رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی
ایران در دوران معاصرحکومت ساسانیان

رستم در زمان حمله اعراب به ایران (جنگ رستم و سعد ابن ابی وقاص)

رستم در زمان حمله اعراب به ایران(جنگ رستم و عمرابن سعد)
رستم در زمان حمله اعراب به ایران(جنگ رستم و عمرابن سعد)

رستم در زمان حمله اعراب به ایران(جنگ رستم و سعد ابن ابی وقاص)

تازيان به رستم پيشنهاد كرده بودند كه از قادسيه تا رود فرات را به ايرانيان ببخشند و از آن سو ايشان را باشد تا از شاه ايران فرمانبردارى كنند اما رستم مى‏انديشيد :رستم در نامه خود برادرش را به فرمانبردارى از يزد گرد و يارى دادن به وى سفارش كرد و افسوس خورد :رستم فرستاده‏اى نيز به نزد سعد فرستاد و آشتى جويى كرد ولى پاسخ سعد موافق خواست وى نبود بنابر اين تصميم به ادامه نبرد گرفت و براى سعد پيغامى ديگر فرستاد .

پس سپاه آراست و سه روز با تازيان كه تنها در انديشه اشغال سرزمينهاي آباد و سرسبز ايران زمين بودند به نبردى سخت پرداخت آنچنانكه و سرانجام رستم با سعد به نبرد تن بتن پرداخت و اسب سعد را بكشت و سعد پياده شد و رستم براى آنكه كار وى بسازد از اسب خود فرود آمد ولى در ميان گرد و خاك نبرد ،لحظه‏اى از سعد غافل شد و سعد دشنه اي بر پيكر سردار دلاور ايران فرو برد و وي را بكشت :و با كشته شدن رستم ،شكست در سپاه ايران افتاد و لشكريان رستم به بغداد نزد يزدگرد رونهادند .

رستم در تمامي شخصيتهاي تاريخي ايران به عنوان نماد بزرگي و شكوه و قدرت ملي ايرانيان محسوب مي شود و به همين دليل است كه بعد از حمله اعراب آرامگاه شاهنشاهان هخامنشي در كوه مهر به نام نقش رستم شناخته شد . زيرا به باور ايرانيان آرامگاه داريوش بزرگ به عنوان نماد تبلور يافته در نام بزرگ رستم در طول تاريخ ايران بوده است .

به نــــــام خـداونــــد جــان و خـــرد

به کورش به آرش به جمشيد قسم

به نقش و نگـار تخت جمشيد قسم

که ايران همي قلب وخون من است

گرفتــه زجــان از وجــود مـــن است

رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی

شمشاد امیری خراسانی

شناخت تاریخ و فرهنگ ایران به نمونه ورود به دنیایی است که جز عشق و افتخار و گاهی اندوه چیزی انتظار ما را نمی کشد ، شاید تاریخ ما در حافظه ژن های ما ذخیره شده است تا بتوانیم با آن آگاهی به خود و فرا خود را گسترش دهیم .

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

101 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عباس

بابا بريد زندگی تون بکنید .ما همه از یک مادرپدریم فقط لغت و کلام فرق داریم.

وحید

من خودم یکی از طرفداران شاهنامه ام ولی به نظر من مردم ایران خودشون با آغوش باز اسلام رو پذیرفتن چون ظلم و بی عدالتی حکومت مردم رو عاصی کرد و از عدالت اسلامی استقبال کردن. واقعا چطور میشه امپراطوری عظیم ساسانی که امپراتوری روم رو به وحشت می انداخت از اعراب ساده ای که اصلا به اندازه اونا تجربه نظامی نداشتن و از نظر تعداد هم کمتر بودن شکست بخورن جز به این دلیل که سپاه اسلام به هدفشون ایمان راسخ داشتن و مردم ایران هم از حکومت خودشون دفاع نکردن

اریا

خیانت ایرانی برای بدست اوردن حکومت نداشتن پادشاهم که یه خورد سال بود ملت به دست فرمانده اداره میشد حمله عثمانی هم بود

وحید

جذاب ترین تصویری که از رستم دیدم:comment image
نگاه نافذ و با ابهت با چهره پرجذبه و هیکل قوی

علی هراهی

ممنونم از مطلبی که شما گذاشتید من یک گروه زدم درباره هخامنشیان و مطلب های شما کمک های شایانی کرده است مچکرم
@hakhamanashiyanparsy اینم لینک گروهمه ممنونم

سجاد

من یک ایرانیم و عاشق ایرانی که شاه شاهنشاهی بزرگ به نام کوروش کبیر داشت که منشور حقوق بشر نوشت مرد بزرگی که به زن احترام میگذاشت به مردم خود عشق می ورزید وخیلی کارهای بزرگ دیگر حالا ایرانی تو همیشه باید به خودت افتخار کنی که ایرانی هستی آریایی همیشه سربلند است چو ایران نباشد تن من مباد

