرستان قدمتش از کل تیر وطایفه آمریکا ترامپ و...بیشتره. با افتخار لر ایرانیییییم،،،،، مه لورم پیا جنگ و قی پیا روز تنگُ پیا دس ویِیر
توسط
ما شجره ناممون نزدیک یه ۱۰سالی طول کشید تا تحقیق کنن تا اطلاعات دقیق داشته باشن،،،طبق اون شجره نامه و مکان هایی هست در لرستان به نام پاپا انار و پاپادینار که نام اجداد ایلات ما(بالاگریوه( هستند و قدمتشون نزدیک به ۹۳۰سال هم میرسه اونم تو همین منطقه که تا چند سال پیش اسمش تو نقشه بود الان هم که الان قدیمیا این محل را هنوز بالاگریوه میخوانند
توسط
فارس بی بته تخم حروم تو داری از قدمت لر میسوزی زبونی ک داری میگی لریه بی زات
توسط
نه شعور حرف زدن داری نه شعور حرف نزدن مرتیکه بیتربیت همون کوروش هم لره :) میتونی اثبات کنی که لر نیست بسم الله کوروش بین سوزیان(خوزستان لر نشین که در اواخر و اوفول ساسانیان عربا اومدن ساکن شدن در چندتا شهرستانش) و پارسه بدنیا اومده یعنی منطقه کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری و نورآباد ممسنی یا هم مناطق جنوبی لر نشین که الان میشه لارستان و دشتستان و گناه ودیلم اینا ) رستم طبق گفته تاریخ نویسان خارجی اونجا بدنیا اومده که اونجا هم همیشه لرها بودن ، جواب منو بدین فارس ها ارایی هستن؟ از کجا اومدن فلات ایران ؟ قبلا به فارس ها چه میگفتند؟ همون رستم که پزشش میدن تو شاهنامه هم لره:)))) دلیل اینکه شاهنامه رو لرها میخوندن و‌حفظش میکردن سینه به سینه همین بوده چون قهرمان شاهنامه لربوده رستم پهلوان، لرهای ممسنی چهار طایفه بزرگ داره : بهکیش (بَکِش) ، رستم ، جاوی ، دشمن زیاری ؛ طایفه رستم از نوادگان همون رستمی هستن که مهاجرت کرده بود به سیستان مثل سایر لرهای مماسنی ، الان سیستان به طایفه به اسم محمد حسنی یا همون ممسنی داره و پس ساکت باش اصالت لر را موزه های فرانسه و بریتانیا و کتیبه و آثار باقی مونده کشف شده از مناطق لرستان شوش چغارذنبیل فریاد میزنه لر بااصالت ، کوروش کبیر ، رستم پهلوان کر ممسنی (شوش جز خوزستان لر نشین بوده و هیچ ربطی به عرب هاییکه در اواخر دوره ساسانیان از عربستان کم کم اومدن عراق بغداد ساختن بعدش ساکن ایران شدن ندارد هیچ ربطی ندارد عیلامیان و شوش و چغارذنبیل و اینا و هیچ ربطی به عربا ندارد که از اواخر دوره ساسانیان اومدن ایران عیلامیان منطقه بنشینشون زاگروس ربطی به اعراب ساکن بیابان های جنوب خلیج فارس ندارها مطالعه کنید )
توسط
بی بته تخم حروم تویی کثیف ترین و بی بته ترین قوم تاریخ بشریت لرهای چهل تخم هستن
دهن کثیف تو بشور بعد اسم فارس بیار حرومی صدپدر
توسط %d8%a8%d9%87%d9%86%d8%a7%d9%85 (100 امتیاز)
