رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی
ایران باستانایران در دوران معاصر

ملی گراکیست؟ملی گرایی چیست؟

ملی گرایی

به نام یگانه دادار هستی
ملی گرایی چیست؟ ملی گرا کیست؟
با درود خدمت کاربران پارسیان دژ امروز من تصمیم گرفتم برای شما کاربران عزیز دو سوال اساسی را پاسخ دهم
تا دیگر در بعضی از مسائل دچار سردرگمی نشوید
ملی گرایی یا ناسیونالیسم به مجموعه گرایشاتی گفته می شود که منبع تغزیه انها ارزشهایی مانند کشور و تاریخ و زادگاه ،هویت ملی می باشد.
ملی گرایی یعنی ارزشها و هویت ملی بالاتر از دیگر چیزهاست
ملی گرایی یعنی سرافرازی و سربلندی کشور در اولویت دیگر ارزش ها
ملی گرایی یعنی عشق بی انتها به میهن،یعنی جان دادن در راه وطن
ادامه این نوشتار را از دست ندهید
شاید ملی گرایی در ذهن شما زرتشتی بودن،علامت فروهر بر گردن داشتن،قربانی کردن تمام ارزشهای دیگر در برابر ملی گرایی افراطی باشد.
در صورتی که این تعاریف کاملا اشتباه است.
زرتشتی و یا مسلمان بودن در ملی گرایی هیچ فرقی نمی کند
چون ملی گرایی فراتر از همه ی اینهاست. ملی گرایی فراتر از همه ی ادیان است.
چون در زیر سایه ملی گرایی تمام ادیان آزادند ولی در دیگر مفاهیم و دیگر ارزش ها بعضی ارزش ها قربانی ارزش های مقتدر میشوند
برای یک ملی گرا تنها ارزش برتر می تواند این باشد  که در هر شرایط ، چه در سختی و چه در سهولت ها با کشورش باشد و اجازه ندهد که دشمنان کشورش  بر کشورش کوچکترین آسیبی برساند.
به طور مثال شما حتما تا حالا شده که افرادی را دیده باشید که با وارد شدن در جوامع غربی(۱) کاملا هویت ایرانی خود را از دست داده و دچار غرب زدگی شده اند و از ایران مینالند که عجب کشور عقب مانده ای ما داریم و….

(۱):(در زمان باستان دو قدرت برتر در جهان وجود داشتن به نام ایران و یونان که با هم در جنگ بودند،عظمت این دو امپراطوری به حدی بود که ایران را شرق و یونان را غرب نامیدند وتا به حال این معانی حفظ شده ولی یونان قدرت خود را ازدست داده و معنی غرب به کشورهایی مانند اروپا و امریکا تبدیل شده و ایران هنوز توانسته معنی خود یعنی شرق را حفظ کند و هنوز جزء کشورهای برتر است)

این گونه افراد لایق ایرانی بودن نیستند و فقط یک سری افراد سست عنصر هستند و خدای ایران اینان را از لطف ایرانی بودن محروم کرده.
در مقابل این گونه افراد ، افرادی هم هستند که هرگز هویت ملی خود را از دست نداده اند و به ایرانی بودن خودشان میبالند و باعث افتخار ایران هستند و در جوامع غربی مانند یک جواهر میدرخشند و هرگز اصالت خود را از دست نمی دهند.
پس یک ملی گرا هرگز از شرایط سخت کشورش نمی نالد بلکه ان مشکل را حل میکند  و همیشه سعی بر خدمت به کشورش را دارد
به نقل از یکی از بزرگان که می فرماید:
مرگ وطن حرف وطن دوس نیست…..این سخن از لانه یک اجنبیست
بگویید این جمله در گوش باد
چو ایران نباشد تن من مباد

 

رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی

شمشاد امیری خراسانی

شناخت تاریخ و فرهنگ ایران به نمونه ورود به دنیایی است که جز عشق و افتخار و گاهی اندوه چیزی انتظار ما را نمی کشد ، شاید تاریخ ما در حافظه ژن های ما ذخیره شده است تا بتوانیم با آن آگاهی به خود و فرا خود را گسترش دهیم .

