رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی
حکومت هخامنشیانیونان

خاطره ای از اسکندر قبل از حمله به ایران

می گویند (اسکندر) قبل از (حمله به ایران) درمانده و مستأصل بود. از خود می پرسید که چگونه باید بر مردمی که از مردم من بیشتر می فهمند حکومت کنم؟

 

یکی از مشاوران می گوید: «کتاب های شان را بسوزان. بزرگان و خردمندان شان را بکش و دستور بده به زنان و کودکان شان تجاوز کنند.

اما ظاهراً یکی دیگر از مشاوران به نقل از ارسطو پاسخ می دهد:نیازی به چنین کاری نیست. از میان مردم آن سرزمین، آنها را که نمی فهمند و کم سوادند، به کارهای بزرگ بگمار. آنها که می فهمند و باسوادند، به کارهای کوچک و پست بگمار.

بی سوادها و نفهم ها همیشه شکرگزار تو خواهند بود و هیچ گاه توانایی طغیان نخواهند داشت. فهمیده ها و با سوادها هم یا به سرزمین های دیگر کوچ می کنند یا خسته و سرخورده، عمر خود را تا لحظه مرگ، در گوشه ای از آن سرزمین در انزوا سپری خواهند کرد.

 

رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی

شمشاد امیری خراسانی

شناخت تاریخ و فرهنگ ایران به نمونه ورود به دنیایی است که جز عشق و افتخار و گاهی اندوه چیزی انتظار ما را نمی کشد ، شاید تاریخ ما در حافظه ژن های ما ذخیره شده است تا بتوانیم با آن آگاهی به خود و فرا خود را گسترش دهیم .

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

14 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Eshi

و اینکه در حمله خشایار شاه به آتن تنها قسمت کوچکی از دیوار اطراف معبد مستقر در محوطه آکروپولیس به تلافی سوزاندن تمام شهر سازد توسط آنتی ها سوزانده شد..بطوریکه در روز سوم مردمان آتن درهمین معبد مشغول به عبادت شدند…دوروز بعد از تصرف شهر آتن توسط سربازان هخامنشی …شبها از تمامی خانه های آتن صدای ساز و آواز شهروندان آتن می آمده …. هرگز در طول دوسال اقامت سربازان هخامنشی در آتن و اینکه از زن و خانواده دور بودند..هیچ تجاوزی به هیچ زن یا دختر آتنی‌نشد…این. اطلاعات تاریخ نویسان یونانی و رومی است…یکی از دلایل شکست داریوش سوم فرار مداوم شاه از میدان جنگ بود…اگر داریوش در جنگ ایسوس و‌گوگمل از صحنه جنگ فرار نمی‌کرد…شک‌نکنید لشکر اسکندر توسط لشکر هخامنشی تارومار میشد…ولی اسکندر وقتی دید از شکست لشکر عظیم هخامنشی عاجز مانده …میانبر زد و به همراه سربازان مقدونی به شخص داریوش سوم هجوم برد…و نیزه ای پرتاب کرد…و‌متاسفانه داریوش فرار کرد…و‌خبر‌فرار داریوش باعث شد که ورق‌جنگ‌برگردد.

Eshi

عزیزان در دوران سابق کشور یونانی نبود.دولت شهرهای آتن و اسپارت با نژاد یونانی.مقدونیه هم در شمال این منطقه بود که مقدونیه جزو‌خاک امپراطوری هخامنشی و آتن و اسپارت دست نشانده هخامنشیان بودند…ترکیه امروزی رم شرقی نام دارد…درضمن در زمان هخامنشیان امپراطوری رم وجود نداشت…همراه با دولت سلوکیان در ایران …جمهوری کوچک رم در همین شهر رم امروزی بنا گذاشته شد که بعدها گسترش یافت و به مرزهای ایران اشکانی رسید.البته باید گفت نقش برجسته ای در شکست جانشینان سلوکی و بطلمیوسی اسکندر داشت…چراکه سلوکیان در جنگ‌های متعددی با رم شکست خوردند و ضعیف شدند و کار برای پارتیان ایرانی راحت تر شد..اسکندر یک فرد ظالم و خونخوار بود که از زمان پدرش فیلیپ مقدونی همواره به کیاست و بزرگی ایرانیان و شکوه امپراطوری هخامنشی حسادت می خوردند..وگرنه ادعای اسکندر مبنی بر انتقام از حمله خشایار شاه به آتن یک ادعای پوچ و دروغین است…تنها دلیل حمله اسکندر غارت شهرهای شوش و پارسه و‌اکباتان و نابودی عظمت ایرانیان عصرهخامنشی بود…حتی کتاب مقدس زرتشت را سوزاند …. و اگر تلاشهای برخی پادشاهان اشکانی و اردشیر پاپکان ساسانی نبود…الان اثری از دین پاک زرتشت درین ملک اهورایی نبود…ولی باید دقت کنیم که اشتباه یک پادشاه بنام داریوش سوم. چه بلایی سر تاریخ این مرز و بوم آورد..ازطرف دیگر خیانت شخصی به نام باگواس که خواجه حرمسرا بود و با زهر اردشیر پادشاه قبل داریوش سوم را کشت باعث ضعف دولت هخامنشی شد…اگر اردشیر زنده بود. اسکندر هرگز به چنین موفقیتی دست پیدا نمی‌کرد….همانطور که اردشیر پدر اسکندر رو سرجایش خود نشاند.