خدا شاهده باید برید پیش روانپزشک یعنی اسم هفت جدتو بلدی تاریخ سه هزار یال پیش رو میدونی. گلابی تو کجا بزرگ شدی این چرندیات چیه. کم قدمت ترین قوم ایران لر هست ۶۰۰ سال. دیگه تمام هیچی دیگع نیست.چی میگن شما. یارو میگه ۶۰۰ ساله اومدین میگه ما هفتاد هزار ساله هستیم از تو ک.و.نت در میاری این خزعبلات رو
0 امتیاز
توسط
با سلام به خدمت همشهریانم من اصالتم لر هیت و در نهاوند زندگی میکنم و کارم تحقیق درباره اصالت لرها هستش در طول تاریخ دورغهای زیادی توسط استعمارگران امروزز و تاریخنگاران یهودی که تسلط ویژه ای در تحریف تاریخ دارند به خورد ما داده اند و تا الان هم ما را بر ازن باور نگه داشتند اما ما خواسته و ناخواسته با به واقعیتهایی گردن بنهیف که زیاد دوست نداریم بشنویم مثال اقوام اریایی اروماییان برای زنده نگهداشتن کمپانبهای هند شرقی و غربی و یا چپاوت خاورمیانه شروع به دروغپردازی درباره اقوام اریایی کردنند مثال گفتند که اقوام اریایی که در سیبری ساکن بودن و بعد اب و هوا عوض شد و چون دیگر زمینی براب چرا و کشاورزی نبود در حدود ۷هزار سال پیش شروع به مهاجرت به سه نقطه دنیا از جمله هند خاورمیانه بویژه ایران و اروپا شدنند اولین دروغی که گفتند که عصر یخبندان از ۷هزار سال پیش شروع شد که این دروغی بسیار بزرگ است عصر یخبندان۱۰هراز سال پیش شروع شده بوده و در ضمن قبل از ان هم سیبری دو یا سه ماه از سال برف و یخبندان نداشت و بقیه سال در برف و یخبندان بود در این دو یا سه ماه زمینینها نه قابل کشت و چرا نبود اگر ما واقعیت را بپزیریم که بیشتر تاریخ نگاران واقعی که بدور از استعمار و صهیونیزم هستند مهاجرت اریاییان برعکس ماجرا است خواستگاه اریاییان هند است و در هند ایینی و خدایی به نام اریا هست که در هند باستان پرستندگان ان ایین را اربایی میخواندنند این ایین را کولیهای هند که ۱۷ شاخه بودنده میپرستیدنند این گروه ۱۷ گانه لباسی یکسان اما با کمی تفاوت با هم داشتند که کرت پوش یا کرد پوش نام داشت و زبانشان هم همین طور با اندکی تفاوت می شد زبانشان را فهمید و خط شان خط هند باستان بود انان که در شمال و شمال غرب و غرب هند میزیستند مورد ظلم ستم دیگر قبایل هند قرار گرفتند با انکه از اقوام هندی بودنند چون بیابانگرد بودنند و کارشان اواز خوانی رقص مطربی بود و از کشاورزی و دامداری چیزی نمیدانستند و برای همسایگان جز دردسر چیز دزگری نداشتند از طوی دیگر قبایل هندی طرد یا رانده شدنند و انان راهی دیگری نداستند جز مهاجرت به خاورمیانه و اروپا ابن مهاجرت از ۳۰۰۰سال پیش ارام ارام شروع شد و در این ۳۰۰۰ سال انها توانستند بر این منطقه تسلط پیدا کنند خوب این اقوام کولی شامل ۱۷ گروه بودنند که عبارت است پشتونها اردوها تاجیکها فارسها