حصارکی

دوستان عزیز یادتون نره که بخشی از کشور عزیزمون ایران رو هم اعراب تشکیل میدن مثل خوزستان ، خوزستانی که تو جنگ تحمیلی مردمش برای نجات ایران بیشتر از هرررررر هر کس دیگه ای از جونشون مایه گذاشتن …. بیاید نژاد پرستی نکنیم هیچ وقت مردم یک نژاد از دم پاک و بی عیب نبودن ممکنه عده ایستمگر در هر کشور و نژادی وجود داشته باشه که دلیل نمیشه به خاطرش کل اون نژادو زیر سوال ببریم

ایرانpl

به نام خدا
بسیاری از شهر ها با صلح فتح شدند.خراسان.گرگان.آذربایجان. فقط تیسفون نابود شد آن هم تقصیر رستم بود کدام جنگی را سراغ دارید که با صلح فتح شود در ضمن چرا از حکومت سلوکیان نمی گویید که ایرانیان را قتل عام کردندچرا از رومیان نمی گویید که اهالی یک شهر را نابود کردند چرا از حمله مغول(بد ترین حمله تاریخ) نمی گویید.شاید بدانید که رستم فرخزاد آذری بود که شما آنها را مسخره میکنید چقدر نژاد پرست هستید.

اسفندیار

در نسبت ادبیات با تاریخ فکر می کنم که ادبیات، تأویلی درجه دو از تاریخ(محض) است هرچند باستانی پاریزی باوجود منابع تاریخی، جستارهایی از نوع تاریخ محض از ادبیات تأویل می کند اگرچه یک خواننده به دانش و درست اندیشی فردوسی باور دارد جای پرسش است که چرا فردوسی نسب رستم را که ساکن سیستان است به سام (اقوام سامی و ساموس کشوری قدیمی در شرق بیزانس) برمی گرداند. تلفظ درست این نام هم، روستم نیست بلکه ره ستم (از مصدر رستن به معنی دررفتن) است. چون وقتی از شکم مادرش بیرون میارن، میگه رستم مانند یک تیر از چله کمان رست.

اسفندیار

در نسبت ادبیات با تاریخ فکر می کنم که ادبیات، تأویلی درجه دو از تاریخ(محض) است هرچند باستانی پاریزی باوجود منابع تاریخی، جستارهایی از نوع تاریخ محض از ادبیات تأویل می کند اگرچه یک خواننده به دانش و درست اندیشی فردوسی باور دارد جای پرسش است که چرا فردوسی نسب رستم را که ساکن سیستان است به سام (اقوام سامی و ساموس کشوری قدیمی در شرق بیزانس) برمی گرداند. تلفظ درست این نام هم، روستم نیست بلکه ره ستم (از مصدر رست به معنی دررفتن) است. چون وقتی از شکم مادرش بیرون میارن، میگه رستم مانند یک تیر از چله کمان رست.

مساسفندیار

در نسبت ادبیات با تاریخ فکر می کنم که ادبیات، تأویلی درجه دو از تاریخ(محض) است هرچند باستانی پاریزی باوجود منابع تاریخی، جستارهایی از نوع تاریخ محض از ادبیات تأویل می کند اگرچه یک خواننده به دانش و درست اندیشی فردوسی باور دارد جای پرسش است که چرا فردوسی نسب رستم را که ساکن سیستان است به سام (اقوام سامی و ساموس کشوری قدیمی در شرق بیزانس) برمی گرداند. تلفظ درست این نام هم، روستم نیست بلکه ره ستم (از مصدر رست به معنی دررفتن) است. چون وقتی از شکم مادرش بیرون میارن، میگه رستم مانند یک تیر از چله کمان رست.

Mahdieh

باسلام
خواهشا وقتی چیزی رو مینویسین کمی فکر کنین اصلا میدونین رستم چندین قرن قبل از ساسانیان زندگی میکرده پس خواهشا هرچیزی رو به اسلام نسبت ندین اصلا شاهنامه رو خوندین ؟؟؟واقعا متاسفم برای این طرز زندگی

مصطفی

دوست عزیز اون رستم شاهنامه با این رستم سردار دلیر ایرانی فرق دارد این رستم فرخ زاد فرمانده سپاه ایران در نبرد قادسیه میباشد.

هیاطله

ما هم منتظریم تا یک تعطیلاتی پنج-شش روزه از نوع چند ماه قبل پیش بیاد تا شاهنامه بخونیم ولی بدون که برای شخم زدن این کتاب نیاز به یک سال آزگار داری و مشکل اینجاست که مسافر نکشیم گرسنه مانده ایم.

علی

دوستان اشتباه نکنید
اعراب در جنگ با ایران به اندازه جنگ با اسکندر تو ایران قتل و غارت نکردن و هیلی جا ها مثل طبرستان(مازندران)بدون جنگ و خونریزی و خود خواسته مسلمان شدند
خیلی از بدگویی هایی که از اعراب تو اینترنت میکنن هیچ منبع درست تاریخی نداره
فقط میخپان مارو از اسلام متنفر کنن

.......

کانلا درسته

پیمان

هدف مقایسه ی بد و بدتر نیست.چرا عادت کردیم بین بد و بدتر یکی رو انتخاب کنیم.هم اسکندر مقدونی و هم اعراب با حمله به ایران در نابود کردن فرهنگ و تمدن و اصالت ما مردم ایران بی پروا تلاش کردند و متاسفانه موفق هم شدند. و از سرداران شجاع و دلاور ایران فقط نام هایی به گوش ما میرسد البته اگر اسلام بگذارد که برسد.

