0 امتیاز
6.2k بازدید
در قهرمان ها توسط
آیا پارس ها از جمله کرمانی ها و یزدی ها آریایی هستن  و یا صرفا فقط فارس زبان هستن؟

6 پاسخ

0 امتیاز
توسط
پارسی جزو خانواده زبان های هندواروپایی است ولی آیا درست هست تقسیم بندی های زبانی را با تقسیم بندی های ژنتیکی اشتباه بکیریم. در طول تاریخ زبان هر گروه جمعیتی بنا به مسائل مختلف ممکنه عوض بشه، همچنان که امروزه این اتفاق در حال روی دادن هست.بر اساس تقسیم بندی های ژنتیکی هاپلوگروپ R1a یا همان هاپلوگروپ آریایی شرقی که بیشتر در کشور های اروپایی و به خصوص اروپای شرقی مثل آلمان و هلند و روسیه و اکراین و .... بیشتر هست و یه عنوان هاپلوگروپ آریایی شرقی شناخته می شود که میزان این  هاپلوگروپ اروپایی شرقی در کشور ایران نسبت به دیگر هاپلوگروپ های بومی قفقاز وخاورمیانه و بین النهرین خیلی کم هست به خصوص در میان جنوبی ها از جمله فارس زبان ها. پس بر چه اساسی این ناسیونالیست های افراطی فارس زبان ادعای آریایی یودن دارند. اگر نتایج آزمایش های ژنتیکی را قبول ندارند، حداقل یه نگاه به خودشون و کشور های همسایه شون مثل عرب ها و هندو و پاکستانی ها بیندازنند بینند شبیه مردم کشور های همسایه شون (مردم بومی خاورمیانه و فلات ایران هستن ) یا شبیه روس ها و آلمان ها یا اوکراینی ها  یا بقیه اروپایی های آریایی واقعی.

خواهشا افرادی که  با بیماری زالی متولد میشن و ممکنه موهای سرخ یا بور یا نمونه های نادر چشم رنگی را آریایی تصور نکنید و بیشتر از این خودتون را مضحکه بقیه نکنید. دو رگه های هندو-عرب  فارس زبان