بلوچها مازنیها گیلکها تالشها تاتها لرها کردها اسوریها اورامیها کلهرها ارمنیها گرجبها و لکها انان با ورود به فلات ابران شروع به جنگ با قبایل محلی ایران کردنند این قبایل که بیسترشان ترک زبان بودنند شامل مادها پارسها پارها خوزها کادوسیان لولوبیان اعیلامیان ساکها کاسپینها و دیگر اقوام محلی بودنند که توسط قبایل کولی ۱۷ گانه نابود شدنند در این حمله که به مرور صورت گرفت با قتل و غارت تجاوز اغار شد و بیشتر تندنهای قدیمی توسط اریاییان هند که خدایی بنام اریا و زبانی یکسان و خط باستانی پهلوی که همان خط هند باستان هست تسلط یافتند اریاییان با دیدن تمدنهای پیشرفته محلی شروع به مصادره تمدنها به نام خود کردنند و خود را وارثان همان تمدنهایی دانستند که توسط خودشان نابود شده بود و حالا با گستره نفوذ خود بر خاورمیانه و اروپا تسلط ویژه ای دارند و ان است داستان اریاییان که درسته تلخه اما ما اریاییان باید این را قبول کنیم که نا از نژاد برتریم و لازم نیست خود را وصله تمدنهای ساکها لولوبیان کادوسیان کاسپینها اعیلامیان سومریان که اصلا از ما نیستند و بیشترشان ترک هستند بجسبانیم چون ما انها را برای همیشه روزگار ندبود کردیم تا خودمان بمانیم خودمان
توسط
نوشابه ندیده؟توبرو شامپو بزن سرت که همش موهاتونو با صابون ظرفشویی قدیمی میشورین ما لرا مثل شما نیستیم وقتی گوشنمون بشه نونبربری تلیت کنیم تو نوشابه بخوریم معلومه کی نوشابه براش جالبه خخخخخخخ
توسط
نمایش از نو
اولا حمال باباته گدازده ی تخم مغول دوما کردا هم خیلیاشون کولبرن دیگه بی ارزش میشن ؟؟؟؟پس معلومه تو یه حروم زاده ی خارجی هستی که اومدی تفرقه و دعوا راه بندازی
توسط
نمایش از نو
اشعال لرا هم نیستی جنده زاده کونی زاده زیر خوابه مغول
توسط
واقعا جنفگیات خودت اصل تحریف تاریخ اقوام ایرانی وحتی غیرایرانی بود. چه لزومیه به جعل دست بزنی!؟هیچ کتیبه ای درهیچ کجای تاریخ به قوم لر درگذشتهء دور اشاره نکرده.هیچ شاه ایرانی اصلا لر نبوده وحتی اتابکان و زندیه هم یا ازروی نادانی ویا ازروی قصد وغرض کُرد نامیده نشدن.شماکه اهل تحقیق هستی برو واقعیتو پیداکن.درمورد غارهای کوهدشت حرف میزنی ولی سندمکتوب هست که قوم لک درحوالی سیمره باسپاه اسکندر درگیرمیشن. لرها درچندصده اخیر ازتلفیق شاخههای قوم کرد(عمدتا لکها)بااقوام پارس وهمچنین اعراب مهاجر بوجود آمده وسابقا نامی ازلر برده نشده.درست همانند آذریها که ازتلفیق اعراب وطالشی و کردها و ترکان قفقاز بوجودآمدن.بااین تفاوت که تلفیق آذریها عمدتا زبانی بوده نه نژادی. هرکس هرچی که هست بپذیره. افراد واقوام بارفتار خودشون نشان میدن که چه شخصیتی وفرهنگی دارن.
توسط %d8%a8%d9%87%d9%86%d8%a7%d9%85 (100 امتیاز)