رهام

دوست عزیز شما برو کتاب دو قرن سکوت رو بخوان بعد صاحب نظر باش.

امین

دوست من وقتی اطلاع نداری خواهشا حرف نزن، تو تاریخ طبری دقیقا نوشته که یاران پیامبر و امام حسن و حسین با چند نفر دیگه به طبرستان حمله کردن و مردم طبرستان تسلیمشون نشدن، عمر ابن سعد به مردم گفت که اگه تسلیم بشین بخدا قسم یک نفر از شما رو نمیکشم، مردم هم تسلیم شدن ولی عمرابن سعد با حسن حسین همه رو کشتن بغیر از یک نفر! اگر خواستید ایمیل بدید تا کتاب رو براتون ارسال کنم

Meysam

با سلام لطفا اسم یا خود کتاب رو واسم یفرستید اینم ادرس با سپاس
[email protected]

مسافرکش

منظورت اینه که اگر اطلاع دقیق نداری خواهشا حرف نزن، چون اینجا همه تاریخدانان آماتور و غیرحرفه ای و از صنف های مختلفی اند به عبارت ساده، «خواننده» هستند و اکثرا اطلاع دارند ولی اطلاع دقیق ندارند.

مصطفی

دوست عزیز همین قدر خدمت شما عرض کنم ایرانیها صرفا به واسطه وحشی گری و جنایات در حمله به ایران به تازیان شهره شدند تازی سگ شکاری ایرانی بود که به این نام خوانده شده اندعزیزم در خیلی از منابع شیعی به جنایات و قبل و عام اعراب اشاره شده عزیزم اعراب سی سال بعد با نوه پیامبر خودشون چه کار کردند از همین جا متوجه شوید با ایرانیان که مجوس میدانستند چه کار کرده اند قربونتون برم الان تو ایران تجاوز و قتل بهائیها را مجاز و بدون مجازات میدوند

Mesopotaemia-1383

سبک و سیاق واژه تازی به زبان پهلوی ساسانی می خوره. احتمالا واژه سیاسی ضرب شده در دوره اردشیر اول برای حمله های پی در پی اعراب سارق به مرزهای آندوره ساسانی بوده باشه یعنی نزدیک به هزارو هشتسد سال پیش.

Mesopotamia-1383

و همچنین در همان دوره، ساسانیان با یورش دزدان مرزی در سمت مرزهای شمال شرق و آسیای میانه (هیاطله) روبرو بوده اند که به وسیله پسر اردشیر اول (شاپور) هردو گروه گوشمالی می شوند و ممکن است به این دلیل به این دو گروه از اقوام جداگانه، «تازیان» گفته شده باشند یکی در مرز بین و نهرین و اعراب، دیگری در آسیای میانه و تاجیکان (تازیکان). در لهجه همدانی، حرف ز تبدیل به ج می شود که در فارسی مورد دارد: بسوجی یا بسوجوم؟ بی مروت! ( منبع تاریخ ساسانی، روزبه زرینکوب)

ساسان

جناب محسن جهت اطلاع جناب عالی .خسروپرویز به این دلیل نامه پیامبر پاره کرد که ایرانیان که سالها یکتاپرست بودن به یکتا پرستی دعوت کرد اهورامزدا کیست همان الله عربی .دوم اعراب از فقر گرسنگی و حدیث ساختگی عمر از قول پیامبر به ایران حمله کردند نه بخاطر اسلام که با زور شمشیر بپذیری

ساسان

جناب j.gh جهت اطلاع جناب عالی .خسروپرویز به این دلیل نامه پیامبر پاره کرد که ایرانیان که سالها یکتاپرست بودن به یکتا پرستی دعوت کرد اهورامزدا کیست همان الله عربی .دوم اعراب از فقر گرسنگی و حدیث ساختگی عمر از قول پیامبر به ایران حمله کردند نه بخاطر اسلام که با زور شمشیر بپذیری

ایرانی

به نظر میاد که لغت «بوسیله ی» در اینجا نادرست است و باید لغت «توسط» به کار برود. چون به وسیله ی، یعنی «به ابزار» مثلا با چاقو یا چوب و یا از راه وسیله قراردادن فردی مزدور، و یا «از راه» توطئه ای به قتل رساندن است. منظور موارد استفاده اش اسم ابزاراست و در اینجا برای اسم ذات (انسان) که جاندار است باید «توسط» بیاید. و بدینوسیله تصحیح می کنم.

مهدی

فک می کنم نویسنده رستم پسر زال رو با رستم پسر فرخ اشتباه گرفته
نام سه رستم در شاهنامه هست که یکیش که همون معروفه است رستم دستان یا رستم پسر زال و رودابه است که حدود ۶۰۰ سال عمر کرد به دست شغاد برادر ناتنیش کشته شد (زندگی در زمان اشکانیان)
 و رستم مشهور دوم رستم پسر فرخ است که معروف به رستم فرخزاد می باشد و در زمان یزدگرد سوم اخرین پادشاه ساسانی فرمانده سپاه ایران بود و در جنگ با اعراب به واسطه طوفان شن که به ضرر سپاه ایران وزید به دست سعد ابی وقاص کشته شد.

