0 امتیاز
2.2k بازدید
در قهرمان ها توسط
نژاد و تبار مردمان آذربایجان به کجا می رسد و آیا آریایی اصیل هستند ؟

6 پاسخ

0 امتیاز
توسط (10.4k امتیاز)

درود و عرض ادب 

 

بله ریشه مردمان آذری آریایی است .

از طریق لینک زیر می توانید به مطالب بسیار  سودمندی  دست پیدا کنید .

 

http://parsiandej.ir/?s=%D8%A2%D8%B0%D8%B1%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AC%D8%A7%D9%86

توسط
پان آریایی احمق اول برو ببین آریایی یعنی چی؟ بعد بیا آریایی بودن یا نبودن ایرانی ها رو تعیین و تکلیف کن. ما آذری ها هم به ترک بودن و هم به ایرانی بودن خودمون افتخار میکنیم. ولی از آریایی و فارس بودن متنفریم. همان قدر که شما از عرب بودن متنفرید.  ما هیچ وقت نه فارس بودیم و نه آریایی و نخواهیم شد. بربر های کثیف فارس زبان گورتون رو گم کنید. تا زمانی که ایرانی بودن معادل فارس بودن باشه، امیدوارم ایرانی(فارسی)نباشه.
توسط (10.4k امتیاز)
دوست عزیز جدا از بحث ترک بودن ادب چه ؟‌با این هم میانه ای دارید ؟
توسط
همه ما دوست داریم که دیگران ما را صمیمانه دوست بدارند، با ما درست رفتار کنند و بـرایـمـان ارزش و اهـمــــیت قائل شوند. هر چقدر خودمان بیشتر با ملاحظه و متین باشیم دیگران نیز به همان روش با ما رفتار میکنند. پس اگر شما شب و روز با نفرت پراکنی قومی درصد تخریب تاریخ و هویت و موجودیت دیگر اقوام هستید  نباید انتظار دوستی و احترام دیگران را داشته باشید و با شما یا قومیت و هویت شما با احترام و ادب را رفتار شود.
0 امتیاز
توسط
درود بر تمام خود آریایی پنداران

امروزه دیگر با گسترش و تخصصی شدن علوم مختلف  به ویژه در رشته های مثل ژنتیک انسانی، دیگر نیاز به بحث های تاریخی نیست، که معمولا با حب وبغض و تعصبات بیجا و همیشه تفسیر های مختلف از یک حادثه یا اتفاق ارائه داده به جایی نخواهیم رسید.  یا با افسانه و اسطوره ها نمی توان به طور دقیق گذشته یک جامعه یا کشور را شرح و تصیف کرد. اما با علم ژنتیک خیلی از مسائل و ناشناخته های تاریخ و سرگذشت پیشینیان ما آشکار می شود به ویژه وقتی چند علم مثل ژنتیک انسانی و باستان شناسی و تاریخ مکمل هم باشند.

اگه بر اساس نتایج آزمایش های ژنتیکی و به دور از تعصبات پان ترکی یا پان فارسی(آریایی) وبه طور خلاصه شرح دهیم نتایج نشان می دهند آذری ها در حالت کلی تباری عمدتا قفقازی دارند. که خود نژاد قفقازی حالت بین نژاد اروپایی و نژاد خاورمیانه ای (بین النهرین ) می باشد.البته هستن بعضی جاها که درصد ژن ترک نسبتا زیاد باشد مثل بعضی شهرستان های استان اردبیل یا استان های هم جوار ولی حالت کلی همان نژاد قفقازی است. و با در نطر گرفتن این نکته که  آذری های دو طرف ارس  تقریبا یک ریشه مشترک دارند، با این تفاوت که تالشی ها بیشتر شبیه آذربایجان شمالی  و اصفهانی ها شبیه آذری های ایران هستن. و تبریزی ها بیشتر شبیه گرجی ها. البته کلا کشور های قفقاز جنوبی با وجود تفاوت های زبانی و دینی همگی با  اختلاف کمی یک ریشه و تبار دارند که شامل گرجستان و ارمنستان و آذربایجان و شمال غرب ایران و بخشی از ترکیه. البته بخش زیادی از جمعیت قفقازی در طی حکومت های مختلف در طول تاریخ از موطن اصلی خود به بخش های از کشور مثل مازندران و اصفهان و چاهای دیگر کوچانده شده اند  ولی امروزه کمتر آثاری از انها در این مناطق مانده است و معمولا داخل جمعیت های دیگرآسمیله شده یا به نا بر مسائل سیاسی هویت و زبان خود را فراموش کرده اند.

