Rokhshai, il primo assistente dell'intelligenza artificiale iraniana Rokhshai, il primo assistente dell'intelligenza artificiale iraniana
L'Iran nell'era contemporanea

Il severo ordine di Mossadegh di insegnare la storia dell'Iran ai coscritti

دستور اکید مصدق به تدریس تاریخ ایران به سربازان وظیفه در پادگان ها

مصدق بیرون مجلس
مصدق بیرون مجلس

نيمه شهریور 1331 (5 settembre 1952) Mohammad Mossadegh, all'epoca primo ministro e allo stesso tempo ministro della difesa nazionale, fece un nuovo accordo per l'addestramento dei coscritti iraniani (ragazzi 19 Fino a vent'anni) Ha ceduto in caserma. طبق این دستور العمل، به یک سرباز وظیفه که طبق قانون ایران «یک تکلیف ملی و اجباری» است باید در ساعات روز در پادگانها و اردوگاهها آموزش رزم و در ساعات اوایل شب درس تاریخ، ایرانشناسی، شجاعت و فداکاری برای صیانت مرز و بوم داده می شد تا جوان ایرانی بداند که بر روی چه خاکی زندگی می کند و در طول تاریخ دو هزار و پانصد ساله چه مردانی و چگونه از آن دفاع کردند و جان دادند تا باقی و آزاد بماند. در زیر هر وجب خاک ایران مردی در خون خود خفته است ـ مردی که ایستادگی کرد و مُرد.

قبلا (دهه 1870) بیسمارک چنین دستوری را به سربازخانه های آلمان داده بود و پیش از جنگ جهانی دوم، ژاپن با همین هدف ساعات درس تاریخ در مدارس این کشور را سه برابر کرد و از نیمه دوم دهه یکم قرن 21 (Anno 2007)، پوتین در مدارس متوسطه روسیه.

Rokhshai, il primo assistente dell'intelligenza artificiale iraniana Rokhshai, il primo assistente dell'intelligenza artificiale iraniana

Shamshad Amiri Khorasani

Conoscere la storia e la cultura dell'Iran è come entrare in un mondo in cui non ci aspetta nulla tranne l'amore e l'onore e talvolta la tristezza, forse la nostra storia è immagazzinata nella memoria dei nostri geni in modo che possiamo usarla per espandere l'autocoscienza e l'autocoscienza . .

Articoli Correlati

sottoscrivi
Notificami
ospite

1 punto di vista -
Più recente
Più vecchio I più votati
Feedback in linea
Visualizza tutti i commenti
Hossein

ای کاش همچین برنامه ای جایی توی خدمت سربازی امروزی داشت
فقط به حال خودم تاسف میخورم منی که چندماهی هست سرباز شدم به جز حس تنفر و کینه نسبت به ارشدهام چیز دیگه ای ندارم و تنها من اینطور نیستم بلکه بیشتر سربازها اینطور هستن و در عمل هیچ حس وطن پرستی ندارن و به موقعش به راحتی پشت فرماندشون رو خالی میکنن… .
اما افرادی مثل من که با تاریخ با شکوه ایران زمین اشنایی( هر چند کم) دارن هیچوقت خیانت نمیکنن حتی اگر از فرماندشون متنفر باشن و مشکل اینجاست که این دسته از افراد خیلی کم هستن و اونایی که باید این حس وطن پرستی رو داشته باشن ندارن………………. .

Pulsante per tornare all'inizio