رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی
آثار باستانی و ارزش های تاریخی

اپولون (اساطیر یونان)

فرزند زئوس و لتو و خدای روشنایی،موسیقی،کمانداری( البته نه براب جنگ) ،پزشکی و پیشگویی در یونان است . اپولون برادر دوقلوی ارتمیس است و یک روز از او کوچک تر .
او پس از اینکه خواهر و مادرش از تنگه دلوس گذشتند به دنیا امد یونانیها اپولون را در معبد دلفی میپرستیدند .
اپولون اژدهای به نام پیتون را کشت و در جایگاه وی همراه با میوزها که دختران زئوس و تمیس بودند و ایزد بانوان هنر های نه گانه بودند همچنین ملازمان اپولون بودند مسکن گزید . اپولون چنگ را که هرمس ساخته بود از ان خود کرد و خدای موصیقی های خوش شد . اپولون پدر خدای پزشکی اسکلپیوس و همچنین محافظ شهر تروآ بود .
اپولون که همیشه مخالف زئوس بود در خیانتی به رهبری هرا شرکت کرد و با پوزایدون زئوس را به زنجیر کشید فقط برای اینکه بفهمد ایا تتیس و بریارئوس او را ازاد میکنند یا نه زئوس نیز برای تلافی اپولون و پوزایدون را مامور ساختن دیوار تروآ کرد .
اپولون نیز همانند هرمس گرایشات همجنس گرایانه داشت و هایکنتوس فرزند پادشاه مقدونیه شد و همچنین عاشق موزکیلو خدای تاریخ شد ولی خود اپولون بعد ها این جوان را کشت .
اپولون در اثار هنری به شکل جوانی خوش روی با چنگ و تیرکمانش به چشم میخورد.

مجموعه مطالعات اسطوره شناسی بهاره کریمی

اپولون

رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی

شمشاد امیری خراسانی

شناخت تاریخ و فرهنگ ایران به نمونه ورود به دنیایی است که جز عشق و افتخار و گاهی اندوه چیزی انتظار ما را نمی کشد ، شاید تاریخ ما در حافظه ژن های ما ذخیره شده است تا بتوانیم با آن آگاهی به خود و فرا خود را گسترش دهیم .

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا