Rokhshai, the first assistant of Iranian artificial intelligence Rokhshai, the first assistant of Iranian artificial intelligence
Ancient PersiaAchaemenid rule

هخامنشیان ملی گرایان جهانی (آغاز تاریخ جهان متمدن)

54716422643576779381

شاهان هخامنشی بخصوص کوروش کبیر و داریوش بزرگ در سالهای 550تا 520 قبل از میلاد امپراطوری بزرگی را پایه ریزی کردند که وسعت آن از رود سند در هند تا شمال آفریقا و از دریای آرال تا کرانه های خلیج فارس و دریای عمان را در بر میگرفت.
این فرمانروایان بزرگ علاوه بر بنای کاخها و قصرهای با شکوه و شگفت انگیز نظام اداری و سیستم کشور داری بسیار منسجمی را پی ریزی کردند و شبکه ارتباطی و راه های وسیع و طویلی تاسیس نمودند که تا آن زمان نظیر آن وجود نداشت .
نوع رفتار و سلوک آنان با ملتهای تحت سلطه اشان بسیار بزرگوارانه بود. هخامنشیان حقیقتا به اعتقادات و عقاید دیگران احترام میگذاشتند و از بی احترامی به ملتهای تابعه مانند آنچه که قبلا متداول بود شدیدا پرهیز میکردندو از پذیرش اعتقادات صحیح و ارزشمند سایر ملل ابایی نداشتند.
هگل فیلسوف آلمانی در کتاب فلسفه تاریخ از ایران عهد هخامنشی با نام <<آغاز تاریخ جهان متمدن>>یاد میکند.
هخامنشیان اثبات کردند که می توان حکومتی واحد و وسیع تشکیل داد که در سایه آن اقوام و ملل مختلف میتواانند با فرهنگهای گوناگون با قوانینی فراگیر در کنار یکدیگر زندگی کنند.
final word
اگر قصد ارزیابی و شناسیایی دستاوردهای دوران هخامنشی را داشته باشیم بدون شک مفهوم <<حکومت واحد جهانی>>یعنی ادغام ملتها و فرهنگهای گوناگون مهم ترین میراث عهد هخامنشی به حساب می آید که به اسکندر و پس از آن به رومیان رسید (ریچارد.ن – فرای)ایران شناس
هخامنشیان بزرگترین امپراطوری جهان را بنیاد نهادند که بیش از دو قرن باعث ایجاد ثبات و امنیت و شکوفایی تمدن بشری در خاور نزدیک گردید.
حکومتی که هخامنشیان تاسیس کردند و سیستمی که برای اداره آن بکار گرفتند بعدها الگوی مناسبی برای دولتهای پس از آنها در امپراطوری های بزرگ از قبیل امپراطوری روم و سلسله پادشاهی ساسانی گردید.

Rokhshai, the first assistant of Iranian artificial intelligence Rokhshai, the first assistant of Iranian artificial intelligence

Shamshad Amiri Khorasani

Knowing the history and culture of Iran is like entering a world where nothing awaits us except love and honor and sometimes sadness, maybe our history is stored in the memory of our genes so that we can use it to expand self-awareness and self-awareness. .

Related Articles

Subscribe
Notify of
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
Back to top button