رستم دستان

 سپاس از شما دوست گرامی درست میگین 

alireza

اگه شما از اعراب حمایت می کنید چرا نمی گید چرا ایران که فتح کردند حکومت به دست یک ایرانی نداده یا حتی مثل حمله ی اسکندر که سلوگی ها بر ایران حکم رانی می کردند حاکم بر این سرزمین نگذاشتند چرا ؟کسانی که رستم را کشتند و به جهت نبود که فردوسی می گوید:همی رنج بردم در این سال سی عجم زنده کردم بدین پارسی به خاطر امسال شماست در این شعر اصرار و راز هایی نهفته است که به نظر خود من وطن فروشهایی در زمان فردوسی نیز بودند مثل شما و قبل وبعد از آن نیز همین طور.آن به فکر گسترش دین و فرهنگشان هستند ولی ما چکار کردیم با خودمان و اجدادمان آیا تبلیغی از زردشت و ایران کهن کردیم و به ظاهر همین خانه ی سینما آیا فیلمی و سریالی ساخت حتی در شبکه های ایرانی پخش سریال های اسلامی و تاریخ اسلامی وکره ای رواج دارد آیا وقت آن نشده که چشمانمان را از خواب غفلت بشوریم و بیدار شوییمآیا ایران در ۱۰۰ سال آینده چه خواهد شد حتی اگه در علم نیز پیشرفت چشم گیری کنیم  در زمینه های دیگر آیا در حد مطلوب خواهیم بود با شما بیاید و داستان چرت وپرت بگوییداین افکار زاده شده افکار اسلامی است شاید بعضی با روی خوش اما گرگی در لباس میش باشند و من خدایش دوست داشتم ایرانی بسازیم که ایرانی جدید باشد بلکه همه مردم این سرزمین به فکر کشورشان ایران باشند به فکر اسلام بودنشون و مثل کشور های دیگر وکره ای حتی تمدن زیادی ندارد به کشورمان افتخار کنیم.

دستان

قابل توجه اقای علیخانی. در واقع عمر مانند جرج بوش بود که سپاه امریکا به عراق حمله کردند و در زمان عمر هم خودش در قصر نشسته بود و این سپاه اسلام بود که ایران رو فتح کردند.سپاهی که با زحمات چندین ساله پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) به این قدرت رسیده بود. یک دزد هم که یک پولی رو بدزده با اون پول خیلی کارها میتونه بکنه!!!در هیچ کتاب تاریخی مصدر و مرجعی نیومده که عمر حتی نزدیک مرز عراق هم شده باشه چه برسه که بیاد ایران. اون کسی که در جنگ خیبر و احد و حنین و ….. فرار کرده و خودش روایت کرده در کتب معتبر اهل سنت که مانند بزکوهی از کوه بالا میرفتم و فرار میکردم هیچ شجاعتی نداشته.

AMIRREZA

داداشا هرکس از وطن و ناموسش مردانه دفاع کنه از نظر من شهیده…………..!!!!!
درود بر شهدای مقاومت که مظلومانه در برابر بربرها کشته شدن اما به خواست خدا نامشان افسانه شد.

علیخانی

واقعا اعراب حق دارن عمر را به عنوان امام یاد کنن.
زبان عربی را که گسترش داد…
دین خودشون هم که گسترش داد…
خیلی از کسانی که ما به عنوان سرور و سالار نام میبریم هم از اهالی عربستانن…
درامد هنگفت کعبه هم از به خاطر کشورگشایهای خلیفه عمره….
و…….

خیام

اومر، حاکم منفعلی بود حمله اش به ساسانی ها به پیشنهاد دو برادر راهزن ابی وقاص بود و در حمله به ایرانیان، با استر اتژی و راهبرد جنگی علی پسر ابی طالب بود.

دستان

سلام ایا ممکنه رستم دستان سیستانی همان رستم فرخزاد باشد؟؟؟؟

علیخانی

فکر کنم خودشه

قدیمی

نه

قدیمی

رستم مال ۶۰۰۰ سال پیشه

مهدی

عرب هرچه باشد مرا دشمن است کج اندیش و بد خوی و اهریمن است

حسین

سلام براد من عربم اهل اهواز و وطنم ایران است من نمیدانم اعراب چند هزار سال پیش با شما چه کردن ولی من هیچ مسئولیتی در برابرش پذیرا نیستم و انچه که شما میکنی یک نژاد پرستی و نژاد گریزی واضح است که خلاف انسانیت است که شما و امثال شما ازش دم میزنید .
زنده باد اسلام راستزن علم دوست

اردشیر

غیرت و مردانگی وتعصب ناموس هم خوب چیزیست واقعا از بعضی نظرات در لجبم

koroshkasrayi

محسن . قرصاتو بخور بگی بخواب خوابای خوش ببینی .قرصاتو نمی خوره این خزعبلات میبینی میای واسه ما تعریف می کنی

محسن

ایران قریب هزار و اندی سال بر اعراب حکومت کرد و از هند تا مصر را در دست داشت. امپراتوری آشور و خیلی حکومت های دیگه را از زمین محو کرد. در زمان ساسانیان بین النهرین بین ایران و روم تقسیم شده بود و حاکمان دست نشانده عرب منصوب می کردند. اونوقت چطوره که شما داری از حمله اعراب اینقدر میسوزی. مرگ خوبه ولی برای همسایه؟ شما اشغال کنی افتخاره ولی دیگران اشغال کنن ظالمن؟