اگر ملاک از آریایی نزدیکی و تشابه  ژنتیکی به مردم اروپا باشه معلومه که در ایران شبیه ترین مردم به اروپا  قفقازی ها و به تبع آن بخش زیادی از آذری ها یا آنهایی که آذری زبان نیستند ولی اصالت آذری یا بهتر بگوییم قفقازی دارند آریایی حساب میشن.ولی اگه ملاک از آریایی شبیه بودن به مردم  فارس زبان جنوب ایران باشد که معمولا سبزه هستن مثل اکثر کرمانی ها و یزدی ها و....کلا حاشیه کویر نشینان و فلات مرکزی ایران که براساس شکل و ظاهر و مشخصات ژنتیکی در عین تشابه با اقوام اروپایی(همان قفقازی) تشابه بیشتری با کشورهای همسایه خود از قبیل هندو ها و پاکستانی ها در شرق و اعراب و بربرها در غرب و جنوب دارند خوب معلومه بخش زیادی از آذری ها و تهرانی و کرجی ها تا اصفهان آریایی حساب نمیشوند. البته دیگر اقوام  ایرانی مثل لک ها و لرهها و کرمانجها و کردها به دلیل مطالعات ژنتیکی کم تری که صورت گرفته  اظهار نظر نمی کنم هرچند که کرمانج ها به علت جمعیت بیشتر و پراکندگی در چند کشور بیشتر مطالعه شده اشت.
توسط
البته  تقسیم بندی ها ژنتیکی  و مطالعات علمی که براساس هاپلوگروپ ها  و مارکر های ژنتیکی روی جمعیت های انسانی انجام میشه با تقسیم بندی های زبانی گروه ها و جمعیت های مختلف انسانی  و یا هویت قومی آن ها تفاوت فاحش دارند و امیدوارم دوستان این مباحث را باهم اشتباه نگیرن و معادل هم قرار ندهند.
0 امتیاز
توسط
جهت اطلاع از نژاد مردم آذربایجان مطابق آزمایشات ژنتیک از سایت زیر بازدید نمایید:

http://iraniangen.blogfa.com
0 امتیاز
توسط
مردم آذربایجان عمدتاً از نژاد ترکان بلغار ، قبچاق ، کیمک ، کومان و خزر و هون هستند که در قدیم سکایی و مادی و ماساژت و  کیمری ها خوانده می شدند .

برخلاف تبلیغات پانفارسیسم سکا ها و کیمری ها و ماد ها از یک نژاد بودند و همان نژاد ترکان اغور یا آری بوده اند .( ترکان کلاً دو قوم بودند : ترکان اغور یا ار ، ترکان اغوز یا از - ترکان اغور غربی بودند و ترکان اغوز شرقی )

زبان ترکی مردم آذربایجان ترکی اغور یا آری بوده است که بعد ها ( در قرون میانه ) تحت تاثیر ترکی اغوزی قرار می گیرد .

لباس های سنتی مردم آذربایجان دقیقاً شبیه ترکان بولکار و قره چای و کاراایت در قفقاز و اکراین می باشد . همچنین فرهنگ و آداب و رسوم .

زبان مردم آذربایجان همان تورانی یا ترکی بلغاری قدیم می باشد که در کتاب قاضی بردج ( مورخ بلغار ) کلمات زیادی از این زبان آورده شده که عیناً کلمات ترکی آذربایجانی می باشد . کلمات زیاد ترکی قبچاقی و بلغاری در ترکی آذربایجانی وجود دارد که در ترکی عثمانی اصلاً وجود ندارد .