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

33 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پرویز

آیا ما نباید به گذشته خود افتخار کنیم ؟ آیا نباید تاریخ خود را بشناسیم؟ مگر ما تاریخ قبل از اسلام نداشتیم که بعضی عرب گرا ها می گویند تاریخ ما از زمان خلفای راشدین شروع شد؟ در هیچ جای دنیا هویت و گذشته درخشانشان را نادیده نگرفته و به آن ها توهین نمی کنند مگر ایران. شاید تعداد تمدن هایی که در طول تاریخ بو جود آمده اند و با تمدن ایران از نظر شکوه و بزرگی برابری کردند از انگشتان دست هم کمتر باشد و جالب این است که همه آنها یا از بین رفته یا به مدت طولانی به زیر سلطه کشور دیگر رفتند؟نمی دانم چرا بعضی ها می گویند شناختن تاریخ ایران و افتخار به موفقیت ها و دستاوردهای آن بر خلاف اسلام است و حرام می باشد و آن را ضد تبلیغ دین اسلام و کوروش کبیر را دشمن حضرت محمد می دانند و هر لحظه مترصد کوبیدن تاریخ ایران هستند؟ من نمی دانم تاریخ ایران چه منافات و دشمنی با اسلام و پیامبر و امام علی دارد؟

حسین احمدی

به نظر من میتوان درابعادی کسترده تر نسبت به بالا بردن دانش فردی واجتماعی گام برداشت.
بعنوان مثال با معرفی کانال یا افرادی در تلگرام که تقریبا”فراگیر وهمه گانی هم هست ،نسبت به بالا بردن سطح دانش افراد گام برداشت.

مهدی

با سلام .
چند سوال داشتم :
اول ) هدف از ملی گرایی چیست ؟
دوم ) آیا ماهیت آن چیزی جز احساس است ؟
سوم ) چرا ملی گرایی را بالاتر از دیگر ارزش خواندید ؟
چهارم ) اگر ادیان مختلف وطن پرستی را با ارزش شمرده و افراد با ادیان مختلف میهن دوست باشند ، می توان گفت ملی گرایی فرا تر از ادیان است ؟
پنجم ) چه دلیلی مبنی بر اصالت بیشتر ایرانیان بر دیگر ملت ها وجود دارد ؟ آیا این خود ملی گرایی افراطی نیست ؟
ششم ) مگر هویت انسان پاسخ به سوالات من چه کسی هستم نیست پس چرا هویت انسان ها تنها ملیت آنها معرفی می شود و فرهنگ و عقاید و باور های او نادیده گرفته میشود ؟ با این حال چطور میشود از تعقل گرایی سخن به میان آورد ؟
هفتم ) در ابتدای مقاله سعی بر این داشتید تا دلایلی برای برتری ملی گرایی بر دین گرایی بیاورید ، پس چرا ما رو بی نصیب گذاشتید ؟
هشتم ) چرا حرفی از تاریخ ملی گرایی نمی زنید ، تا مردم ملتی که شما به اهمیت میدهید بفهمند این مکتب فکری توسط چه کسانی پرورش یافته و منافع آن به چه کسانی رسیده ؟
نهم ) اگر در ملی گرایی سعی بر ارزش نهادن بر تاریخ و هویت یک ملت است پس چرا از دوران باشکوه ساسانیان و عوامل انحطاط آن و ۱۳۰۰ سال تاریخ پس از اسلام چیزی گفته نمی شود ؟
دهم ) اگر شما بر اساس ایرانی بودن یا نبودن من می خواهید به سوالاتم پاسخ دهید ؟

در آخر آیا درست است که تنها به احساسی آنچنان بها دهیم که توجیهی منطقی برای آن نباشد ؟ که انسان ها را بر اساس قومیت و ملیت آنها طبقه بندی کنیم ؟ شما با سرچ ساده متوجه خواهید شد که حتی با وجود ارزش های والای متفاوت مردم جهان، جایگاه ملی گرایی یکیست و روشنفکران راستین بر فراملی گرایی تاکید دارند .
خواهشمند است نظر من را منتشر کنید .