سعید

جناب محسن
۱-تو که هیچی از تاریخ نمیدونی بیخود آلودگی صوتی و مجازی ایجاد نکن
۲-اگه ایرانیان در طی سالهای عزت و جلالشون میخواستن به سبک بنی امیه و بنی عباس با اعراب رفتار کنن الان هیچ عربی تو دنیا نبود حتی خود تو.
ای کاش ماهم زنان اعراب رو به بردگی میگرفتیم تا دست کم سر به سر میشدیم
۳-باورم نمیشه موجود نمک به حرامی مثل تو تو این کشور داره نفس میکشه
۴-همیشه یکی باید بالا سر اعراب باشه تا سر به طغیان بر ندارن(الانم آمریکا و اسرائییل رامشون کردن)به نظر من واسه خودشونم بهتره

عباس

اعراب اگه ادم شدن از ایرانیان است از زمان محمد که ******** دوست با علم بالایش ایرانی بود که او مگفت و او عمل میکرد برو تا آخرش

خشاي آرشا

محسن جان وات یور فاز؟؟؟؟؟؟؟

j.gh

باسلام.حمله به ایران توسط اعراب تخستین بار توسط عمروعاص به خلیفه دوم برای برون رفت از فقر وگرسنگی وضعف مالی به عمر داده شد نه برای ترویج دین مبین اسلام.نحوه وشکل هجوم وحمله آنها(اعراب)نشان میده که آنها برای غارت ودزدی وجنایت آمده بودند.اگربرای ترویج دین اسلام آمده بودند پس پس چرا مناطقی که از هجوم اعراب بواسطه عوارض طبیعی درامان بودند مانند مازنداران وگیلان بدون شمشیر وزور وغارت واسارت زنان ودختران مسلمان شدند.آنهم مسلمانانی بسیارمعتقدوخداترستراز عمروعاص وسعدو…
دلبل عشق علاقه ایرانی ها به علی(ع)این است که امام مخالف این لشکر کشی وجنگ باایرانیان بود.پیامبر عظیم الشان اسلام همیشه با احترام از ایرانیان صحبت میفرمودند.نامه رسول اکرم به پادشاه ایران دلیلی بر این مدعاست.

محمد

دوستان محترم،به نظر من جاى هیج بحثى در مورد اینکه فلانى جه کرد وجه نکرد براى ما وجود،ندارد،ما ایرانى هستیم وایران هم وطن ماست،از هر نزاد ودین ومذهبى،اسلام نعمتى است براى ما ایرانیان خدا نصیبمون کرده،به وطنمون عشق میورزیم،ومثل یک انسان زندکى میکنیم،ودر این عصر که سطح ارتباطات بالاست،فکر میکنم همه میدانند که جکونه باید،زندکى انسانى داشته باشیم که خدا ازمون راضى باشد،ودیکران بادیدن وروبرو شدن بافرهنک واداب ورسوم انسانیمون مجذوب وشیفته ما واعمال وکردارمون شوند،براى اونایى که خوب بودند ونیتشون خوب بوده دعاى خیر کنید،وبراى اونایى که نیتشان خوب نبوده ودستشون از این دنیا کوتاه شده دعاى مغفرت کنید.واعمال خودتان را درست وخدابسندانه نماید.قران میکه 🙁 تلک امتن قد خلت لها ماکسبت ولکم ماکسبتم)بایدار وباخداباشید.

بلندطبقه

محمد:
شمابایدبری وتوی اسلام دژ کامنت بدی نه پارسیان دژ
درپارسیان دژنوع ایدیولوژی با افکار شماتناقض دارد.

خشایار

خواهش میکنم با این عرب صفت ها و خائنان کشور بحث نکنید و بذارید برگشت نسل همه چیرو درست کنه

بلندطبقه

حیف مردانی چون سورنا وخشایار تواین مملکت خیلی کمند!
درودبرشما

سورنا

علی و حسین عرب زده ی غیر گرامی
فقط اینو میتونم بگم که خیلی حرفِ که یه ایرانی بیاد و از اجدادش خودش بدی بگه و در عوض از اونی که کشورشو ویران کرد و پدرانشو به خاک و خون کشید و به ناموسش هم تجاوز کرد تعریف بکنه ، نمیدونم اسم شما ها رو باید چی گذاشت ، وطن فروش یا بی ناموس

......

اجدادتو برا خودت نگه دار شاید بدردت خورد شاید وقتی اجدادت خوبی ندارن پس چرا دروغ بگه

محمد مهدی (پارسی )

واقعا متاسفم برای اعرابی که هیچگاه دین پیامبر رو حفظ نمیکنند. پیامبر علم را از هر چیزی بالاتر میدونستن. حالا این اعراب میان کتابخانه ای به اون عظمتی رو از بین میبرند.به نظر من اعراب هیچگاه به پای پیامبر نمیرسن.
پیامبر خودشون هم میگن
من عربم ولی عرب از نسل من نیست.