تبریزی ها از نژاد تاوریزی های کریمه ( اکراین ) هستند که 3500 سال قبل از کریمه به تبریز مهاجرت کرده اند و از ترکان بلغار - خزر بوده اند . اینها سکاهای تاوریزی یا کیمری های تاوریزی هم نامیده شده اند .

قاضی بردج کیمری ها را قرمزی هون نامیده است یعنی هون های سرخ .

دلایل:

مورخان رومی و بیزانسی 100% ترکان را با سکا ها یکی دانسته اند .

ابن فضلان عرب ، بلغارهای ولگا را بازماندگان مادها ذکر کرده است .

مورخان رومی اقوام پیرو آتیلای هونی را هون ها و ماد ها ذکر کرده اند .

بنابه نوشته مورخان قدیم عرب و ایرانی ، آذربایجان از دوران پیشدادیان ، سرزمین ترک ها بوده است .

در کتاب التیجان که توسط وزیر دانشمند معاویه نوشته شده ، آذربایجان و ترک یکی دانسته شده و ذکر شده که آذربایجان از زمان نخستین پادشاهان یمن سرزمین ترک ها بوده است .
0 امتیاز
توسط
خوشم میاد نه چیزی از تاریخ میدونید و نه از نژاد ها،البته حق دارید از زمان رضا شاه تاریخ بازنویسی شد(اینم جالبه بر اساس تاریخ جعلیشون به پان تورک ها میگن تاریخ رو جعل میکنید)،اخه مرد مومن اریایی؟ اصلا میدونی اریایی چیه،تاریخ و علم و ژنتیک میگه نژادی به اون صورت که میگن به اسم اریای وجود نداشته و ندارد،این قوم و نژادی که میگن از جنوب روسیه به دلایل مختلف از جمله خشکسالی و... مجبور به کوچ شدند و به کشور های مختلفی کوچ کردند، و میشه گفت در اون زمان ایران صاحبی و ساکنی به اون صورت نداشت(نه این داستان هایی که میگن پارت ها ماد ها و فلان که الان حضور ذهن ندارم ولی یکی از اینا اصلا وجود نداشت میگم الان یادم نیست)،و خب از اون زمان به ایران اومدن و در اینجا اصلا میگنجه بخوام تاریخ تورک ها و اصطلاح اشتباه ازری و ازربایجان(اذری و اذربایجان اشتباه است٭)و فقط اینو بگم که اسم ازربایجان فقط فقط یک اسم بود و مربوط به نژاد خاصی نمیشد و مثل جمهوری اذربایجان که یک اسمه،و از اول تورک ها ساکن بودند، در مناطق شمال غربی ایران تا مناطق زیادی که البته داره به لطف جمهوری اسلامی از بین میره و حتی این افراد دیگه خودشونو تورک نمیدوند،لازم به ذکره مناطقی مثل همدان و قزوین(به خصوص همدان)که الان زبان تورکی بسیار کمرنگ شده(تاکید میکنم زبان تورکی و نه نژاد)به لطف رسانه و نظام تربیتی و...،و در روستاهای شمالی تر میشه خیلی بیشتر دید، و درمورد کورد های ازربایجان غربی که بازهم برمیگردیم به تاریخ تحریف شده، در زمان رضا شاه و به دستور اون و به دلایل مختلف این اتفاق میفته و کورد های زیادی وارد ازربایجان میشوند، خیلی قصد ندارم تاریخ پر افتخار و پر فراز تورک در ایران و جهانو بگم،فقط قصدم معرفی به قولی همون اریای بود،خواستم بدونین شمایی که سنگ اریایی بودنتو به سینه میزنی و بقیه رو هم از این نژاد قلابی میدونی،یکم به خودت بیا که حتی نژادی هم نداری،قاطی و مخلوت از عرب و هزار قوم قبیح،الان میگین نژاد پرسیو و فلان،من به شخصه مخالف نژاد پرستیم ولی وقتی میبینم دیگه دارین تاریخ رو تحریف میکنین و با سادگی هموطنان کلا میخوان نژاد و قوم تورک رو حذف کنین،به جنون میام و مجبور میشم برخی حقایقو بگم که به مزاجت خوش نمیاد.حرفی داشتین ایمیلم [email protected]
0 امتیاز