صادق

با سلام و تقدیم احترام
میان ملی گرایی (nationalism) و هویت ملی(national identity) تفاوت ظریفی است و آن اینکه در ملی گرایی همواره یک عنصر صورتی خاص و بنیادین می یابد مانند زبان، خون، نژاد، مذهب و…. اما هویت ملی یک کل بوده و همگی این عناصر را در دل خود داشته و هویت بخشی همه آنها را مورد تاکید قرار می دهد.

معین

ملی گرایی بستری برای فرهنگ وپیشرفت و هنر بومی است و موجب سر بلندی ملل جهان می شود و امروز به عنوان یک اصل پذیرفته شده و تمام کشور های جهان سعی در گسترش ان دارند مبادا ما با تاریخ ۲۵۰۰ ساله مان از این قافله جابمانیم  . اگر این نیمچه ملی گرایی هم که از دوران قبل از انقلاب باقی مانده نبود سرنوشت ما هم مثل بریتانیا وسوریه میشد. کشوری مثل ژاپن زیر سایه ی ملی گرایی و عشق عمیق به هنر بومی اقتصاد دنیارا فتح کرده ماکه فرهنگ و هنرمان به اعتقاد من بالا ترین هنرهاست کجاییم؟

Vahumana

ملی گرایی بالاتر از اسلام هست.

کورش

درود.دوستان من مدتی هست سراغ تاریخ رفتم.هرروز از خواندن تاریخ ایران باستان حسرت میخورم که چطور از عرش به فرش رسیدیم.من بطور نا خواسته بشدت ملی گرا شدم و بدون کنترل همه رو به ملی گرایی دعوت میکنم.مردم قبل هر چیز نیاز به آموزش دارند که اینکار وظیفه رژیم است.ولی متاسفانه رژیم اسلامگراست و هیچ ارزشی برای تمدن و هویت ایران قایل نیست و فقط به آموزش مفاهیم اسلامی می پردازد.مردم من محمد و اسلام را بخوبی میشناسند ولی کشور و نیاکان خویش را نه زیاد.به اعتقاد من اکثر مردم ناخاسته شستشو ی مغزی شده اند و حتی به خود اجازه نمیدهند راجع به درستی یا نادرستی اعتقادات خود فکر کنند.من و شما باید مردم را تشویق به خواندن تاریخ کنیم و قضاوت را به عهده خودشان بگذاریم.من مخالف مسلمان بودن مردم نیستم(یعنی اصلا حق تصمیم گیری بجای دیگران را ندارم) ولی معتقدم با حمله اعراب و ورود اسلام، هویت و استقلال ایران از بین رفت و موج اسلامگرایی جایگزین وطن پرستی شد و ایران دیگر آن ایران قبل از اسلام نشد.گرچه افراد مسلمان وطن پرست هم در ایران داریم ولی اکثرا اسلامگرای افراطی هستند(به نظر من).وقتی مردم به جای ایران،دلسوز اسلام باشند چطور انتظار دارید کشور پیشرفت کند؟کشور من،ایران بزرگ دیگر تمام شد و من و شما با حرف زدن قادر به نجات آن نیستیم.موج عظیم نادانی در کشور من در جریان است که من و شما قادر به آگاه کردن نیستیم.چند سال دیگر هم بدلیل بحران آب مردم مجبور به مهاجرت از کشور میشوند.آنوقت از ایران چه باقی می ماند؟واقعا اینطور از بین رفتن کشوری با تمدن چند هزار ساله دل هر کس را میسوزاند.مردم من دستورات اسلام را بدلیل الهی بودن،بدون آنکه به درستی یا نادرستی آن فکر کنند اطاعت میکنند و این نمونه ای از جهل است.اگر موج ملی گرایی(نه ملیگرایی افراطی) در کشور جریان یابد،امید به نجات کشور است که**********.میدانم هنوز خام هستم و بعضی از عقایدم افراطی است ولی به خاک وطن سوگند هیچ چیز جز سربلندی کشور و مردم در نظرم نیست.چو ایران نباشد تن من مباد