امیر

با سلام
تاریخ را همیشه انهایی که پیروز شدند می نویسن ما از تاریخ محمد رضا شاه هم اطلاع درستی نداریم تا برسد به جنگ اعراب و …این نوشته ها هم صحت و سقم مشخصی ندارند بهتر است وقت برایشان نگذاریم.بنظر من نتیجه گیری از تاریخ مهم است. انچه هست شکست ایرانیان از اعرابه
حال چند مسئله مهم وجود داره ۱-رهبری کشور مهمه در هر صورت جنگ که از سمت خارج باشه باید مطیع رهبر یا فرمانده بود حتی اگر آنرا قبول نداشته باشیم این کار حداقل تفرقه رو کم میکنه ….دید که گیلکها با مازندرانیها خوب نیستند فقط زمانی که در مقابل هم باشند اگر فردی مثلا اصفهانی تو جمعشون باشه میکن ما شمالی هستیم ….این از حسنهای این دو گروهه….۲-کشور رو باید خودمون بسازیم نه اینکه فکر کنیم کی خورد کی برد و…ساختن هم کسب ثروت برای کشور با تحصیل علمه نه با پرداخت ثروت واسه علم.
۳-ایمان به خودمون با هر اعتقادی ۴-ساختن جامعه خوب با تربیت مناسب در خانواده شروع میشه واللهاین از همه مهمتره۵-شنیدن راه حلهای دیگران به جای اینکه در مقابلشون قرار بگیریم

مرتضا

درود بر شما وطن دوستان
اگر میشود نوشته های هر بخش را به صورت pdfهم بگذارید
خدا نگهدارتان

koroshkasrayi

رستم توسط برادرش شغاد کشته شد . شرو ور تحول مردم ندین بی سوادا . اونوقت رستم و صلح نامه و آشتی با دشمن . چرنده سر تا پاتون

محمد

والله من هیچ تعصبی به دین ندارم -فقط وطن –

نظر

لطفا به ویکیپدیا ارجاع ندید

از خواب پاشو ایران

درود بر تمامی دوس

ابوالفضل

بسم الله. از آنجا که شما تنها و تنها به گرایشهای تند و افراطی ایران‌پرستی توجه دارید همۀ وقایع را از این زاویه تحلیل می‌کنید. بدیهی است که با چنین نگاهی هیچ‌گاه به حقیقت نمی‌رسید. آن‌چنان‌که از متن شبهۀ شما بر می‌آید نمی‌تواند با نگاهی منصفانه واقعیات را بنگرد؛ به عنوان نمونه چرا شما از برخورد مهر‌آمیز امیرالمؤمنین (علیه السلام) با فرزندان یزدگرد که به اسارت به مدینه آورده شده بودند اشاره‌ای نکرده است؟ در آن هنگام امام (علیه السلام) حتی به عمر توصیه کردند که دختر یزدگرد را وانهد تا خود شوهر خود را انتخاب کند (اصول کافی، ج۳، ص۳۴۶، چاپ انتشارات اسوه).

رخ شاهنشاه

مردک هرکس که ایران رابپرستد ازنظرتوافراط است؟
آیاترازو یامیزانی برای سنجش عشق به وطن وجوددارد؟
توکه ازجنس مهاجمان وعاملان قتل وعام ایرانیان هستی چه گستاخانه مارادرکشورخودمان نصیحت می کنی!
توکه هستی که به ماتذکرمی دهی؟
توبه ما می گویی هیچگاه به حقیقت نمی رسیم حال آنکه ما هزار وچارصدسال است که به این حقیقت رسیدیم اسلام(اصلاح شد توسط مدیریت)
مردک تو میدانستی که عمر درآن بحبوحه به لولودختر۹ساله ایرانی تجاوزکرد وبرای سرافرازی اسلام بکارت آن دختررابرداشت وآن دخترخردسال تاب نیاورد وجان به جان آفرین تسلیم کرد؟ بعدهافیروز خون عمرراریخت
مردک گستاخ اعراب به چه دلیل وبه کدامین گناه کودکان ایرانی رابه مدینه بردند که حالا علی به قول توبیاد ودست نوازش برسرشون بکشه؟
ابو الفضل به کمرت بزند ای ابوالفضل که می آیی وبه ما می گویی وطن خودرا باملایمت بپرستیم!
(اصلاح شد توسط مدیریت)

سعید

با سلام بر رخ شاهنشاه
میشه منبعی که بر مبنای اون گفتید عمر به دختر ۹ ساله ایرانی تجاوز کرده ذکر کنید.میخوام اگه جایی این حرفو زدم تا وحشی بودن عمرو نشون بدم سند داشته باشم.
تشکر

ابوالفضل

سلام هر بعدی که اعراب به ایران کرده اند یک خوبی هم کرده اند ان هم اوردن دین مبین اسلام است ایرانی ها شکست نخورده پیروز شدند ایرانیان در خقیقت پیروز شده اند چون اسلام را بدست اورده اند

لئو

شما ها گناهی ندارید چون در مزارع کشت انسان، بزرگ شده اید و زندگی می کنید.