توسط
سلام دوستان عزیز خواهش میکنم یکبار برای همیشه این بحث رو تموم کنیم و بزار بهتون بگم آریایی چه کسی نیست! پس این متن رو با دقت بخونید: خوشبختانه ترک‌ها نه تنها هیچ ارتباطی که به آریایی ندارند، بلکه مثل سامی‌ها (عرب و یهود و بابلی‌ها) دشمنان خونین آریایی‌ها هستند. کشور ترکیه ریشه و تاریخ باستان ندارد و درواقع ترکیبی از قوم هون و اویغور (سین‌کیان در غرب چین) و مادها و قفقازی‌ها (گرجی و چچن و خزری‌ها و اغوزها) و اقوام سامی (عرب و یهود و آشور) و نوادگان چنگیز و تیمور و آتیلا که به این قوم سیاست آلمان نازی بهش میگفتند «زردهای بی‌مصرف قفقازی-مغولوئید»... که «هانریش هیملر» معتقد بود نه تنها هیچ استعداد و اختراعی ندارند بلکه برای نوکری کردن هم مهارتی ندارند! البته هیملر حق داشته چون حتی اختراع هم نداشتند و ماشینی که سوار می‌شدند اولین بار آلمانی‌ها اختراع کردند و کمپانی بنز به ترکیه می‌فرستاد. ترک‌ها نه تاریخ باستان دارند، نه پیامبری داشتند، نه فیلسوفی نه مخترعی نه مهارتی و هیچ چیز نداشتند و ندارند و البته نخواهند داشت! پس منطقی‌تر است که ترک‌ها از نژادی با افغانی‌های هزاره چشم‌بادومی () برادر هستند و ما هم از خدامون هست اونا نسبتی با ما نداشته باشند. اگه شما افتخار میکنید با ترکیه و جمهوری آذربایجان و قرقیزستان برادر هستید ماهم با افتخار میگیم برادران مردم آلمان و انگلستان و اسکاتلند و ایرلند و هلند و نروژ و سوئد و اتریش و آمریکا و اوکراین و روسیه و اروگوئه و آرژانتین هستیم  آریایی‌های اروپایی عمل میکنند و بقیه فقط مصرف‌کننده هستند فقط وجود دارند... ایرانی‌های اصیل: سفیدپوست و چشم‌روشن هستند و هم از نظر نژادی و هم از نظر زبانی و فنوتیپ (چهره و قد) و از نظر فرهنگی خیلی به اروپایی‌ها نزدیک‌تر هستند تا ترک‌ها... بنابراین کسی که پوست سبزه و قد کوتاه و موهای مشکی-فر دارد و ادعا کند یک فارس یا کرد یا لر است، دروغ محض است. زیرا آریایی‌های اروپایی اصلا موهای مشکی-فر ندارند و موهای صاف و روشن (معمولاً بلوند یا قهوه‌ای مایل به قرمز) دارند. برخی آذری‌ها خوشبختانه نه آریایی و نه ترک چون کاملاً چهره‌شان نشون میده که ترکیبی و به تعبیر هیتلر ناپاک هستند. البته واژه‌ی ناپاک به معنای کثیف نیست بلکه به معنی شخص چندرگه و نژاد ناخالص است. پس خودشون رو الکی خسته نکنند. ثانیاً آریایی‌های اصیل مردمانی سفیدپوست با موهای بلوند یا قهوه‌ای روشن و اغلب چشمان آبی یا سبز دارند و در حوالی نوردیک یعنی هلند، سوئیس، آلمان و اسکاندیناوی (نروژ، سوئد، دانمارک و ایسلند ولی فنلاندی‌ها اصلا مهاجران آریایی-اروپایی حساب نمی‌شوند) و ملت‌های بریتانیایی-سلتی (اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز، نیوزلند و استرالیا) و حوزه‌ی مدیترانه‌ای (ایتالیا و یونان) زندگی می‌کنند و همچنین سرشار از هوش و استعداد هستند و با جرعت میتونم بگم بیشتر اختراعاتی که بشر در حال حاضر داره فیضش رو می‌بره مثلاً همین موبایلی که دوست به اصطلاح ترک گرفته توی دستش سازنده‌ی اولیه‌اش آریایی اهل آمریکا و کولری که اگه نبود از عرق خیس می‌شدی و عذاب می‌کشیدی سازندش آقای کری‌یر آریایی اهل آمریکا