kourosh

ایران همواره در زمان خود بهترین دین ها را داشته از زرتشت و بعد اسلام . اما مشکل برخی ان است که به اسلام گرایی افراطی می پردازند . دین ایران در مقابل ملی گرایی قرار نگرفت. اما برخی در تلاش اند تا دین را با ناسونالیسم ایرانی در تظاد بدانند که این کار اشتباه است.
همواره روح وطن پرستی در رگ های یک ایرانی جاری بوده است از حمله تازیان که مردم شهر به شهر با ان ها جنگیدند تا زمان جلال الدین خوارزم شاه که سال ها با سپاه اندک خود در مقابل سپاه مغول ایستاد تا مقاومت های مردم تبریز در برابر حملات عثمانی تجاوز کار و شاید این مهم ترین میهن پرستی در تاریخ معاصر ما باشد صفویه هم دارای تعصبات خاص مذهبی بودند و ان ها بودند که برای اولین بار دین تشیع را به عنوان دین رسمی کشور انتخاب کردند . سپس میان وطن پرستی و اسلام تفاوتی قائل نبودند و هر دو را دارای ارزش میدانستند ان ها برای مقابله با عثمانی ها که ان ها هم مسلمان بودند راه ناسیونالیسم را در پیش گرفتند و با تفاوت قائل شدن بین یک ایرانی و یک عثمانی تبار باعث پیوستن مردم به صفویه شدند به گونه ای که عثمانی حتی در زمانی که بر یک شهر ایران استقرار میافت باز نمیتوانست ان را به خاک خود اضافه کند مردم شورش میکردند و از فروش اب و غذا به سپاه عثمانی خودداری میکردند به این گونه بود که ملی گرایی در کنار اسلام برای ایران بزرگ قرار گرفت و شاید شاه عباس کبیر را نمونه اوج این شکوه دانست . او بعد از اسلام ایران را دوباره تبدیل به یک امپراطوری عظیم کرد و علاوه بر فتوحات دلیرانه اش در صنعت و اقتصاد هم پیشگام بود.
و اینگونه است که اسلام هرگز با میهن پرستی تضادی ندارد.
بعد جنگ های ایران و روس که مردم ده سال مقاومت کردند.
بعد از ان شاهد مقاومت دلیرانه برخی از فرماندهان ارتش رضا شاه در برابر استعمارگران متفقین هستیم و در راه خاک پاک ایران فرماندهانی چون دریادار بایندر را داریم که با دست خالی با متفقین جنگید و انگاه که زمان شکست فرا رسید تصمیم گرفت بمیرد اما ذبونی و خاری ایران را نبیند.
بعد از ان دکتر مصدق از نسل همین مردم با قلمی در دست تلاش ها و رشادت ها کرد هم او بود که به ایرانیان نشان داد وطن پرستی واقعی چه هست. هم او بود که شاه را از کشور فراری داد و در پی احقاق حقوق مردم ایران بود. به راستی که خداوند بزرگ روحش را مورد رحمت خود قرار دهد.
بعد از انقلاب هم مردم هم به انگیزه دفاع از اسلام و هم به انگیزه دفاع از خاک پاک ایران جنگیدند.
و اما ننگ بر ما که منافع خود را برتر از این خاکی میدانیم که برای هر مشت ان خون ها ریخته شده . ننگ بر ما که خاک خود را ویران کردیم. ننگ بر ما که گذشتگانمان را فراموش کردیم و به دنبال الگو های شرقی و غربی هستیم. ننگ بر ما که دیگر ایرانی نیستیم.
و اما من ایمان دارم که دوباره ایران به اوج خود خواهد رسید و اما افسوس که من دیگر ان روز زنده نیستم.
چو ایران نباشد تن من مباد / بدین بوم و بر زنده یک تن مباد