حسین

جنگ ذوقار (به عربی: یوم ذی قار) به جنگی گفته می‌شود که بین سپاهخسرو پرویز و قبایل بکر بن وائل، در جنوب عراق در گرفت. در این جنگ سپاه ایران که متشکل از چند قشون بود، در نزدیکی پایتخت لخمی‌ها، حیرهکه امروزه شهر کوفه نامیده می‌شود، از چند طایفهٔ عربی شکست خوردند. در مورد زمان این جنگ نقل قول‌های متفاوتی وجود دارد اما به احتمال قوی این جنگ پیش از بعثت پیامبر اسلام رخ داده‌است. علت رخداد جنگ ذوقار کشته شدن نعمان بن منذر، آخرین امیر ملوک لخمی به دست خسرو پرویزو حوادث متعاقب آن بود. ملوک لخمی دست نشاندهٔ ساسانیان و مدافع منافع ایران در بین اعراب محسوب می‌شدند.[۱] کشتن و برانداختن نعمان بن منذر که در تمام بادیه حسن شهرت داشت و جایگزینی او با یک والی ایرانی نژاد، ناخوشنودی اعراب را در پی داشت [۲] و در اثر آن دوستی دیرین مردم آن سرزمین با ایرانیان به دشمنی گرائید و همچنین از نظر سیاسی دولت حائل بین ایران و اعراب از بین رفت و مداخلهٔ مستقیم ایران در امور عرب، ناخوشنودی اعراب را قوی‌تر کرد. از سوی دیگر داستان شکست ایران در نزدیکی پایتخت از قبایل عربی، چنان انعکاس عظیمی در تمام عربستان پیدا کرد که نقل تمام مجالس شد. این شکست از نظر روحی موجب تجری و تشویق اعراب بر ضد ایران گردید و تأثیر زیادی در فتوحات بعدی اعراب داشت.[۳]

واسپوهران

دوست عزیزهویدا نیست شماازفتوحات بعدی اعراب البته به قول خودتان خشنودی یادل آزرده؟مشخص کنی بهتره

مجید

درود بر شمشاد

شمشاد جان دوست داریم

کارت جالبه و البته باید منتظر ادمهای متعصب و بی سواد باشی که از حرفات خوششون نیاد

انقدر بعضی حرفها بی پایه هست که ادم میخواد بشینه و زار زار گریه کنه

شاپور

وقتی دو نفر در جنگ اند، طرفین گریه نمی کنند.

i.abtin

علی گفته : مانی که سعد به مذاکره با رستم آمد بانیزه ای که در دست داشت فرش زیر پای رستم رو سوراخ سوراخ کرد و روی خاک ها نشست .
رستم علت را جویا شد و سعد گفت ما خاکیم!!!!!!!!!!!!!! حالا ببنید عرب ها کیا بودند!!!
این جانور بیمار بوده حتما اگه مشکل روحی نداشت میتونست راحت رو زمین بشینه نه اینکه مثل بید بشینه فرشو بجوه البته شما اینو بزار به حساب بدوی بودن مهاجمان به ایران که چون با شهر نشینی و تمدن بیگانه بودن وقتی شهری رو فتح میکردن از کاخ استفاده نمیکردن و در محوطه کاخ چادر میزدن ، پر معلومه که کسایی که حمله کردن نه به دنبال دین بودن نه نماینده اعراب ، فقط میخواستن راهشونو کوتاه کنن و بهشتی که تو اون دنیا بهشون وعده داده شده بود رو تو این دنیا تجربه کنن چون با این همه جنایتی که مرتکب شدن خودشون میدونستن تو اون دنیا جهنم هم براشون کمه

مانی

«و داخل قصر هم یک توالت فرنگی دیدندکه گفتند این باید چشمه آب باشه و ازش نوشیدند.»

پونه

مشکل اینجاست که ما لصالت خودمون رو فراموس کریدم و چسبیدیم به عربها
ما هیچ وقت با عربهای ***** یکی نبودیم و نیستیم اگه هم مسلمون شدیم به زور بوده اگرنه ما خودمون یکتا پرست بودیم
این **************

رضا

شمشاد عزیز:سپاسگزارم که هستی کاش میدونستی چه کار بزرگی میکنی ممنونم ازت.چقد خوشحالم که با بودن شما احساس تنهائی ندارم واقعا خوشحالم.بهت افتخار میکنم دوست خوبم

رضا

حسین عزیز من یه سوال دارم:چرا تسخیر ایرانی که مردمش از دولتش نارازی بودن ۲۰۰ سال طول کشید؟چرا تسخیر بابل توسط کورش بزرگ که مردمش از دولتش ناراضی بودن ۲۰۰ سال طول نکشید؟چرا فیروز یا به قول تازی ها ابولولو در مدینه دست به قتل عمر ابن خطاب زد؟فکر نمیکنی وقتی کشتار مردم ایران و فرستادن کودکان وزنان و دختران ایرانی به عنوان برده به مدینه رو دید خواست با کشتن عمر ابن خطاب به این نسل کشی پایان بده؟ لطفا هیچوقت به پارسیان د‍ژ نیا و به سایت متمدن ما نزدیک نشو به خاطر افکار خرابت و خوی وحشیگریت..