مهران

منبع این گفته چیست ؟

kourosh

خوب شد معنی ((محد تمدن))رو فهمیدیم!!!
ایرانی اینقدر وطن فروش؟؟؟؟حالا واقعا میفهمم چرا شاهان قاجار انقدر بیرگ وطن فروش پست و پلید نادان بودند تا حدی که حتی ناصر الدین شاه میخواست کل ایران رو به مبلغ ۲۰۰هزار لیره به رویتر انگلیسی بفروشه(یا بهتر است بگویم رهن بده چون این مبلغ رو ایران به صورت وام دریافت میکرد و بعدا باید پولشو میداد)اونم به خاطر چی؟به خاطر این که شاه بیلیاقت ما تمدن خودمونو ول کرده رفته فرنگ اثار باستانی ((محد تمدن))رو ببینه پول کم میاره!!!!!تصمیم میگیره ایران رو بفروشه!!!!!!!
یه سوال من دقیقا عین این مطلب رو یه جای دیگه از زبان عمر شنیدم لطفا یه منبع ارائه کنید تا ببینم کدومشون درسته؟؟؟

آرسام

درود بر ایرانیت
چی بگم از اسکندر ناراضی باشیم یا از آشغالایی تو کله بعضیا ریخته شده

میتراداتس(مهرداد)

آقا کیوان تو حاصل تجاوز اسکندر به مادر اجدادتی حق داری بیسواد وطن فروش
واسه خودم متآسفم اشیایی بدرد نخور مثل تو توی خاک ایران نفس میکشن
فامیلی جدت گجستک بوده فک کنم من به امثال تو میگم مراد میدونی چرا؟
چون آبه نطلبیده ای

داریو

چرادیدگاه من ثبت نشد؟

هرمزدوم

جناب کیوان چرامابایدتبلیغات منفی برای گذشته خودمون کنیم اینوبدون حال وآینده به گذشته پیوند خورده
ایران باستان ازبالابه یونان وروم نگاه میکرد
تمدن ماالان توموزه های اروپایی داره نگهداری میشه چون امثال توقدرشونمیدونید

fateme

بی سواد. خنگول

کیوان

دقیقا چیزی که الان تو ایران اتفاق می افتد.
در ضمن یونان (روم شرقی)محد تمدن بوده ایران به گرد پایش هم نمیرسیده

دان

یونان (روم شرقی) محد تمدن بوده؟؟؟ ۱-روم چه ارتباطی به یونان داره؟؟؟ امپراطوری روم در زمان اشکانیان شکل گرفت بعد از هخامنشیان و سلوکیان شکل گرفت و چه در زمان اشکانیان و چه در زمان ساسانیان در برابر ایران حرفی برای گفتن نداشت. کمی تاریخ بخون.در مورد شاپور امپراطور ایران و والرین امپراطور روم مطالعه کن تا بفهمی والرین کی بود و شاپور کی بود. ۲-در زمان هخامنشیان به روم می گفتن بیزانس سرزمین مهمی نبوده حتی یونان هم بهش اهمیتی نمیداد یه کم مطالعه کن بعد بیا. ۳- محد تمدن نه مهد تمدن. مدرسه می رفتی دیکتت ضعیف بود؟ نمیدونم کسانی که چیزی نمی دونند چرا دلشون می خواد که توی بعضی مسائل دخالت کنند…

دکمه بازگشت به بالا