بود... ساختمون هایی که توی چین و دوبی ساخته میشه همشون معماران ایتالیایی و آمریکایی و سوئدی هستند و مصالح ساختمانیشون رو بریتانیا می‌فرسته. آهنگی که گوش میدی اولین سازنده دستگاه‌های موسیقی آریایی‌های اروپای شرقی و اسلاوها بودند. بنابراین اگه آریایی نبود، هیچ بقیه اقوام به سختی زندگی می‌کردند و بقیه اقوام بنظر من دارند تقلید میکنند پس نوکر علی‌اف! چون معمار اصلی ساختمانهای سه قلوی باکوی جمهوری آذربایجان آمریکایی‌ها بودند. راستی امپراتوری ترک عثمانیتون رو هم آریایی‌ها (بریتانیا و فرانسه) توی جنگ جهانی اول به فجیع‌ترین شکل شکست دادن و تمام جغرافیاش رو تکه‌تکه کردن مثل پازل به هم ریخته شده... پس اول ببین کجای دنیا هستی بعد به کمبودهات بناز   ثالثاً چون اگر این این اقوام آریایی بودند الان ما به قله و اوج تمدن رسیده بودیم! چون آریایی‌های اصیل نوردیک (اسکاندیناوی تا آلمان و بریتانیا و برخی مردمان آمریکایی و آرژانتینی) مردمی شدیداً فعال و اهل علم هستند و به صورت ژنتیکی مغزی حدوداً ۱۶۰۰ گرم دارند و دیرتر به سن بلوغ می‌رسند برای همینه که همیشه به انسان‌های باهوش معروف بودند. (دقت داشته باشید مخترعان همین اینترنت و غول گوگل و یوتیوب و اینستاگرام و واتساپ و حتی مخترع اولیه موبایل و کامپیوتر و برق و لامپ و کولر و...) همگی آریایی بودند! همگی افرادی با رنگ چشم روشن و موهای نسبتاً روشن یا بلوند بودند. حتی هیتلر خودش میگه اولین دین توحیدی جهان رو آریایی‌ها بنیان گذاشتند و راست می‌گفت زرتشت بوده که بعضی میگن حضرت ابراهیم و فیثاغورث هم از شاگردان زرتشت بودند و دین زرتشت بر ادیان ابراهیمی (یهودیت و مسیحیت و اسلام) تأثیر گذاشت. بنابراین اینقدر اصرار نورزید که هر انسان ناشایستی رو آریایی بدونیم! اینو بگم دوستان عزیزی که با تمام قلدری خودشون رو ترک می‌دونن اگه جرعت دارن برن آلمان (مونیخ و هامبورگ) و ببینند روزی چنتا ترک و عرب رو میشکند و همیشه بمب‌گذاری میکنند. برن یونان جلوی اعضای حزب فجر طلایی (حزب آریایی یونان) این حرف رو بزنن تا یونانی‌ها تیکه‌پارشون کنن! یا اگر جرعت دارن برن آمریکا و با اعضای پسران مغرور (Proud boy) و سازمان برادری آریایی (Arian brotherhood) کل‌کل کنند... خودتون خبر دارید که گانگسترهای آمریکایی تو دنیا معروف به خطرناکی و باهوشی هستند و خیلی سیستم‌های مجهزی دارند. بیش از ۱۰۰ سازمان آریایی‌گرا توی کشورهای اروپایی و آمریکایی وجود داره و خیلی بیشتر از ماها تاریخ رو خوندند. دوستان عزیز که خودشون رو آریایی می‌دونن برای حفظ نژاد میتونن ازدواج با زن یا مرد غیرآریایی نکنند و بهترین پیشنهاد بنده به اونها اینه که برن اروپا و با دختران اروپایی ازدواج کنند. شاید سخت باشه و به حرفم بخندین اما ارزشش رو داره نژاد پاک حفظ بشه... برای نژاد پاک هیتلر همین بس که معتقد بود بعضی‌ها حتی به درد سکس نمی‌خورند و نباید بهشون تجاوز کرد تا نسل خودمون کثیف نشه حالا فحش بدین تا قوی‌تر بشیم ↓
قوانین : هر گونه توهین به قومیت ها و استفاده از کلمات نامناسب یا هر گونه بحث سیاسی آی پی شما در بلک لیست سرور ما قرار خواهد گرفت و به هیچ وجه دیگر به سامانه ما دسترسی نخواهید داشت.