سعید

در رابطه با اوضاع امروز ایران باید گفت:
” نه کار ایناست، نه کار اوناست،از این و اون نیست، از ماست که بر ماست ”
تا زمانیکه این مردم بیسواد هستن اوضاع مملکت هیچگاه بهتر نخواهد شد بلکه بدتر هم خواهد شد،مردم بیسوادی که خودشونو با بصیرت فرض میکنن و هر وقت یک آدم با سواد پیدا میشه و چهار تا حرف درست و حسابی میزنه بهش تهمت منافق و بی دین میزنن خیلی وقت پیش از نظر عقلی نابود شدن،اکثر مردم مسلمان هستند و در همین دین اسلام و در کتاب قرآن خداوند تاکید کرده که انسان اسراف نکند،از طرفی این همه تبلیغ درباره بحران کم آبی در کشور داره پخش میشه؛اما چند نفر مراعات میکنن؟
متاسفم که اینو میگم اما از نظر من اگه به همین شیوه پیش بریم آینده بسیار وحشتناکی در انتظارمون خواهد بود(میشیم در حد کشورهای فقیر آفریقایی،یا شاید مجبور شیم به کشورهای همسایه مهاجرت کنیم و نوکریشونو بکنیم چون دیگه اون موقع نفت و گازی نداریم) اما اگر بخوایم مملکتو بسازیم هنوز دیر نشده.

مرد از آنزان

اگر چیزی از ایران باقی مانده باشد.. اون جوناکه رفتن جنگ بچه های متولد قبل از ۵۷ بودن خطاب به همه

علی بابازاده

خیلی زیباست بو پند و درس از سخنان حکیمانه شما گرفتم ممنون .

kourosh

با سلام و متشکر بابت مطلب مفید شما
اما چند نکته:در متن اشاره کردید که یک ملی گرا عیب های کشورش را بیان نمیکند و اقدام به اصلاح و ترمیم این عیب ها میکند من با این حرف کاملا موافقم و بسیار ارمان بالایی برای یک ایرانی است.
اما کاش در این مورد توضیح بیشتری میدادید چون بعضی ها میگن مثلا ما در ایران هیچ مشکلی نداریم و تا زمانی که ان ها این را میگویند واضح است که کاری در جهت رفع این عیب ها نمیشود من میگم باید یک ملی گرا عیب های کشورش را ببیند بیان کند و تا ان جایی که در حد توان اوست در جهت اصلاح انان بکوشد اما این عیب ها باید در داخل کشور بیان شوند نه ان که وقتی میرن خارج از کشور زبان به انتقاد میگشایند.
نکته بعدی من امروز رفتم پیش یک استاد تاریخ و نظر ایشون رو درباره ی ناسیونالیسم پرسیدم ایشون معتقد بودند که ناسیونالیسم ملی گرایی افراطی است و دکتر بازرگان نخست وزیر اوایل انقلاب را یک ناسیونالیسم معرفی کردند اما نظر شخصی من این است که ناسیونالیسم ملی گرایی است ونه ملی گرایی افراطی و دکتر بازرگان افراطی نبود لطفا در این مورد راهنمایی کنید ؟ (در بخش پرسش و پاسخ چون خیلی به مطالب تاریخی ارتباطی نداشت مطرح نشد)

وطن پرست

 تصاویرحکاکی شده بر سنگهای تخت جمشید هیچکس عصبانی نیستهیچکس سوار بر اسب نیستهیچکس را در حال تعظیم نمی بینید در بین این صدها پیکر تراشیده شده حتی یک تصویر برهنه وجود ندارد.این ادب اصیلمان است:  نجابت  قدرت  احترام  مهربانی  خوشرویی هم وطن ایرانی من ، ایرانی اصیل بمان

سعید

درود بر وطن پرست عزیز
۱-چرا وزیر ارشاد با ساخت فیلم کوروش بزرگ مخالفت میکنه؟
۲-چرا فیلم سیصد توسط حتی یک نفر از مسئولین محکوم نشد؟مگر آنها حافظ منافع ملی مردم نیستند؟
۳-چرا تا یک اثر باستانی کشف میشه بعد از یک هفته تخریب میشه؟
۴-چرا یک دروغگو مثل ناصر پورپیرار که داره به هویت چند ده میلیون نفر توهین میکنه با خیال راحت تو خیابون قدم میزنه،انتشارات داره و کتابهاش به چاپ میرسن؟
۵-چرا بعضی از مردم اونقدر احمق شدن که به هویت خودشون توهین میکنن؟
۶-آیا میشه برای آینده ی چنین کشوری امیدوار بود؟
من فکر میکنم کشور ما خیلی وقت پیش نابود شده

وطن پرست

من خودم عاشق علی علیه السلام هستم من امام علی رو اولین الگو در زندگی میدونم ولی هیچ تناقضی بین وطن دوستی و اسلام نمیبینم بلکه هردو مکمل همدیگه هستند…من همونقدر که عاشق اسلام و دوازده امام هستم عاشق وطنم هم هستم .اینکه ما مسلمون هستیم دلیل نمیشه که کشور مون رو دودستی تقدیم یه مشت عرب ملخ خور کنیم.
اخه چرا بعضی ها وطن دوستی رو مقابل اسلام میدونن در صورتی که با نگاهی به کتاب قران وروایات امامان میبینیم که وطن دوستی جزعی از دینه.
اخه فرهنگ اعراب به جز شکم چرانی وجنایت چی داره که خیلی ها سعی دارن به اسم اسلام فرهنگ اعرابو به ما تحمیل کنن..
در صورتی که ما خودمون از هزاران سال پیش یکتا پرست ومتمدن بودیم.
شما اگه تاریخ اایرانو بخونین هیچ وقت در طول تاریخ هیچ جنایت دسته جمعی در ایران صورت نگرفته در حالی که در تاریخ اعراب وخیلی از کشورهای متمدن کنونی پراست از زنده به گر کردن دختران وسوزاندنانسانها وحتی ادم خواری و…

علی

در مورد جمع پذیر بودن ملیت و مذهب:وقتی حد اقل ۲ تا ارزش داشته باشی تو نظام ازش هات ممکنه که تعارض نکنند اما در مورد ملیت و مذهب فکر میکنم خیلی جا ها تعارض دارندمثلا یه آمریکایی شیعه را فرض کن که مذهب اش دستور هجرت صادر میکنه اما ملیت اش…

وطن پرست

دوباره میسازمت وطن اگرچه با خشت جان خیش
ستون به سقف تو میزنم اگرچه با استخوان خویش
دوستان ایران حتی ویرانشم ایرانه وهمیشه سر افراز خواهد بود.من سجده میکنم بر تاریخی که همیشه باعث رشک وحسادت دشمنان بوده.
ما از نژاد کورش کبیریم با تمدنی هفت هزار ساله.داداش شمایی که اومدی دم رجز بخونی اول برو ببین کی بودیو از کجا اومدی.متاصفانه فرهنگ عرب اینقدر تهی وبی ارزش بوده که نمیتونسته دینی به عظمت اسلامو در خودش جای بده ..اسلام اگه شکوفا شد با فرهنگ ایران بودکه حاصل اون اساطیری مثل حافظ و سعدی ومولاناو..بود نه فرهنگ عرب که از اسلام فقط وحشیگری وجنایتو به ارث برده وحاصل اون یه مشت عرب شکم پر ور ور جنایتکاره حالا شما همش دم از اسلام بزن

