Rokhshai, the first assistant of Iranian artificial intelligence Rokhshai, the first assistant of Iranian artificial intelligence
Iran in the contemporary era

Mossadegh's strict order to teach the history of Iran to conscripts

دستور اکید مصدق به تدریس تاریخ ایران به سربازان وظیفه در پادگان ها

مصدق بیرون مجلس
مصدق بیرون مجلس

نيمه شهریور 1331 (5 سپتامبر 1952) محمد مصدق نخست وزیر وقت و در عین حال وزیر دفاع ملی ترتیب تازه ای برای آموزش سربازان نظام وظیفه ای ایران (boys 19 تا بیست و چند ساله) در پادگانها داد. طبق این دستور العمل، به یک سرباز وظیفه که طبق قانون ایران «یک تکلیف ملی و اجباری» است باید در ساعات روز در پادگانها و اردوگاهها آموزش رزم و در ساعات اوایل شب درس تاریخ، ایرانشناسی، شجاعت و فداکاری برای صیانت مرز و بوم داده می شد تا جوان ایرانی بداند که بر روی چه خاکی زندگی می کند و در طول تاریخ دو هزار و پانصد ساله چه مردانی و چگونه از آن دفاع کردند و جان دادند تا باقی و آزاد بماند. در زیر هر وجب خاک ایران مردی در خون خود خفته است ـ مردی که ایستادگی کرد و مُرد.

قبلا (دهه 1870) بیسمارک چنین دستوری را به سربازخانه های آلمان داده بود و پیش از جنگ جهانی دوم، ژاپن با همین هدف ساعات درس تاریخ در مدارس این کشور را سه برابر کرد و از نیمه دوم دهه یکم قرن 21 (Year 2007)، پوتین در مدارس متوسطه روسیه.

Rokhshai, the first assistant of Iranian artificial intelligence Rokhshai, the first assistant of Iranian artificial intelligence

Shamshad Amiri Khorasani

Knowing the history and culture of Iran is like entering a world where nothing awaits us except love and honor and sometimes sadness, maybe our history is stored in the memory of our genes so that we can use it to expand self-awareness and self-awareness. .

Related Articles

Subscribe
Notify of
guest

1 Comments -
Newest
Oldest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
hossein

ای کاش همچین برنامه ای جایی توی خدمت سربازی امروزی داشت
فقط به حال خودم تاسف میخورم منی که چندماهی هست سرباز شدم به جز حس تنفر و کینه نسبت به ارشدهام چیز دیگه ای ندارم و تنها من اینطور نیستم بلکه بیشتر سربازها اینطور هستن و در عمل هیچ حس وطن پرستی ندارن و به موقعش به راحتی پشت فرماندشون رو خالی میکنن… .
اما افرادی مثل من که با تاریخ با شکوه ایران زمین اشنایی( هر چند کم) دارن هیچوقت خیانت نمیکنن حتی اگر از فرماندشون متنفر باشن و مشکل اینجاست که این دسته از افراد خیلی کم هستن و اونایی که باید این حس وطن پرستی رو داشته باشن ندارن………………. .

Back to top button