0 امتیاز
114 بازدید
در شایعات (پراکنده گویی ها) توسط
ویرایش شده
سلام داشتم یه کتابی منتقد ادیان می خواندم که چشمم خورد به پانویس که میگفت عناصر یهودیت تماماً از بت پرستی های باستانی کپی برداری شده و چیزی از خود ندارد. حماسه گیلگمش چیست که یهودیان از اونها سرقت ادبی کردند؟؟! اگه دین یهودی جعلی و سرقت ادبی باشه، پس بدین صورت دین مسیحیت و اسلام هم باید جعلی باشه چون این دو ریشه در یهودیت دارند دیگه!
گیج شدم!
خواهش میکنم یکی درست و حسابی (بدون توهین و مزخرف گویی!!) پاسخم رو بده
توسط
دین مسحیت که به لحاظ زبانی، تاریخی و آرمانی و... همان معبد دوم یهودیت است. تمام اعتقاداتی که یهودیان دارند رو مسیحیان هم دارند. با این تفاوت که یهودیان پشیزی ارزش برای مسیحیان قائل نمیشن و در تلمود دستور به قتل عام مسیحیان داده شده!

3 پاسخ

0 امتیاز
توسط
ویرایش شده
 
بهترین پاسخ
پاسخ شما؛ اثبات اینکه یهودیت ریشه در اسطوره‌ها و باورهای باستانی دارد:
برخی محققان معتقدند دین یهود از اساطیر و افسانه‌های سومری، فنیقی، بابلی، مصری، آریایی (متون سانسکریت ودایی-برهمنی، متون اوستایی، میتانی، مینوسی و یونانی) و آشوری کپی برداری شد و وارد عهد عتیق و عهد جدید شده.

لیبرال‌ها محققان را با جملاتی جعلی و فریبنده‌ای مانند «نژادپرستی خوب نیست» یا «یهودستیز هستی» سرکوب میکنند!

دین اسلام ریشه در دین مسیحیت و یهودیت دارد. اما دین یهودیت خود ریشه در چه دارد؟! آیا یهودیت دینی آسمانی است؟!

وجود برخی شخصیت‌های ادیان ابراهیمی مانند ابراهیم و نوح و یوسف هرگز از نظر باستان‌شناسی تأیید نشده است و برخی تاریخ‌شناسان آن را شخصیت‌های افسانه‌ای که از اسطوره‌های مردم بین‌النهرین و یونانی دزدیده شدند، توصیف کردند.
سنت شفاهی یونانی و مجسمه‌های باستانی آن صدها سال قدیمی‌تر از متون عبری یهودیان است.
فاروق صفی در کتاب «ریشه آریایی دین یهود» میگوید که پس از مهاجرت موج بزرگی از قبایل هند و اروپایی قدیمی و پادشاهی میتانی (اقوام هندواروپایی‌تبار مقیم سوریه احتمالاً مردم کنونی سوریه تا حدودی اجداد آریایی داشته باشند) دین یهود را تکامل بخشیدند.
که برخی یافته‌های ژنتیکی این را تا حدودی تأیید میکنند.
«ایگناتس گلدزیهر» که خود یک خاورمیانه‌شناس یهودی بود، اعتراف کرد که عناصر و شخصیت‌های کتاب مقدس (تورات و تلمود) تحت تأثیر خدایان و افسانه‌های یونانی بود که بنی‌اسرائیلی‌ها آن را ربوده و وارد کتاب خود کردند:

