رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی
ایران باستانحکومت هخامنشیانخشایار شا بزرگیونان

ارتش خشایارشا بزرگ با زنان یونانی چه کرد؟

ارتش خشایارشا بزرگ با زنان یونانی چه کرد؟

خشابار شا بزرگ
خشابار شا بزرگ

ده روز بعد از ورود ارتش ايران به آتن از داخل خانه های آتن صدای نواختن چنگ به گوش می رسيد.
يکی از حقایق درباره فتح یونان احترامی است که ايرانيان به نواميس يونانيان گذاشتند. سربازان ايرانی لااقل يک سال و به روايتی بيش از يک سال از زنهای خود دور بودند و اکثر آنها جوان……. به گفته تاریخ نگاران به هیچ وج ديده نشده که يک افسر يا سرباز ايرانی به يک زن يونانی تعرض کند .

در تمام تاریخی که يونانيان راجع به جنگهای ايران و يونان نوشته اند ، حتی يکبار ديده نمی شود که نوشته باشند که يک افسر يا سرباز ايرانی به يک زن يونانی تجاوز کرده باشد ، در صورتی که در عرف قديم وقتی يک شب ارتش وارد کشوری می شد همانطور که اموال ملت مغلوب را متعلق به خود می دانست زنهای آن ملت را هم از آن خود می دانست .
اما ايرانيان بزرگ دوره هخامنشی آنقدر متمدن و مقيد به احترام نواميس بودند که هرگز به خود اجازه نمی دادند هنگام تهاجم به يک کشور به زنهای ملت مغلوب تجاوز کنند. آنها مردها را اگر مقاومت می کردند می کشتند و اسير می کردند ولی زنها را محترم می شمردند.

رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی رخشای اولین دستیار هوش مصنوعی ایرانی

شمشاد امیری خراسانی

شناخت تاریخ و فرهنگ ایران به نمونه ورود به دنیایی است که جز عشق و افتخار و گاهی اندوه چیزی انتظار ما را نمی کشد ، شاید تاریخ ما در حافظه ژن های ما ذخیره شده است تا بتوانیم با آن آگاهی به خود و فرا خود را گسترش دهیم .

نوشته های مشابه

اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس

چه فرهنگ قشنگی
و چه حیف که از این فرهنگ خیلی دور شدیم

سارینا

اگه میشه منبع رو هم ذکر کنید…

آتوسا

درود بر سرشت مردان کشورم

گرجی تبار

ه یک سر به خودمون بزنیم بد نیست به ولله ببیند درمورد تاریخ مون چی میگن خجالت داره فقط باید یه فیلم بسازن زنان یونانی رو فاحشه نشون یدن تا بفهمن ما چه دردی میکشم حیف………………………………..

دکمه بازگشت به بالا