خودشناسی مقدم بر جهان شناسی و خدا شناسی هست. این جمله را یادتون یاشه فارس زبانان خود آریایی پندار هندو نژاد و بربر
توسط
اشتباه نکن دوست عزیز ما استان فارس ها از نژاد پارس هستیم ...و آریایی تبار هستیم فارسی زبانان دیگر نمیدانم ولی ما استان فارسی ها از تبار اصیل آریایی هستیم و کوروش کبیر اجدادمان است ......
توسط
شما هم نادانی بیش نیستید چون پاسختون کلا چرنده فقط دارید بین قوم های ایرانی تفرقه میندازید! ، فارس ستیزی هم که میکنید! ، من یه فارسم ولی معتقدم تمام قوم های کشورم اصیل هستند و جدا از هر نژاد و قومیتی مهم اینه که ایرانی هستیم، ترک ،لر،بلوچ،اذری، کرد، عرب و... هر چی که هستیم، مهم اینه ایرانی هستیم، در ایران باستان مادها، پارت ها، پارس ها، با اینکه از سه قوم هستند ولی در کنار هم بودن و مهربان بودند، اما الان چی؟ هممون به جون هم افتادیم هموطن به خودت بیا .! نذاریم دشمن به خواسته‌اش برسه همه جای ایران سرای من است
توسط
بنظر میرسه نویسنده یه وابستگی به عرب ها داره. آخه تو انقدر حالیت نیست که شباهت ظاهری رو که بر اثر تغیرات آب و هوایی در طول تاریخ یک سرزمین اتفاق میافته به ژن نسبت بدی آ ی کی یو؟!
توسط
ایرانیان واقعی هیچ شباهتی به عرب‌ها ندارند. فرانسیس دوچنسکی و ماکس مولر و نویر ایرانیان رو برادران اوکراینی‌ها و آلمانی‌ها می‌دانستند اما شوربختانه کتاب‌هاشون توسط حکومت جهانی یهود سانسور شده. من خودم موهام تقریباً بلوند یا قهوه‌ای روشن و پدرم چشماش آبیه. اتفاقاً از نظر ژنتیکی ایرانیان واقعی به مردم آلمان و اوکراین و فرانسه و انگلستان و اسکاتلند خیلی نزدیک‌تر هستند. احتمالا اونا ایرانی نیستند. وگرنه این شباهت واقعاً اتفاقی نیست. یعنی میخوای بگی ما ایرانی‌ها به چینی‌ها و سیاهپوستان بیشتر شباهت داریم تا به آلمانی‌ها؟! بعد هم هنوز دانشمندان نتونستند ردیابی ژنتیکی بیشتر از ۵۰۰ سال کنند. دروصورتیکه ما ایرانیان حدود ۷۰۰۰ هزار سال پیش از اروپایی‌ها جدا شدیم. شباهت سادات و عرب‌های خوزستان به فارس‌ها هم ارتباطی نداره. یهودیان و جیره‌خواران آن‌ها اجازه نمیدهند که این حقیقت رو بشه.
0 امتیاز
توسط
البته با تمام احترام به فارس زبان ها، فارس ها بیشترایرانی هستن (اقوام بومی  فلات ایران که هزاران سال قبل تمدن های اولیه بشری را در بین النهرین و خاورمیانه تشکیل داده اند  ) ولی زبانشون امروزه  فارسی شده که بیشترین نقش در این تغییر زبانی هم مدیون اقوام مهاجر بعدی مثل آریایی ها  و عرب ها و  ترک ها و مغول ها که همه اقوامی کوچ رو  و وحشی و بدون تمدن بودند ولی بعد وارد شدن به فلات ایران کم کم  در تمدن ایرانی ترکیب شدن و در واقع جزئی ار تاریخ  و هویت ایرانی شدند. از این میان هم سلسله های آریایی و به  خصوص حکومت های ترک بیشترین خدمت را به گسترش زبان فارسی در فلات ایران و کشور های هم جوار نمودند.
توسط
ویرایش شده
ایران در گذشته  بیش از همه موجودیت فرهنگی داشته تا زبانی و قومی و ژنتیکی. امروزه یک عده متعصب و متوهم به اصطلاح پان آریایی میخوان  موجودیت و یکپارچی ایران فرهنگی را زیر سوال ببرن. این گروه های متعصب و ناسیونالسیم  افراطی  با الفاظ  منسوخ شده مثل نژاد پاک آریایی و نژاد برتر که نظریاتی مربوط به چند دهه قبل و منسوخ شده میباشد باعث ایجاد نفرت وکینه، حساسیت در میان سایر اقوام کشورمون نسبت به فارس ها و حتی کشور های همسایه مون نسبت به ایرانی ها شده و به جای اینکه باعث یکپارچگی و اتحاد ایرانی ها با هم بشن،این طرز تفکر یک طرفه تاریخ و  زبان، هویت  بقیه اقوام ایران را در طول تاریخ این سرزمین یکطرفه تحقیر و نادیده گرفته و سعی در بزرگ نمایی تاریخ  قوم فارس زبان در این سرزمین را داشته.  این افراد همیشه با این رفتار و طرز تفکر(توهم)، خودشون را تافته جدا بافته میدونن و برتر ازدیگر اقوام  ساکن در ایران و کشور های همسایه میدانند. این بدبینی نه تنها  در بین اقوام خود ایران بلکه در کشور های همسایه ایران هم نسبت به ایران و فارس ها دید و حس خوبی ندارند. حتی  کشور های فارس زبان مثل افغانستان و تاجیکستان هم با فارس ها ی ایران مناسبات خوبی ندارند.
0 امتیاز
توسط
شما که تفاوت نژاد آریایی را با قومک فارس نمیدونی و قوم را معادل نژاد و ژنتیک میگیری، مجبورین ادعای نژاد پاک و آریایی داشته باشین؟؟