** داستان «خلقت انسان از خاک» و ایده «بهشتی که کسی در آن رنج نمی‌برد» و «جهنمی که آتش دارد» اولین بار توسط پرومتئوس یونانی
** قصه «آدم و حوا» از افسانه یونانی به نام «جعبه پاندورا» گرفته شد
** اعتقاد به روح و زنده شدن مردگان ریشه در بت‌پرستان سومری و گیلگمش بین‌النهرینی‌ها و باورهای مصری‌ها دارد که معتقد بودند با مومیایی کردن مردگان، ارواح روزی به کالبد باز خواهند گشت. یهودیان همه آن را کپی برداری کردند.
** ایده جاودانگی و زندگی همیشگی تا قبل از ورود یهودیان به ایران هخامنشی در گفتارهای شفاهی و متون عبری وجود نداشته و احتمالا از گاتاها متون اوستایی و زرتشتی ایرانیان یا باورهای سومریان دزدیده شده. (واژه اَمِرِتَتاتِم  که در بند یکم سرود هفتم یسنای ۳۴ اهوَنَدگات آمده به معنای انوشی و جاودانگی در بهشت است که خدای ایرانیان وعده داده قدیمی‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنید!
** داستان انسانی که در جهنم ابراز پشیمانی میکنند و آرزوی بازگشت به زمین را دارد ولی خدا اجازه نمیدهد احتمالاً از متون اوستایی ایران به سرقت رفته و قبل از آن در یهودیت مشاهده نشده بود: «هنگامیکه گرِهما در جهان دیگر در دوزخ است، آرزوی نیرومندی می‌کند، او که ویرانگر زندگی است! ای‌اهورامزدا پیغمبر ستایشگر تو میخواهد که تو باز داری این حق را از آنان...» (یسنای ۳۲ اهنودگات؛ بند ۱۳)
** داستان «سیل و طوفان» که از سفرپیدایش عهد عتیق وارد مسیحیت و اسلام شد درواقع یک داستان مربوط به اساطیر باستانی بین‌النهرین بود که معتقد بودند خدای سومری انلیل بر آن‌ها سیل و طوفانی می‌اندازد. یهودیت آن را اقتباس کرده و وارد مسیحیت و اسلام شد.
** شخصیت «نوح» اقتباس از هاتراسیس حماسه گیلگمش بابلی و زیوسودرا در اساطیر سومری‌ها میباشد. زیوسودرا پادشاهی بود که در شهر باستانی شوروپاک از طوفان جان سالم به در برد. یهودیان آن را با نام شخصیتی خیالی به نام «نوح» وارد کتاب خود کردند.
** شورش لوسیفر در کتاب مقدس از شورش زئوس (خدای خدایان یونانی) و خواهر و برادرش بر علیه پدرشان (کرونوس) گرفته شد. واژه لوسیفر پیش از یهودیت وجود داشته و یهودیان آن را وارد عهد عتیق کردند.
** داستان «فرود آمدن حوا» همان پرسفونه در تمدن یونان و اینانا در سومری و ایشتار در بابل و آشور است!
** فرشته جبرئیل (گابریل) همان هرمس یونانی خدای سرعت و پیام‌رسان از سوی خدایان دیگر است.
** هنگامی که بشریت بیش از حد شرور و عصیانگر میشود، «زئوس پادشاه خدایان یونان» «سیلی عظیم» میفرستد تا آنها مجازات کند، تنها «دو نفر» جان سالم به در میبرند، یک مرد و یک زن که در «صندوقچه چوبی» پنهان شدند. این به طرز شگفت‌انگیزی و آشکاری با عنوان «کشتی نوح» شباهت عجیبی دارد!
** افسانه سامسون از اسطوره یونانی «هرکول» گرفته شد.
** تولد نوزادی از زنی پاک، در افسانه‌های یونانی (آتیسἌττης) رایج بود که اکنون در اسلام و مسیحیت از آن به عنوان «عیسی فرزند مریم باکره» سخن میگویند! (احتمالا به دنیا آمدن عیسی از زنی بدون شوهر از داستان هوروس مصر باستان گرفته شده)
** ترتیب خلقت بشریت (آفرینش آسمان‌ها و زمین و فوت خداوند و...) به طور واضح و آشکار بر اساس اسطوره بابلی انوما الیش (Enûma Eliš) بود که خیلی قدیمی‌تر از یهودیت بود. بابلی‌های بت‌پرست پیش از یهودیان به این افسانه اعتقاد داشتند.
** برخی ضرب‌المثل‌های افسانه یونانی بارتیمائوس نابینا مستقیماً توسط مسیحیان دزدیده و وارد انجیل مرقس شد
** ملاقات موسی و خداوند در کوه سینا همان عید مکونه یونانی است.
** ادعاشده نماد مسیحیت یک عقاب تاجدار است، در صورتیکه عقاب تاجدار نماد زئوس، خدای یونانی است!
** داستان ابراهیم و اسحاق همان افسانه آتاماس و فریکسوس با عناصر هراکلس و کروسوماسوس یونانی است.
** داستان بشارت نسخه بازسازی‌شده افسانه یونانی کینورس و مورا است.
** اعتقاد به زندگی پس از مرگ اولین بار در سومر و مصر باستان مطرح شده نه در ادیان ابراهیمی. مصری‌ها به اوزیریس «خدای مردگان و خدای زندگی پس از مرگ» معتقد بودند
** توحید و یگانه‌پرستی اولین بار یا در ایران (ظهور زرتشت) یا در مصر در زمان آخناتون ظهور کرد. نه در یهودیت. (یوسف بنی‌اسرائیلی از نظر باستان‌شناسی تأیید نشد و هیچ سند یا کتیبه‌ای که وجود شخصیتی به نام یوسف را تأیید کند وجود ندارد و تنها در کتاب یهودیان آمده است، برخی معتقدند که منجی‌گرایی یهودی میخواهد وانمود کند که یهودیان آمدند و تمدن مصر را ساختند!)
** اعتقاد به فرزند خداوند از کریشنا (कृष्ण) خدای هندوستان گرفته شده
** اعتقاد به کارما و بازگشت اعمال اولین بار مربوط به عقاید هند و آریایی‌ها بوده
** اعتقاد به خداوند یگانه و دوری از چندخدایی‌پرستی (شرک) اولین بار در متون اوستایی گاتاهای زرتشتی‌های هندوایرانی دیده شد
** دوگانه‌گرایی خیر و شر (dualism) موجود در یهودیت احتمالا از باورهای زرتشتی و هندویسم وام گرفته شد.
** همینطور یهودیت، مسحیت و اسلام تحت‌تأثیر فلسفه افلاطون، سقراط و ارسطو بودند.
** باغ عدن در ادیان ابراهیمی (سامی) داستانی مربوط به سومر در منطقه دیلمون بود که متون عبری آشکارا آن را «««سرقت ادبی»»» کردند
** تمام عناصر دینی مانند اشاره به سیل و طوفان و یوسف و ابراهیم و موسی و یونس و نهنگ و موسی (موشه) یا آدم (آدام) یا نوح (نوا) یا جبرئیل (گابریل) همه واژگان عبری و آرامی و سریانی هستند که وارد مسیحیت و اسلام شدند.
** همینطور نماد ماه و ستاره ☪ مربوط به سنگ‌نبشته‌های سومری بود که قدمت آن به ۱۸۰۰ سال پیش از میلاد می‌رسد!
** دین مسحیت هرگز یک دین مستقل نبود، در آوریل ۷۰ پس از میلاد (۵۷۰ سال پیش از ظهور اسلام) رومی‌ها اورشلیم را محاصره کردند. آموزه‌های عیسی مسیح که مبتنی بر آئین یهودیت بود، خود یک یهودی و بنی‌اسرائیلی بود. از آن پس اورشلیم برای اروپایی‌ها مقدس بود نه خاک خودشان!
** هزاران اشتباه علمی در تورات وجود دارد؛ یکی از این اشتباهات، سامی خطاب کردن ایرانیان است! بدین صورت که عیلام یکی از فرزند سام است، پس فرزندان عیلام پسرعموهای عرب‌ها و یهودیان هستند. درواقع این به نحوی دزدی تمدنی محسوب میشود. بدین صورت که این سامی‌ها بودند که آمدند تمدن ایرانیان را ساختند و رفتند! این اوج حماقت و دروغگویی یهودیان را نشان میدهد که امروزه مشخص شد عیلامی‌ها بیشتر به آریایی‌ها، اروپای غربی (مردم انگلستان و فرانسه) و هندوهای سفیدپوست نزدیک بودند و هیچ ارتباطی به سام یا حام یا یهودی‌جماعت نداشته اند.
** می‌بینید که یهودیت چیز جدیدی ندارد و هرچه را که گفت، پیش از آن در تمدن‌های بزرگ باستانی وجود داشته بود

