رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی
ایران باستانحکومت هخامنشیانخشایار شا بزرگ

بررسی و تحلیل فیلم ۳۰۰ !!!

میدونم کمی تعجب کردین و الان تو ذهنتون اینه که خیلی وقته از این قضیه گذشته اما نه ما آریایی ها نباید به این سادگیا کوتاه بیایم و به این راحتی ازین قضیه نمیگذریم. من سعی کردم با بهترین نقد و تحلیل که در ادامه میبینین ، داستان و همه چیزو در مورد این فیلم با مختصر ترین جواب ها به شما بدم.

 اولین نوشتارم رو طوری انتخاب کردم که شما نحوه ی مسیر حرکت منو تو پارسیان دژ بفهمین .

خب میریم سر اصل مطلب فیلم ۳۰۰ :

نقد فیلم سیصد

فیلم۳۰۰ با وفاداري به کتاب کميک ، نوشته “فرانک ميلر” ساخته شده است که در آن کتاب پادشاه اسپارتي به نام “لئونيداس” با ۳۰۰ سربازش در مقابل خشاريار شاه و ارتش يک ميليون نفري اش مي جنگد. اين حرکت “لئونيداس” يوناني ها را متحد مي کند تا در مقابل ارتش پارس ها متحد شوند. داستان بدون هيچگونه وفاداري به اصل داستان بر اساس نبرد معروف “ترموپيلا” نوشته شده است. در سرتاسر فيلم  پارس ها تمدني بربرگونه ، بي فرهنگ و تشنه به خون نشان داده مي شوند. همچنين شخصيت خشايار شاه همانند يک پادشاه هندي و يک پادشاه بي تمدن نمايش داده مي شود.

ادامه متن و لینک دانلودها فایلهای نقد تخصصی در ادامه نوشتار

بر اساس روايت هاليودي نبرد ترموپيل ، ايرانيان متمدن همچون غولان و اهريمنان تجسم شده‌اند. در اين فيلم ، ارتش امپراتوري ايران به فرماندهي‌خشايار شاه، چونان ارتشي از شياطين تصوير شده و چهره برخي ازشخصيت‌هاي ايراني فيلم، شباهتي به چهره يك انسان ندارد و بيشتر شبيه شخصيت هاي خونخوار فيلم‌هاي علمي – تخيلي است.        

بحث درباره فيلم ضد ايراني۳۰۰ (سیصد) همچنان در محافل سياسي ، فرهنگي و سينمايي ايران داغ است. اين فيلم  كه محصول شركت برادران وارنر است و اشنايدر آن را كارگرداني كرده است، به داستان جنگ ايران و يونان در ترموپيل ـ گردنه‌اي در يونان ـ بر مبناي روايت هردوت مي‌پردازد……..

چون مفصل بود ادامه ی این بحث در لینک های زیر قرار داره. برای دانلود روی عکس هر کدام کلیک کنید:

به شخصه توصیه میکنیم حتما اینو ببینین (فایل pps رو از حالت فشرده rar در بیارید و استفاده کنید)

تحلیل و ادامه متن بالا (فایل docx)

رد مستدل ها (فایل docx)

رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی

شمشاد امیری خراسانی

شناخت تاریخ و فرهنگ ایران به نمونه ورود به دنیایی است که جز عشق و افتخار و گاهی اندوه چیزی انتظار ما را نمی کشد ، شاید تاریخ ما در حافظه ژن های ما ذخیره شده است تا بتوانیم با آن آگاهی به خود و فرا خود را گسترش دهیم .

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

10 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صادق

این زرتشتی ها و باستان گرا ها دلشون با همین چرت و پرت گفتن ها خوشه

محمد

سلام
نباید درباره این اقدام ساکت نشست. باید یه اطلاع رسانی برای ایرانی ها و غیرایرانی پرداخت تا گول چرندیات صهیونیست ها رو نخورند.
فقط یه نقد به ابتداء نقد نویسنده: آریایی ها یکی از اقوام گوناگون ایرانی هستند و ۲۵۰۰ سال پیش به ایران وارد شدند درحالی که پیش از مهاجرت آریایی ها به ایران ۹ یا ۱۰ قوم دیگر در ایران زندگی می کرده و تمدن های پیشرفته ای داشته اند.
لطفاً پخش شود.

جعفر عبدالهی

بله تا زمانی که صدا و سیما لیاقت به خرج نداده و فیلمی از بابک خرمدین یا کوروش کبیر که مورد ستایش چند قاره هست رو به جای سلمان فارسی و حبیب بن مظاهر درست و نشان دنیا دهد …آخرش میشود همین که دیگران برای ما هرگونه که دوست دارند بسازند …آهای سمتهایی که تاریخ قبل از اسلام ایران رو انکار میکنید ، من موندم این فیلم سیصد به قبای چی شما خورده که ناراحت شدید

محمد

سلام
برادر، یواش یواش آروم تر!!!
به قول طلبه ها اثبات شیء نفی ماعدا نمی کند.
به هر حال ما باید برای دوران شکوهمند اسلامی هم فیلم بسازیم هم زمان روی تاریخ باستان هم کار کنیم.
این که باید در زمینه تاریخ باستان و شناساندنش به ایرانی ها و غیرایرانی ها کار کرد دلیل نمی شود در زمینه نشر اسلام و مکتب تشیع و شناساندن شخصیت های الهی تلاش نکرد. به هرحال ساخت سریال درباره حضرت سلمان علیه السلام واجب است و بسیار واجب تر از ساخت فیلم سینمایی و سریال در مورد فرد مجهول الحالی مانند کورش که در اصل وجودش نیز میان تاریخ دانان اختلاف وجود دارد. سلّمنا. قبول می کنم کورش وجود داشته. در چگونه بودن کورش اقوال و آراء متعددی هست.
حکم نهایی: تا زمانی که هنوز برای شخص امام حسین علیه السلام، محبوب دل صدهامیلیون شیعه، مسلمان، مسیحی، ایرانی و غیرایرانی اثر سینمایی فاخر استخوان دار وجود ندارد، صرف بودجه بیت المال برای ساخت فیلم در مورد تاریخ باستان اسراف است.
این جواب مسئله یک
واما مسئله دو
کی گفته ما تاریخ قبل از اسلام رو انکار می کنیم؟ این سخن اگر دروغ نباشه، راست هم نیست.
شاید یک عده محدود مذهبی خشک مغز خیلی به تاریخ باستان حمله کنند لکن اکثریت جامعه ایران و مذهبیون کشور اون دوران رو هم موجب افتخار می دانند. فی المثل خود من، هم خودم را ایرانی می دانم، هم یک مسلمان شیعه. هم به تاریخ باستان افتخار می کنم و هم به تاریخ دوره اسلامی. تضادی بین دست داشتن وطن و دوست داشتن دین وجود ندارد.
پیامبر فرموده اند: حبّ الوطن من الایمان. یعنی دوست داشتن میهن از نشانه های ایمان است. پس بنابر فرموده پیغمبر می توان مذهبی بود و به شدت به فیلم ۳۰۰ انتقاد کرد.
شما اگر بررسی کنید متوجه میشد که جریان های انقلابی و مذهبی بسیار زودتر و جلوتر از به ظاهر وطن پرست ها به تحریف های فیلم ۳۰۰ اعتراض کردند. الآن کجاست اپوزوسیون بی غیرت خارج نشین؟!!! شما که زبونتون به فحاشی به جمهوری اسلامی خوب می چرخه، دوتا فحش هم به صهیونیست و آمریکا بدید با این فیلم هاشون.
پخش کن عزیز

حمید

شک دارم ایرانی باشی!!!
چطور به خودت اجازه میدی درمورد کوروش اینجور صحبت کنی؟
تاریخ اسلام و اعراب **** هیچ ارتباطی به ما نداره و جز بدبختی چیزی برا ایران و ایرانی نداشته!
حضرت سلیمان به ما چه فیلم بسازیم ازش، یهودی ها بسازن بهتره

جانم فدای ایران

کاملا درسته ما نباید کوتاه بیایم اما سایت های مثل سایت شما هم کمکی نمیکند با اینکه زمان زیادی گذشته  باید به صورتی خیلی باز تر و شدتی بیشتر ان را نقد کنیم و اعتراض کنیم من خواستار عذرخواهی از طرف تمام تهیه کنندگان فیلم هستم باید عذرخواهی کنند ممنون میشم که شما و عزیزانی که یک ذره ارق ملی دارند و ایران و ایرانی را دوست میدارند با کمک یکدیگر با جدیت به دنبال این مسئله بروند درود بر شما عزیزان وطن دوست 

محمد

درسته ولی عذرخواهی کردن عوامل سازنده فیلم ۳۰۰، نه کمکی میکند به خاتمه دادن به ساخت این گونه فیلم ها، نه آتش دل ما را خاموش میکند.
تنها راه اتنقام سخت از صهیونیست هاست، همان ها که بودجه ساخت فیلم های ضدایرانی و ضداسلامی را می پردازند.
وعده ما در بیت المقدس ان شاءالله

amir96

به امید روزی که واقعا دفاع کنیم

amir96

سلام از این تحلیلا زیاده . چیزی که تاریخ ما نیاز داره تحلیل و نقد و… نیست چیزی که نیاز داره فیلم وسریال که واقیعت رو نمایش بده . الان زمان جنگ نرمه و نوبت جنگیدن ماست ، ما باید پاسخ گوی شهیدان باشیم شهیدان ۸ سال دفاع ، شهیدان دفاع در برابر روسیه ، شهیدان دفاع در برابر مغول ، شهیدان دفاع در برابر روم و شهیدان دفاع مقابل اسکندر
خدانهگدار

محمد

موافقم. باید درباره تاریخ پرافتخار ایران فیلم ساخت اما اولویت با تاریخ دوره اسلامی است زیرا اولا اطلاعات تاریخی از این دوره بیشتر است و ثانیا بیشتر به درد امروز جامعه اسلامی ایران می خورد. فیلم سازی درباره تاریخ باستان به دلیل کمبود اطلاعات سخت تر است همچنین جمهوری اسلامی تمایل به ساخت فیلم شاهی ندارد چون به نوعی تبلیغ برای سلطنت طلبان معاند با بودجه جمهوری است که در نهایت به جای کمک به حکومت شاید به او ضربه وارد کند.
بخش کن

دکمه بازگشت به بالا