وطن پرست

دوستی وطن جزوی از ایمان است(امام علی علیه السلام)
اگر عشق دوستی وطن نبود سرزمینهای بد اب و هوا خالی از سکنه میماند )محمد رسولله)
خدارو شکر که من یک ایرانی هستم وعاشق وطنم و واقعا ناراحتم واسه کسایی که بویی از غیرت و وطن دوستی نبردن

پیمان

درود بر ملی گرایان
ایران ققنوسی است که هربار که می سوزد بار دیگر سرافراز تر از خاکستر خود بر می آید
ایران نابود شدنی نیست
تاریخ ایران جاودان است
وپاسبان ایران ما هستیم

مرز پر گهر

ما پیرو کردار نیکیم روشندل از پندار نیکیم رخشنده از گفتار نیکیم شد زین فضایل بلند اوازه ایران
به امید بازگشت همه سرزمین های جدا شده به ایران عزیز چرا که این جدایی ها سزای ما نیست

آر یا مهر ایر ان

به نام یکتا پروردگار عالم
ای ایرانیان عزیز این را بدانید در هرکاری و اموری بدون تعصب و خرافات تحقیق و مطالعه کنید در زمان ایران قوم آریایی قوم ماد و پارت و پارس در سرزمین ایران بودند که کوروش کبیر ذوالقرنین هخامنشی بین این اقوام اتحاد ایجاد کرد. وایرانیان باستان هم خداوند یکتا را می پرستیدند اهورامزدا
وسلسله های هخامنشی و اشکانی و ساسانی در زمان ایران باستان حکومت کردند و زرتشت و گفته ایش پندار نیک و گفتارنیک و کردار نیک سرلوحه بود اما افراطیون مذهبی وموبدان زرتشتی مردم را اذیت کردند و از موقعیت خود سوءاستفاده کردند. و دین اسلام هم در عربستان ظهور کردو این دین اسلام که کاملترین دین و قرآن و پیغمبر حضرت محمد(ص) و خاندان پاکش که ایرانیان دین جدید و کامل را پذیرفتند و اما هجوم عربهای تازی و جاهل ووحشی از جمله بنی امیه و بنی عباس که باعث نفرت مردم ایران از این عربهای وحشی شد. وبعدها دوباره با تاخت وتاز وحمله مغولها و ترکها در ایران روبرو شد. این را بدانید سرزمین ایران تشکیل شده از تمام اقوام مختلف و مهاجر . ودر ایران ادیانهای الهی بودند و زیست کردند وبنابراین ایران مال تمام قشرهاست و ادیان الهی میتوانند درآن زندگی کنند. با وحدت و اتحاد و انسجام ملی ایران سر قله افتخار میرسد ملی گرایی اگر افراط نشود خوب هست همه ما ملی گرا هستیم و ایران پهناور کلیه اقوام در آن زندگی میکنندو هویت ملی را پاس داشت آن هم پرچم سه رنگ سبز و سفید و قرمز با هویت وآرم شیر وخورشید که هویت ملی ایران هست نه فقط اقشار خاصی. این آرم شیر و خورشید و شمشیر دردست شیر هرکدام معنی خاص دار د. در ایران باید اتحاو وحدت بین ملی گراها و مذهبیون و سلطنت طلب و جمهوری خواه و مجاهدین خلق باشد باهم و یکپارچه ایران را اداره کنند و از نفاق دور باشند و کشورهای بیگانه از جمله اعراب و دولت خائن و جنایتکار استعمارگر روس و انگلیس بین مردم ایران تفرقه و نفاق نیندازند. وایران مال روحانیون و مزدورانشون نیست . ما دین اسلام و قرآن و اهل بیت پیغمبر را قبول کردیم نه اعراب وحشی را . ملت ایران هویت ملی گرایی خود را از دست نمی دهد . درود بر کوروش کبیر ذوالقرنین هخامنشی و طرفدارنش

