Rokhshai, le premier assistant de l'intelligence artificielle iranienne Rokhshai, le premier assistant de l'intelligence artificielle iranienne
Antiquités et valeurs historiquesPerse antique

Le Lorestan est le berceau de l'art dans l'histoire du monde (peintures vieilles de 100 mille ans)

صخره های غار هومیان، قدیمی ترین سکونتگاه های بشر باستانی در استان لرستان را تشکیل می دهند که قدمت سکونت در آنها به 100 هزار سال قبل از میلاد برمیگردد.

با این حال صخره های این منطقه به عنوان یک پدیده طبیعی و تاریخی از اهمیت فوق العاده ای در مباحث علمی نیز برخوردارند، صخره های هومیان در تاریخ منطقه زاگرس و تمدن ایران زمین دارای اعتبار زیادی است.نقوش صخره‌ای هومیان با نقش لنگر کشتی آغاز و سپس نقش‌هایی از میادین شکار گوزن به صورت‌های فردی و جمعی پایان می‌یابد. شمار این نقش‌ها در غار هومیان ۱۰ نقش و در دره‌ی میرملاس ۱۸ نقش است که بیشتر آنان به رنگ‌های سیاه و زرد کشیده شده‌اند.

mirmalas-4

«عطا حسن‎پور»، کارشناس باستان‌شناسی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان، در این‌باره خاطرنشان کرد: قدمت محوطه‎ای که نقوش صخره‎ای هومیان در آن قرار دارند بر اساس تاریخ‌گذاری به عمل آمده بر روی یک قطعه استخوان از کاوش پروفسور «مک بورنی» از دانشگاه کمبریج مربوط به 149 هزار سال پیش است.

غار هومیان: غاری در شمال کوهدشت لرستان که در آن شواهدی از زندگی انسان در دوره پارینه‌سنگی میانی (Sur 100.000 jusqu'à ce que le 40.000 l'année dernière) به دست آمده است. بر دیواره این غار نقاشی‌های متعددی از حیوانات و صحنه شکار کشیده شده است.

این صخره های منقش همچون غار میرملاس از مهم ترین سنگ نگاره های تاریخی منطقه محسوب می شوند که در قالب دو پناهگاه صخره ای خودنمایی می کنند.براساس شواهد باستانی، انسان هایی که در این منطقه می زیسته اند نئاند رتال بوده اند، از این مکان بیش از 877 قطعه ابزار دست انسان از جمله سنگ چخماق کشف شده است.Hoomiyan

100834352789

نقاشی های غار هومیان دارای نقوش جادویی و سحر آمیزی هستند که بر روی دیواره غار ایجاد شده و خواسته های بشر نخستین را بیان می کند.نقوش صخره ای هومیان به همراه نگاره های غار باستانی میرملاس از جمله آثار بی نظیر تاریخی ایران زمین است که به دوران پارینه سنگی مربوط می شود.

با کشف این نگاره های 100 هزار ساله ، لرستان به عنوان مهد هنر در جهان شناخته شد.

Rokhshai, le premier assistant de l'intelligence artificielle iranienne Rokhshai, le premier assistant de l'intelligence artificielle iranienne

Shamshad Amiri Khorasani

Connaître l'histoire et la culture de l'Iran, c'est comme entrer dans un monde où rien ne nous attend sauf l'amour et l'honneur et parfois la tristesse, peut-être que notre histoire est stockée dans la mémoire de nos gènes afin que nous puissions l'utiliser pour développer la conscience de soi et la conscience de soi . .

Articles similaires

S’abonner
Notifier de
invité

5 commentaires
Le plus récent
Le plus ancien Les plus votés
Commentaires en ligne
Voir tous les commentaires
واقعیت

درود
افسوس همه سلسله داران بغنودند
آن یکه سواران همه از پا بنشستند
ای قافله سالار کجائی که ببینی
دزدان همگی همره این قافله هستند
دردا در گنجینه بماران بگشودند
اندوه که بر دوست ره خانه ببستند
افسوس که کاشانه به دشمن بسپردند
آن قوم که بیگانه و بیگانه پرستند

étage élevé

امیرکبیر درستایش کریم خان زند:
ای کاش هرچندسال یکبار شیربچه ای لر درایران شاه می شد تامردم مزه عدالت رابچشند.

étage élevé

رومن گیرشمن باستان شناس شهیر راجب لرستان می نویسد:
اوج هنرایران باستان رابایددرهنر مفرغ سازی لرستان جستجوکرد.

لکستانی

لکستان اسم درست ترشه
تمام مفرغ های غرب کشور در مناطق لک نشین کشف شده اند

یو چ گو؟؟

تمام شد
اوکی
😂

Bouton retour en haut de la page