زندیه قشقایی ها بودن یارو کریم خان از طایفه کشکولی ایل قشقایی بود نمیدونم اصالت دقیق خودشو چی بود ولی کل نیروهای لشگریش قشقاییها بودت و  لرها رو هم کریم بشدت سرکوب کرد خلاصه نمیخام بگم قشقاییه میخام بگم هر چی بود کریم خان لر نبود عمو.
0 امتیاز
توسط
طبق نظر دانشمندان بی طرف غربی لرها بازماندن تمدن عیلام هستند و اگر توسط آنها نوشته نمیشد الان تاریخ ما 1400سال و یا کمتر بود . عیلامی ها نه ترک و نه عرب بودند بلکه آسیانیک و از ساکنان اولیه این قاره بودند و سرزمین آنها از 160000سال قبل ویا بیشتر محل زندگی انسان بود و بعدها اقوامی همچون لولوبی و گوتی و کاسی در آن ایجاد شدند و سرانجام تمدن ایلام 6000 سال پیش از همان انسانها ایجاد شد.تمدن ایلام در سه دوره تا زمان هخامنشیان حاکم بودند با ورود پارسها و پذیرفتن آنها توسط مردم ایلام به تدریج هخامنشیان در انشان حاکم شدند و و چند نسل از هخامنش تا کوروش کبیر نخست در همین انشان شاه بودند .پس از سقوط هخامنشی مردم این خطه با الیمایید به حیات خود ادامه دادند و در هیچ کجا به قتل عام عیلامی توسط هخامنشی اشاره نشده البته شاهان هخامنشی کتیبه و لوح خود رابه سه زبان از جمله ایلامی مینویسند پس اگر این تمدن نابود شده بود و یا گویشوران نداشت چرا استفاده میشه. پس ساکنین فعلی این سرزمین همان بازماندن عیلام وبعد الیمایید هستند که با پارسها متحد شدند .البته طبق علم اکنون چیزی به اسم نژاد خالص وجود ندارد.پس لرها وارث تمدن عیلام هستند از بنیان گذران ایران
توسط
در اصل لر ها چهل تخم هستند و هندی و عربی هستن پارس همان فارسه فارس معرب شده پارسه بعد از ورود اسلام به تدریج پ به ف تبدیل شد مثل پهلوی که نزد عربان فهلوی خوانده میشد یا شاخاب پارس که بعد ها خلیج فارس خوانده شد پس در واقع پارس همان فارس است لر چون در هیچ کجای تاریخ باستان نیومده پس جعلیه تاریخ لر به سی صد سال قبل برمیگرده هیچ منبعی تاریخی بر عیلامی بودن لر ها نیست
توسط
من لرم اسم خودم احمدرضا ، اسم پدرم رضا ، اسم پدربزرگم خدا خواست ، اسم پدر پدربزرگم اغاجان ، اسم پدر اغاجان خدارحم ،خدارحم پسر کیومرث ، کیومرث پسر حسین قلی خان ،خب تا همین جا کافیه برای اثبات اینکه ما لرها اسم هفت .۸ دستمون به راحتی به یاد داریم و با اصالتیم تو فارس هم مثل من اسم پدرانت بگو ببینم کی قدمتش ۳۰۰ ساله خخخ:)))))))
توسط %d8%a8%d9%87%d9%86%d8%a7%d9%85 (100 امتیاز)
کدوم دانشمند دین خزعبلات رو میگه چرا همینجوری قصه میگی عمو مهاجرین شما اونم از اکراد غیر ایرانی در مورد ایران نظر ندین. لباس قشقایی ها رو هم که دزدیدین قشقاییها هیچی نمیگن ما که میدونیم.
0 امتیاز
توسط