SATAN

من کاری به مابقی بحث ندارم
شما چطور به این نتیجه رسیدی که تسخییر ایران توسط اعراب ۲۰۰ سال طول کشید؟
مگر استیلای به یک کشور راه یافتن به هر کوره دهاتی هست؟
شما فقط صفحهی عمر در ویکیپدیا رو بخون نوشته:
“در دوران حکومت عمر بن خطاب گستردگی امپراتوری اسلام به شکل بی سابقه‌ای وسیع شد و همه سرزمین‌های تحت حکومت ساسانیان و دو سوم امپراتوری روم شرقی را در بر می‌گرفت.[۱] حملات وی به امپراتوری ایران در دوران ساسانی در مدت کمتر از ۲ سال موجب سقوط این دودمان گردید.

وی بنابر نقل منابعی از قدرتمندترین خلیفه در میان خلفای راشدین و نیز یکی از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین فرمانروایان مسلمان در تمام طول تاریخ است.[۳]”۴

شما چطور ۲ سال را به ۲۰۰ سال رسوندی؟

علی

علیرضا شما این نظر رو خطاب به کی گفتی گلم!!!!!!!!!به من؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

علیرضا

ببخشید مگه هرکسی تو جنگی شکست بخوره وکشته بشه دلیل برکافر بودنشه مگه تو همین کتاب دین وزندگی نیومده که ممکنه بعضی درجنگ ها ی ظاهری شکست بخورن ولی دراصل به پیروزی برسن.واقعا برای این نظرتون متاسفم

علی

درباره ی۱: من فقط شنیدم .(منبع :دبیر تاریخم) وشخصا باشون حرف نزدم!!!!!!!! اگه خیلی دوست داری از خودشون بپرس !!!!!!!!!!!!!!ودرست نیست در کار خدا دخالت کنیم و بگویم چرا این اتفاق افتاد.
درباره ی ۲:ربطش اینه که شما گفتید هر کسی اعتقادی داره ومن گفتم اعتقاد ایرانی ها به دین زرتشت بود.۳:همان تاریخ نگارانی که شما در نظر اولیتان گفته بودید!!!!!!! در آخر هم من به قصد کل کل این جا نظر نگذاشته وبه نظرات همه احترام می گذارم .پیشاپیش عیدتان مبارک!!!!!منبع :دبیر تاریخم

علی

الآن حرف حسابت چیه ؟ اگه منبع منه نگرانش نباش !!!!جواب ۱.:بزرگان نقل کرده اند.۲.:ایرانیان درآن زمان زرتشتی بودند.۳.:منبعم هم :طاها حسین تاریخدان مصری (میتوانید درگوگل درباره اش جستجو کنید)میگوید :عرب جاهلیت استخوان مرده برگردن می آویخت وزمانی که ازاو علت را جویا میشدند می گفت می خواهم بیشتر عمر کنم!!!!!!!!!!!او خون لخت میخورد ومیگفت میخواهم عمرم تضمین شود!!!!!!!!!!!!!واو تا خرخره درکثافت فرو میرفت ومی گفت میخواهم ازشر اجنه به دور باشم.اوزمانی که ازدر وارد می شد اگر قدش بلند بود واز در وارد نمی شد میگفت سر در را خراب کنید وحاظر به خم شدن نبود. حال ببینبد پیامبر ما می خواست چگونه به آن ها بفهماند که خدایی وجود دارد .شما اورا نمی بینید ولی باید اورا بپرستید .واقعا کار دشواری بود .مثل یاد دادن زبا انگیلیسی به الاغ بود؟نه؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!ودر آخر حرف همه تان را قبول دارم.ودر جواب آخر هم برای شما شخصا با خدا صحبت کرده باشیدو…می توانم بگویم من نگفته ام تاریخ نگاران و متخصصان علوم دینی گفته اند…

علی

من با نظر همه یک جورایی موافق ام .دلیل قانع کننده ای هم دارم. بیاید کمی به حسین حق بدیم.۳علت پیروزی اعراب مسلمان :۱.خواست خدا ۲.اعتقاد اعراب به دین اسلام ۳.می خواهید قبول کنید یا نکید مردم ایران دولت ساسانیان رانمی خواستند وحاظر بودند حتی عرب ها به پادشاهی برسند.
وخوب است بدونید که زمانی که سعد به مذاکره با رستم آمد بانیزه ای که در دست داشت فرش زیر پای رستم رو سوراخ سوراخ کرد و روی خاک ها نشست .
رستم علت را جویا شد و سعد گفت ما خاکیم!!!!!!!!!!!!!! حالا ببنید عرب ها کیا بودند!!!

سرباز اریایی

رستم اگه بد بود شخصیت اصلی تو شاهنامرو نداشت . بگویش به او مردن بنام به ارزنده دشمن بدو شادکام برو کمی دربارهی معنی این شعر فکر کن که اخرین شخن رستم فرخزاد به سعد ابن بی پدر و مادره

قدیمی

این رستم فرخ زاد رو میگه
رستم دستان مال ۶۰۰۰ هزار سال
پیشه اشتباه نگیرین
درود به سردار غیور ایران
جاوید ایران

سرباز اریایی

حسین تو با این حرفت نشون دادی از عربم عرب تری .روزی هم میاد که ایرانیان دوباره اول جهان بشن.

دکمه بازگشت به بالا