مهسا

مژده ای دل که مسیحا نفسی می‌آید که ز انفاس خوشش بوی کسی می‌آید
از غم هجر مکن ناله و فریاد که دوش زده‌ام فالی و فریادرسی می‌آید
زنده باد حزب ملی ایران

karim ahmadi

حزب ملی اایران در انتخابات مجلس نهم در شهر خوی استان آذربایجان غربی به مردم توسط آقای غلامرضا خیرجو کارشناس پژوهش اجتماعی و جانباز شیمیایی به مردم معرفی شد
تنها کاندیدایی که در هیچ کجا ستاد نداشت و خودش در کوچه ها و خیابانها اغلامیه پخش میکرد
در سخنرانیها تاکید داشت که سرنوشت کشور و مردم ایران خیلی با ارزش است و فقط احزاب سیاسی آبرومند شایستگی اداره کشور را دارند نه افرادی که حرفشان با عملشان تفاوت زیادی دارد
شعار این جانباز عزیز اتحاد ملی – احزاب ملی – اقتدارملی

mjk

برادرم! واقع امر این است که ملی گرائی بهانه ای بود برای مقابله با اسلام گرائی که توسط انگلیس و استعمار در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی دنبال میشود!
دقیقا با ملی گرائی تجزیه ایران و … دنبال میشود. کردها با هم، ترکها با هم ، بلوچها باهم ، عربها باهم و … تشکیل کشور بدهند(توضیح مفصل دارد) در اسلام اصلا چیزی به این نام نداریم. ان اکرمکم عند الله اتقیکم. در قرآن ملاک برتری تقوی قرار داده شده و در صدر اسلام نیز بلال حبشی ، سلمان فارسی ، اویس یمنی و … از برترین مسلمانان بودند… حرف زیاده…

fateme

من میگم ملخ خوره هویتش کاملا مشخصه.کفش پوشیده اومده خیابان فکر میکنه جز ادمیراده وقتی در تاریخ کشورت چیزی جز وحشیگری نداری عقده ی شدی چرت میگی الانشم حرفی واسه گفتن ندارین پا پتی های بیابان گرد

کیوان

دوست عزیز خوب که نگاه کنی به غیر از تاریخی که الکی خودتون بزرگش کردیدهیچی برای افتخار کردن ندارید و همش ادعا هستید. ایرانی = ادعا

بهرام

۷۰۰۰ هــــــــــــــــــــــــــــــــــــزار ســــــــــــــــــــــــــــــــــــــال

به کـــــــــــــــــــــــوری چـــــــــــــــــــــــشــــــــــــــــــــم تجزیه طلبان

بـــــــــــــــگــــــــــــــویـــــــــــــــد ایــــــــــــــــــن جــــــــــــــــــمـــــــــــــــله در گـــــــــــــــــوش بــــــــــــــــــــــاد
چــــــــــــــــــــو ایـــــــــــــــــــــران نــــــــــــــــــــــبـــــــــــــاشد تـــــــــــــــــــن مـــــــــــــــــن مــــــــــــبــــــــــاد

رخ شاهنشاه

درودبرتو پور ایرانی
نام بهرام گوربرازنده ی توست

امیرحسین

دوست عزیز. اگر ایرانی هستی که هیچ. نظر تو هم محترمه و خب قابل بررسی. ولی اگه ایرانی نیستی بهتره بدونی ایرانی ها درخشان ترین تاریخ رو در بین تمام ملت ها دارند. باری مثال میگم: هیچ کشوری مثل ایران در طول تاریخ مورد تهاجم واقع نشده آن هم از شمال و جنوب و شرق و غرب ولی با این حال هیچ کشوری مثل ایران در طول تاریخ در برابر این حملات از خودش پایداری نشون نداده و مثل ایرانی ها حماسه سازی نکرده. این یکی از چیزاییه که باعث میشه من به عنوان یک ایرانی به خودم ببالم اما دلیل نمیشه که ملل دیگه رو تحقیر کنم. پس لطفا پیش از این که حرفی زنی کمی روش فکر کن.

دکمه بازگشت به بالا