شاید بگویید چه ارتباطی دارد اما یهودیان با این باورها و آموزه‌ها توانستند بر نیمی از اقتصاد دنیا مسلط و کشور اسرائیل را بسازند! یادتان نرود، رایش سوم (به قول مخالفان نازی‌ها) زودتر از ما این‌ها را فهمیده بودند و ما همچنان نمیدانم مقصر واقعی جنگ جهانی اول و دوم و جنگ‌های صلیبی و طاعون سیاه که بیش از ۳۰۰ میلیون کشته دادند فقط بر سر رسیدن به سرزمین مقدس (اورشلیم) بود.
افرادی که قبول ندارند به معنای واقعی کلمه توده عوام ضعیف هستند که برای بردگی قوم اسرائیل آفریده شدند!
0 امتیاز
توسط
دین زاییده ذهن تاجران یهودی بود برای فریب جامعه جهانی و ایجاد یک فئودالیسم اجتماعی و غارت بشریت... والسلام ...
0 امتیاز
توسط
از نظر اسلام چیزی بنام ادیان نداریم .  از نظر اسلام  موسی  ، عیسی ،نوح  ، یعقوب ، آدم و حضرت محمد همگی مسلمان  بودن . ما بقی مکاتب انحرافی هستند .  
تاثیر داشته اما ریشه نداشته . این تاثیر به دوره هلنی بر می‌گردد که یونانی ها در  ایران ، سوریه ، فلسطین ،لبنان ،مصر  ،ترکیه و افغانستان   صدها شهر و  روستا ساختن که مردمشون یونانی بودن و فرهنگ و تمدن یونانی داشتن  . این باعث نفوذ اساطیر یونانی به  فرهنگ  یهودیت وایرانیت شد .  