اول برین چندتا کتاب و مقاله علمی در مورد ژنتیک و تبا ر بخونید (حداقل تحقیقات انجام شده در مورد ایرانیان را)، بعد بفهمین نژاد چیه ، تبار و ژنتیک چیه! تفاوت و تشابه ژنتیکی بین اقوام  چیه ! هر وقت تفاوت بین تقسیم بندی های زبانی با تقسیم بندی های ژنتیکی رو متوجه شدین و بعد فهمیدین قومیت چیه  و نژاد چیه بعد بیایین قومک فارس زبان را با نژاد آریایی مقایسه کنید.
توسط
آریایی های واقعی مردم افغانستان و تاجیکستان فعلی هسند و سرزمین آریانای واقعی  نیز ربطی به کشور فعلی ایران ندارد و منطبق بر کشور افغانستان امروزی می‌باشد. شما ایرانی ها فقظ دری(فارسی) زبان هستید . و ریشه زبان شما نیز به تاجیکستان و افغانستان فعلی میرسد. شما ایرانی‌ ها دزدان تاریخ و هویت ما دری زبان‌ها و آریایی تبار های واقعی هستید. اگر کوروش و هخامنشان و پارس های  نیز آریایی بودند به خاطر این بود که از ما دری زبان‌ها ریشه گرفته بودند. همچنان که اقوام آریایی تبار پشتون(پارس-پرسون قدیم) نیز  هنوز در افغانستان زندگی میکنند. در نتیجه هم ریشه زبان فارسی به افغانستان و تاجیکستان(تا حدودی آسیایه میانه)  امروزی برمیگرده و هم ریشه تباری و نژادی آریایی. همچنان که آزمایش های ژنتیکی و DNA نیز ثابت کرده پشتون‌های افغانستان و تا حدودی تاجیک‌های دری زبان بیش از 80 درصد آریایی تبار و جد پدری آریایی دارند. ولی جد پدری شما ایرانی ها کمتر از 10 درصد آریایی تبار هست. حالا برید خوش باشید دزدهای بی هویت تاریخ دزد
توسط
برو بمیر افغانی بی سر و پا.خوبتون کردن همتونو تو دریاچه غرقتون کردن دلم خنک شد.پس تو ایران چه غلطی میکنید دنبال چی میگردین؟عملگی مارو کردین حالا دم درآوردین
توسط
افغانیا و ترک ها کشور ایرانو به گند کشیدن و بغض و کینشون به نژاد فارس آریایی و ایران تمومی نداره اگرم دقت کنید همشون بدبخت بیچارن اومدن تو مجازی گنده گویی میکنن در صورتی که همشون از نژاد مغول و عموما وحشی بی فرهنگ و بدون تمدن هستند.و این تاریخ و تمدن منحصر به فرد پارسی ها که مورد ستایش جهانیان هستند آزارشون میده.حرص بخورید و ازین نفرت و کینه کور بشید.شیر ها نیازی به تایید گوسفندان ندارن کل دنیا ما رو تحسین و تمجید میکنن و ما اصولا نیازی به تایید چند قوم بی فرهنگ و بدون پیشینه نداریم.
توسط
بدترین نژاد از نظر دیدگاه جهان همین ترکو افغان هستن
توسط
دوست عزیز ما فارسی زبان ها از نژاد پارس هستیم ..طبق تاریخ آریای ها به سه دسته تقسیم میشوند و پارس ها در جنوب کشور هستن .ما استان فارسی ها کاملا آریایی تبار هستیم . و از نژاد پارس هستیم اصالت ما افتخار ماست .. اشتباه نکنید ما استان فارسی ها از نژاد پارس هستیم و آریای اصیل هستیم .....به غیر از اینه ...و ضمنا کوروش کبیر اجداد ماس .. اینم یادتون نره استان فارس همون نژاد پارس هس ‌...... و ضمنا استان فارس مرکز پارسی هاس فارسی زبانان دیگر من ممیدونم در جریان نیستند ولی اگر بخواین به استان فارسی ها بگید عرب و هندو و غیرهه.. این اشتباهه چون ما پارسی اصیل هستیم ..
توسط
ای افتخار کننده به اصل و نسب از روی نادانی همه مردم از لحاظ نیاکان یکسان اند مادرشان حوا و پدرشان آدم است نژاد ، دین ، غرور قومی هیچ تاثیری ندارند ، به جز اینکه یاد می دهند تا از مردمی که هیچوقت ملاقات نکرده اید متنفر باشید ...!
توسط
نادان همین ترک ها بودن که در زمان صفویه از ایران محافظت کردن، همینا بودن که با عثمانی و افغان های اون زمان جنگیدند، وگرنه الان نصف ایران نبود پس دهنتو ببند و تفرقه راه ننداز ، از هر قوم و نژادی که باشیم مهم اینه که ایرانی هستیم!، و کسی که بخواد با بحث های قومیتی و نژادی بین ایرانیان تفرقع بندازه بی شرفی بیش نیست!
0 امتیاز
توسط