لرها و بختیاری ها در زمان صلاح الدین ایوبی از شمال غرب سوریه به غرب ایران مهاجرت کرده اند . در تاریخ حمدا... مستوفی آمده است .

به لحاظ ژنتیکی لرها و بختیاری ها کمترین درصد ژن آریایی را دارند حدود 5% . 

زمان کوروش و اسکندر اصلاً لری در ایران وجود نداشت .

توسط
رد نظریه حمدالله مستوفی از ورود قبایلی از لرها که از شام امده اند . لرها برای حمایت از صلاح الدین ایوبی و شرکت در جنگ ها صلیبی از سرزمین لرستان بزرگ به شام میروند که گروهی از انها بعد از مدتی با اختلافی که با ایوبی پیدا میکنند مجدد به لرستان بزرگ برمیگردند.
توسط
صلاح الدین ایوبی از طوایف ایوبیها درسوریه وترکیه امروزی هنوزهم همگی به زبان کردی صحبت میکنن. هرجا کم بیارن پسرخاله کردها میشن وهرجا خرشون ازپل گذشت از ماقدیمیترن وصدالبته جدا ازما! ضمنا اون لرستان بزرگتو ارکجا وروی کدام نقشه دیدی!؟پدربیآمرز اسم لرستان ازطرف پهلوی انتخاب شده.تاکمتراز۶۰_۷۰سال پیش جزیی ازخاک کرمانشاه بودین.تمامی قواعد ورسوم فرهنگی شما برگرفته از رسوم کردهاس.چه کسی میخاد انکارکنه؟تمام خوانندگان منتظر جواب مستند و عاقلانه هستن
توسط %d8%a8%d9%87%d9%86%d8%a7%d9%85 (100 امتیاز)
مردک تو نظریه حمدالله مستوفی رو با چی رد میکنه. حمدالله مستوفی خودش گفته از کردهای غیر ایرانی اگه میگفت ایرانی میشد بگیم از ایران رفتین. اصلا ایرانی نیستین. با تخمات رد میکنی نظریه مستوفی رو خخخ
0 امتیاز
توسط
سلام خدمت شما اولا اصیل ترین و بزرگ ترین قوم دنیا قوم لر هستند و با توجه به اینکه لر ها از قوم پارس هستند و کوروش هم از قوم پارس بود این نظریه هم درست هست و اخر اینکه اریو برزن شواهد کاملا اثبات شده ای داره که به طور قطع نشون میده که لره و اگه به استان کهگیلویه و بویر احمد سفر کنید میتونید مشاهده کنید
توسط
آریو برد زن بوده در اصل نه برزن بخاطر ریختن سنگ روی لشکر اسکندر این لقبو بهش دادن
توسط
آریو برد زن یعنی چه؟ در زبان لری برد =سنگ همین یک دلیل کافیه برای اینکه بگیم آریو برد زن لر بوده.
0 امتیاز
توسط
با سلام خدمت همه دوستان. خدمت شما عرض شود که ما از همین دوره هخامنش شروع میکنیم ب صحبت. از دوره هخامنش تا الان چند مرتبه جنگ داخلی صورت گرفت توسط اقوام ایرانی؟ چند مرتبه مهاجمین به کشور ما حمله کردن؟ توی همین جنگ تحمیلی ۸ ساله خودمون وقتی عراق به خوزستان حمله کرد آیا تمامی ۳۶۰ هزار شهید خوزستانی بودن؟تمامی مدافعان کشور خوزستانی بودن؟ آیا شهید باکری و همت خوزستانی بودن؟شهید باکری ترک آذری بوده ک توی خوزستان شهید شد. یعنی باید آیندگان ادعا کنن که باکری و امثالش خوزستانی بودن؟؟؟؟! دوستان هروقت تونستین تعصب رو از قلب و افکارتون بیرون کنین میتونین با افکار و منطقی پاک هرچیزیو تحلیل کنین. الان رهبر کشور ما آقای خامنه ایه ، ایشون متولد مشاهده و دوره ای هم شهرهای ترک نشین بوده و الان خونش و مرکزیت حکومتش تهرانه،یعنی آیندگان میتونم ادعا کنن ک ایشون بچه ناف تهرانه؟ و یچیزیو هم خدمتتون عرض کنم ،اینجور تعصبات و نسبت دادن اسطوره ها به قومیت ها نه کار عقلانی نه منطقی و نه درسته. مردم لر مردمان بزرگ زاده ای هستن،کردها بزرگزاده ان،بلوچها،ترکها،عربها فارسها و همه هموطنلنمون. ایران با قومیتهاش قدرتمند. کسی نمیتونه قطعی بگه فلان قومیت از نسل فلان شاه یا پهلوانه. چون آنقدر جنگها و کوچهای اجباری پیش اومد و جای قومیتها و طوایف با هم عوض شد که کسی نمیتونه همچین ادعای تمسهرآمیزی بکنه.هرمس چنین ادعایی بکنه آدم بی خردیه
توسط
لرهای متعلق به نژاد واحدعیلامی -کاسیتی هستند
توسط
با سلام وعرض دعای خیر منه کوچکترین منوچهر رحمتی میتونم این مشکل کی چیه کی کجاست را حل کنم برای همیشه به سورت تصوری در چند نوبت.اگر همکاری شما فراهم شود.
توسط
آریو برد زن یعنی چه؟ در زبان لری برد =سنگ همین یک دلیل کافیه برای اینکه بگیم آریو برد زن لر بوده. کسی که منطقی حرف بزنه آدم بی خوردی نیست بلکه عاقله
توسط
کوروش که لر زاده است هم نمی‌تونید نسبت بدین فارس مثل همین مقاله خودت که فگتی نمیشه بگن خامنه ای بچه ناف تهرانه آریو برد زن هم لره اینارو که نمیشه کتمان کرد :)(سنگ زن ، سنگ زد بر سر یاران گجستون (گجستون اسکندر مقدونیه)
توسط %d8%a8%d9%87%d9%86%d8%a7%d9%85 (100 امتیاز)
اصلا هزار سال پیش لری وجود نداشت چی همه رو لر کردی.
قوانین : هر گونه توهین به قومیت ها و استفاده از کلمات نامناسب یا هر گونه بحث سیاسی آی پی شما در بلک لیست سرور ما قرار خواهد گرفت و به هیچ وجه دیگر به سامانه ما دسترسی نخواهید داشت.