توجه!

خواهشمندیم برای گردانش پرسشها خود ( ویرایش ، ستردن(حذف) ، ...) ودریافت امتیاز ناگزیر در پارسیان دژ هموند(عضو) شوید. خواهشمندیم برای دریافت پاسخ پرسشها خود کمی بردبار باشید ، به ویژه برای پرسشها برجسته .

ask

رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی

محبوب ترین برچسب ها

ایران آریایی،ترک - ، کوروش آذری آذربایجان هخامنش،هخامنشیان،مکانهای_تاریخی،تاریخ_تجارت اریایی حضرت آریایی کتاب قوم_یهود، یهودی، کورش-بزرگ زرتشت حمله اعراب هخامنشیان دین هولوکاست، اسرائیل، آریایی، سیستان،ایران،تاریخ،باستان،زبان،یعقوب،رادمان،صفاری،آریایی،فارس،گاه بختياري -حمزه کوروش-ابوریحان کوروش- سخنان ،باستان شیر بودن محمد ابهام فردوسی باستان عرب آیا تاریخ به کرد سبیل_هیتلر شباهت_هیتلر_و_صادق_هدایت، کشتار_یهودی_ها_توسط_هیتلر_و_آلمان_نازی، ایلومیناتی دروغ، افکنی، آتش_زدن_قرآن هولوکاست هوش_یهودیان، هوش_آریاییها نژاد_مردم_اروپا، آیا_هیتلر_آریایی_بود، نژاد_آریایی، ایران_باستان بختیاری-لر-فارس ایجاد،اکانت،جدید سومر نامه،پیشگویی،عجیب کولی توران y رودبار شماری سکایی مقبره-کوروش-کبیر-دروغ-حقیقت مادرسلیمان خردگان،خردگان ٬ لیان -ایران لر شایعه الهی میترائیسم قربانی اووادئیچیه قفقاز ترکی ساسانیان-هخامنشیان-تاریخ کوروش-منشور-ترجمه جعلی تاریخ- مورخ یهود -دروغو-تحریف زرتشت- زرتشت-دین-قران -باستان کوروش-جمله-اعتبار ایلام -هخامنشیان- تارنگار کوروش-ابهام-بابل پیامبران بازار فروشی کردها یهودیان فارس

301 سوال

708 پاسخ

1.4k دیدگاه

30 کاربر

سوالات مشابه

0 امتیاز
2 پاسخ 914 بازدید
0 امتیاز
2 پاسخ 278 بازدید
0 امتیاز
3 پاسخ 6.0k بازدید
0 امتیاز
14 پاسخ 7.1k بازدید
...