داداش فارسها همان پارس‌ها هستند همانطور که به خلیج فارس خلیج پارس هم میگن حالا طوری شده که می‌خواهند بین قوم پارس که ما هستیم به بهانه های واهی تفرقه بندازند البته کسانی هستند که ریشه خودشان معلوم نیست کجاست ویا از قومی هستند که برده پارس‌ها بوده اند و حالا از این طریق میخوان انتقام بگیرند ولی کور خوردن زنده باد قوم پارس یا همان فارس
توسط
نمایش از نو
پارصهاوکیردهای نجس و هار و وحشی خفه شوند.تورکهانزدیک هزارسال برشمابربرهای وحشی وحیله گر ودروغگو وبی ادب وبی شخصیت وبی فرهنگ  پادشاهی کرده اند آنوقت پارس می کنی که تورکها برده شمابوده اند.پارصهای صیغه زاده وکیردهای تروریست حرامزاده خفه شوند.
توسط
فعلاً که همین آریایی‌ها نصف اختراعات دنیا رو کردند و امثال شما هیچ چیز جز توحش نبودید. شما فقط گنده‌گویی میکنید و توهین و فحش میدید. من لر جنوبی و سفیدپوست هستم. به امید اینکه آریایی‌ها از ایران تا آلمان و اوکراین و فرانسه و انگلستان و اسکاتلند متحد بشوند و دوباره امثال شما رو به هولوکاست ابدی بکشانیم و ارتش آریایی رو سرتاسر دنیا متحد کنیم و امثال شما که توسط یهودیان شستشوی مغزی شدین رو به اردوگاه کار اجباری برگردانیم و سر درش بنویسیم: کار آزاد میکند!! 卐卐卐卐
0 امتیاز
توسط
واقعا چه بحث پوچ و بیهوده ای ... از کجا امده ام و بکجا میروم ... میخواهی چکار کنی ؟! تسویه نژادی راه بندازی ؟! تسویه قومی ؟! تسویه گویش و یا اداب ؟! و یا فراتر مذهبی (که برو به تعداد فرقه ها ) و وقتی ابلهانی فکر کردن رسیدن به حقیقت پس بیا اجرایش کنیم ..... غافلی که بحث ظرف(مکان ) و زمان میاد وسط و حکمت ... این موج رو که ایجاد کرده ... و چقدر سازماندهی شده بوده همه اش از حسادت است و اگر بگویند که ندارم و عطایش به لقایش .... مال تو باز ناراحتی زنهار اگر بگویند تو سروری و اقایی باز ناراحتی .... اگر بگویم که با حیوانات وحشی و غیره هم زیست نشو باز میگویی حسود است حتما باز میپرسی پس چرا تو .... چون کسی مثل تو عقل ادم را میدزدد میخواهی قالبی درست کنی و شابلونی و بتراشی که کار را راحت کرده اند خودت را بتراش و قالب بزن ... در توبه مانده اند که بگناه خود توبه کنند یا به شما و تو .... ان کشت و این کشت و انها اینگونه .... انگار که این ملک کم کشته دیده ...
0 امتیاز
توسط
@کوروش کبیر،چقدر اسم شما زیبا و با اصالت است ممنون از زنده نگه داشتن تاریخ بزرگ ایران جوانمرد هم استانی❤ عزیز! نژاد خالص ایرانی کجاست؟ بعد تجاوزات افغان ها و قرن ها حکومت های سلوکیان مقدونی و مغولان و عرب ها و درگیری ها..........این توهمه دوست عزیز.اما ایرانیان آریایی هستند فرقی نداره اقوامش هم ترک،لر،بلوچ،کرد..............در ضمن،همین ترکای صفوی قزلباش نذاشتن اشرف افغان تو اصفهان جا خوش کنه.......همین قزلباشای ترک ۳ قرن تمام از ایران محافظت کردن در برابر افغان ها و عثمانی ها.همین زبان ترکی که میگی مغولی،سومین زبان زنده دنیاس،فک کنم روزانه بیش از ۳ تا ۴ کلمه ترکی میگید.همه ما هموطنان اصیل هم هستیم و نباید زد هم باشیم.بهتره با هموطنان خود مهربان باشیم.
توسط
فارس بودن توهمی بیش نیست فارسا فقط ۲تا حکومت تو ایران داشتن وقبل از اونا اقوام ایرانی اینجا بودن.مگه اسکندر ایرانو فتح نکر و سلوکیان که یونانی بودن .راشدون و امویان و عباسیان عرب چی .سلجوقیان و غزنویان و خوارزمشاهیان ترک چی. مغولان و ایلخانان و تیموریان و افشاریه و صفویه و قاجاریه که همشون ترک و مغول بودن نکنه همشون از اینجا رفتن این همه هندی که نادر آورد سیاه پوست های جنوب که پرتغالی ها آوردن مگه نصف ایران قاجار در قحطی نمردن تازه ما اینهمه بلوچ و ترک و عرب و گیلک و کرد و... اقوام غیرفارسی داریم مثل سیدها خلاصه فارس و آریایی توهمی بیش نیست
قوانین : هر گونه توهین به قومیت ها و استفاده از کلمات نامناسب یا هر گونه بحث سیاسی آی پی شما در بلک لیست سرور ما قرار خواهد گرفت و به هیچ وجه دیگر به سامانه ما دسترسی نخواهید داشت.