توجه!

خواهشمندیم برای گردانش پرسشها خود ( ویرایش ، ستردن(حذف) ، ...) ودریافت امتیاز ناگزیر در پارسیان دژ هموند(عضو) شوید. خواهشمندیم برای دریافت پاسخ پرسشها خود کمی بردبار باشید ، به ویژه برای پرسشها برجسته .

ask

رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی

محبوب ترین برچسب ها

ایران آریایی،ترک - ، کوروش آذری آذربایجان هخامنش،هخامنشیان،مکانهای_تاریخی،تاریخ_تجارت اریایی حضرت آریایی کتاب قوم_یهود، یهودی، کورش-بزرگ زرتشت حمله اعراب هخامنشیان دین هولوکاست، اسرائیل، آریایی، سیستان،ایران،تاریخ،باستان،زبان،یعقوب،رادمان،صفاری،آریایی،فارس،گاه بختياري -حمزه کوروش-ابوریحان کوروش- سخنان ،باستان شیر بودن محمد ابهام فردوسی باستان عرب آیا تاریخ به کرد سبیل_هیتلر شباهت_هیتلر_و_صادق_هدایت، کشتار_یهودی_ها_توسط_هیتلر_و_آلمان_نازی، ایلومیناتی دروغ، افکنی، آتش_زدن_قرآن هولوکاست هوش_یهودیان، هوش_آریاییها نژاد_مردم_اروپا، آیا_هیتلر_آریایی_بود، نژاد_آریایی، ایران_باستان بختیاری-لر-فارس ایجاد،اکانت،جدید سومر نامه،پیشگویی،عجیب کولی توران y رودبار شماری سکایی مقبره-کوروش-کبیر-دروغ-حقیقت مادرسلیمان خردگان،خردگان ٬ لیان -ایران لر شایعه الهی میترائیسم قربانی اووادئیچیه قفقاز ترکی ساسانیان-هخامنشیان-تاریخ کوروش-منشور-ترجمه جعلی تاریخ- مورخ یهود -دروغو-تحریف زرتشت- زرتشت-دین-قران -باستان کوروش-جمله-اعتبار ایلام -هخامنشیان- تارنگار کوروش-ابهام-بابل پیامبران بازار فروشی کردها یهودیان فارس

301 سوال

708 پاسخ

1.4k دیدگاه

30 کاربر

سوالات مشابه

0 امتیاز
64 پاسخ 113k بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 890 بازدید
سوال شده دسامبر 7, 2015 در شایعات (پراکنده گویی ها) توسط اشکان(کوروش پدرایران)
0 امتیاز
3 پاسخ 6.0k بازدید
0 امتیاز
14 پاسخ 7.1k بازدید
...