 بعضی دوستان میگن چون نماد ☪️  از سومر بوده پس اسلام از سومر کپی کرده . درحالیکه این نماد توسط ترکان سلجوقی انتخاب شد . اهل سنت و  اهل تشیع تا قرن ششم پرچمی به این شکل نداشتند   شیعیان هرگز پرچمی به شکل حلال ماه نداشتند  . این شبهات کودکانه ساخته ذهن جماعتی فاشیست است


مذاهب مختلف باهم اشتراک دارند ولی این دلیل نیست که این از آن برده .   سلت ها هم باغ عدن داشتند در باور هایشان،    خیر و شر  در دین باستانی چینی یعنی خدای زرد و خدای سرخ هم وجود داشته  آیین زرتشت بسیار دستکاری شده  ممکن است اصطلاح خیر و شر  توسط ساسانیان ابداع  شده باشد  ما ادعا میکنم  شما جواب دهید   می‌شود بگویم مجوسیان از چینی ها کپی کردند


جدیدا  بعضی دوستان میگن نهج البلاغه  رو از  کنفسیوس چینی کپی کردن . یا قرآن از افلاطون و ارسطو  و......
پاسخ قرآن اینکه  اگر واقعا قرآن ساخته و نوشته دست بشر است  پس شما هم یه آیه بیارید و  یه سوره بسازید که وزن و مفهوم قرآنی بده و کاملترش کنه  یالا عرعریایی ها از اون هوش و دانش نژاد سفیدتان استفاده کنید

اگر تو مسیحیت و یهودیت اشتباهات علمی هست در اوستا  میلیونها اشتباه علمی هست  مثلا  برای پسر زا شدن زن باید شاش گاو بخوری  

تمامی ملت ها و قومها دین داشتند  این واقعیت انکار ناپذیری است

میل به جاودانگی در بین بودایی  ،هندوها، دین باستانی چین ، تنگریست ها و شمنها،   دروید دین سلتها  و پاگانیسم   وایکینگی  هم دنیای پس از مرگ وجود دارد
قوانین : هر گونه توهین به قومیت ها و استفاده از کلمات نامناسب یا هر گونه بحث سیاسی آی پی شما در بلک لیست سرور ما قرار خواهد گرفت و به هیچ وجه دیگر به سامانه ما دسترسی نخواهید داشت.

توجه!

خواهشمندیم برای گردانش پرسشها خود ( ویرایش ، ستردن(حذف) ، ...) ودریافت امتیاز ناگزیر در پارسیان دژ هموند(عضو) شوید. خواهشمندیم برای دریافت پاسخ پرسشها خود کمی بردبار باشید ، به ویژه برای پرسشها برجسته .

ask

رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی

محبوب ترین برچسب ها

ایران آریایی،ترک - ، کوروش آذری آذربایجان هخامنش،هخامنشیان،مکانهای_تاریخی،تاریخ_تجارت اریایی حضرت آریایی کتاب قوم_یهود، یهودی، کورش-بزرگ زرتشت حمله اعراب هخامنشیان دین هولوکاست، اسرائیل، آریایی، سیستان،ایران،تاریخ،باستان،زبان،یعقوب،رادمان،صفاری،آریایی،فارس،گاه بختياري -حمزه کوروش-ابوریحان کوروش- سخنان ،باستان شیر بودن محمد ابهام فردوسی باستان عرب آیا تاریخ به کرد سبیل_هیتلر شباهت_هیتلر_و_صادق_هدایت، کشتار_یهودی_ها_توسط_هیتلر_و_آلمان_نازی، ایلومیناتی دروغ، افکنی، آتش_زدن_قرآن هولوکاست هوش_یهودیان، هوش_آریاییها نژاد_مردم_اروپا، آیا_هیتلر_آریایی_بود، نژاد_آریایی، ایران_باستان بختیاری-لر-فارس ایجاد،اکانت،جدید سومر نامه،پیشگویی،عجیب کولی توران y رودبار شماری سکایی مقبره-کوروش-کبیر-دروغ-حقیقت مادرسلیمان خردگان،خردگان ٬ لیان -ایران لر شایعه الهی میترائیسم قربانی اووادئیچیه قفقاز ترکی ساسانیان-هخامنشیان-تاریخ کوروش-منشور-ترجمه جعلی تاریخ- مورخ یهود -دروغو-تحریف زرتشت- زرتشت-دین-قران -باستان کوروش-جمله-اعتبار ایلام -هخامنشیان- تارنگار کوروش-ابهام-بابل پیامبران بازار فروشی کردها یهودیان فارس

301 سوال

708 پاسخ

1.4k دیدگاه

30 کاربر

سوالات مشابه

0 امتیاز
1 پاسخ 2.2k بازدید
+1 امتیاز
7 پاسخ 8.9k بازدید
0 امتیاز
1 پاسخ 231 بازدید
...