توجه!

خواهشمندیم برای گردانش پرسشها خود ( ویرایش ، ستردن(حذف) ، ...) ودریافت امتیاز ناگزیر در پارسیان دژ هموند(عضو) شوید. خواهشمندیم برای دریافت پاسخ پرسشها خود کمی بردبار باشید ، به ویژه برای پرسشها برجسته .

ask

رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی

محبوب ترین برچسب ها

ایران آریایی،ترک - ، کوروش آذری آذربایجان هخامنش،هخامنشیان،مکانهای_تاریخی،تاریخ_تجارت اریایی حضرت آریایی کتاب قوم_یهود، یهودی، کورش-بزرگ زرتشت حمله اعراب هخامنشیان دین هولوکاست، اسرائیل، آریایی، سیستان،ایران،تاریخ،باستان،زبان،یعقوب،رادمان،صفاری،آریایی،فارس،گاه بختياري -حمزه کوروش-ابوریحان کوروش- سخنان ،باستان شیر بودن محمد ابهام فردوسی باستان عرب آیا تاریخ به کرد سبیل_هیتلر شباهت_هیتلر_و_صادق_هدایت، کشتار_یهودی_ها_توسط_هیتلر_و_آلمان_نازی، ایلومیناتی دروغ، افکنی، آتش_زدن_قرآن هولوکاست هوش_یهودیان، هوش_آریاییها نژاد_مردم_اروپا، آیا_هیتلر_آریایی_بود، نژاد_آریایی، ایران_باستان بختیاری-لر-فارس ایجاد،اکانت،جدید سومر نامه،پیشگویی،عجیب کولی توران y رودبار شماری سکایی مقبره-کوروش-کبیر-دروغ-حقیقت مادرسلیمان خردگان،خردگان ٬ لیان -ایران لر شایعه الهی میترائیسم قربانی اووادئیچیه قفقاز ترکی ساسانیان-هخامنشیان-تاریخ کوروش-منشور-ترجمه جعلی تاریخ- مورخ یهود -دروغو-تحریف زرتشت- زرتشت-دین-قران -باستان کوروش-جمله-اعتبار ایلام -هخامنشیان- تارنگار کوروش-ابهام-بابل پیامبران بازار فروشی کردها یهودیان فارس

301 سوال

708 پاسخ

1.4k دیدگاه

30 کاربر

سوالات مشابه

0 امتیاز
0 پاسخ 405 بازدید
سوال شده مارس 29, 2020 در ابهامات توسط تورک ایران من تورکم
0 امتیاز
1 پاسخ 1.1k بازدید
سوال شده اکتبر 3, 2017 در قهرمان ها توسط بی نام
0 امتیاز
7 پاسخ 12.6k بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 9.0k بازدید
سوال شده سپتامبر 5, 2017 در قهرمان ها توسط آرتمیس
...